• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het boerka verbod

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Als we kijken naar puur Nederlandse in 4 generaties ben ik ook een allochtoon, want een van de ouders van mijn grootmoeder komt uit Duitsland. Dat maakt mij een 4e generatie allochtoon.

Wel nog steeds ruim 93% Nederlands, want van de 15 personen in die stamboom is er maar eentje niet in Nederland geboren, en zo Nederlands als ze komen, maarja... als je populistisch wil doen kijk je niet zoveel naar waar je het nou over hebt en gebruik je getalletjes die je goed uitkomen.

Komt nog bij dat als er in 2005 nog maar 15.5 miljoen inwoners waren (grove onderschatting volgensmij, maargoed) en er nu 17 miljoen zijn en we er vanuit gaan dat dit allemaal immigranten zijn en er de afgelopen 5 jaar geen enkel Nederlands kindje is geboren, er dus nog steeds ruim 2,5 miljoen Nederlanders geconverteerd moeten zijn in 5 jaar naar Islam om jouw 33% te halen.

Denk je echt dat dat reëel is?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik vraag me af of er überhaupt vrouwen met gezichtsbedekking zijn in publieke functies.

Ik denk het niet. Uit mijn reactie op jouw vraag van gisteravond/vannacht kun je eigenlijk al afleiden hoe een werkgever selecteert. Gezichtsbedekking uit hoofde van een beroepsmatige functie wordt door de meerderheid van de autochtone bevolking echt niet geaccepteerd.

Kijk; ik loop in mijn vrije tijd het liefste in een gescheurde spijkerbroek en een Harley 'tanktop' (beiden onder het vet en de olievlekken), maar in mijn werk is dat ook gewoon ongepast. Eenieder waarmee ik zaken doe, zal mij afwijzen op basis van mijn vertoning.

Derhalve houdt ik mij aan de gebruiken binnen de commerciële wereld en zorg ik dat ik er representatief uitzie.


Maar waarom dingen verbieden die er niet zijn? Zullen we dan ook maar in de wet zetten dat mensen niet op hun handen mogen staan terwijl ze achter het loket bij een gemeentehuis of achter de kassa zitten?

Kijk; in Nederland hebben wij een scheiding tussen kerk en staat. De wetgeving moet dus zo worden geformuleerd dat er op voorhand (voordat het zich aandient) duidelijkheid wordt geboden. Op dit moment KAN ik niet EERLIJK zijn tegen sollicitanten welke ik afwijs vanwege (religieuze) gezichtsbedekking. (Dit zou namelijk discriminatie zijn volgens de wetgeving.)

Dit betekend dat ik een standaard briefje de deur uit moet doen waarin ik uitleg dat mijn keuze is gevallen op een ander persoon welke beter aansluit bij hetgeen wij zoeken. Hierin schuilt een zeer groot probleem! Ik vindt dat ik EERLIJK moet kunnen uitleggen WAAROM ik iemand niet aanneem, zodat zij zelf kunnen zorgen dat hun kansen op de arbeidsmarkt verbeteren (of bewust kiezen dit niet te doen uiteraard).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Als we kijken naar puur Nederlandse in 4 generaties ben ik ook een allochtoon, want een van de ouders van mijn grootmoeder komt uit Duitsland. Dat maakt mij een 4e generatie allochtoon.

Wel nog steeds ruim 93% Nederlands, want van de 15 personen in die stamboom is er maar eentje niet in Nederland geboren, en zo Nederlands als ze komen, maarja... als je populistisch wil doen kijk je niet zoveel naar waar je het nou over hebt en gebruik je getalletjes die je goed uitkomen.

Komt nog bij dat als er in 2005 nog maar 15.5 miljoen inwoners waren (grove onderschatting volgensmij, maargoed) en er nu 17 miljoen zijn en we er vanuit gaan dat dit allemaal immigranten zijn en er de afgelopen 5 jaar geen enkel Nederlands kindje is geboren, er dus nog steeds ruim 2,5 miljoen Nederlanders geconverteerd moeten zijn in 5 jaar naar Islam om jouw 33% te halen.

