• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Homoseksualiteit.

DeletedUser

Gast
Ik vind homofilie nog niet zo'n probleem, echter vind ik homoseksualiteit echt te ver gaan

Iedereen heeft recht om een seksuele relatie te hebben. Ik vind jou uitspraak erg 'wilders-achtig'. Hoe zou jij het vinden als iemand zegt dat je geen seks mag hebben als je een relatie hebt?

Homoseksualiteit is een keuze die mensen maken. Een grote keuze en een belangrijke keuze. Ik vind het goed dat mensen hier in Nederland vrij zijn om als homo of lesbiëne door het leven gaan, getrouwd zelfs.
 

DeletedUser

Gast
526656_422117977875911_976256760_n.jpg

Gelukkig maar dat 449 van die species niet op boten over de Amsterdamse grachten dobberen. :)
 

DeletedUser11561

Gast
Ik vind homofilie nog niet zo'n probleem, echter vind ik homoseksualiteit echt te ver gaan
prachtig.

weer iemand die met zijn imaginaire vriendje praat, en dat vriendje zal wel even voor de hele wereld bepalen met wie je je bed deelt. en hoe je je bed deelt.

ook bepaalt dat vriendje waar je aan mag denken, en waar je niet aan mag denken.

maar bovenal wil dat vriendje niet dat 2 mensen die van elkaar houden, bij elkaar zijn.

Dat vriendje moet eerst maar eens laten zien dat hij bestaat, en dan mag hij verklaren waarom hij denkt te kunnen bepalen wat in vrijheid geboren mensen wel en niet mogen doen, en vanuit welke autoriteit hij spreekt.

als hij dat niet kan moet hij lekker zijn waffel houden, en die mensen die met hun niet bestaande vriendje praten lekker naar een gesticht!

Iedereen heeft recht om een seksuele relatie te hebben. Ik vind jou uitspraak erg 'wilders-achtig'. Hoe zou jij het vinden als iemand zegt dat je geen seks mag hebben als je een relatie hebt?

Homoseksualiteit is een keuze die mensen maken. Een grote keuze en een belangrijke keuze. Ik vind het goed dat mensen hier in Nederland vrij zijn om als homo of lesbiëne door het leven gaan, getrouwd zelfs.
laat het voor eens en voor altijd duidelijk zijn:

Homoseksualiteit is geen keuze!

je bent het of je bent het niet!! je kan het niet worden, je kan het niet af leren.

Het is wat je smaak is, wat je lekker vindt. Denk aan de dingen die jij wel of niet lekker vind. is dat een keuze, of is het gewoon zo?

je mag aan alles denken. kleuren, muzieksmaak, eten, drinken, seksuele handelingen, noem maar op.
bedenk of je voor al deze dingen bewust gekozen hebt, of dat je dat altijd al lekker of leuk hebt gevonden.

en probeer dan jezelf eens te dwingen het tegenovergestelde leuk of lekker te vinden.

En probeer het dan eens te doen omdat iemand die met een mannetje in de hemel praat, zegt dat je het zo MOET doen.

Zal je niet meevallen je dat met overtuiging te gaan doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
prachtig.

weer iemand die met zijn imaginaire vriendje praat, en dat vriendje zal wel even voor de hele wereld bepalen met wie je je bed deelt. en hoe je je bed deelt.

ook bepaalt dat vriendje waar je aan mag denken, en waar je niet aan mag denken.

maar bovenal wil dat vriendje niet dat 2 mensen die van elkaar houden, bij elkaar zijn.

Dat vriendje moet eerst maar eens laten zien dat hij bestaat, en dan mag hij verklaren waarom hij denkt te kunnen bepalen wat in vrijheid geboren mensen wel en niet mogen doen, en vanuit welke autoriteit hij spreekt.

als hij dat niet kan moet hij lekker zijn waffel houden, en die mensen die met hun niet bestaande vriendje praten lekker naar een gesticht!


laat het voor eens en voor altijd duidelijk zijn:

Homoseksualiteit is geen keuze!

je bent het of je bent het niet!! je kan het niet worden, je kan het niet af leren.

Het is wat je smaak is, wat je lekker vindt. Denk aan de dingen die jij wel of niet lekker vind. is dat een keuze, of is het gewoon zo?

je mag aan alles denken. kleuren, muzieksmaak, eten, drinken, seksuele handelingen, noem maar op.
bedenk of je voor al deze dingen bewust gekozen hebt, of dat je dat altijd al lekker of leuk hebt gevonden.

en probeer dan jezelf eens te dwingen het tegenovergestelde leuk of lekker te vinden.

