• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het ontstaan

DeletedUser6887

Gast
AW: Het ontstaan

Ah,

Hij geeft dit om zijn gelijk te kunnen halen terwijl hij wel weet wat wij bedoelen.


Op mijn vraag over chaos spreekt hij niet ( zoals pluisje al aangeeft )
maar toch spreekt hij over jullie terwijl hij maar op 1 punt antwoord geeft.

Datgene waar hij denkt een punt te kunnen maken terwijl je nu kan zien dat de landen van deze foto's, nu een grote economie hebben en er de meeste orde van al is.

Japan ( atoombom ) ...
Duitsland ( bombardementen ) ....

Na de explosies zijn het 1 voor 1 de best draaiende economieën.
Na chaos komt orde.

Trouwens ik heb al gezegd dat chaos voor de ene daarvoor niet hoofdzakelijk chaos voor de andere moet zijn. ( zie voorbeeld van een bijenkorf, mierenkolonie, regenwoud, .... )

Een vulkaanuitbarsting kan ook alles in een straal van 100 km alles vernietigen ( kan je dan ook zulke foto's tonen :p ) maar na een lange periode is dit het meest vruchtbaarste land.

Dus wederom uit chaos komt orde.

Zelfde met de big bang.
Op het moment zelf wil je er niet bij zijn maar na miljoenen jaren komt er orde na de chaos net zoals bovenstaande voorbeelden.

Is toch niet zo moeilijk om te snappen. :rolleyes:

En daar is volgens mij en anderen, God niet voor nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

Vrijwel dagelijks zie je explosies die ordelijk zijn, en zelfs de voorbeelden die je aanhaalt zijn ordelijk. Alleen zoals met al je posts het geval is, kijk je niet verder dan je neus lang is. Je kijkt alleen naar wat je ziet, maar je vergeet te interpreteren wat er is gebeurd.
Elke regendruppel die valt explodeert ordelijk. In alle richtingen gaat dezelfde hoeveelheid water. De afstand die zo'n waterdeeltje aflegt is afhankelijk van de massa van dat deeltje water, omdat de uitgeoefende kracht op alle deeltjes hetzelfde is.

Ook de atoombom op Hiroshima was ordelijk. De vorm van de paddenstoel is namelijk volmaakt symmetrisch, de schokgolf na de explosie is volledig rond, als de cirkel in het water.

De fout die jij maakt is dat je kijkt naar het resultaat vanuit menselijk oogpunt, en niet naar het natuurkundige verschijnsel.
Vanuit de natuurkunde is de orde in het heelal redelijk eenvoudig te verklaren, en als je de huidige baan van de sterren terug rekent, krijg je 1 punt waar het allemaal is begonnen.

Ook de vorm van de sterren is natuurkundig te verklaren. Moleculen willen zo dicht mogelijk bij elkaar zitten. In dat geval is een bol de vorm waarbij alle moleculen zo dicht mogelijk bij elkaar zitten. Je kent misschien de beelden wel uit de Spaceshuttle waar je astronauten ziet drinken. Er zweeft dan een bolletje water in de ruimte die elke keer terugkeert naar de perfecte ronde vorm.

Mischien komt dir duidelijker over tuinslang, Uit het oogpunt bekeken van de Koraan, Over het sterrenstelsel:)

Ons zonnestelsel bevindt zich in een melkwegstelsel. De diameter van ons melkwegstelsel is zo enorm groot, maar toch heerst er orde. U heeft 100.000 jaar nodig om met de snelheid van het licht (300.000 kilometer per seconde) van de ene kant van ons melkwegstelsel naar de andere kant te reizen. Dit betekent: licht legt zo'n 9,5 biljoen (9.500.000.000.000) kilometer af in een jaar. Dit vermenigvuldigt met 100.000, betekent een afstand van bijna een triljoen (1.000.000.000.000.000.000 = 10*18) kilometer. Ons melkwegstelsel maakt deel uit van een cluster van ongeveer 20 sterrenstelsels. Dit is een betrekkelijk klein cluster. Maar er zijn ook clusters die bestaan uit tientallen, misschien wel honderden tot duizenden sterrenstelsels. De afstand tussen de sterrenstelsels binnen een cluster kan gemiddeld ongeveer een miljoen lichtjaren bedragen. Maar de afstand van de ene cluster naar de andere kan wel honderdmaal zo groot zijn. Er zijn zelfs aanwijzingen dat de clusters zelf weer zijn gegroepeerd in ‘superclusters', net als druiventrossen. Wat een kolossale afmetingen en wat een briljante organisatie!

