• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het filosofe topic

DeletedUser

Gast
ik zeg toch ook niet dat ik het overal mee eens bent, maar ik heb alleen de verschillen laten zien.
en ik heb nooit en dan ook nooit gezegd dat ik bekeerd ben, maar geloof
en dat is een heel groot verschil
Je hebt tot aan deze post niets anders gezegd dan "bekeerde" over een gelovige.

nee, en wrm zou ik het willen zien.
Omdat je koppig in je geloof bent; om dezelfde reden als dat je de eerste post waarin ik mij tot jou wendde niet tot je hebt genomen.

mss reageerde in net ff te bot, maar ik hou niet van zulke filmpjes
Waarom niet (interesse, poging tot verdieping van mij is dit)?
 

DeletedUser

Gast
waarom ik niet van die filmpjes houd.
omdat: er gewoon dingen in staan die niet kloppen
 

DeletedUser

Gast
waarom ik niet van die filmpjes houd.
omdat: er gewoon dingen in staan die niet kloppen

In plaats van te roepen dat er iets niet klopt geef dan aan wat er niet klopt. En zeggen ik houd gewoon niet van zulke filmpjes is een volslagen non argument iemand argumenten / informatie aan in een discussie en jij zegt daar houdt ik niet van ?????? :rolleyes:

Hoe was jij van plan te discussiëren met die instelling ?
 

DeletedUser

Gast
waarom ik niet van die filmpjes houd.
omdat: er gewoon dingen in staan die niet kloppen
Je hebt ze nog niet gezien of je weet ons van de inhoud te vertellen. Wie heeft je die vermeende informatie ingegeven?

ik heb geen plannen
Warom post je dan in dit Serieuze Forum? Als je waarlijk niet bereid of in staat bent een fatsoenlijke discussie te voeren, kan ik je aangeven om spam.

BTW @Aartje1995) Hoe reageerde je toen je ouders je meldden dat Sinterklaas niet bestaat?
 

DeletedUser

Gast
waarom ik niet van die filmpjes houd.
omdat: er gewoon dingen in staan die niet kloppen

uhm, het punt juist van discussie is om die punten die volgens jouw niet kloppen aan te horen van andere mensen hun argumenten aan te horen
(en de meeste mensen hier hebben telkens goede argumenten gegeven bij hun beweringen, op een enkeling na)


Om vervolgens met betere argumenten hun argumenten tegen te gaan.
Nu begrijp ik ook wel dat het moeilijke in godsdienst en geloof het beargumenteren is want het hele punt van geloof is dat er geen bewijs voor is.

maar stel je eens open voor andere points of view. jij verwerpt echt elk argument dat wij geven en bent behoorlijk gesloten voor een andere kijk op dingen.. erg jammer.

Het jammere (waarom bestaat dat woord niet :mad:) is dat deze zelfde atheïsten te lui zijn voor een goede discussie het gebied van de gelovige in te stappen, deze laatsten slechts wensen af te blaffen, ridicuul stempelen en verder verwerpen, onder het voorwendsel de discussie gewonnen te hebben.

ik ben bang dat dit niet altijd opgaat, ik heb hier veel mensen gezien in dit topic die met plezier het gebied van de gelovige ingestapt zijn om een goede discussie te houden. echter de reactie aan de andere kant was niet echt open voor deze discussie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
uhm, het punt juist van discussie is om die punten die volgens jouw niet kloppen aan te horen van andere mensen hun argumenten aan te horen
(en de meeste mensen hier hebben telkens goede argumenten gegeven bij hun beweringen, op een enkeling na)


Om vervolgens met betere argumenten hun argumenten tegen te gaan.
Nu begrijp ik ook wel dat het moeilijke in godsdienst en geloof het beargumenteren is want het hele punt van geloof is dat er geen bewijs voor is.

maar stel je eens open voor andere points of view. jij verwerpt echt elk argument dat wij geven en bent behoorlijk gesloten voor een andere kijk op dingen.. erg jammer.




