• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het filosofe topic

DeletedUser

Gast
oooh jah.
en in al die theorien staat dat er niks was??
hoe kan dat ontploffen.
de12vinner nu ff op jou terug komen.
Het eerste gedeelte van die knal geloof ik niet.
maar het 2de gedeelte wel, bacterien samgengesmolten.
 

DeletedUser

Gast
ooh.
je staat in de gunst bij God
die geeft je:
kleren
gezondhied (daardoor kan je werken, en geld verdienen)
verstand

Vertel me eens hoe die miljoenen kinderen in Afrika in de gunst bij God staan ? Jeweetwel die kinderen die met aids geboren worden en vaak de eerste 2 weken niet eens overleven door ondervoeding / gebrek aan water / hygiëne / medische zorg / etc etc. Vertel mij eens hoe die kinderen in de gunst bij God staan.
 

DeletedUser

Gast
oooh jah.
en in al die theorien staat dat er niks was??
hoe kan dat ontploffen.
de12vinner nu ff op jou terug komen.
Het eerste gedeelte van die knal geloof ik niet.
maar het 2de gedeelte wel, bacterien samgengesmolten.

Hoe de oerknal precies ontstaan is weten we nog niet. Maar het begin van de oerknal moet een oneindig klein punt geweest zijn met ongelofelijk veel massa.
 

DeletedUser

Gast
ieder mens heeft een tijd om te leven en te sterven.
die kinderen hebben dus gewoon een korter leven.
niemand weet zijn sterfdag.
 

DeletedUser

Gast
en dan de moslims he.
ik geloof totaal niet in allah.
de wereld beston toen ong. 3000 jaar en dan komt allah zich maar even voorstellen aan een of andere profeet, die mensen met GEWELD DWINGT om te gaan geloven

Fijn dat je de Islam aankaart. Want dan zie je hoe religie samenhangt met de omgeving. Zij geloven heilig in Allah omdat hun omgeving dat ook doet. Jij gelooft in God omdat jouw omgeving (of in elk geval je naasten) dat ook doen. Zo kun je doorgaan met alle religies.
Is het dan toeval dat jouw God wel de echte ware is en die van hen niet?

En sorry als ik je teleurstel, maar de christelijke kerk heeft ook duizenden dan niet miljoenen doden op zijn naam staan en volkeren gedwongen christen te worden.

ik geloof gewoon omdat ik zeker weet dat er een macht boven ons is
en de hemel is veel beter om te leven dan de hel.
er staat namelijk in de Bijbel: geen mens kan wonen in een poel des vuurs.
de hel een bestaande plaats, dat is een twijfel, sommigen mensen zeggen dat het binneste van de aarde is.
maar de wereld zal vergaan door vuur, daar bij zullen alle mensen opstaan uit de dood.
en als je nog leef krijg je het eeuwige leven.
de hemel is een bestaande plaats.
er zijn namelijk mensen opgestegen naar de hemel!

en nou ff over de oerknal.
sorry maar in mijn mening ben je egt GESTOORD als je daar in geloof.
gewoon BOEM en daar was de wereld, met 1 cel die groter, groter en groter werd, van aap naar mens bla bla bla bla.
zoals een spreekwoord zeg.
er was niets en het is nog ontploft ook.

maar jullie willen niet geloven, omdat jullie je er niet in verdiepen

Het was niet 'gewoon BOEM en daar was de wereld', daar zijn wat miljarden jaren overheen gegaan. Om het wat duidelijker te maken...

En je argument: "de hemel bestaat echt want er zijn mensen naar opgestegen." Heb je daar bewijs voor, behalve dan dat het in de bijbel staat (daar ga ik even van uit, moet hem nog steeds een keer lezen). Dat het in de bijbel staat maakt het nog niet waar.