Denk je echt dat dat reëel is?
Er gaan ook mensen dood he;) en aangezien de percentage onder de bevolkingsgroei in nederland ong. gelijk ligt als de dodenaantal. Kan je het wellicht hebben over de allochtonen.

Nouja ik denk het niet echt, maar het zijn wel de schokkende cijfers die deels overeen komen en ja als je het zo bekijkt wat jij zegt, zou jij ook een allochtoon zijn ik ook.

Me opa is 1/3 jood en me andere opa 1/5 Spaans, me overgroot oma was trouwens ook nog is een half Duitser.
(Mooie combo)
Dus het verstandigst lijkt mij om niet al te ver terug te kijken, want iedereen is in nederland een germaan en het germanen volk was deels om het roergebied in Duitsland.

Dus dan zijn we allemaal zowat Duitsers:O (Deutsland uber alles)
Maarja reeel, de cijfers zijn erg schokkend. Ze zouden wel niet 100% overeen komen, maar dit is toch echt het geval.

En als we terug gaan in de tijd, kijken we naar het jaar 1500, Hadden we onze eigen wapen een adelaar, (Familie wapen) (Oftewel van Adel) (dus van oorsprong Frans)
Adel zijn de koningen van vroeger met hun kasteeltjes enzow van vroeger;)
(Voor de mensen die dit niet weten) Oorsprong is mijn familie ook katholiek en de vele generaties daarvoor. Komen vele kruizen in terug met waar jezus aanhangt;) Begrijp wel wat ik bedoel, neem ik aan.
Dus ook een zwaar gelovige familie geweest.

Is wel lagguh als je je stambomen zo opzoekt. ( Had iemand in me familie gedaan)
Of te wel eigelijk ben ik dan helemaal geen nederlander:O
Maar gewoon een asbakkeras of katholiek? xD
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Reëel gezien zal het allemaal best wel meevallen. Je ziet altijd veel van wat je wilt zien, en je kunt statistieken altijd zo draaien dat ze tonen wat je wil dat ze tonen.

Dus als jij nou ergens betrouwbaardere cijfers vandaan haalt gaan we daarnaar kijken, en anders houden we het er gewoon op dat minder dan 10% (en das ruim genomen, tis eerder rond de 6-7%) van Nederland Moslim is en dat ongeveer 20% allochtonen zijn. En dat het dus allemaal best wel meevalt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik denk ook dat de cijfers wel mee zullen vallen... Kan het wel eens proberen na te zoeken in het demografische onderzoek van 2010.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Reëel gezien zal het allemaal best wel meevallen. Je ziet altijd veel van wat je wilt zien, en je kunt statistieken altijd zo draaien dat ze tonen wat je wil dat ze tonen.

Dus als jij nou ergens betrouwbaardere cijfers vandaan haalt gaan we daarnaar kijken, en anders houden we het er gewoon op dat minder dan 10% (en das ruim genomen, tis eerder rond de 6-7%) van Nederland Moslim is en dat ongeveer 20% allochtonen zijn. En dat het dus allemaal best wel meevalt.

Cijfers

Kernindicatoren
Cijfer Periode

Aantal inwoners 16 676 126 april 2011
Economische groei 3,2% 1e kwartaal 2011
Werkloosheid seizoengecorrigeerd 5,0% april 2011
Consumentenvertrouwen -11 juni 2011
Inflatie 2,3% mei 2011
Slachtofferschap criminaliteit 26,9% 2009 (Dit is op den top, moeten hier geen keiharde maatregelen tegen getroffen worden)

Gezond of zeer gezond 81,4% 2009
Bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/cijfers/default.htm

- in 2010 kwam 18% van de handelwaarde uit Duitsland
- in 2011 verwacht men 8 Miljard te ontvangen aan gemeentelijke heffingen
- 4,9 miljoen inwoners zijn van 0/tm 25 jaar Jongeren (Vele toename immigratie)
Dis is dan mag jezelf uitrekenen, erg hoog aantal. Dus nederland vergrijst niet, door onze allochtone vrienden. Zeg niet dat alles fout eraan is;) Ze brengen vele voordelen mee.