Als we kijken naar ons eigen zonnestelsel, treffen we een uitstekend georganiseerde rangschikking aan. De zon, die een middelgrote ster is, vormt de ‘kern' waaromheen de aarde en de andere planeten, met hun manen, nauwkeurige banen beschrijven. Jaar in jaar uit maken ze omwentelingen met een wiskundige zekerheid.

“Hij heeft de hemelen en de aarde in Waarheid geschapen. Hij doet de nacht de dag bedekken en Hij doet de dag de nacht bedekken. En Hij heeft de zon en de maan dienstbaar gemaakt. Allen bewegen tot een bepaalde tijd. Weet dat Hij de Almachtige, de Vergevensgezinde is.” [Soerat Az-Zoemar(39), aayah 5]

“En de zon loopt in haar vaste baan. Dat is de verordening van de Almachtige, de Alwijze.” [Soerat Yaa Sien (36), aayah 38]

Van de planeten staat Mercurius het dichtst bij de zon; vervolgens komen Venus, de Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus en Pluto.


Ons zonnestelsel is een verzameling van alle objecten die door de zwaartekracht aan de zon zijn gebonden, inclusief de zon zelf. Tot ons zonnestelsel behoren de negen planeten en hun tientallen manen, de vele duizenden planetoïden en de ontelbare kometen en kleinere stof- en gruisdeeltjes die om de zon wentelen. Als grens van het zonnestelsel wordt gewoonlijk een afstand van twee lichtjaar genomen, hetgeen overeenstemt met de afstand waarop de zwaartekracht van andere sterren een rol gaat spelen.

Zowel in de kolossale kosmos als in de minuscule atomen heerst een totaal evenwicht. Het is ongelooflijk dat er nog steeds zoveel mensen zijn die in de veronderstelling zijn dat dit alles ‘per toeval' is ontstaan en dat het ‘per toeval' zo voortduurt.

Zie je ook op welke schaal je moet denken, je moet in triljoen jaren denken. dat is een miljoen met 12 nulletjes erachter en dit zou je nog een paar x moet vermenigvuldigen. Dan zit je op de schaal:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Mischien geloof je dit meer tuinslang

Ik vind het zeer ongepast en weinig getuigen van respect dat je Tunisianstar consequent met tuinslang aanspreekt. Hoe kun je verwachten dat mensen respect hebben voor jouw posts als jij ze dat zelf niet geeft.
Ik zou je ook willen vragen om dit in het vervolg achterwege te laten.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

Weet niet wat voor opvattingen hier bij krijgt? Maar het is een woord, en het komt deels overweg met letters van Tunisianstar en is makkelijker om te typen inplaats van helemaal te kijken van hoe ik het moet typen.

Bedoel hier niks mee, maar als jij wild dat ik hem zo noem, wat daar staat. en als hij dat zelf ook wild?

Dan kopieer en plak ik zijn naam wel.

Maar kom op man, maak jij overal een punt van?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Het heet respect, er is een groot tekort van tegenwoordig, en mensen zoals jij zijn de reden daarvan.

Tenzij jij wil dat ik jou vanaf nu "goorlap" ga noemen omdat het makkelijker is voor mij, natuurlijk. Als je dat soort dingen normaal vindt kunnen we ook een dronken kroeg discussie ervan maken. Dan gebruik ik argumenten als "nee jonguh hou je bek anders klap ik je neer", die schijnen daar heel overtuigend te zijn.

