• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het boerka verbod

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Als ik die link van jou volg en dat ding lees waar jij allemaal rare conclusies uit trekt dan is er eigenlijk vooral een ding wat heel erg naar voren komt:

De 2e generatie allochtonen zijn heel hard bezig om hun achterstand weg te werken en te vernederlandsen.

Sterker nog, als je dat document leest kom je vrij makkelijk tot de conclusie dat er helemaal niks aan de hand is met die allochtonen en dat het probleem zichzelf oplost de komende jaren.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Als ik die link van jou volg en dat ding lees waar jij allemaal rare conclusies uit trekt dan is er eigenlijk vooral een ding wat heel erg naar voren komt:

De 2e generatie allochtonen zijn heel hard bezig om hun achterstand weg te werken en te vernederlandsen.

Sterker nog, als je dat document leest kom je vrij makkelijk tot de conclusie dat er helemaal niks aan de hand is met die allochtonen en dat het probleem zichzelf oplost de komende jaren.

Ja en daar komt het stukje radicale moslim kijken;)
Daarom zei ik ook ze brengen ook vele voordelen met zich mee.

Verder kijk dan je neus lang is.
Daarom zeggen ze ook, dat het een erg complex onderwerp is. Daarom is de rechtzaak al maanden bezig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ja en daar komt het stukje radicale moslim kijken;)
Daarom zei ik ook ze brengen ook vele voordelen met zich mee.

Oh die veroorzaken wel problemen? Wat dan bijvoorbeeld? Heb je daar "cijfertjes" van?
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Het gaat over het geloof? niet de problemen wat er wel bij komt kijken. Maar christen veroorzaken ook problemen? Wat is nou het verschil?

Begrijp je het woord complex niet?

Zoals Wilders al doet, je kan hier discussies van maanden lang over voeren.(Is zijn baan ook)
Echter vind ik dat hij gelijk heeft.

Prioriteit 1 geloof<<

Vond ie toch krom? Maar waarom, wat heeft dit te maken met de radicale moslim?
Heeft ie het onderbouwd

Andwoord: JA
In elk detail. (Hele boeken heeft hij erover geschreven)

Dit is tevens ook weer allemaal een aanleiding tot het Boerka verbod, zonder Wilders zou dit er wellicht nooit komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Het gaat over het geloof? niet de problemen wat er wel bij komt kijken. Maar christen veroorzaken ook problemen? Wat is nou het verschil?

Begrijp je het woord complex niet?

Zoals Wilders al doet, je kan hier discussies van maanden lang over voeren.(Is zijn baan ook)
Echter vind ik dat hij gelijk heeft.

Prioriteit 1 geloof<<

Vond ie toch krom? Maar waarom, wat heeft dit te maken met de radicale moslim?
Heeft ie het onderbouwd

Andwoord: JA
In elk detail. (Hele boeken heeft hij erover geschreven)

Dit is tevens ook weer allemaal een aanleiding tot het Boerka verbod, zonder Wilders zou dit er wellicht nooit komen.

Dat zegt wellicht meer over Wilders dan over Boerka's
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ja en daar komt het stukje radicale moslim kijken

Bij "het probleem lost zichzelf op" bedoel je?

Of bij "de helft van alle gelovige allochtonen voelde zich het afgelopen jaar gediscrimineerd"?

Of heb je weer een prachtige non-sequitor gevonden?

Radicale Moslims... eens even google erbij pakken.

http://nos.nl/artikel/64937-aivd-waarschuwt-voor-radicale-islam.html

Het goede nieuws is dat volgens de AIVD de gewelddadige vorm van de radicale islam nauwelijks weerklank vindt in de Nederlandse moslimgemeenschap.

Ok, geweldadige moslims worden afgekeurd door overige Moslims. Klinkt goed.

De predikers richten zich vooral op de tweede generatie Nederlandse Marokkanen. Vooral jonge moslims lijken in hun zoektocht naar hun identiteit gevoelig voor radicalisering.

