• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het boerka verbod

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik vind dat je je geloof moet kunnen uiten waar dan ook ter wereld. Toch ben ik voor een boerkaverbod. Waarom? Omdat ik het idee heb dat vrouwen een boerka niet uit vrije wil dragen, dus daartoe worden gedwongen. En ook vind ik het niet prettig als ik iemands gezicht niet kan zien.....

Je neemt nu aan dat wanneer een vrouw verplicht vanwege haar geloof een boerka draagt, ze gedwongen is. Als je opgroeit in een omgeving waar je dit gewend bent of normaal is, kan je dit geen dwang noemen. Dan zijn ze er zelf mee eens.

Zo ken ik er nog wel een paar.
Ik heb het idee dat mensen niet uit vrije wil stukken metaal door hun verschillende lichaamsdelen laten steken. Ook vind ik het geen prettig gezicht. Moet het dan maar tijd worden voor een piercingverbod?

Lol belabberd voorbeeld. Dit is appelen met peren vergelijken, al denk ik te snappen wat je bedoeld.
Piercings zijn geplaatst uit vrije wil en een boerka vanwege geloofsovertuiging. Boerka's, en in mindere mate ook piercings, zorgen voor een communicatie barrière en beperkte de toegankelijkheid naar iemand toe. Vandaar dat je ze ook niet achter een kassa of receptie ziet zitten. Voor openbare functies is een boerka niet geschikt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Je neemt nu aan dat wanneer een vrouw verplicht vanwege haar geloof een boerka draagt, ze gedwongen is. Als je opgroeit in een omgeving waar je dit gewend bent of normaal is, kan je dit geen dwang noemen. Dan zijn ze er zelf mee eens.



Lol belabberd voorbeeld. Dit is appelen met peren vergelijken, al denk ik te snappen wat je bedoeld.
Piercings zijn geplaatst uit vrije wil en een boerka vanwege geloofsovertuiging. Boerka's, en in mindere mate ook piercings, zorgen voor een communicatie barrière en beperkte de toegankelijkheid naar iemand toe. Vandaar dat je ze ook niet achter een kassa of receptie ziet zitten. Voor openbare functies is een boerka niet geschikt.

Het is een prachtig voorbeeld, je begrijpt precies mijn punt:D
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Hahaha! Prachtig voorbeeld, chapeau!

Hoewel ik door het gehele topic heb benadrukt dat een boerka in een openbare functie niet door de werkgever geaccepteerd zal worden... Ben ik een werkgever in bezit van de voornoemde 'stukken metaal'.... Dillemma?

Het is eenvoudig: in mijn functie zal NIEMAND aan mij zien wat mijn persoonlijke voorkeuren zijn. Persoonlijk vind ik dat een piercing op een zichtbare plaats best mooi kan zijn...net als een mooie tattoo op een smaakvolle plaats...

Toch: al deze zaken zijn voor mij niet weg gelegd, omdat in een openbare functie of in mijn geval als ondernemer, men professionaliteit uit moet dragen. Het inmengen van je persoonlijke opvattingen heeft geen plaats in een professionele wereld.

Dit geldt voor boerka's, piercings, tattoo's, keppeltjes, etc. etc.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Hahaha! Prachtig voorbeeld, chapeau!

Hoewel ik door het gehele topic heb benadrukt dat een boerka in een openbare functie niet door de werkgever geaccepteerd zal worden... Ben ik een werkgever in bezit van de voornoemde 'stukken metaal'.... Dillemma?

Het is eenvoudig: in mijn functie zal NIEMAND aan mij zien wat mijn persoonlijke voorkeuren zijn. Persoonlijk vind ik dat een piercing op een zichtbare plaats best mooi kan zijn...net als een mooie tattoo op een smaakvolle plaats...

Toch: al deze zaken zijn voor mij niet weg gelegd, omdat in een openbare functie of in mijn geval als ondernemer, men professionaliteit uit moet dragen. Het inmengen van je persoonlijke opvattingen heeft geen plaats in een professionele wereld.

Dit geldt voor boerka's, piercings, tattoo's, keppeltjes, etc. etc.