Het is een kleine moeite om de naam even te kopieren, of op zijn minst een short-hand te gebruiken die niet vreselijk respectloos overkomt. Je reputatie is al niet zo hoog, het is niet nodig om het nog erger te maken.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

Wat maakt het uit? Of ik hem tuinslang noem ofniet?

Waarschijnlijk is Tunisianstar niet eens ze echte naam. Net als tuinslang een nickname is en de zijne waarschijnlijk ook.

- Het is maar een woord!
- Iedereen weet wie ik bedoel met Tuinslang
- Kan je opvatten als een Nickname
- We zitten op het Internet
- Het is geen scheldwoord
- Goorlap wel
- En ja als jij het makkelijker vind, mag je mij Godzilla noemen(Van die Film makkelijker woord om te onthouden.)

Je kan het ook overdrijven vind ik. Nu discrimineer je mij:

Want je zegt "het heet respect, er is een groot tekort van tegenwoordig, en mensen zoals jij zijn de reden daarvan."

Nu associeer je mij er gelijk mee (Dat ik zogenaamd geen respect heb, met de rest van tegenwoordig) Ook over 1 Kam scheren. Ik kan ook overal een nutteloos punt van gaan maken, wil je dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Wat maakt het uit? Of ik hem tuinslang noem ofniet?

Waarschijnlijk is Tunisianstar niet eens ze echte naam. Net als tuinslang een nickname is en de zijne waarschijnlijk ook.

- Iedereen weet wie ik bedoel met Tuinslang
- Kan je opvatten als een Nickname
- We zitten op het Internet
- Het is geen scheldwoord
- Goorlap wel
- En ja als jij het makkelijker vind, mag je mij Godzilla noemen(Van die Film makkelijker woord om te onthouden.)

Je kan het ook overdrijven vind ik. Nu discrimineer je mij:

Want je zegt "het heet respect, er is een groot tekort van tegenwoordig, en mensen zoals jij zijn de reden daarvan."

Nu associeer je mij er gelijk mee (Dat ik zogenaamd geen respect heb, met de rest van tegenwoordig) Ook over 1 Kam scheren. Ik kan ook overal een nutteloos punt van gaan maken, wil je dat?

Weer een mooie en typerende reactie zoals alleen een Wildersaanhanger dat kan. Zelf continue doelloos kritiek op geven, en als je zelf een keer aangesproken wordt schiet je meteen in de verdediging en roep je dat je gediscrimineerd wordt....
Ik had al geen hoge pet van je op, maar je begint nu wel heel triest te worden.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

Is logisch toch, dat ik in de verdediging spring als mensen zeggen dat ik geen respect heb en mij gaan associeren? en het is niet waar, wat ik effe uit de wereld wil helpen....

Zal wel niet op alles in gaan, want dan krijgen we weer overal een punt over :p

Dus als ik zeg vind dat jij een nutteloze zak bent die overal kritiek op hebt?

Ga jij hier niet tegenin? Dan denk je van ja zijn dag, ik heb hier maling aan. JA dat kan, maar dit topic is voor discuseren.
en bovenstaand dat heet geen respect hebben of te wel associaal, wat word gezegt dat nederland een van de associaalste volken zijn op de wereld.

En dan zou je ook weer iemand discrimineren, omdat je niet maalt om zijn mening.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Mischien geloof je dit meer tuinslang, Uit het oogpunt bekeken van de Koraan, Over het sterrenstelsel:)