- in 2009 had 69% van de nederlanders een startkwalificatie. Dus de Allochtonen die bijkwamen.
- in 2007 is er vanuit het buitenland 100 miljard in nederland geinvesteerd.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/cijfers/default.htm

Bovenstaande link kan ik niet kopieren en plakken.
Maar daar staan de verontrustende cijfertjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Het is dan wel zaak om dieper op de zaken in te gaan. Zo verontrustend is het allemaal echt niet!

allochtonenkopie.jpg


Als je de cijfers goed bekijkt zie je dat iets meer dan 20% van de bevolking van allochtone afkomst is.

Echter is een deel hiervan van WESTERSE afkomst! Uiteindelijk is dus slechts iets meer dan 10% van de allochtonen NIET westers.

Zo'n 2 à 3 % is van Marokkaanse afkomst... Wie nu nog zegt dat Geert Wilders gelijk heeft, moet terug naar de kleuterschool om cijfertjes te leren...

:p
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

IS dit een totaal beeld, met 4de generaties meegenomen?
Denk het niet, en turken zijn geen moslims, surinamers ook niet, sommige nederlanders ook niet en antilianen ook niet? Niet westerse allochtonen ook niet?

en hier zijn de asielzoekers niet bij vermeld, daarom zijn deze cijfertjes heel lastig, kan nooit 100% waar zijn.
Wellicht misschien 50% maar....

Nu zien we de autochtonen, onder de 4de Generaties. Zijn deze dan niet moslim? 4de generatie marokaan of turk, of wat dan ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

20%. Dat zeiden we net ook al. Waarvan idd de helft westers.

Hoeveel mensen Islamitisch zijn houden ze blijkbaar niet meer bij. Als we de lijn gewoon recht doortrekken dan zijn er van 1997-2004 1.4% bijgekomen, dus als het in de 7 jaar daarop doorgegroeid is kijken we nu tegen 7.2% aan.

Tis al bijna een meerderheid zeg.

IS dit een totaal beeld, met 4de generaties meegenomen?

Als je 4e generatie meeneemt dan krijg je een beetje een nutteloze schets, want zoals je al zei, dan zijn jij en ik ook allochtonen. Wat wil je dan nog bewijzen? En asielzoekers zijn er geen miljoenen. Er ontbreken nog 13 miljoen asielzoekers om het op 50% te brengen, dat zou tevens betekenen dat we met 32 miljoen man in dit landje zitten, ik weet niet waar je die vandaan denkt te halen?

Als je basisschoolniveau rekenen kon, zou je begrijpen dat om van 20% naar 50% te gaan je nog een belachelijk grote hoeveelheid mensen tekort komt. Teveel om serieus te kunnen denken dat ze die mensen nog ergens verstopt hebt.

Dit heeft niks meer met cijfers te maken, dit heeft simpelweg met even nadenken over wat je roept te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Gozilla, het is volgens jou dus onmogelijk om Nederlander en Moslim te zijn?
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

20%. Dat zeiden we net ook al. Waarvan idd de helft westers.

Hoeveel mensen Islamitisch zijn houden ze blijkbaar niet meer bij. Als we de lijn gewoon recht doortrekken dan zijn er van 1997-2004 1.4% bijgekomen, dus als het in de 7 jaar daarop doorgegroeid is kijken we nu tegen 7.2% aan.

Tis al bijna een meerderheid zeg.



