• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Homoseksualiteit.

DeletedUser17527

Gast
Oke, van mij mag niet alles. En de regels van onze huidige maatschappij komen niet voor uit het geloof (misschien een paar, maar zeker niet allemaal).

En homo zijn is zeker geen "zonde". Homo is geen keuze die iemand maakt. Hij/zij is gewoon ze geboren. Dus als je er niks aan kunt doen, dan kan het toch nooit een zonde zijn?

En naar meerdere vrouwen verlangen is niks mis mee, dan zit inderdaad in ons instinct. Alleen verlangen naar meerdere vrouwen is iets anders als overspel plegen.

PS. ben jij christelijk?

Yep, Is daar wat mis mee. Of denk jij zo als veel dat elke christen een pedo is :). Het lijkt mij nu wel duidelijk wat jij vindt.
Denk ook dat we elkaar niet meer kunnen overhalen.
Houd wel van dit soort discussies. Denk je weer na over dingen in het leven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Yep, Is daar wat mis mee. Of denk jij zo als veel dat elke christen een pedo is :). Het lijkt mij nu wel duidelijk wat jij vindt.
Denk ook dat we elkaar niet meer kunnen overhalen.
Houd wel van dit soort discussies. Denk je weer na over dingen in het leven.

Nee, ik heb niks tegen christenen. Want ik vind dat iedereen mag zijn wat hij wil en iedereen heeft voledige vrijheid over zijn geloof. En wat betreft pedofelie... daar kan je ook over argumenteren. Want je kun pedo's hetzelfde zien als homo's. Iemand die homosexueel is, heeft daar niet zelf voor gekozen. Hij/zij is gewoon zo. Maar geldt dat dan ook voor een pedo? Is een pedo ook zo geboren? Pedo's zijn in het algemeen niet geaccepteerd door de maatschapij, homo's wel (door de meesten dan). Moet je homo's en pedo's dan hetzelfde behandelen? Dat is natuurlijk een moeilijke vraag, waar ik voor en tegen- argumenten voor heb. Alleen een echt antwoord heb ik daar niet op.

Ook denk ik dat je gelijk hebt over dat we elkaar niet kunnen overhalen.

Op naar de volgende discussie ;)
 

DeletedUser

Gast
Nee, ik heb niks tegen christenen. Want ik vind dat iedereen mag zijn wat hij wil en iedereen heeft voledige vrijheid over zijn geloof. En wat betreft pedofelie... daar kan je ook over argumenteren. Want je kun pedo's hetzelfde zien als homo's. Iemand die homosexueel is, heeft daar niet zelf voor gekozen. Hij/zij is gewoon zo. Maar geldt dat dan ook voor een pedo? Is een pedo ook zo geboren? Pedo's zijn in het algemeen niet geaccepteerd door de maatschapij, homo's wel (door de meesten dan). Moet je homo's en pedo's dan hetzelfde behandelen? Dat is natuurlijk een moeilijke vraag, waar ik voor en tegen- argumenten voor heb. Alleen een echt antwoord heb ik daar niet op.

Ook denk ik dat je gelijk hebt over dat we elkaar niet kunnen overhalen.

Op naar de volgende discussie ;)
In principe lijkt me dat homo's en pedo's inderdaad allebei zo zijn en er niet voor gekozen hebben. Je moet ze dus in principe hetzelfde behandelen, maar alleen als het om dezelfde situatie gaat en dat is meestal niet zo. Wat je vooral over pedo's hoort is namelijk dat ze kinderen misbruiken terwijl homo's over het algemeen niet andere mannen misbruiken. Door dat verschil worden ze anders behandeld. Zouden homo's andere mannen misbruiken dan zouden ze net zo behandeld moeten worden als pedo's die kinderen misbruiken, en pedo's die niks uiten zouden net zo behandeld moeten worden als homo's die niks uiten. Daar ligt volgens mij het verschil.
 