Genoeg discussie voor je Spartacus? :p
 

DeletedUser

Gast
ja daar zijn zelfs sporen gevonden, het heeft op internet gestaan!!
weet alleen de site niet meer.
en mijn ouders geloven niet.
niemand uit ons gezin alleen ik, ik ben de enige die naar een christelijke schhol gaat
 

DeletedUser

Gast
ja daar zijn zelfs sporen gevonden, het heeft op internet gestaan!!
weet alleen de site niet meer.
en mijn ouders geloven niet.
niemand uit ons gezin alleen ik, ik ben de enige die naar een christelijke schhol gaat

Laat ons die sporen dan maar eens zien :p
 

DeletedUser

Gast
ik zeg tog dat ik niet meer weet welke site.
en je moet niet denke dat ik vliegtickets naar palestina ga boeken, want dan word je ten eerste met rakketen beschoten
 

DeletedUser

Gast
ik zeg tog dat ik niet meer weet welke site.
en je moet niet denke dat ik vliegtickets naar palestina ga boeken, want dan word je ten eerste met rakketen beschoten


hoezo word je dan met raketten beschoten?
jij bent zwaar bevooroordeeld.
 

DeletedUser2057

Gast

je beweert dat iedere moslim een gewelddadige terrorist is, maar je "vergeet"wel even te melden dat de christenen ook vele volkeren uitgemoord, gemarteld en vernederd hebben. Hopelijk weet je ook dat er, net als bij alle andere geloofsovertuigingen, extremisten zijn, maar de meeste moslims zijn gewoon hele aardige mensen zoals jij en ik.
 

DeletedUser

Gast
ik heb nooit gezegd dat alle moslims gewelddadig zijn egt niet, ik ken zelf ook moslims die aardig zijn, en ik weet ook wel wat de christen allemaal gedaan hebben.

maareh
je vind me dus tog wel aardig
 

DeletedUser

Gast
maar de moslims hebben wel gewelddadig de macht gepakt mohammed die moorde iederen die niet moslims wou worden
 

DeletedUser

Gast
net zoals vele christenen...

waarom moet ik ineens denken aan Zuid Amerika?
oohw de maya's mischien, of de inca's allemaal uitgemoord omdat ze niet wouden bekeren tot het christendom. (naja dat en natuurlijk omdat de spanjaarden en portugezen het goud wouden haha)

en laten we het aloude argument van de kruistochten maar niet gebruiken.

geef nu eens een keer een goed onderbouwd argument. want tot nu toe heb ik nog niet gehoord.
 

DeletedUser2057

Gast
ik heb nooit gezegd dat alle moslims gewelddadig zijn egt niet, ik ken zelf ook moslims die aardig zijn, en ik weet ook wel wat de christen allemaal gedaan hebben.

maareh
je vind me dus tog wel aardig

ik vind je wel aardig, alleen vind ik ook dat je een veel te radicale visie hebt op het christendom en geloof in het algemeen;)
 

DeletedUser

Gast
als je niet bekeerd ben, ben je geen slecht mens.
Prettig te weten dat ik geen slecht mens kán zijn.
maar heb je je zonden niet beleden.
Jij ook niet - één of andere Iesu heeft ze je al afgenomen.
en dus ben je niet bekeerd
Wacht even hoor...
Je bent niet bekeerd, dus je hebt je zonden niet beleden, dus je bent niet bekeerd - je bent niet bekeerd, dus niet bekeerd? Da's hetzelfde als "Deze tafel heeft poten, want ze heeft poten." zeggen...

en ik geloof er in dat er dus wel een GOD bestaad.
Ik ben er van overtuigd dat mijn verjaardag op 19 februari is - dat zou de gelukkigste dag in het jaar zijn. Is 19 februari de gelukkigste dag in het jaar? Nee - integendeel zelfs. Dat ik iets geloof, betekent nog niet dat het zo is.
en ik weet dat er een einde aan de aarde komt.
Hoe kom je aan deze kennis dan?
en dat iedereen die niet bekeerd is, naar de hel gaat.
Nou ja, prettig gezelfschap, zoals ik al zei :)
dan zijn er nog maar twee dingen
eeuwig branden in de hel, en je zou dan nooit meer plezier hebben
of eeuwig mogen wonen in een stad van goud, met volmaakte vrede, geen ziekte, geen verdriet je zou nooit meer hoeven huilen
Houd eventuele eigen huilbuien erbuiten alsjeblieft.
Overigens hoef je in dit leven óók niet te huilen - God staat immers altijd voor je klaar, je bent er zeker van dat je eeuwig gelukkig zult zijn na je dood enzovoort...