Ons zonnestelsel bevindt zich in een melkwegstelsel. De diameter van ons melkwegstelsel is zo enorm groot, maar toch heerst er orde. U heeft 100.000 jaar nodig om met de snelheid van het licht (300.000 kilometer per seconde) van de ene kant van ons melkwegstelsel naar de andere kant te reizen. Dit betekent: licht legt zo'n 9,5 biljoen (9.500.000.000.000) kilometer af in een jaar. Dit vermenigvuldigt met 100.000, betekent een afstand van bijna een triljoen (1.000.000.000.000.000.000 = 10*18) kilometer. Ons melkwegstelsel maakt deel uit van een cluster van ongeveer 20 sterrenstelsels. Dit is een betrekkelijk klein cluster. Maar er zijn ook clusters die bestaan uit tientallen, misschien wel honderden tot duizenden sterrenstelsels. De afstand tussen de sterrenstelsels binnen een cluster kan gemiddeld ongeveer een miljoen lichtjaren bedragen. Maar de afstand van de ene cluster naar de andere kan wel honderdmaal zo groot zijn. Er zijn zelfs aanwijzingen dat de clusters zelf weer zijn gegroepeerd in ‘superclusters', net als druiventrossen. Wat een kolossale afmetingen en wat een briljante organisatie!

Als we kijken naar ons eigen zonnestelsel, treffen we een uitstekend georganiseerde rangschikking aan. De zon, die een middelgrote ster is, vormt de ‘kern' waaromheen de aarde en de andere planeten, met hun manen, nauwkeurige banen beschrijven. Jaar in jaar uit maken ze omwentelingen met een wiskundige zekerheid.

“Hij heeft de hemelen en de aarde in Waarheid geschapen. Hij doet de nacht de dag bedekken en Hij doet de dag de nacht bedekken. En Hij heeft de zon en de maan dienstbaar gemaakt. Allen bewegen tot een bepaalde tijd. Weet dat Hij de Almachtige, de Vergevensgezinde is.” [Soerat Az-Zoemar(39), aayah 5]

“En de zon loopt in haar vaste baan. Dat is de verordening van de Almachtige, de Alwijze.” [Soerat Yaa Sien (36), aayah 38]

Van de planeten staat Mercurius het dichtst bij de zon; vervolgens komen Venus, de Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus en Pluto.


Ons zonnestelsel is een verzameling van alle objecten die door de zwaartekracht aan de zon zijn gebonden, inclusief de zon zelf. Tot ons zonnestelsel behoren de negen planeten en hun tientallen manen, de vele duizenden planetoïden en de ontelbare kometen en kleinere stof- en gruisdeeltjes die om de zon wentelen. Als grens van het zonnestelsel wordt gewoonlijk een afstand van twee lichtjaar genomen, hetgeen overeenstemt met de afstand waarop de zwaartekracht van andere sterren een rol gaat spelen.

Zowel in de kolossale kosmos als in de minuscule atomen heerst een totaal evenwicht. Het is ongelooflijk dat er nog steeds zoveel mensen zijn die in de veronderstelling zijn dat dit alles ‘per toeval' is ontstaan en dat het ‘per toeval' zo voortduurt.

Zie je ook op welke schaal je moet denken, je moet in triljoen jaren denken. dat is een miljoen met 12 nulletjes erachter en dit zou je nog een paar x moet vermenigvuldigen. Dan zit je op de schaal:)

Vraagje.... van welke site heb je het stukje over het heelal gekopieerd? Want de conclusie die getrokken wordt, kan niet gebaseerd zijn op het bovenstaande stuk. Orde of evenwicht betekend niet dat toeval uitgesloten is.

Daarnaast is tuinslang een wat rare benaming en ik weet niet wat je ermee bedoelt. Al heb ik wel een mooie bijnaam voor jouw: pannenkoek (nieuwe stijl)
Vanwege je hufterig voorkomen.

Even iets anders:
Het heelal bestaat een x aantal miljard jaar?! Maar goed, dat lees je ook maar ergens in de Quest :)

Weer een mooie en typerende reactie zoals alleen een Wildersaanhanger dat kan. Zelf continue doelloos kritiek op geven, en als je zelf een keer aangesproken wordt schiet je meteen in de verdediging en roep je dat je gediscrimineerd wordt....
Ik had al geen hoge pet van je op, maar je begint nu wel heel triest te worden.