DeletedUser

Gast
In principe lijkt me dat homo's en pedo's inderdaad allebei zo zijn en er niet voor gekozen hebben. Je moet ze dus in principe hetzelfde behandelen, maar alleen als het om dezelfde situatie gaat en dat is meestal niet zo. Wat je vooral over pedo's hoort is namelijk dat ze kinderen misbruiken terwijl homo's over het algemeen niet andere mannen misbruiken. Door dat verschil worden ze anders behandeld. Zouden homo's andere mannen misbruiken dan zouden ze net zo behandeld moeten worden als pedo's die kinderen misbruiken, en pedo's die niks uiten zouden net zo behandeld moeten worden als homo's die niks uiten. Daar ligt volgens mij het verschil.

+1

Goed argument. Het probleem met pedo's is dat de "slachtoffers" soms zo jong zijn dat ze niet "nee" kunnen zeggen. Dus eigenlijk is het verkrachting. Maar dat ligt er natuurlijk wel aan wat hij/zijn heeft gedaan.
 

DeletedUser

Gast
+1

Goed argument. Het probleem met pedo's is dat de "slachtoffers" soms zo jong zijn dat ze niet "nee" kunnen zeggen. Dus eigenlijk is het verkrachting. Maar dat ligt er natuurlijk wel aan wat hij/zijn heeft gedaan.
ik maak er ff een discussie over
 

DeletedUser18198

Gast
ik heb niets tegen homo's mijn oom is er ook een, en zijn vriend is superaardig.
Ook heb ik niets tegen mensen die liefde koesteren voor kinderen. ZOLANG ZE NIETS DOEN WAT STRAFBAAR IS EN KINDEREN KAN SCHADEN!
Dat geld voor mij voor elke groep, ik heb pas iets tegen ze, als ze anderen schaden.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het nogal een beangstigende gedachte om holebi's te vergelijken met pedofielen i.v.m. hun keuze. Ik geloof niet echt dat je kan kiezen of je op jongens, meisjes of op allebei valt. Als het te kiezen zou kunnen zijn, waarom zouden holebi's dan nog holebi's zijn als dit een reden is voor pestgedrag, discriminatie en homohaat.
Volgens mij is de enige keuze die holebi's dus hebben, of ze zich outen, wanneer ze dit doen en tegenover wie. Gelukkig voor hen is dit in onze samenleving steeds minder en minder een taboe aan het worden.

Als je pedofielen en holebi's ongeveer gelijkstelt - waarbij ik je redenatie wel kan volgen, maar nog steeds beangstigend vind - , zou je ook kunnen zeggen dat zij er niet voor kiezen om zo te zijn. Zij hebben ook één keuze: ervoor uitkomen en (al dan niet stiekem) een kind of jong persoon misbruiken of eeuwig met het verlangen leven, zonder een misdaad te begaan.
Maar voor hen is er, in tegenstelling tot voor holebi's, geen of veel minder begrip: dit is nog steeds - volgens mij niet onterecht - een taboe.
Maar door het eens anders te bekijken dan de gewoonlijke "ocharme dat kind, veroordeel de pedofiel, hij is een monster,...!", kom ik tot een besluit dat misschien niet het misbruikte kind, maar wel de pedofiel zelf het grootste slachtoffer is. Hij/zij heeft hier niet voor gekozen om zo te zijn, net zoals holebi's, maar dit is toch een taboe én een misdaad. De pedofiel kan dan wel kortstondig tevreden zijn over zijn daad, maar ik geloof ook dat het nog steeds mensen zijn, mét echte gevoelens zoals spijt en berouw. Daarnaast worden ze, samen met zijn/haar naaste familie en vrienden, door de media verscheurd: de dader (die eig. het slachtoffer is volgens deze redenatie) wordt als een monster afgeschilderd, waardoor sommige mensen wraakacties willen ondernemen. De naaste familie en vrienden, die de pedofiel niet laten vallen, zullen lange tijd met een scheef oog bekeken worden. Of nog sterker: ze krijgen verwijten, ruzie en pesterijen over zich heen gestort. Verhuizen binnen het land is niet altijd een goede oplossing, want door steeds weer in de media naar boven te komen, zal het verhaal steeds weer tevoorschijn komen en zit je weer met dezelfde scheve blikken. En dat allemaal vanwege een daad, waaraan de dader niet 100% schuldig is.