Als je 4e generatie meeneemt dan krijg je een beetje een nutteloze schets, want zoals je al zei, dan zijn jij en ik ook allochtonen. Wat wil je dan nog bewijzen? En asielzoekers zijn er geen miljoenen. Er ontbreken nog 13 miljoen asielzoekers om het op 50% te brengen, dat zou tevens betekenen dat we met 32 miljoen man in dit landje zitten, ik weet niet waar je die vandaan denkt te halen?

Als je basisschoolniveau rekenen kon, zou je begrijpen dat om van 20% naar 50% te gaan je nog een belachelijk grote hoeveelheid mensen tekort komt. Teveel om serieus te kunnen denken dat ze die mensen nog ergens verstopt hebt.

Dit heeft niks meer met cijfers te maken, dit heeft simpelweg met even nadenken over wat je roept te maken.

Ja oke, maar Wilders heeft het toch over de moslims;) Grotendeels.
Dus deze zijn dan nu ook de tegenwoordige autochtonen?
van de 4de generatie.

Wellicht moeten we een schets zien dan van de hoeveelheid moslims in nederland?


2 AANTAL MOSLIMS IN NEDERLAND
Verschillende herkomstgroepen
Op basis van CBS-cijfers
1
wordt het aantal moslims in Nederland begin 2010 op 907 duizend personen
geschat. Dat is 6% van de bevolking.
Tabel 2.1 Aantallen allochtonen en moslims in Nederland, per 1-1-2010
herkomstgroep moslims
1-1-2009
(x 1.000)
% moslims
schatting 2009
(x 1.000)
Autochtonen 13.198 0,1 13
Westerse allochtonen 1.478 3 39
Niet-westerse allochtonen 1.809

Bron: Schatting van FORUM op basis van aantal inwoners 2009 (CBS/Statline)
en schatting percentage moslims door CBS (CBS/POLS 2006)
Etnische herkomst
Van alle moslims in Nederland is 73% van Turkse of Marokkaanse herkomst, de overige 27% is
oorspronkelijk afkomstig uit een ander land.
Ongeveer 45% van alle niet-westerse allochtonen is moslim. De 13 duizend moslims van autochtone
herkomst betreffen zowel bekeerde autochtone Nederlanders als ‘derdegeneratieallochtonen’. Dat zijn
kinderen van de tweede generatie niet-westerse allochtonen die volgens de CBS definitie

1 Het CBS vraagt in de enquête Permanent Onderzoek Leefsituatie naar de kerkelijke gezindte, waarbij de islam een aparte antwoordmogelijkheid is. De meest recente
cijfers zijn van 2006. Op basis van deze cijfers wordt berekend welk percentage van een herkomstgroep moslim is. Het CBS kwam voor 2006 uit op 857 duizend
moslims. Op basis van de bevolkinggroei schatten we het aantal moslims nu 40 duizend mensen hoger in. (Bron: CBS, Bevolkingstrends 3e kwartaal 2007, van Herten
en Otten ‘Naar een nieuwe schatting van het aantal islamieten in Nederland’)
2 Het CBS definieert allochtonen als personen van wie tenminste één ouder in het buitenland is geboren. De derde generatie (van wie de ouders dus in Nederland zij

Bron: http://www.forum.nl/Portals/Res/res-pdf/Moslims-in-Nederland-2010.pdf
Bladzijde 7.

moslimma.png


Edit, ik heb hem wat aangepast, voor het volledige beeld zie link.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

En wat is sowieso de relevantie? Hoeveelste generatie allochtoon je bent en wat je geloof is hebben niks met elkaar te maken. Ik ben een 4e generatie allochtoon en toch echt niet Moslim.

Het enige wat je doet door 4e generatie allochtonen erin op te nemen is al je eigen argumenten onderuit schoffelen want je komt er dan waarschijnlijk achter dat het aantal "echte ne'erlanders" maar 20% is ofzo als je alle nakomelingen van iedere Nederlander aan de grens die in de afgelopen 100 jaar met een Duitser of Belg getrouwd is niet meetelt, net als iedereen die met zo'n Nederlander getrouwd is.