en trouwen waarom zou God niet bestaan?? omdat je er zelf niet in geloofd??
Waarom zou hij wèl bestaan - omdat je er wèl in gelooft? Da's wederom hetzelfde verhaal als dat van mijn verjaardag - da's niet de gelukkigste dag van het jaar.

sorry maar waar basseer je dit op,? het klinkt namelijk dat je dit als feit verkondigt terwijl dit duidelijk jouw mening is en niet meer.

ikzelf ben meer van de wetenschappelijk aanpak,
en omdat ik christelijk ben opgevoed (katholieke school en whatnot) heb ik ook redelijk wat door de bijbel gebladerd, ben er nog geen vermelding van een of andere hel tegen gekomen, het vagevuur word er wel vaag in vermeld, poelen van zwavel en vuurzee'en en wat nog meer..

maar uhm als je dat vergelijkt met de hemel met 7 zonnen zit ik (wetenschappelijk gezien) toch liever in de hel, als is het puur alleen vanwege het temperatuur verschil... meer dan 2000 graden in de hemel tegen een veel koelere temperatuur in de hel,
Nu je het zegt - alle vermeldingen van "een" Hel dateren van ná 1000 - ver na de oorspronkelijke Bijbel :p

Wat betreft de hell wil ik een zeer interessant filmpje linken wat mijn standpunt perfect verwoord.

http://www.youtube.com/watch?v=XaL7CkQaQpU

Overigens zijn de filmpjes van QualiaSoup allemaal uitstekend, hier een linkje naar zijn youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/QualiaSoup
Prachtig :D

ik geloof gewoon omdat ik zeker weet dat er een macht boven ons is
Ik ben hier ook vrij zeker van - de mens en alles in de wereld met hem zijn speelbal van de rest van de wereld.
en de hemel is veel beter om te leven dan de hel.
Ligt eraan hoe jij de hemel en hel met je geest inricht hè.
er staat namelijk in de Bijbel: geen mens kan wonen in een poel des vuurs.
Dan zie ik het nut van een blijkbaar niet functionerend voorkomen genaamd "Hel", niet in.
de hel een bestaande plaats, dat is een twijfel, sommigen mensen zeggen dat het binneste van de aarde is.
Vanwaar die twijfel :confused:
maar de wereld zal vergaan door vuur, daar bij zullen alle mensen opstaan uit de dood.
Wat betreft dat eerste heb je gelijk. De Aarde zal inderdaad door de Zon verzwolgen worden, is al voorspelt (als je op het hele universum doelt, heb je het hoe dan ook mis. Voor vuur is zuurstof nodig en ik kan je verzekeren dat er in 99,9^_% van het gehele universum geen atoompje aan zuurstof te vinden is). Mensen die opstaan uit de dood zijn absurd, alleen al om het feit dat er al lang niet meer genoeg bouwstoffen over zijn op Aarde. Mochten in het verleden overleden personen weer tot leven willen komen, staat vast dat jij uiteen gerukt zal worden, daar er nu eenmaal heel veel moleculen nodig zijn om een mens [weer] in elkaar te zetten.
en als je nog leef krijg je het eeuwige leven.
Ook bijzonder lullig voor hen die nog leven - het merendeel gaat naar de Hel en mag daar eeuwig branden, terwijl hun buren na 100 jaar klaar zijn en mogen ophouden te bestaan...
de hemel is een bestaande plaats.
Hoe weet je dit nu weer? Kun je haar ook aanwijzen?
er zijn namelijk mensen opgestegen naar de hemel!
1) Vanwaar dit uitroepteken - da's toch immers doodnormaal?
2) Niemand dan God zelf is ten hemel gestegen - dat staat letterlijk in de Bijbel.
3) Hoe weet je zo zeker dat die mensen ten hemel zijn gestegen?