Ik probeer hier pedofilie niet goed te praten, helemaal niet. Maar ik wil toch even uitleggen waarom ik het beangstigend vond om holebi's en pedofielen met elkaar te vergelijken. Het zette me aan tot deze redenatie. Maar ik denk ook dat je verschillende mensen op het forum tegen de schenen hebt geschopt door deze 2 zaken te vergelijken....

Maarja, dit is niet echt geheel ontopic... Dus om toch even wat ontopic toe te voegen aan deze discussie:
Ikzelf heb niets tegen homoseksualiteit, zoals je misschien uit mijn vorige betoog misschien kon afleiden. Ik heb zelf 2 (van de 3) zussen die lesbisch zijn, met allebei een vriendin. Hier in huis lopen er dus bijna constant holebi's rond. In het begin vond ik het een beetje raar, maar echte problemen heb ik er nooit mee gehad. Ze blijven gewoon mensen, mijn zussen; dat heeft mijn mening over hen niet echt veranderd: misschien mag ik ze nu zelfs een beetje meer dan vroeger. :p

Ik heb volgens mij zelfs nog meer problemen met homo-haters dan met homo's zelf. Holebi's doen niets verkeerd in mijn ogen, homo-haters wel, zeker wanneer ze veel verder gaan dan af en toe een grappige opmerking... :p

P.S.: Voor zij die dit bericht opvatten als iets waarmee ik pedofilie probeer goed te praten, dit is helemaal niet zo hoor. :-/
 

DeletedUser

Gast
Laat me een ding duidelijk maken, ik vergelijk pedo's die ervoor kiezen om het te uiten niet met homo's. Zij zijn zeker schuldig als ze kinderen misbruiken. Je moet altijd nadenken wat de gevolgen zijn van iets wat je doet. Houd je geen rekening met anderen, dan vind ik dat je zeker schuldig bent.
Wat ik wel vergelijk is het begrip pedofilie met het begrip homofilie. Eigenlijk lijkt het heel erg op elkaar, een seksuele voorkeur die afwijkt van de meeste anderen, waar ze niks aan kunnen doen. Daarom vind ik dat beiden getolereerd moet worden mits ze geen misdaden begaan, zoals het misbruiken van kinderen.
Kortom, ik keur pedofilie goed, maar het uiten ervan niet.
 

DeletedUser

Gast
In principe lijkt me dat homo's en pedo's inderdaad allebei zo zijn en er niet voor gekozen hebben. Je moet ze dus in principe hetzelfde behandelen, maar alleen als het om dezelfde situatie gaat en dat is meestal niet zo. Wat je vooral over pedo's hoort is namelijk dat ze kinderen misbruiken terwijl homo's over het algemeen niet andere mannen misbruiken. Door dat verschil worden ze anders behandeld. Zouden homo's andere mannen misbruiken dan zouden ze net zo behandeld moeten worden als pedo's die kinderen misbruiken, en pedo's die niks uiten zouden net zo behandeld moeten worden als homo's die niks uiten. Daar ligt volgens mij het verschil.