Peter, nu moet je niet gaat stereotyperen.
Zo ben je niet veel anders bezig dan hij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Haha, van mij mag je me pannenkoek noemen hoor, Is maar een woord:)
Komt er misschien nog wat leven in de Brouwerij.

Bron: http://www.uwkeuze.net/God%20bestaat/Het%20bestaan%20van%20God%20(doc.)/Ondanks%20een%20explosie%20heerst%20er%20toch%20orde.html

Wow deze tekst is, hoe zeg je dat netjes, door een vooringenomen persoon geschreven die stukjes gebruikt om zijn eigen stelling te onderbouwen of tegenargumenten te ontkrachten. Dit is zulke onzin.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

Was ik ook wel achter gekomen;)
Maar sommige dingen kloppen wel.

Daarom zei ik tegen Tunisianstar misschien geloof je dit wel?
En zo kon hij zien op welke schaal je moet denken, Je kan beter te groot denken dan te klein.

Er staat ook een versje in uit de Koraan, waar hij in gelooft. Wat een sprookjesboek is volgens vele hier, of te wel zogenaamde onzin in het hele boek.

De fout die jij maakt is dat je kijkt naar het resultaat vanuit menselijk oogpunt, en niet naar het natuurkundige verschijnsel.
Vanuit de natuurkunde is de orde in het heelal redelijk eenvoudig te verklaren, en als je de huidige baan van de sterren terug rekent, krijg je 1 punt waar het allemaal is begonnen.

Ook de vorm van de sterren is natuurkundig te verklaren. Moleculen willen zo dicht mogelijk bij elkaar zitten. In dat geval is een bol de vorm waarbij alle moleculen zo dicht mogelijk bij elkaar zitten. Je kent misschien de beelden wel uit de Spaceshuttle waar je astronauten ziet drinken. Er zweeft dan een bolletje water in de ruimte die elke keer terugkeert naar de perfecte ronde vorm.

Het was een vervolg verhaaltje op het gene wat Peter Gun typten over het heelal;)
Dus ook jou zou ik vriendelijk willen verzoeken om verder te kijken dan je neus lang is.

en in de onderstaande link, staat het deels best eenvouding uitgelegt:
http://www.uwkeuze.net/God%20bestaat/Het%20bestaan%20van%20God%20(doc.)/Ondanks%20een%20explosie%20heerst%20er%20toch%20orde.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Wat maakt het uit? Of ik hem tuinslang noem ofniet?

Nou kijk. Als je het niet doet, dan toon je respect voor je mede posters. Als je het wel doet, dan toon je geen respect voor je mede posters.

Zo simpel is het.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Is logisch toch, dat ik in de verdediging spring als mensen zeggen dat ik geen respect heb en mij gaan associeren? en het is niet waar, wat ik effe uit de wereld wil helpen....

Zal wel niet op alles in gaan, want dan krijgen we weer overal een punt over :p

Dus als ik zeg vind dat jij een nutteloze zak bent die overal kritiek op hebt?

Ga jij hier niet tegenin? Dan denk je van ja zijn dag, ik heb hier maling aan. JA dat kan, maar dit topic is voor discuseren.
en bovenstaand dat heet geen respect hebben of te wel associaal, wat word gezegt dat nederland een van de associaalste volken zijn op de wereld.

En dan zou je ook weer iemand discrimineren, omdat je niet maalt om zijn mening.

Ten eerste:
In een discussietopic schiet je niet meteen in de verdediging. Daar weeg je het argument van een ander, beoordeelt het en geeft een repliek.
Als jij mij een nutteloze zak zou noemen die overal kritiek op heeft, zal ik je vragen waar je op baseert dat ik een nutteloze zak ben. Zonder onderbouwing is een argument namelijk van geen enkele waarde.