Bedoel je hiermee te zeggen dat een ondernemer met een tattoo, piercing of keppel minder professioneel is?
Als diamanthandelaar is het zelfs een pre om een keppel te dragen, en een eigenaar van een tattooshop die zelf geen tattoo's heeft zou ik niet vertrouwen.
Het is dus helemaal afhankelijk in welke richting een ieder zijn carriere kiest.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Bedoel je hiermee te zeggen dat een ondernemer met een tattoo, piercing of keppel minder professioneel is?
Als diamanthandelaar is het zelfs een pre om een keppel te dragen, en een eigenaar van een tattooshop die zelf geen tattoo's heeft zou ik niet vertrouwen.
Het is dus helemaal afhankelijk in welke richting een ieder zijn carriere kiest.

Je meent het. Maar ollie heeft het over bedrijfs leven.
Kantoor enzow. Staat niet echt netjes als je als manager een piercing in je wenkbrauw heb.

Dan krijg je gelijk het idee, van ja die moet ik minder serieus nemen.
Tuurlijk ligt het aan je carriere richting, zouden ze dan een appart beroep moeten maken voor boerka dragers?

- Dus dan moeten we gaan scheiden wat jij zegt?
Dat kan, Hitler begon ook liberaal links(Ben jij toch ook), die deed dat ook scheiden...

Maar daar ben ik zelf niet zoon voorstander van.
Je kan natuurlijk ook overal omheen draaien;)
en dat er uiteindelijk niets gebeurd:O
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Grappig, mijn vriendin is manager en die heeft een neuspiercing en meerdere oorpiercings. Doet niemand moeilijk over.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Je meent het. Maar ollie heeft het over bedrijfs leven.
Kantoor enzow. Staat niet echt netjes als je als manager een piercing in je wenkbrauw heb.

Dan krijg je gelijk het idee, van ja die moet ik minder serieus nemen.
Tuurlijk ligt het aan je carriere richting, zouden ze dan een appart beroep moeten maken voor boerka dragers?

- Dus dan moeten we gaan scheiden wat jij zegt?
Dat kan, Hitler begon ook liberaal links(Ben jij toch ook), die deed dat ook scheiden...

Maar daar ben ik zelf niet zoon voorstander van.
Je kan natuurlijk ook overal omheen draaien;)
en dat er uiteindelijk niets gebeurd:O

Volgens mij heb je die cursus begrijpend lezen nog steeds niet helemaal afgemaakt. Waar lees jij dat ik iets wil scheiden?
Ik zeg juist dat in sommige beroepsgroepen het een voordeel kan zijn om tattoo's of piercings te hebben.

Daar komt bij dat bepaalde piercings bijvoorbeeld geaccepteerd zijn, zoals de neuspiercing en oorpiercings van pluisjen zijn vriendin.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat als zij haar hoofd kaal zou scheren en er een "White Power" symbool of een hakenkruis op zou laten tatoeëren zij die baan als manager niet zou krijgen (hooguit als beleidsmedewerker bij de PVV)

Dat is wat ik bedoelde. Wat in sommige beroepen onacceptabel is, kan in andere vakgebieden een probleem opleveren.
Als je marineofficier bent en je wilt je baard laten staan moet je daar eerst toestemming voor vragen. Zichtbare tattoo's en piercings zijn daar helemaal uit den boze.

Mijn punt is dat je een keuze hebt. Kies je voor een boerka, tattoo of piercing, dan moet je je beseffen dat bepaalde beroepsrichtingen dan niet zijn weggelegd voor je. Dat zul je dan moeten accepteren.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

het lijkt mij geniaal als ze het invoeren. al is het maar om de recht zaken die ze gaan krijgen en ben benieuwd hoe het van uit daar verder zal gaan. ik persoonlijk vin dat iedereen lekker zelf moet weten of ze met of zonder boerka lopen.maar het is logies dat als iemand een boerka draagt je soms een nee krijgt of uit gesloten wordt van bepaalde beroepen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Komt er ook een speciale boerka politie? en waarom stoppen bij de boerka? Waarom zullen we niet gewoon gelijk ook die hoofdoekjes, petten, unox mutsen, kepeltjes, baretten & mijters verbieden. Het zou gewoon verboden moeten worden om iets op je hoofd te hebben. Wil je de nieuwjaarsduik doen; dan geen unox muts, ben je soldaat dan zonder helm de oorlog in en die mijter van sinterklaas dat kan echt niet meer hoor vandaag de dag.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