Ik denk dat als je ene kind misbruikt dat meer gevolgen heeft... Het kind krijgt een leer stoornis, krijgt fobie voor oudere mannen + is nog eens volslagen weerloos, en heeft meestal niet door dat ze moet schreeuwen om hulp of wegrennen.
Een volwassen man heeft meestal wel de kracht om vrij te komen, of om te schreeuwen om hulp. Daarnaast zal de volgroeide hersenen geen leerstoornis meer kunnen opvatten. En hij zal minder snel een man aanraken, maar echt een fobie voor mannen zullen ze niet snel krijgen.
Dus waarom een homo man even zwaar aanpakken dan een pedo? Ik vind dat de gevolgen van een pedo-misbruik vele malen groter is dan die van een homo-misbruik.
Daarnaast vind ik dat een pedo zich gerust mag uitspreken dat hij het is, zolang hij maar geen kleine kinderen gaat misbruiken. (wat ze nogal snel doen, zie niet echt een reden in dat een kind vrijwillig mee loopt en het met die man of vrouw te doen).
Maar jij vind dus dat homo's er eigenlijk beter niet voor uit moeten spreken? (niks uiten= in de kast blijven zitten). Dat heeft enorme impact op het gedrag van die persoon. Ze worden ongelukkig, gaan allemaal scenario's bedenken wat er allemaal wel niet kan gebeuren, en nog veel meer. Vind dat homo's zich gewoon moeten kunnen uitspreken, zonder gevolgen. En dan een leuke partner vinden! (misschien bedoelde je het niet op deze manier, maar zo interpreteer ik het wel). Het is net zoiets als: Je mag wel homo zijn, zolang je maar geen vriend krijgt.
 

DeletedUser19689

Gast
Ik heb er nog al een dubbel gevoel bij.
Aan de ene kant heb ik totaal niets tegen homo's en lesbiennes.
Aan de andere kant denk ik wel dat een kind een echte moeder en vader moet hebben.
Ik denk persoonlijk dat een kind bij 2 mannen toch een "echte" moederfiguur mist.
Bij 2 vrouwen is dit eveneens het geval.
 

DeletedUser9104

Gast
Ik ben het niet met je eens JAP. Waarom heb je een specifiek vader en moeder figuur nodig?
Het gaat er toch om dat er goed voor het kindje gezorgd wordt?
En ik denk ook niet dat een kind het zal missen. Het weet immers niet beter.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Jap, nu ben je aan het zeveren :p
Dat is net hetzelfde als een weduwe haar kinderen afpakken?
Een moeder kan een kind hetzelfde leren als een vader,
en als die er niet is zal er altijd wel een goed bevriende nonkel in de buurt zijn ofzo ;)
 

DeletedUser19689

Gast
Je moet het grote plaatje ook zien.
Stel dat je 2 moeders hebt, is de kans dat je hierdoor gepest wordt redelijk reëel.
Het kind weet inderdaad niet beter, maar de omgeving wel.
Een vader behandelt een kind ook vaker anders dan een moeder (niet slechter, gewoon anders).
Als je 2 mensen van hetzelfde geslacht hebt, mis je 1 van deze 2 "opvoedingen".

Nogmaals wil ik benadrukken dat ik niet tegen homo's en lesbiennes heb.
 

DeletedUser

Gast
Je moet het grote plaatje ook zien.
Stel dat je 2 moeders hebt, is de kans dat je hierdoor gepest wordt redelijk reëel.
Het kind weet inderdaad niet beter, maar de omgeving wel.
Een vader behandelt een kind ook vaker anders dan een moeder (niet slechter, gewoon anders).
Als je 2 mensen van hetzelfde geslacht hebt, mis je 1 van deze 2 "opvoedingen".

Nogmaals wil ik benadrukken dat ik niet tegen homo's en lesbiennes heb.

Wiens schuld is dat pesten? Niet die van het homo/lesbiennestel. Waarom moeten zij er dan voor gestraft worden?

Ik kan eigenlijk niets bedenken wat ik van mijn vader geleerd heb en niet van mijn moeder had kunnen leren, en andersom. Gezinnen waarin de opvoeding van beide ouders wezenlijk verschilt (in de zin van de vrouwendingen van vrouwen leren en de mannendingen van mannen) vind ik niet echt meer van deze tijd. Schoonmaken zou iedereen zien als een vrouwending, echter moet het huis van een homostel toch echt schoongemaakt worden, dus dan moet 1 van die vaders het wel kunnen, niet?
 