Ok, radicale predikers richten zich op de jeugd. Kan ik me iets bij voorstellen. Die voelen zich niet op hun gemak omdat er allemaal mensen zoals Gozilla zijn die hen allemaal over een kam scheren, en das vervelend. Mogelijk probleem.

Maar de AIVD waarschuwt ook dat het beeld dat door sommigen wordt geschapen dat de radicale islam een krachtige beweging is die over niet al te lange tijd het Nederlandse politieke bestel van binnenuit omver zal werpen, niet juist is.

Oh. Blijkbaar toch niet zo´n heel groot probleem dus.

Volgens schattingen van de AIVD is ongeveer 5 procent van de religieus georienteerde moslimbevolking ontvankelijk voor radicalisering. Van deze 5 procent radicaliseert uiteindelijk zo'n 10 procent. In totaal gaat het dus om 0,5 procent van de moslimbevolking.

Oei oei! 0,5% van de Moslim bevolking! Ik stel voor dat we de overige 99,5% ook met de nek aankijken en hun geloof verbieden. Dat zal die 5 mensen op de 1000 leren. Alle 5000. Op de 1000000 Moslims. En op de 17000000 Nederlanders.

Stel je voor! Een verpletterende 0.029% van Nederland is mogelijk een (niet gewelddadige) radicale Moslim! Dit is duidelijk onze grootste probleemgroep in dit land!

Ik stel voor dat we alle belangrijke dingen (zoals de economische crisis, problemen in het onderwijs, werkloosheid, pensioenleeftijd, algemene criminilateit, etc) laten vallen en al onze krachten bundelen om deze 5000 mensen die totaal ongevaarlijk zijn te gaan zoeken en het land uit te zetten!

Stel je voor zeg... als er straks 1700x zoveel van deze mensen kijken we misschien tegen de sharia aan. 1700x zoveel maar! Dat zouden we dit jaar nog mee kunnen maken.


/sarcasme.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Bij "het probleem lost zichzelf op" bedoel je?

Of bij "de helft van alle gelovige allochtonen voelde zich het afgelopen jaar gediscrimineerd"?

Of heb je weer een prachtige non-sequitor gevonden?

Radicale Moslims... eens even google erbij pakken.

http://nos.nl/artikel/64937-aivd-waarschuwt-voor-radicale-islam.html

Ok, geweldadige moslims worden afgekeurd door overige Moslims. Klinkt goed.



Ok, radicale predikers richten zich op de jeugd. Kan ik me iets bij voorstellen. Die voelen zich niet op hun gemak omdat er allemaal mensen zoals Gozilla zijn die hen allemaal over een kam scheren, en das vervelend. Mogelijk probleem.



Oh. Blijkbaar toch niet zo´n heel groot probleem dus.



Oei oei! 0,5% van de Moslim bevolking! Ik stel voor dat we de overige 99,5% ook met de nek aankijken en hun geloof verbieden. Dat zal die 5 mensen op de 1000 leren. Alle 5000. Op de 1000000 Moslims. En op de 17000000 Nederlanders.

Stel je voor! Een verpletterende 0.029% van Nederland is mogelijk een (niet gewelddadige) radicale Moslim! Dit is duidelijk onze grootste probleemgroep in dit land!

Ik stel voor dat we alle belangrijke dingen (zoals de economische crisis, problemen in het onderwijs, werkloosheid, pensioenleeftijd, algemene criminilateit, etc) laten vallen en al onze krachten bundelen om deze 5000 mensen die totaal ongevaarlijk zijn te gaan zoeken en het land uit te zetten!

Stel je voor zeg... als er straks 1700x zoveel van deze mensen kijken we misschien tegen de sharia aan. 1700x zoveel maar! Dat zouden we dit jaar nog mee kunnen maken.


/sarcasme.