ik ben bang dat dit niet altijd opgaat, ik heb hier veel mensen gezien in dit topic die met plezier het gebied van de gelovige ingestapt zijn om een goede discussie te houden. echter de reactie aan de andere kant was niet echt open voor deze discussie.
He was ook mij al opgevallen dat de atheïsten zich op dit moment zeer goed opstellen jegens de gelovigen. In het begin echter was het iets minder goed gesteld hiermee en leek het meer op andere situaties waarin plots een gelovige binnen kwam huppelen en spontaan werd afgeblaft. Ik doel dus op de talrijke beginpunten van "discussies" waarin de atheïsten niets anders roepen dan "Er is geen bewijs!". Die periode is momenteel verleden tijd, gelukkig :)
 

DeletedUser

Gast
dat ik soms te bot reageer en geen bewijs heb.
maar je kan ook bijna niet bewijzen dat de Bijbel echt is, je moet er in geloven
 

DeletedUser

Gast
dat ik soms te bot reageer en geen bewijs heb.
maar je kan ook bijna niet bewijzen dat de Bijbel echt is, je moet er in geloven

Zelfreflectie nice 8-)

Je mag die bijna ook wel weglaten hoor ;). Maar nogmaals heb je dat filmpje nu bekeken ? Ik wacht nog steeds in spanning.
 

DeletedUser

Gast
dat ik soms te bot reageer en geen bewijs heb.
maar je kan ook bijna niet bewijzen dat de Bijbel echt is, je moet er in geloven

Ik ben er van overtuigd dat de Bijbel bestaat; enkel de inhoud correspondeert soms niet met wat mijn mening is. Van mij hoef je niet te bewijzen dat de inhoud van de Bijbel waarheidsgetrouw is. Het enige dat naar mijn mening discutabel is, betreft de opvatting van de Bijbel - de interpretatie. Dit echter hoef ik helemaal niet te bespreken - vast staat dat ons beider opvattingen verschillend zijn en dat zeer waarschijnlijk zullen blijven en een discussie (dus, in dit geval) niet erg interessant zal worden - zie vorige pagina's om een indruk te krijgen.

Wat betreft het filmpje over de Hel en de drie andere oorden, zou ik je alsnog graag willen vragen haar te bekijken en je commentaar te geven. Je moet helemaal niets, maar het is wel zo dat degenen die iets beweren, maar daar geen argumenten tegen krijgen, per definitie de discussie "winnen". Als je geen reactie geeft, zul je geen gelijk krijgen - het is maar net of je dat belangrijk genoeg vindt. Ikzelf zou het in ieder geval níet belangrijk genoeg vinden, als ik mij er slechter van zou gaan voelen (nu maakt dat in mijn geval niet zo heel veel uit, zie mijn "locatie" - dit terzijde). Voorop staat dat eenieder plezier en zo mogelijk kennis van zaken uit de topics in dit forum moet kunnen halen ;)

BTW) Hoe komt het eigenlijk zo dat je, naar eigen zeggen, de enige gelovige in het gezin bent?

@Aartje1995) Ik ben van mening dat je moet weten dat ook ik 15 ben ;)
 

DeletedUser

Gast
mijn vader en moeder gaan niet naar de kerk.
maar mijn opa en oma wel, ik ben een keertje meegegaan, omdat ik wou zien hoe het er aan toe ging.
en nu ga ik elke zondag met mn opa en mn oma mee.
weetj mn moeder is christelijk opgevoeg, mn vader niet, mijn moeder wou er niets meer mee te maken hebben, en mn vader ook niet.
nu ik met mn opa en oma naar de kerk gaat, gaat mijn moeder weer heel af en toe mee
 

DeletedUser

Gast
ik wou ze toch ff gaan kijken, maar toen kreeg ik dit

an error occurred, please try again later!!

hoe nu??
weet iemand hoe ik ze nu moet gaan bekijken?
 

DeletedUser

Gast
ik wou ze toch ff gaan kijken, maar toen kreeg ik dit

an error occurred, please try again later!!

hoe nu??
weet iemand hoe ik ze nu moet gaan bekijken?

Gewoon nog eens misschien? :p
Ze zeggen toch dat je het opnieuw moet proberen...
 
Bovenaan