En probeer het dan eens te doen omdat iemand die met een mannetje in de hemel praat, zegt dat je het zo MOET doen.

Zal je niet meevallen je dat met overtuiging te gaan doen.

De gemarkeerde dingen zijn dingen die je aanleert van je ouders. Als je ouders bij het opvoeden alleen dezelfde muziek draaien of hele goedkope potjes geven, dan is je muziek smaak en je smaak klieren aangepast op dat.

Neem dat jongetje van The Voice Kids, die zo veel van Abba hield. Hij werd fan van Abba omdat zijn vader het thuis heel vaak draait.

Maar muzieksmaak etc kan je veranderen. Ik verander constant, de ene keer luister ik naar Aerosmith, de andere keer naar Eminem, de andere keer weer naar Beethoven, etc.

Maar terug op het onderwerp.
Homoseksualiteit is wel een keuze. Homofilie is geen keuze, dat is idd gebaseerd op smaak.

Dus of je wel of niet seks hebt met het zelfde geslacht, dat is een keuze, of je homo of lesbiëne bent, dat is gebasseerd op smaak.
 

DeletedUser11561

Gast
homoseksualiteit is een uitvloeisel van homofilie, en onverbrekelijk met elkaar verbonden.

Je kan aan priesters zien wat er gebeurt als je heterofiel bent, maar niet aan heteroseksualiteit mag toegeven.

Dat gaat gruwelijk fout.

En eigenlijk is er geen verschil tussen homofilie en homosexualiteit, net zomin als tussen heterofilie en heterosexualiteit of pedofilie en pedosexualiteit. het zijn synoniemen.

Ik vermoed dat je een scheiding wil aanbrengen door -filie als niet praktiserend te beschouwen,
en -sexualiteit als wél praktiserend.

Ongeacht of je wel of niet toegeeft aan je sexuele drang; die drang is GEEN keuze.
 

DeletedUser

Gast
oke, krijg heftige reacties op een mening...
Het lijkt me idd zeer vervelend als je homofiele gevoelens hebt.
Maar vanuit christelijk oogpunt is homoseksualiteit zwaar verboden.
Dat werd afgestraft met steniging, net als overspel.
Ik denk dat we er nu gewoon veel te makkelijk over doen.

En idd, met dit soort standpunten kom ik in de buurt van Wilders, maar betekent het als ik een mening van wilders deel dat ik dan meteen fout zit?!
Ben het op best veel punten met die kerel eens.
 

DeletedUser19689

Gast
GREGORIATOR, als je toch de Bijbel zo letterlijk neemt, wat denk je dan hier van...

Deuteronomium 22
Maar als het wél waar is en de maagdelijkheid van het meisje niet kan worden aangetoond, moet zij naar haar ouderlijk huis worden teruggebracht en daar voor de deur door de andere inwoners van de stad worden gestenigd tot de dood erop volgt. Want zij heeft onder het volk van Israël een schanddaad begaan door met iemand te slapen terwijl ze nog bij haar vader thuis woonde. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren.

Ik vrees dat de vrouwelijke populatie nogal uitdunt gaat worden als je dit toepast.
Just the Bible being the Bible...
 

DeletedUser

Gast
GREGORIATOR, als je toch de Bijbel zo letterlijk neemt, wat denk je dan hier van...

Deuteronomium 22
Maar als het wél waar is en de maagdelijkheid van het meisje niet kan worden aangetoond, moet zij naar haar ouderlijk huis worden teruggebracht en daar voor de deur door de andere inwoners van de stad worden gestenigd tot de dood erop volgt. Want zij heeft onder het volk van Israël een schanddaad begaan door met iemand te slapen terwijl ze nog bij haar vader thuis woonde. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren.

Ik vrees dat de vrouwelijke populatie nogal uitdunt gaat worden als je dit toepast.
Just the Bible being the Bible...
In het andere topic voelde iedereen zich behoorlijk op zijn teentjes getrapt toen ik begon over insect en dat het geen probleem was bij Adam en Eva. Nu geeft de Bijbel aan dat seksueel wangedrag niet getolereerd moet worden en dan is het nog niet goed? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
De gemarkeerde dingen zijn dingen die je aanleert van je ouders. Als je ouders bij het opvoeden alleen dezelfde muziek draaien of hele goedkope potjes geven, dan is je muziek smaak en je smaak klieren aangepast op dat.