Ja okee, maar begrijp je dan niet als je het over de radicale moslim heb, dat je dit moet onderbouwen. Moet je dan niet hun geloof erbij betrekken?

Wat hij ook zei de extremisten?
Als jij het alleen over Radicale moslims hebt, staat dat nogal labiel he.
Dan licht hij het meer toe met waarom enzo.

Dan is het opeens over 1 kam scheren, wat wild men nou?
Ziet er naar uit dat men Wilders in een hoekje schuift?

Wat ook het geval is, hij is ook niks voor niks gedoogt;) (Wat echt nergens op slaat)
Dan nu nog een keer de rechtzaak....
(Het is idd wel beter dan wat onze pimmetje is overkomen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ja okee, maar begrijp je dan niet als je het over de radicale moslim heb, dat je dit moet onderbouwen. Moet je dan niet hun geloof erbij betrekken?

Misschien moet je hun ras erbij betrekken, of hun geslacht. Dat helpt vast. Wist je dat 100% van de radicale Moslims mensen waren? Die moeten we echt afschaffen denk ik.

Het is niet relevant wat hun geloof is. Het is relevant dat ze radicaal zijn. Als je alle moslims gaat afrekenen op 0.5% radicalen, dan moet je ook alle christenen afrekenen op die kleine groep radicalen (ja, die zijn er) en evenzo moet je alle atheïsten afrekenen op die kleine groep radicalen (jep, die zijn er ook) en dan kom je er al heel snel achter dat elk geloof zijn rotte appels heeft en dat het nutteloos is om het geloof de schuld te geven, en dat je de schuld dus bij de rotte appels moet leggen.

Tevens zijn extremisten geen extra groep, extremisten zijn een subgroep (jep, een subgroep van die 0.029%) die wél gewelddadig zijn bovenop hun radicaliteit. Nu hebben we het echt nog maar over een paar honderd man. Daar moet je geen partijprogramma aan wijden, maar een paar politie agenten. En meer niet.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Misschien moet je hun ras erbij betrekken, of hun geslacht. Dat helpt vast. Wist je dat 100% van de radicale Moslims mensen waren? Die moeten we echt afschaffen denk ik.

Het is niet relevant wat hun geloof is. Het is relevant dat ze radicaal zijn. Als je alle moslims gaat afrekenen op 0.5% radicalen, dan moet je ook alle christenen afrekenen op die kleine groep radicalen (ja, die zijn er) en evenzo moet je alle atheïsten afrekenen op die kleine groep radicalen (jep, die zijn er ook) en dan kom je er al heel snel achter dat elk geloof zijn rotte appels heeft en dat het nutteloos is om het geloof de schuld te geven, en dat je de schuld dus bij de rotte appels moet leggen.

Tevens zijn extremisten geen extra groep, extremisten zijn een subgroep (jep, een subgroep van die 0.029%) die wél gewelddadig zijn bovenop hun radicaliteit. Nu hebben we het echt nog maar over een paar honderd man. Daar moet je geen partijprogramma aan wijden, maar een paar politie agenten. En meer niet.

Waarom is dat niet relevant dan?(Het geloof)
Het ging hem toch over het geloof en dat dit krom is. Dus dan is het juist relevant.

Je begrijp toch ook wel dat je het geloof erbij moet betrekken.
Waarom noemen we het anders radicale moslim?
Omdat men het leuk vind?

Radicale moslim Prioriteit 1.
extremisten prioriteit 2 als sub groep, zoals jij zegt.
Geloof prioriteit 3.

Als we ten opzichte kijken van het geloof. Want daar gaat het immers over.
Niet dat ze zwart zijn of bruin, of dat ze "Allah, Allah" zeggen of wat dan ook.
Of dat ze Arabisch spreken. Of dat ze hun schoenen voor de moskee laten staan.

Dus dan komt het geloof er toch bij kijken en hij onderbouwt het heel mooi.
Wat is hun Ras dan?