Ten tweede:
Ik wil je verzoeken om eens in een woordenboek de betekenis van het begrip discrimineren op te zoeken. Ik heb namelijk het idee dat je geen flauwe notie hebt van wat dit woord inhoudt. En als je de betekenis van een moeilijk woord niet kent, kun je het maar beter niet bezigen. (In jouw geval raad ik je aan om je te beperken tot woorden van maximaal twee lettergrepen)
Het niet malen om iemands mening heeft totaal maar dan ook totaal niets met discriminatie te maken.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

Ten eerste:
(In jouw geval raad ik je aan om je te beperken tot woorden van maximaal twee lettergrepen)
Het niet malen om iemands mening heeft totaal maar dan ook totaal niets met discriminatie te maken.

Discriminatie:
het onderscheiden van twee of meer stimuli op grond van kwaliteit en/of kwantiteit.

Als we verder kijken dan ons neus lang is uiteindelijk wel;)
Bron:http://www.encyclo.nl/begrip/discriminatie

Er zijn 21 Betekenissen van zoals je ziet, maar we moeten niet alles te letterlijk gaan nemen. Want zo zou binnen de kortste keren alles onder Discriminatie kunnen vallen.

Wat aan de orde is met de rechtzaak tegen Wilders^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

En als we kijken in een daadwerkelijk woordenboek dan komen we al een heel stuk verder:

dis·cri·mi·na·tie de; v het maken van ongeoorloofd onderscheid

Dus tenzij jij aan kan tonen waarom het ongeoorloofd is om de mening van iemand die niet weet waar hij het over heeft te negeren en die van iemand die wel weet waar hij het over heeft wel, is hier geen sprake van discriminatie.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

En als we kijken in een daadwerkelijk woordenboek dan komen we al een heel stuk verder:

Hoezo is dat het daadwerkelijke woordenboek?

- Waar basseer jij dat op?
- Jou Bron?

Omdat het overeen komt met jou mening, ik tikte definitie in discriminatie op google en klikte op de bovenstaande link.
Dus heb hem niet uitgezocht;)

en het is een encyclopedie, dus die kloppen niet?
Ja wie zegt dat internet klopt? Ik kan ook een site maken, en een paar leuke dingen verzinnen als definitie voor discriminatie. Of een Woordenboek schijven en die een paar keer uitbrengen? Als ik een genoeg geld had...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Discriminatie:
het onderscheiden van twee of meer stimuli op grond van kwaliteit en/of kwantiteit.

Als we verder kijken dan ons neus lang is uiteindelijk wel;)
Bron:http://www.encyclo.nl/begrip/discriminatie

Er zijn 21 Betekenissen van zoals je ziet, maar we moeten niet alles te letterlijk gaan nemen. Want zo zou binnen de kortste keren alles onder Discriminatie kunnen vallen.

Wat aan de orde is met de rechtzaak tegen Wilders^^

Zo is het maar net.
Genocide=Volkerenmoord. Maar dat moet je niet zo letterlijk nemen, anders is straks alles volkerenmoord. Die 8000 moslims in Srebrenica was geen genocide, hooguit een uit de hand gelopen uitzettingsfeestje.
En die 6 miljoen Joden tijdens de tweede wereldoorlog was ook geen genocide, want die kwamen allemaal uit verschillende landen, was dus niet 1 volk.
En op die manier kiun je alles wat krom is recht praten.

Wilders beledigt een complete bevolkingsgroep, wil de islam weren uit Nederland (dus alle moslims). Maar om dat nou discriminatie te noemen... nee dat moet je niet zo letterlijk nemen. Dan is het ineens vrijheid van meningsuiting.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Hoezo is dat het daadwerkelijke woordenboek?

- Waar basseer jij dat op?
- Jou Bron?

Omdat het uit de Dikke van Dale komt. Ook wel het bekendste woordenboek van de Nederlandse Taal.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

Ja oke, maar nu wil ik op het puntje terug komen dat je mij beledigde, met dat ik geen Repect had.

(Wilders op grote schaal, dat de islaam een ideologie is.)

- Waarom discrimineerd Wilders wel dan en jij niet?
- Of is het toch vrijheids van meningsuiting?
- Of 1 persoon kan je niet discrimineren?
 
Bovenaan