Neem dat jongetje van The Voice Kids, die zo veel van Abba hield. Hij werd fan van Abba omdat zijn vader het thuis heel vaak draait.

Maar muzieksmaak etc kan je veranderen. Ik verander constant, de ene keer luister ik naar Aerosmith, de andere keer naar Eminem, de andere keer weer naar Beethoven, etc.

Maar terug op het onderwerp.
Homoseksualiteit is wel een keuze. Homofilie is geen keuze, dat is idd gebaseerd op smaak.

Dus of je wel of niet seks hebt met het zelfde geslacht, dat is een keuze, of je homo of lesbienne bent, dat is gebasseerd op smaak.
Homoseksualiteit geeft je inderdaad een keuze; je kiest ervoor om zelfmoord te plegen of als kluizenaar te gaan leven op een onbewoond eiland als je ontdekt dat je op mensen van hetzelfde geslacht valt OF je ziet in dat homofilie niet echt een keuze is en probeert er het beste van te maken; je probeert met je leven te doen wat je zou doen als je hetero was, met een klein verschil; je hebt als jongen geen vriendin, maar een vriend (als meisje net andersom) en je hebt seks met een jongen in plaats van een meisje (bij een meisje weer net andersom). Soms hebben homo's geen keuze: ze kunnen gewoon niet uit de kast komen omdat de omgeving onrespectvol is tegenover holebi's; je kan nu denken aan bepaalde sekten en levensbeschouwingen of bepaalde Ver-Weg-Landen, maar ook in Nederland en België komt dit voor.
Ik vind dat, de holebi's die ervoor kunnen uitkomen, ook moeten behandeld worden als hetero's en andersom. Het is gewoonweg egoïstisch, onrespectvol en onbeleefd om te zeggen dat homo's geen seks mogen hebben.

oke, krijg heftige reacties op een mening...
Het lijkt me idd zeer vervelend als je homofiele gevoelens hebt.
Maar vanuit christelijk oogpunt is homoseksualiteit zwaar verboden.
Dat werd afgestraft met steniging, net als overspel.
Ik denk dat we er nu gewoon veel te makkelijk over doen.

En idd, met dit soort standpunten kom ik in de buurt van Wilders, maar betekent het als ik een mening van wilders deel dat ik dan meteen fout zit?!
Ben het op best veel punten met die kerel eens.
De huidige maatschappij is juridisch deels op de Bijbel en Joodse geschriften gebaseerd; denk maar aan de tien geboden o.d., maar bepaalde elementen zijn zeker niet meer terug te vinden in de maatschappij van vandaag. In mijn ogen is "Volgens de bijbel is het verboden om homoseksueel te zijn!" geen geldig argument.
Als je gelooft dat god de wereld heeft geschapen, de mens heeft gecreëerd en alles wat hij doet en kan mogelijk maakt, dan heeft god ook homoseksualiteit geschapen. Als hij niet wilde dat mannen andere mannen zouden liefhebben en vrouwen vrouwen zouden beminnen, dan zou hij er toch voor kunnen zorgen dat het niet bestond? Kies jij er dan voor om de Bijbel letterlijk te interpreteren of om zelf verder na te denken dan de mensen die 2000 jaar geleden een boek schreven en je in te leven in de situatie van anderen?
Is de kernboodschap van de Bijbel niet dat je anderen moet behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden? Zo zijn er genoeg verhalen te vinden, denk ik... Gaande van Genesis tot de Apocalyps, met daartussen verhalen over de barmhartige Samaritaan en de Verloren zoon.
 

DeletedUser19689

Gast
In het andere topic voelde iedereen zich behoorlijk op zijn teentjes getrapt toen ik begon over insect en dat het geen probleem was bij Adam en Eva. Nu geeft de Bijbel aan dat seksueel wangedrag niet getolereerd moet worden en dan is het nog niet goed? :p

Dus seks hebben met iemand waar je van houdt (maar niet met getrouwd bent) is volgens jouw wangedrag.
Je vindt een papiertje dus belangrijke dan het houden van elkaar?
 

DeletedUser

Gast
Ja, eerst trouwen, dan seks.
En als je echt van elkaar houd dan moet je gewoon snel trouwen.
 

DeletedUser19689

Gast
Ja, eerst trouwen, dan seks.
En als je echt van elkaar houd dan moet je gewoon snel trouwen.