Jij hebt niet eens een eigen ras, ik ook niet. JA ergens germaans ofsow, wat dan ook. Wist je dat er in 1400 een bevolking verplaatsing was over de hele wereld?

Als je het wellicht over rassen gaat hebben. Kan je het alleen verdelen in Katholiek, Jodendom, Moslim ect.
De naampjes van de mensen voor deze culturen, weet ik niet 1,2,3. (Doet wilders dat nu dan ook niet)
Maar dan is het over 1 kam scheren? Het gaat echt helemaal nergens meer over.
(Daarom is de rechtzaak ook onzin, wat ik vind dan. Alleen maar geld klopperrij.)
Daar draaid heel Nederland, athans om, niet om de welzijn van de mens (Groepen of individu)

Kan je wel een paar voorbeelden geven.(Maar gaat niet over het onderwerp)
Daarom vind ik de Nederlandse rechtstaat en wat er allemaal is. 1 Grote corrupte bende.
Denken alleen maar aan hun eigen haggie, Wilders daarintegen niet. Naar mijn mening.

FTW wilders heeft zelfs zichzelf ingekort, dat ambtenaren minder gaan verdienen.
Waar ik het ook totaal weer mee eens ben.


En als je het over geslacht gaat hebben, dan is het discriminatie.
Wat hij er wel bij betrekt, namelijk het boerka verbod? Maar vald dat dan onder discriminatie, dan is frankrijk nu racistisch bezig.... Gaan we dan nu frankrijk aanklagen voor het Europese gerechts hof?
Vergeten we Belgie en Duitsland nog....

Vrouwen rechten..
Zie weinig mannen op straat met een boerka.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ja okee, maar begrijp je dan niet als je het over de radicale moslim heb, dat je dit moet onderbouwen. Moet je dan niet hun geloof erbij betrekken?

Wat hij ook zei de extremisten?
Als jij het alleen over Radicale moslims hebt, staat dat nogal labiel he.
en dan licht hij het meer toe met waarom enzo.


en dan is het opeens over 1 kam scheren, wat wild men nou?
Ziet er naar uit dat men Wilders in een hoekje schuift?

Wat ook het geval is, hij is ook niks voor niks gedoogt;) (Wat echt nergens op slaat)
en dan nu nog een keer de rechtzaak....
(Het is idd wel beter dan wat onze pimmetje is overkomen)

Wat snap je nou niet van Pluisjen zijn post? Het lijkt me toch vrij duidelijk.
Wilders heeft het over moslim-extremisme de kop in drukken en de uitwassen van de islam in Nederland bestrijden.

En wat blijkt uit het voorbeeld dat slechts een heel klein gedeelte van de moslims, maar dan hebben we het over echt een heel klein gedeelte van de moslims, wordt omschreven als niet-gewelddadige radicale moslim. Laat van dat aantal een enkeling wel bereid zijn tot geweld (de voorbeelden zijn bekend). Dan zie ik nog steeds geen reden tot een boerkaverbod, hoofddoekjesverbod en meer van die populistische onzin.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Je begrijp toch ook wel dat je het geloof erbij moet betrekken.

Nee, dat moet je niet. Als je het hele geloof erbij betrekt om 0.5% van dat geloof tegen te gaan, dan benadeel je 99.5% van dat geloof onterecht.

Dat staat ongeveer gelijk aan iemands broertjes, ouders, grootouders, ooms, tantes en alle neefjes en nichtjes in de gevangenis te steken omdat het kleinkind een misdrijf gepleegd heeft. DAT is het soort percentages waar we het hier over hebben.

Tenzij jij het een goed idee vindt om aangepakt te worden voor het feit dat een van jouw ouders, ooms, tantes, neefjes of nichtjes een misdrijf pleegt is het onzin om alle Moslims te benadelen omdat een miniscuul percentage zich misdraagt.