en nou ff over de oerknal.
Leuk :)
sorry maar in mijn mening ben je egt GESTOORD als je daar in geloof.
Zal ik ook eens [proberen] mij puberaal uitdrukken over jouw voorkomen?
gewoon BOEM en daar was de wereld, met 1 cel die groter, groter en groter werd, van aap naar mens bla bla bla bla.
Jij beweert dat wij ons niet in het christelijk geloof verdiept hebben - zorg er dan in ieder geval wèl voor dat je weet waar je het over hebt in andere gevallen. Allereerst was de Big Bang helemaal geen knal, ten tweede werd het universum niet groter, groter en groter, ten derde bestaat noch bestond het universum uit een cel, enzovoort. Je vertelt er overigens niet eens bij waaróm men gestoord zou zijn, als men in de evolutietheorie of Big Bang gelooft.
zoals een spreekwoord zeg.
Ik ken geen spreekwoord omtrent de Big Bang - zal wel aan mij liggen :-/
er was niets en het is nog ontploft ook.
Slechts leeghoofden menen dat de Big Bang en knal was ;)

maar jullie willen niet geloven, omdat jullie je er niet in verdiepen
Jijzelf weet zo mogelijk nog minder van je eigen geloof dan wie dan ook hier die tegen je in gaat. Je mag dan beweren de Bijbel gelezen te hebben, weten waaruit deze samengesteld is, waarom deze samengesteld is, door wie deze samengesteld is, wanneer deze samengesteld is en waarom deze samengesteld is, doe je niet.

en dan de moslims he.
Ach ja...
ik geloof totaal niet in allah.
Hier verloochen je je Alvader - heb daar kennis van.
de wereld beston toen ong. 3000 jaar en dan komt allah zich maar even
voorstellen aan een of andere profeet, die mensen met GEWELD DWINGT om te gaan geloven
Leg het profiel van de christenen 1500 jaar geleden eens naast dat van de islamieten van nu en merk op de overeenkomsten. Daarbij komt nog dat Allah, Jahweh en "God" (overigens een belachelijke Nederlandse naam - hoe kan het dat we van andere goden kunnen spreken, waarom heeft-ie niet gewoon een algemene naam?) exact dezelfde persoon zijn, doch slechts anders en op een ander moment gepresenteerd zijn. Weet dat het jodendom, christendom èn islam dezelfde profeten kennen en in wezen dezelfde godsdienst zijn.
 

DeletedUser

Gast
ik ben helemaal niet gebrainwashed, maar ik geloof vast in wat ik geloof
Da's dan dom van je - temeer omdat je mijn post hiervóór niet gelezen hebt en er blijkbaar helemaal niets mee gedaan hebt.
(srry voor de kromme zin xD)
Dit was toevallig wel de eerste grammaticaal ietwat correcte zin die je in dit topic hebt gepost.
dit is mijn mening
1) Je verkondigt eerst feiten, maar concludeert nu dat het je mening is.
2) Je geloof is schijnbaar je mening - ietwat belachelijk; het doet me denken aan politiek extremen die in hun idealen geloven. Vind de link zelf maar - doet je hersenen goed.
3) Het is schijnbaar je mening niet gehersenspoeld te zijn. Een ridicule opmerking, daar niemand kan oordelen of iemand gehersenspoeld is - jij dus ook niet. Had liever dit dan wat je nu zei gezegd - heb je die atheïsten ook eens bij de neus te pakken.

ik heb er anders niks van gemerkt.'
ik reageer ff en het is gelijk: nee
niet waar
fabeltjes
gebrainwashed
fuck de paashaas man open staan niks van gemertk
Numeri 23:8 - Gij zult niet schelden.