@ iedereen die als argument gebruikt "overvallers hebben burka's gebruikt als dekmantel dus is het dragen van de burka onveilig want er kan een overvaller onder zitten"

De veroorzaker van het terreur vandaag in Noorwegen droeg volgens diverse media een politie uniform. Zullen we die uniformen dan ook maar verbieden ; )
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

@ iedereen die als argument gebruikt "overvallers hebben burka's gebruikt als dekmantel dus is het dragen van de burka onveilig want er kan een overvaller onder zitten"

De veroorzaker van het terreur vandaag in Noorwegen droeg volgens diverse media een politie uniform. Zullen we die uniformen dan ook maar verbieden ; )

Waarom dragen de Islamitische mannen geen boerka's? Voelen zij zich daar te goed voor, en is het dus alleen bedoeld voor dom gehouden vrouwen die na een tijdje zichzelf maar wijs maken dat god het zo gewild heeft.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Waarom dragen Nederlandse mannen geen rokken? Voelen zij zich daar te goed voor en is het dus alleen bedoeld voor dom gehouden vrouwen die zichzelf na verloop van tijd wijsmaken dat ze het dragen omdat ze het mooi vinden en niet omdat mannen dan meer naar ze kunnen staren?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Waarom dragen Nederlandse mannen geen rokken? Voelen zij zich daar te goed voor en is het dus alleen bedoeld voor dom gehouden vrouwen die zichzelf na verloop van tijd wijsmaken dat ze het dragen omdat ze het mooi vinden en niet omdat mannen dan meer naar ze kunnen staren?

Je bevestigd nu alleen maar mijn punt, dat het een mannenwereld is waar mooie vrouwen lustobjecten zijn maar ook onderdrukt worden in verschillende regio's. Maar dat over de rokjes kun je niet vergelijken met de boerka's, aangezien vrouwen die rokjes dragen kunnen kiezen (op de streng gereformeerde na) en vrouwen met boerka's dat doen uit plichtsgevoel.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

De meeste vrouwen die rokjes dragen kunnen kiezen op dezelfde manier als vrouwen die boerka's dragen; ze vinden zelf dat dat het beste voor ze is.

Daarnaast wordt op veel kantoren ook nog behoorlijk neergekeken op vrouwen die geen rokje dragen, dus zoveel beter zijn we niet.

En voordat je gaat miepen over andere mensen die vrouwen als lustobjecten behandeld worden, moet je (zoals je zelf al aangeeft) misschien eens beginnen met jezelf en je eigen omgeving veranderen, want die zijn net zo erg.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

De meeste vrouwen die rokjes dragen kunnen kiezen op dezelfde manier als vrouwen die boerka's dragen; ze vinden zelf dat dat het beste voor ze is.

Daarnaast wordt op veel kantoren ook nog behoorlijk neergekeken op vrouwen die geen rokje dragen, dus zoveel beter zijn we niet.

En voordat je gaat miepen over andere mensen die vrouwen als lustobjecten behandeld worden, moet je (zoals je zelf al aangeeft) misschien eens beginnen met jezelf en je eigen omgeving veranderen, want die zijn net zo erg.

Er staat nergens geschreven dat vrouwen een rok moeten dragen om wat voor reden dan ook. Voor de boerka geldt dit helaas wel. Daarnaast hoef ik niet bij mezelf te beginnen, aangezien ik nooit een vrouw zou opdragen wat voor kleding zij aan moet. Ik vind het maar misselijkmakend gedrag.
 

DeletedUser

Gast
Vandaag nog liep een journaliste van Radio1 op de Meir en Keyzerlei in Antwerpen rond in een Bourka - om het 'aan den lijve te ondervinden'.
Haar verhaal is zeker terug te vinden op www.radio1.be.

-----

Vrouwen die rokjes 'mogen' dragen hebben de keuze, vrouwen die toevallig worden geboren in een (godsdienstige) omgeving waar boerka's verplicht zijn hebben de keuze niet.
Op kantoor (althans hier in het westen) wordt er geen enkel verschil gemaakt tussen vrouwen in een kleedje, rok of broekpakje. De dames kiezen zelf waarin ze zich het best voelen.