Dan kom je al verdacht dit bij het "puurbloed" verhaal waar de meeste mensen niet op zitten te wachten.

---- REACTIE OP BOVENSTAAND

Kijk eens aan, 6%. Het is al bijna 30%, je komt er maar 5 miljoen tekort. Er hoeven maar 6x zoveel Moslims in Nederland te zijn als er daadwerkelijk zitten om aan de schatting te komen.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

En wat is sowieso de relevantie? Hoeveelste generatie allochtoon je bent en wat je geloof is hebben niks met elkaar te maken. Ik ben een 4e generatie allochtoon en toch echt niet Moslim.

De relevantie hiervan is dat Wilders het heeft over de moslims, die meestal in de islam geloven en dat hij dit een krom geloof vindt.
Wat ook weer er tot leidt naar het boerka verbod, die er wellicht in 2014 is.

en met deze statestieken kan je ook weer gaan kijken naar het immigratie beleidt (Deels)
Maar de immigratie, heeft niet alleen met moslims te maken, maar deels. Vandaar dat we deze er ook bij betrekken meer dan logisch toch.

Ik ging hier btw verder op in, omdat jij van mening was. Dat hij zich met andere bezigheden bezig moet houden. Inplaats zich te bemoeien met de islam.(Dus ook het boerka verbod)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Gozilla gaf eerder aan dat zijn cijfertjes bij het CWI vandaan komen. Dat is dus het Centrum voor Werk en Inkomen. Het CWI houdt zich vooral bezig met mensen die werkzoekend zijn, dat is op dit moment tussen de 4 en 5% van de beroepsbevolking. Dat wil zeggen mensen tussen de 20 en 65 jaar die arbeidsgeschikt zijn. De cijfers die hij roept kunnen kloppen als het over die groep gaat, dan kan 55% inderdaad allochtoon zijn.
Alleen is onze Gozilla niet slim genoeg om te weten waar hij zijn cijfertjes vandaan heeft en gebruikt ze dus om de gehele Nederlandse bevolkingsopbouw mee te verklaren, terwijl deze cijfers slechts van toepassing zijn op ongeveer 2% van de totale Nederlandse bevolking.

Even ter verduidelijking voor Gozilla:
Ik woon in een dorp met 6500 inwoners. In ons dorp wonen misschien maar 30 allochtonen, ongeveer 0,5% dus. Dan kun je dus niet gaan roepen dat het percentage allochtonen in Nederland op 0,5% ligt.
Tweede voorbeeld: Als 25% van de leden van de Nederlandse Golffederatie meer dan drie keer modaal verdient en niemand een bijstandsuitkering, wil dat niet zeggen dat 25% van de totale Nederlandse bevolking rijk is en we geen armoede hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Dat Wilders Islam een krom geloof vindt moet ie zelf weten, helaas is dat nergens op gebaseerd en is tevens discriminatie op basis van geloof in strijd met de grondwet, wat hij als politicus zou moeten weten.

De feiten zeggen dat het best wel meevalt met het aantal Moslims in Nederland en dat het aantal allochtonen in Nederland ook niet zo hoog is, en dat Wilders dus vooral van een mug een olifant maakt door over "een derde" en "meer dan de helft" te roepen, in de hoop dat meer mensen naar hem luisteren.

Liefst mensen die niet zelf even nadenken natuurlijk, want die hebben meteen door dat zijn verhaal van geen kanten klopt. Zoals aangetoond door even in de cijfers van het CBS te kijken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

en de cijfertje bedoel ik mee puur nederlandse afkomst:p Daarom zijn de 4rde generatie ook meegenomen, deze maken ook het meeste overlast. Zodat je een totaal beeld krijgt. (Echte 100% kaaskoppen bloed), om het zo te zeggen. Hoe ze ons noemen)(Simpel) Zeg jij maar niet tegen een 4de generatie, dat hij ook een kaaskop is. Maar hij is het wel volgens jou? Fi-sabillilaah dus ook. Wedeen dat hij het er ook niet mee eens is.