de mens heeft een eigen wil (verstand)
God staat mij anders niet toe de hemelpoort te passeren - beetje krom :-/
wilt altijd boven God staan, denk a;tijd dat je zonder God kan leven
Welk een vreselijk kromme zin is dit :O

ik heb van jullie anders ook geen feiten, of mening gehoord over wat jullie geloven (over ontstaan van de aard ofzo of je standpunten bij de oerknal)
Je hebt er ook niet naar gevraagd, wel?
Wat betreft feiten zou ik je graag willen melden dat jij nooit feiten zult zien. Niet omdat ze niet gepost worden, maar omdat je ze verwerpt, niet wilt zien, liever scheldt en tiert en "gelooft", je tong uitsteekt naar ons en meer.

ooh.
je staat in de gunst bij God
die geeft je:
kleren
gezondhied (daardoor kan je werken, en geld verdienen)
verstand
Hoho - hij geeft je óf die eerste twee, óf enkel dat laatste. Raad zelf maar wat de "gelovigen" en wat de "heidenen" krijgen ;)

ieder mens heeft een tijd om te leven en te sterven.
die kinderen hebben dus gewoon een korter leven.
niemand weet zijn sterfdag.
Er zijn zat mensen die de exacte datum van hun sterfdag kennen. Als er íets makkelijk te achterhalen is, dan is het wel je sterfdag.

Fijn dat je de Islam aankaart. Want dan zie je hoe religie samenhangt met de omgeving. Zij geloven heilig in Allah omdat hun omgeving dat ook doet. Jij gelooft in God omdat jouw omgeving (of in elk geval je naasten) dat ook doen. Zo kun je doorgaan met alle religies.
Is het dan toeval dat jouw God wel de echte ware is en die van hen niet?

En sorry als ik je teleurstel, maar de christelijke kerk heeft ook duizenden dan niet miljoenen doden op zijn naam staan en volkeren gedwongen christen te worden.



Het was niet 'gewoon BOEM en daar was de wereld', daar zijn wat miljarden jaren overheen gegaan. Om het wat duidelijker te maken...

En je argument: "de hemel bestaat echt want er zijn mensen naar opgestegen." Heb je daar bewijs voor, behalve dan dat het in de bijbel staat (daar ga ik even van uit, moet hem nog steeds een keer lezen). Dat het in de bijbel staat maakt het nog niet waar.

Genoeg discussie voor je Spartacus? :p
Zo ken ik je weer :)

ja daar zijn zelfs sporen gevonden, het heeft op internet gestaan!!
DHMO - is dit waar? Nee. Niet alles wat op internet staat, is waar. Ik zie overigens niet in hoe sporen van vertrokken figuren te vinden - als ik hen was, zou ik waarlijk alles wat ik bezeten heb, meenemen :p
weet alleen de site niet meer.
In een discussie-topic als dit is dit zeer verwerpelijk en een uitlachen waard.
en mijn ouders geloven niet.
Dit komt op mij over als een leugen - correct me if I'm wrong.
niemand uit ons gezin alleen ik, ik ben de enige die naar een christelijke schhol gaat
 

DeletedUser

Gast
Gaat dit nou om je Geloof of over je kijk op de dingen?

Mijn kijk:
(ik geloof niet, mijn ouders wel en ik zit wel elke zondag in de kerk, maar geloven doe ik niet ;))

Wat gebeurt gebeurt, wat niet gebeurt dat gebeurt niet!
 

DeletedUser

Gast
Gaat dit nou om je Geloof of over je kijk op de dingen?

Mijn kijk:
(ik geloof niet, mijn ouders wel en ik zit wel elke zondag in de kerk, maar geloven doe ik niet ;))

Wat gebeurt gebeurt, wat niet gebeurt dat gebeurt niet!

Misschien is het verstandig om de discussie niet te herstarten, waar andere al begonnen waren, maar verder gaan waar de andere al waren en jezelf inlezen, in plaats van dit. :)
 
Bovenaan