DeletedUser19689

Gast
Wiens schuld is dat pesten? Niet die van het homo/lesbiennestel. Waarom moeten zij er dan voor gestraft worden?

Ik kan eigenlijk niets bedenken wat ik van mijn vader geleerd heb en niet van mijn moeder had kunnen leren, en andersom. Gezinnen waarin de opvoeding van beide ouders wezenlijk verschilt (in de zin van de vrouwendingen van vrouwen leren en de mannendingen van mannen) vind ik niet echt meer van deze tijd. Schoonmaken zou iedereen zien als een vrouwending, echter moet het huis van een homostel toch echt schoongemaakt worden, dus dan moet 1 van die vaders het wel kunnen, niet?

Om even een voorbeeld te geven.
Stel dat een homokoppel een meisje adopteert.
Ik denk dat het voor het meisje toch wel moeilijker is om te praten over bv. menstruatie.
De vaders hebben het ook niet aan de lijve kunnen ondervinden en kunnen waarschijnlijk minder goede raad geven.

Voor 2 moeders heb je dit bv. met klussen.
Vroeger toen ik klein was hielp ik mijn vader steevast met klussen, wat nagels kloppen,...
Ik zeg niet dat vrouwen dit niet kunnen, het is alleen minder natuurlijk.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Maar zoiezo, in jouw voorbeeld, zal er ook wel een vrouwelijk/mannelijk vertrouwenspersoon in het leven van het kind zijn ;)
Die zal er dan ook wel over waken, niet?
 

DeletedUser19689

Gast
Maar zoiezo, in jouw voorbeeld, zal er ook wel een vrouwelijk/mannelijk vertrouwenspersoon in het leven van het kind zijn ;)
Die zal er dan ook wel over waken, niet?

Akkoord, maar je gaat toch eerder naar je vader/moeder dan naar een tante ofzo.

Ik begrijp dat dit een zeer moeilijke thema is.
Een kind is volgens mij inderdaad de "bekroning" op een relatie/huwelijk.
Dat maakt het nu net zo moeilijk.
 

DeletedUser

Gast
Om even een voorbeeld te geven.
Stel dat een homokoppel een meisje adopteert.
Ik denk dat het voor het meisje toch wel moeilijker is om te praten over bv. menstruatie.
De vaders hebben het ook niet aan de lijve kunnen ondervinden en kunnen waarschijnlijk minder goede raad geven.

Voor 2 moeders heb je dit bv. met klussen.
Vroeger toen ik klein was hielp ik mijn vader steevast met klussen, wat nagels kloppen,...
Ik zeg niet dat vrouwen dit niet kunnen, het is alleen minder natuurlijk.

Ik denk dat dat van de opvoeding afhangt. Als je van kinds af aan gewend bent alles met je vader te bespreken, denk ik dat dat prima gaat.

Jonge, het is bijna ouderwets om te zeggen dat het onnatuurlijk is als je van een vrouw leert klussen...allereerst stamt zo'n gedachte nog uit de tijd dat vader de koeien molk en moeder achter het fornuis het draadjesvlees liet sudderen. Ten tweede, net zoals hierboven, als zo'n kind het niet anders gewend is is dat heel natuurlijk.
 

DeletedUser

Gast
Ik vindt het onnatuurlijk maar mogelijk. Ik woon al bijna vanaf mijn geboorte bij mijn grootmoeder. Ik heb het 'mannelijk' deel van mijn opvoeding van haar broer gehad. Omdat je juist geen vaderfiguur hebt ga je je wenden tot een oom ofzo en daar is volgens mij niks mis mee.
Ik zie dus geen enkel belet waarom een holebi koppel niet evengoed kinderen zou kunnen grootbrengen als een heterokoppel.
 
Bovenaan