Want dit is hij niet zegt die.
Laatste zin snap ik niet.

En ja, ik ben kaaskop. Sterker nog, mijn voorouders van 100 jaar terug ook. Mijn grootouders en ouders zijn zelfs allemaal in 1 provincie geboren, behalve 1 opa, die woonde 10 km van de provinciegrens.
Als ik jouw andere post met je Spaanse grootouder mag geloven, ben ik dus meer Nederlander dan jij.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Gozilla gaf eerder aan dat zijn cijfertjes bij het CWI vandaan komen. Dat is dus het Centrum voor Werk en Inkomen. Het CWI houdt zich vooral bezig met mensen die werkzoekend zijn, dat is op dit moment tussen de 4 en 5% van de beroepsbevolking. Dat wil zeggen mensen tussen de 20 en 65 jaar die arbeidsgeschikt zijn. De cijfers die hij roept kunnen kloppen als het over die groep gaat, dan kan 55% inderdaad allochtoon zijn.
Alleen is onze Gozilla niet slim genoeg om te weten waar hij zijn cijfertjes vandaan heeft en gebruikt ze dus om de gehele Nederlandse bevolkingsopbouw mee te verklaren, terwijl deze cijfers slechts van toepassing zijn op ongeveer 2% van de totale Nederlandse bevolking.

Even ter verduidelijking voor Gozilla:
Ik woon in een dorp met 6500 inwoners. In ons dorp wonen misschien maar 30 allochtonen, ongeveer 0,5% dus. Dan kun je dus niet gaan roepen dat het percentage allochtonen in Nederland op 0,5% ligt.
Tweede voorbeeld: Als 25% van de leden van de Nederlandse Golffederatie meer dan drie keer modaal verdient en niemand een bijstandsuitkering, wil dat niet zeggen dat 25% van de totale Nederlandse bevolking rijk is en we geen armoede hebben.

Hier ga ik niet op in, ik had het gekoppelt en het vergeleken duh! en andere instanties.
Dus ben er inderdaad mee bezig geweest, dat jullie het niet willen geloven is een ander verhaal.

Maar moet jezelf weten.
Ik stem niks voor niks op Wilders. Jullie denken nu dat hij een racist is, dat dacht ik dus eerst ook maar zie je verkeerd.. Moet je er maar misschien meer in verdiepen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

De andere instellingen zeggen vrij duidelijk dat het maar 20% is. Dus ik vrees dat je vergelijkingen niet kloppen.

Als ik jouw andere post met je Spaanse grootouder mag geloven, ben ik dus meer Nederlander dan jij.

Mwahaha. Dat voelt vast vervelend aan voor arme Gozilla.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

De andere instellingen zeggen vrij duidelijk dat het maar 20% is. Dus ik vrees dat je vergelijkingen niet kloppen.



Mwahaha. Dat voelt vast vervelend aan voor arme Gozilla.

Word ik er ook uit gegooid:

Ben er trots op als van vakantie terug kom daat ik even Zwart als neger ben, dat ik een kleurtje heb. En ja nederlanders vragen aan mij wel is of ik een buitenlander ben, omdat ik erop lijk kwa uiterlijk.

Getint.
Wat bredere bouw.

Heb inderdaad ook een beetje spaanse uiterlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Hier ga ik niet op in, ik had het gekoppelt en het vergeleken duh! en andere instanties.
Dus ben er inderdaad mee bezig geweest, dat jullie het niet willen geloven is een ander verhaal.

Maar moet jezelf weten.

Je had je er ook inderdaad in verdiept, alleen je had de verkeerde gegevens, van de verkeerde instantie verkeerd geïnterpreteerd.
Maar voor de rest, helemaal goed gedaan hoor. Je bent al een grote meid aan het worden.
 
Bovenaan