En als je het over geslacht gaat hebben, dan is het discriminatie.
Wat hij er wel bij betrekt, namelijk het boerka verbod? Maar vald dat dan onder discriminatie, dan is frankrijk nu racistisch bezig....

Lees de twee woorden die je zelf dikgedrukt hebt. Ik hoop niet dat je denkt dat deze twee woorden hetzelfde betekenen, hoewel ik gezien je zin vrees van wel. Pak eens even een woordenboek, en zoek die twee woorden op.

Verder, ja, als Frankrijk puur boerkas verbiedt, zijn ze aan het discrimineren. Je punt?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Het spijt mij... Ik kan niet veel begrip opbrengen voor mensen die Wilders stemmen. Godzilla is wel de ideale doelgroep voor Wilders... Want Wilders aanhangers zijn in de regel mensen die de realiteit niet helemaal begrijpen....

Kijk nog eens naar mijn vorige post met de getallen van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Dit zijn ALLE inwoners van Nederland begin 2011. Onderverdeeld in groepjes, zoals de Wilders mensen dat graag zien.

@ Godzilla: Besef jij nou echt niet dat Wilders net zo'n extremist is?? Hij maakt alleen maar gebruik van de angst of onvrede die wij voelen over 0.029% van de Nederlandse bevolking. Daarnaast zorgt iemand als Wilders nooit voor de oplossing, alleen voor problemen. Als vandaag een politicus opstaat die mij vertelt dat mijn ouders HUN geloof (zij zijn Christen) niet vrij mogen belijden, ga ik daar echt wel tegen in opstand komen.

Wilders begrijpt zelf niet eens dat niet de Nederlandse Moslims, maar juist HIJZELF de extremist is die op een heilige oorlog aanstuurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Het spijt mij... Ik kan niet veel begrip opbrengen voor mensen die Wilders stemmen. Godzilla is wel de ideale doelgroep voor Wilders... Want Wilders aanhangers zijn in de regel mensen die de realiteit niet helemaal begrijpen....

Kijk nog eens naar mijn vorige post met de getallen van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Dit zijn ALLE inwoners van Nederland begin 2011. Onderverdeeld in groepjes, zoals de Wilders mensen dat graag zien.

@ Godzilla: Besef jij nou echt niet dat Wilders net zo'n extremist is?? Hij maakt alleen maar gebruik van de angst of onvrede die wij voelen over 0.029% van de Nederlandse bevolking. Daarnaast zorgt iemand als Wilders nooit voor de oplossing, alleen voor problemen. Als vandaag een politicus opstaat die mij vertelt dat mijn ouders HUN geloof (zij zijn Christen) niet vrij mogen belijden, ga ik daar echt wel tegen in opstand komen.

Wilders begrijpt zelf niet eens dat niet de Nederlandse Moslims, maar juist HIJZELF de extremist is die op een heilige oorlog aanstuurt.

Gozilla die praat naar zijn verstand, die kun je het niet eens kwalijk nemen. Verder ben ik het volledig eens met je post.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

@ Peter... Daar sluit ik mij dan weer moeiteloos bij aan...

(in dit topic begrijpen wij elkaar duidelijk beter!! HAHAHA)

:p
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Beste,

De hele discussie over het Boerkaverbod is een nondiscussie.

In Nederland dragen ongeveer 150 mensen een Boerka op een bevolking van ca. 16.000.000 mensen.

Laat ik voorop stellen dat ik het ook geen prettig gezicht vind en ik het die vrouwen gun om er een prettigere kledingkast op na te houden.

Maar, deze vrouwen willen vaak niet anders. Vergelijk het met het standpunt van de SGP over het kamerlidmaatschap van vrouwen (niet dus). De meeste vrouwen van SGP huize hebben hier ook geen moeite mee, omdat hun geloof dit voorschrijft. Ik hoef het daar niet mee eens te zijn, maar het is de overtuiging van deze mensen.

Verder hoef je ook niet bang te zijn dat deze mensen voor de klas komen, om je boodschappen afrekenen. Deze mensen zullen geen functie krijgen in dit soort instellingen.