Slaagt op niets, als je van iemand houdt, kan je dat op seksueel vlak uiten zonder getrouwd te zijn.
En dan nog iets, mensen die niet voor de kerk trouwen mogen dus nooit seks hebben, of zie ik dat verkeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Van mij wel hoor, ze zijn toch getrouwd? :p

De regel is misschien een beetje zwart-wit, maar ik denk er wel een hoop ellende voorkomen zou worden als iedereen die regel na zou leven. Denk bijvoorbeeld aan sixteen and pregnant en dat soort hopeloze gevallen.
 

DeletedUser19689

Gast
Sixteen and pregnant zijn toch minder voorkomende fenomenen. Je moet het gewoon veilig doen en dan is er geen probleem. Als je jouw theorie volgt kunnen we beter bier weghalen omdat het alleen maar voor ellende zorgt.
Jij bekijkt gewoon alles te zwart-wit en scheert naar mijn mening iedereen over dezelfde kam.
 

DeletedUser

Gast
Van mij wel hoor, ze zijn toch getrouwd? :p

De regel is misschien een beetje zwart-wit, maar ik denk er wel een hoop ellende voorkomen zou worden als iedereen die regel na zou leven. Denk bijvoorbeeld aan sixteen and pregnant en dat soort hopeloze gevallen.
Misschien moet jij wat minder televisie kijken dan. Op tv zie je alleen de uitersten, want dat is voor mensen leuk om te zien. Doen ze dat niet is er niks interessants aan en kijken mensen niet, televisie draait om kijkcijfers, niet de werkelijkheid laten zien.

Snel trouwen lijkt me ook geen echte optie, je kan wel denken dat je van iemand houdt, maar zodra je met iemand samenwoont kan dat opeens anders zijn. Dan zie je elkaar 24 uur per dag en ben je altijd samen, dat kan je misschien beter uitproberen of iets dergelijks.
En laten we eerlijk zijn, als je niks krijgt, na een tijdje word je gek en pak je wat je pakken kan terwijl je misschien niet van iemand houdt (ik zeg niet dat dat verkeerd is :p). Als je daar dan mee moet trouwen, omdat je geloof zegt dat je eerst met iemand moet trouwen voor je seks hebt.. Dat lijkt me ook niet de verstandigste optie als je een gelukkig leven wilt hebben.


Ontopic; Ik heb niks tegen homo's, iedereen moet leven hoe dat hem/haar gelukkig maakt, is dat met iemand van hetzelfde geslacht, moeten ze dat vooral doen. Je gaat toch geen ongelukkig leven lijden omdat je geloof of iets dat zegt?

Zoals iemand hiervoor zei; Bij vrouwen vinden mensen het geil en bij mannen niet, dat is apart en daar ben ik het mee eens. Ik zeg niet dat ik nou opgewonden wordt van 2 mannen, maar als zij daar gelukkig van worden moeten ze het vooral doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Van mij wel hoor, ze zijn toch getrouwd? :p

De regel is misschien een beetje zwart-wit, maar ik denk er wel een hoop ellende voorkomen zou worden als iedereen die regel na zou leven. Denk bijvoorbeeld aan sixteen and pregnant en dat soort hopeloze gevallen.
World_homosexuality_laws.svg

In de rode, oranje, gele en lichtgrijze landen is het homohuwelijk niet erkend. In de lichtblauwe landen wordt het erkend, maar kan je zelf niet trouwen. In de gele, rode en oranje gebieden is homoseksualiteit zelfs volledig verboden. Als je nu een holebi in Rusland, Brazilië, Amerika (op uitzondering van sommige staten), China, Frankrijk, Duitsland, Afrika (uitzondering: Zuid-Afrika), Azië of Oost-Europa bent, moet je dan eerst naar Canada, Zuid-Afrika, Argentinië of bepaalde West-Europese landen immigreren om te kunnen trouwen om daarna pas seks te mogen hebben? Als je dan niet rijk genoeg bent om - tijdelijk - te verhuizen, moet je dan maar geen seks hebben... Gewoon omdat je niet kan trouwen? Ook al houd je al (tientallen) jaren van elkaar?
 

DeletedUser

Gast
GREGORIATOR, als je toch de Bijbel zo letterlijk neemt, wat denk je dan hier van...

Deuteronomium 22
Maar als het wél waar is en de maagdelijkheid van het meisje niet kan worden aangetoond, moet zij naar haar ouderlijk huis worden teruggebracht en daar voor de deur door de andere inwoners van de stad worden gestenigd tot de dood erop volgt. Want zij heeft onder het volk van Israël een schanddaad begaan door met iemand te slapen terwijl ze nog bij haar vader thuis woonde. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren.

Ik vrees dat de vrouwelijke populatie nogal uitdunt gaat worden als je dit toepast.
Just the Bible being the Bible...

Ik denk idd dat we nu veel te makkelijk omgaan met anderen.
We springen zomaar bij anderen in bed, en in de tijd waarin de Bijbel zich afspeelt word dit inderdaad veel afgestraft.
Er zijn ook organisaties die proberen prostitutie uit de weg te ruimen.
Het is ook helemaal niet netjes wat daar gebeurd...
Die mensen mag je van mij allemaal stenigen, maar houd er rekening mee dat sommigen gedwongen daar zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Van mij wel hoor, ze zijn toch getrouwd? :p

De regel is misschien een beetje zwart-wit, maar ik denk er wel een hoop ellende voorkomen zou worden als iedereen die regel na zou leven. Denk bijvoorbeeld aan sixteen and pregnant en dat soort hopeloze gevallen.
Wist je eigenlijk dat homo's of lesbiennes, die seks hebben met mensen van hetzelfde geslacht daardoor NOOIT kinderen kunnen krijgen, ook al zijn ze getrouwd? :D
 

DeletedUser

Gast
Ik denk idd dat we nu veel te makkelijk omgaan met anderen.
We springen zomaar bij anderen in bed, en in de tijd waarin de Bijbel zich afspeelt word dit inderdaad veel afgestraft.
Er zijn ook organisaties die proberen prostitutie uit de weg te ruimen.
Het is ook helemaal niet netjes wat daar gebeurd...
Die mensen mag je van mij allemaal stenigen, maar houd er rekening mee dat sommigen gedwongen daar zitten.


Zo, we gaan weer lekker aardig doen.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Dat je mensen toewenst te laten stenigen en dat blijkbaar aanmoedigt is echt verschrikkelijk en ik hoop dat je ooit is opgroeit en je ogen gaat openen.
Wat is eigenlijk jouw probleem met holebi's? Waarom ben je er tegen? Waarom zou je je bemoeien met de levens van anderen? Ik denk dat jij is naar jezelf moet kijken en niet op anderen letten.
Jij leeft volgens een eeuwenoud boek, dat moet je vooral doen als jij daar gelukkig van wordt, maar ga anderen daar niet mee lopen opdringen. Iedereen leeft hoe hij/zij dat wilt en dat kan je niet veranderen. Je zou bijna denken dat je zelf gevoelens hebt voor iemand van hetzelfde geslacht maar omdat dat niet mag van je boekje je je er zo keihard tegen afzet.

Jij bent degene die stenigen toewenst aan bepaalde personen, dus vraag aub niet aan anderen om aardig te doen.
 

DeletedUser

Gast
Mag ik vragen hoe oud je bent? Dat je mensen toewenst te laten stenigen en dat blijkbaar aanmoedigt is echt verschrikkelijk en ik hoop dat je ooit is opgroeit en je ogen gaat openen.
Wat is eigenlijk jouw probleem met holebi's? Waarom ben je er tegen? Waarom zou je je bemoeien met de levens van anderen? Ik denk dat jij is naar jezelf moet kijken en niet op anderen letten.
Jij leeft volgens een eeuwenoud boek, dat moet je vooral doen als jij daar gelukkig van wordt, maar ga anderen daar niet mee lopen opdringen. Iedereen leeft hoe hij/zij dat wilt en dat kan je niet veranderen. Je zou bijna denken dat je zelf gevoelens hebt voor iemand van hetzelfde geslacht maar omdat dat niet mag van je boekje je je er zo keihard tegen afzet.

Jij bent degene die stenigen toewenst aan bepaalde personen, dus vraag aub niet aan anderen om aardig te doen.

ik ben 16, jij?
Oke, dat is geen nette reactie van mij.
Maar jij hebt een voorbeeldfunctie als junior forum mod.
Zomaar de Bijbel afwijzen als een eeuwenoud boek is niet netjes...
En dat je mij ziet als homofiel is zeker niet netjes.
Maar wat er op de 'wallen' gebeurt kan niet door de beugel.
Dat is hoe ik er naar kijk, en daar heb ik de Bijbel nog niet bij betrokken.

Ik vind dat je als forummod iets meer voorbeeldfunctie zou mogen hebben...
Vind jij niet dat diegenen die meisjes dwingen voor hen te werken als prostituee, dat dat soort mensen straf verdienen?!
Oke, de doodstraf is wat extreem. Maar straf is idd nodig.
 
Bovenaan