Wegens de onherkenbaarheid MOET de boerka verboden worden. Er werd reeds misbruik van gemaakt voor terroristische aanslagen.
Stel je voor dat alle mannen hier met een bivakmuts zouden rondlopen !!! (wettelijk gezien kan dat overigens).

-----

Als jij met je armen begint te zwaaien zal je buurman wel oppassen ... of hij moest blind zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Op kantoor (althans hier in het westen) wordt er geen enkel verschil gemaakt tussen vrouwen in een kleedje, rok of broekpakje.

Behalve in alle kantoren waar een dresscode geldt die zegt dat vrouwen in een rokje moeten komen.

Er staat nergens geschreven dat vrouwen een rok moeten dragen om wat voor reden dan ook. Voor de boerka geldt dit helaas wel.

Er staat nergens dat het verplicht is bij de wet. Dat maakt het dus een keuze. Dat mensen zich laten overtuigen door anderen is in essentie hun eigen probleem.

Daarnaast hoef ik niet bij mezelf te beginnen, aangezien ik nooit een vrouw zou opdragen wat voor kleding zij aan moet.

Tenzij jij ook iemand bent die het huidig geldende schoonheids ideaal misselijkmakend vindt moet je toch bij jezelf kijken. Teveel mannen vinden dat vrouwen slank moeten zijn met lang haar en een strak gezicht, desnoods met makeup.
Teveel mannen gunnen een vrouw die haar haren niet gekamd heeft, haar makeup niet op heeft en een comfortabele trui draagt geen blik waardig. Teveel mannen negeren in een uitgaansgelegenheid iedereen die niet opgetut en in een laag uitgesneden truitje op de dansvloer staat.

Dat vind ik, eigenlijk, nog veel erger dan die vrouwen die in een boerka lopen. Maar daar hoor je niemand over.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Vrouwen die rokjes 'mogen' dragen hebben de keuze, vrouwen die toevallig worden geboren in een (godsdienstige) omgeving waar boerka's verplicht zijn hebben de keuze niet.
Op kantoor (althans hier in het westen) wordt er geen enkel verschil gemaakt tussen vrouwen in een kleedje, rok of broekpakje. De dames kiezen zelf waarin ze zich het best voelen.

Wegens de onherkenbaarheid MOET de boerka verboden worden. Er werd reeds misbruik van gemaakt voor terroristische aanslagen.
Stel je voor dat alle mannen hier met een bivakmuts zouden rondlopen !!! (wettelijk gezien kan dat overigens).

Geef even aan wanneer er in Nederland terroristische aanslagen zijn gepleegd door mensen in een boerka. Ik ken ze namelijk niet.
Btw, hoe denk je dan over de dames in Nederland die in Volendammer, Zeeuwse of Staphorster klederdracht lopen? Die doen namelijk hetzelfde als boerkadragers. Vanuit traditie en overtuiging dragen ze die klederdracht. Een vrouw in Staphorster klederdracht zie ik ook niet snel CEO van Shell worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Geef even aan wanneer er in Nederland terroristische aanslagen zijn gepleegd door mensen in een boerka. Ik ken ze namelijk niet.
Btw, hoe denk je dan over de dames in Nederland die in Volendammer, Zeeuwse of Staphorster klederdracht lopen? Die doen namelijk hetzelfde als boerkadragers. Vanuit traditie en overtuiging dragen ze die klederdracht. Een vrouw in Staphorster klederdracht zie ik ook niet snel CEO van Shell worden.

Eigenlijk kun je dit soort dingen niet vergelijken met een boerka. Ja het zijn allemaal klederdrachten, maar het zit in onze aard dat we graag het gezicht van de mens willen zien. En daarom denk ik dat bepaalde mensen de boerka willen verbannen, het niet past in onze straatbeeld. Lantarenpalen zijn ook zo neergezet dat mensen elkaars gezicht kunnen zien. Let daar maar eens op als je dat nog niet door had. De lantarenpalen voor voetgangers hebben een ander licht dan de lantarenpalen voor auto's.

Onderdrukking speelt ook wel een rol, de boerka is niet bedacht door vrouwen en dat zegt eigenlijk wel genoeg. En waarom denk je dat moderne moslima's niet mee gaan in de islamitische klederdracht?
 
Bovenaan