Met past allemaal wel weer in het sfeertje wat in Nederland heerst. Een soort enge vorm van angst die naar mijn mening nergens op gestoeld is. Ik weet dat er zaken voorvallen veroorzaakt door mensen met een andere nationaliteit, maar ik kan daar ook incidenten van onze eigen Nederlanders tegenover zetten.

Je moet mensen beoordelen op hun daden en het is momenteel een beetje in de mode om elkaar allemaal na te praten over al het onheil wat ons land te wachten staat, maar dit is een foute ontwikkeling.

Nederland heeft zijn welvaart mede te danken aan al die "buitenlanders". Ofwel door ze de afgelopen eeuwen te beroven van hun eigen rijkdommen, slavenhandel of andere fijne acties van o.a. de V.O.C. of door de handel die wij ook al jaren hebben met de meest exotische landen.

Kijk aub eens over je eigen stoepje heen en zie de mogelijkheden die dit land heeft en daar hebben wij ook die mensen voor nodig die uit het buitenland komen.

Groet benstijn
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Nederland is een vrij religie land.

Maar er zijn grenzen. Nederland is een westers land, waar de overheid van de mensen niet geloven of Christelijk zijn.
Wees dus niet verbaast als je geen baan krijgt als je een Boerka draagt.
Je moet je ook kunnen identificeren, dus
Als je wordt gevraagt om je boerka uit te doen doe je het gwn.
Met voorkeur met iemand van het zelfde geslacht, maar als dat niet kan moet je wel met iemand van het andere Geslacht worden geïdentificeerd


En nee, dit is niet rascisme, het is de waarheid
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Nederland is een vrij religie land.

Maar er zijn grenzen. Nederland is een westers land, waar de overheid van de mensen niet geloven of Christelijk zijn.
Wees dus niet verbaast als je geen baan krijgt als je een Boerka draagt.
Je moet je ook kunnen identificeren, dus
Als je wordt gevraagt om je boerka uit te doen doe je het gwn.
Met voorkeur met iemand van het zelfde geslacht, maar als dat niet kan moet je wel met iemand van het andere Geslacht worden geïdentificeerd


En nee, dit is niet rascisme, het is de waarheid

Je moet je kunnen identificeren als er aanleiding toe is. Zonder aanleiding mag daar niet naar gevraagd worden. Zolang de boerkadames zich niet over de landsgrenzen verplaatsen, autorijden of zich misdragen is er geen aanleiding voor.
 

DeletedUser9104

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik vind dat je je geloof moet kunnen uiten waar dan ook ter wereld. Toch ben ik voor een boerkaverbod. Waarom? Omdat ik het idee heb dat vrouwen een boerka niet uit vrije wil dragen, dus daartoe worden gedwongen. En ook vind ik het niet prettig als ik iemands gezicht niet kan zien.....
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik vind dat je je geloof moet kunnen uiten waar dan ook ter wereld. Toch ben ik voor een boerkaverbod. Waarom? Omdat ik het idee heb dat vrouwen een boerka niet uit vrije wil dragen, dus daartoe worden gedwongen. En ook vind ik het niet prettig als ik iemands gezicht niet kan zien.....

Ik nodig je uit om de topic eens door te lezen..
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik vind dat je je geloof moet kunnen uiten waar dan ook ter wereld. Toch ben ik voor een boerkaverbod. Waarom? Omdat ik het idee heb dat vrouwen een boerka niet uit vrije wil dragen, dus daartoe worden gedwongen. En ook vind ik het niet prettig als ik iemands gezicht niet kan zien.....

Zo ken ik er nog wel een paar.
Ik heb het idee dat mensen niet uit vrije wil stukken metaal door hun verschillende lichaamsdelen laten steken. Ook vind ik het geen prettig gezicht. Moet het dan maar tijd worden voor een piercingverbod?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan