• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ontstaan van het Universum.

DeletedUser

Gast
Het antwoord is simpel. We hebben geen zwemvliezen, een lange nek of mandril billen gekregen omdat dat niet goed is voor overleving. Tevens is een kenmerk van evolutie dat het heeeeeeeeel erg langzaam gaat. Bij een mens kan iets veranderen, en als dat gunstig is overleeft het en is er dus iets veranderd aan de soort. Zodra je heel veel veranderingen hebt kan je spreken over een nieuwe soort. Dit duurt echter geen jaar, ook geen 10 jaar, 100 jaar of 1000 jaar, maar meer in de buurt van miljoenen jaren. Dat is de reden dat de mens nog niet een andere soort is geworden.

Je ziet wel dat sinds de Middeleeuwen bijvoorbeeld de gemiddelde lengte van de mens groter is geworden, en dat het hoofd en vooral de hersenpan zich anders gaat vormen. Dit zijn volgens mij de meest recente ontwikkeling van de evolutietheorie die je bij de mens kan waarnemen. Al zullen er nog wel dingen zijn :)
 

DeletedUser21751

Gast
Aangezien we cognitief gesloten zijn is de kans op het bestaan van een god(en) niet uit te sluiten, ook het feit dat de BigBang plaatsgevonden heeft is niet echt te bewijzen
 

DeletedUser

Gast
Op het Tribalwars forum is ook zo'n soort topic, maar ik wil toch wel graag weten hoe de algemene opinie over het ontstaan, van wat wij kennen, is op dit forum.

Creationistisch, evolutionistisch, etc.


Mvg.

Jodude

Ik gereformeerd en geloof dus dat God de hemel en de aarde geschapen (gemaakt zonder materiaal) heeft.
 

DeletedUser

Gast
+1.
Zelf ben ik wel gelovig tot een bepaalde hoogte. We houden het erop dat ik denk dat er een "Hogere macht" is. Ging laatst een keertje voor de gein mee, met een vriend van mij naar de kerk. "Gerevomeerde kerk"
(Had het hem beloofd)

Waar ik tot de conclussie kwam:
De kerk misbruikt, het geloof. Wat je bovenstaand hebt opgenoemd klopt dan ook helemaal. Ik heb het idee, dat ze je alleen geld willen aftroggelen. Daarnaast zijn er inderdaad erg veel sociaal zwakkere, die zich laten bekeren. Wat ik een schande vind. Om hun een bot zo voor te houden, van ja het komt wel goed. Echter heb ik met verbazing zitten kijken, hoe ze doen. Handen omhoog en ogen dicht en god gezegjes zeggen. Dat hij alleen de eeuwige liefde kan geven. Voor mij gaan ze gewoon te ver en leven de meesten daar in een sprookje. Daarnaast word er beweert dat je moet luisteren wat god tegen je zegt. Dit doet hij individueel. Krijg ik het idee van, ik heb stemmetjes in men hoofd. Maar serieus. De kerk is naar mijn weten gewoon 1 grote oplichters bende en zo tegenstrijdig als de pest. Bij de meeste gevallen. Sommige zullen wel normaal zijn. Maar dan ga je naar de kerken die ook de wetenschap erkennen. Die er bar weinig zijn. Daar integen het moslim geloof erkent meestal wel weer de wetenschap. Waarin ze dan weer "geloofwaardiger" zijn dan het christen geloof. Het geloof kan je vergelijken met het "solipsisme" dat stelt, dat de ganse realiteit voortvloeit uit het eigen 'ik' zelf .
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Solipsisme

Daarnaast zijn mijn ouders gelovig, gaan dan ook niet naar de kerk. De kerk is gewoon te opdringerig. Ik las laats een stukje over een theorie, die samengaat met de reavaliteits theorie. Wat je gewoon dan ook niet kan ontkennen. Ik heb het hier over de volgende theorie:


"Progressief creationisme" spreekt over een Schepper als sturende kracht in de ontwikkeling van het leven en het universum.


Die kracht, kan je dan zien als een hogere macht.

Eventueel meer info om je er in te verdiepen, als je er zin in hebt :p
http://nl.wikipedia.org/wiki/Creationisme

Beste Gozilla,
Ik schrok behoorlijk toen ik jou reactie las.
Wat een verschrikkelijke dingen worden er van de Kerk gedacht.
'Het is één oplichtersbende' schreef je.
Mag ik je kort uitleggen wat 'die Kerk' eigenlijk is en waarvoor?
Graag je reactie,
MVG SteGro
 

DeletedUser21018

Gast
de Kerk is een gemeenschap van mensen die hetzelfde geloof hebben. Zij geloven niet per se allemaal in exact hetzelfde, maar hebben ver uiteenlopende ideeën over de schepping en andere onderwerpen. Het christendom is dan ook de grootste godsdienst omdat deze dat anders denken grotendeels toelaat, en andere godsdiensten meer neigen naar 1 enkele interpretatie.

Mijn mening:

Jezus is een figuur die echt bestaan heeft, maar zo opgehelderd is dat we er allerlei verhalen aan vastknoopten die op zich al een beetje overdreven waren, maar dan nog eens keer op keer verkeerd geïnterpreteerd werden. God bestaat volgens mij niet. Dat is nu eens het enige in de wetenschap dat je echt gewoon moet aannemen, het fantastische systeem staat op zichzelf.
 

DeletedUser

Gast
Je ziet wel dat sinds de Middeleeuwen bijvoorbeeld de gemiddelde lengte van de mens groter is geworden, en dat het hoofd en vooral de hersenpan zich anders gaat vormen. Dit zijn volgens mij de meest recente ontwikkeling van de evolutietheorie die je bij de mens kan waarnemen. Al zullen er nog wel dingen zijn :)

Dat heeft niets met evolutie te maken. Volgens mij heeft het vooral te maken met gezonder leven enzo.
 

DeletedUser

Gast
de Kerk is een gemeenschap van mensen die hetzelfde geloof hebben. Zij geloven niet per se allemaal in exact hetzelfde, maar hebben ver uiteenlopende ideeën over de schepping en andere onderwerpen. Het christendom is dan ook de grootste godsdienst omdat deze dat anders denken grotendeels toelaat, en andere godsdiensten meer neigen naar 1 enkele interpretatie.
Idd Christenen denken over veel dingen anders, en het is ook erg dat er zoveel verdeeldheid is, want velen wijken van de Waarheid af.
 

DeletedUser19654

Gast
Wat een afdwaling van oorspronkelijke topic lijkt me. Ging om universum en ik zie hier alleen maar kerk en geloof voorbij komen. (zeker god :p)

Ik geloof in alles eigenlijk. Ik kan me voorstellen dat er een hogere macht boven ons zit zoals een God, maar ik hecht er geen waarde aan want hij laat zich nooit zien of zow, nooit iets van tekens geven. Alleen maar bidden en er gebeurt iets goeds hoeft niet te betekenen dat God het was. Net als een paracetamol slikken en zeggen "O" Hoofdpijn over dankzij paracetamol, kun je niks over zeggen want als je hem niet had geslikt was misschien ook wel over gegaan.

Het verhaal waar ik het meeste in geloof is gewoon uitbarsting van een Ster dat de aarde heeft gecreëerd, en dus ook een mega ster dat het hele universum heeft gecreëerd.
Ontstaan van cellen die leven bevatten en uiteindelijk wij de mens. Ik weet ook 100% zeker dat er in het hele universum aliens zijn. Andere leven wezen op planeten die net als de aarde gewoon levensvatbaar zijn en waar stoffen zijn die wij niet kennen! en ons nieuwe technologieën kunnen geven in de toekomst mochten we zulke nieuwe planeten ontdekken.
 

DeletedUser

Gast
Even serieus om te redeneren hoe het universum is onstaan moet je echt diep gaan, ik kom altijd uit op leegte op niks iets wat ik mij voorstel hoe het is om dood te zijn, net zoals je slaapt je hebt het niet door, alleen zul je nooit meer opstaan. Dit zou het universum zijn en hoe het hier ontstond is onmogelijk om in deze eeuw te bewijzen. We weten namelijk niet hoe je uit het niks iets maakt.
Mijn geloof is momenteel karma, iets goed doen voor iemand anders loont zich. Iets slechts doen komt vervolgens ook weer terug op jou.
Het is eerder een doelstelling :)
 

DeletedUser6887

Gast
Dat er een oerknal ontstaan is , is zo goed als zeker en wordt dan ook aanvaard door bijna alle wetenschappers die zich er in verdiepen en het intellectueel aankunnen om het te begrijpen. Hoe deze oerknal ontstaan is, is discutabel en is tot heden nog onbekend. Niet omdat het niet kan ( want dit is ook niet bewezen ) maar omdat onze wetenschap nog niet zo ver staat. Alles in het universum verplaatst zich en breidt verder uit. Wanneer je de richtingen neemt van alles wat zich verplaatst en je draait de richting om, kijken van waar alles komt, zie je dat alles terug komt tot op 1 punt. Zelfs qua tijd klopt dit. Zaken die verder afliggen verplaatsen sneller dan zaken die dichterbij liggen.

Dat het universum zo een 14 miljard jaar oud is, is ook al zeker aangezien je er bijna 14 miljard jaar over doet om dat ene punt te bereiken.

Mensen die deze theorie als onzin beschouwen zijn ook mensen die er amper verstand van hebben van de wetenschap en zeker niet alles objectief bekijken. Hier en daar is er een religieuze wetenschapper dat de theorie niet accepteert maar deze zijn echt miniem en bestaan misschien maar uit 1% van alle wetenschappers. Als je dan kijkt vanuit een psychologisch aspect, zijn deze mensen dikwijls ook niet objectief in hun werk omdat men al een religieuze theorie heeft voor men effectief verder op onderzoek gaat. Het feit dat dan hun ideale wereld zou instorten speelt mee als factor.

Dat er "een niks " bestaat is ook zo goed als zeker. Een zwart gat kan op verloop van tijd inkrimpen tot een "niks" zodat na verloop van tijd het zwart gat niet meer bestaat. Het feit dat een iets tot niets kan leiden is dan opnieuw in de wiskundige wereld een bewijs dat een niets ook tot een iets kan leiden want waar is dat zwart gat heen ?

Het klopt ook dat religie aast op de zwakkere mensen om hun tot bekering te brengen want tegenover sterke zelfverzekerde mensen kan men weinig uithalen en geeft men het ook snel op. Enkel bij mensen waar zij een bekering voelen naderen omdat zij niet veel weerstand bieden, daar gaan zij verder op in. In de tijd dat ik wekelijks naar de kerk ging, zag ikzelf ook dat de mensen die er waren meestal gebroken mensen waren die in de kerk hun sterkte gevonden hebben. Mensen die vroeger gepest werden, mensen met problemen, mensen die eenzaam zijn, mensen die zelfmoord wouden plegen , enz... Dan hoor je inderdaad hun getuigenissen van hoe slecht hun wereld was voor men bij de kerk kwam. Deze mensen voelen hun aanvaard in een gemeenschap en beschouwen de rest van de kerk dan ook als een familie waar men steeds kan op rekenen en voelen hun opnieuw ergens bij als een belangrijke lid van een gemeenschap. Het idee dat men dan nog eens een beschermende God heeft waar zij mee kunnen praten en bidden zorgt ervoor dat zij ook geborgenheid en veiligheid vinden. Dat gevoel dat men verkrijgt noemt men herboren worden (dopen ) en is meestal voor hun ook het bewijs dat God wel degelijk bestaat aangezien men ervoor zich slechter voelde en dat men zich nu steeds beter voelt.

Andere leden van de kerk zijn dan diegene die als kind zodanig opgevoed worden en zodanig afgeschermd worden van de echte wereld dat voor hun een andere denkwijze niet meer mogelijk is. Je ziet deze kinderen dan ook grotendeels opgroeien met andere kinderen van een kerk of andere kerken en amper met kinderen die niet gelovig zijn. Wordt zodanig gepusht ( gemanipuleerd ) door de kerk en familie omdat zij bang zijn dat het kind zich anders zou blootgeven aan "zonden". Dit doen ze dan adhv bijbelstudie, smallgroups, Bijbelse evenementen, enz... Men creëert dus een wereld in een wereld en daardoor zijn deze kinderen meestal opgegroeid in een gemanipuleerde wereld waarin men van denkwijze niet eens kan veranderen aangezien men niks anders kent. Het grappige is dat wanneer dat kind ouder wordt, men zodanig vervreemd geraakt van de echte wereld, dat men er dan zelf ook niet meer voor zou kiezen om om te gaan met niet religieuze mensen omdat men niks gemeenschappelijks heeft en zich als een vreemde voelt in die wereld. Men zoekt dus dan op eigen initiatief de echte wereld niet meer op en focust zich op de kerk en de aanhang daarvan. Af en toe heb je van deze nieuwsgierige kinderen die het toch proberen om in de echte wereld te leven in afstand van de kerk en van zodra men dan men iets negatiefs tegenkomt, wordt dit dan ook gezien als en soort van bewijs dat de echte wereld onder invloed is van de duivel en dat men daar afstand moet van nemen. Terwijl dat deze negatieve zaken die dan gebeuren eigenlijk een gevolg zijn van weinig levenservaring te hebben in de echte wereld.

Andere mensen die geloven in God maar deze niet niet praktiserend uitoefenen zijn meestal mensen die troost en geborgenheid zoeken en vinden in het idee dat er een grotere macht bestaat en dat hun overleden geliefden dus nog altijd verder leven in een soort van hemel. Het idee dat hun geliefden niet meer leven en er geen hemel is, maakt het voor hun ondragelijk om te kunnen rouwen en accepteren.

Dit is mijn mening en bevindingen die opgedaan heb adhv zelfstudie. Ikzelf heb jaren met deze mensen geleefd en heb er mijzelf dan ook in verdiept. Ik zou er een hele boek kunnen over schrijven.
 

DeletedUser

Gast
Beste ...,
Wij Christenen geloven dat God de hemel en de aarde geschapen heeft: de schepping.
Hebt u als u al het mooie op aarde ziet nooit zoiets van: wow, dit kan toch niet toevallig zijn ontstaan?

Nog even over 'de kerk die aast op zwakke mensen'.
Dat klopt in zekere mate. Zwakke mensen zijn mensen die niks meer van zichzelf, maar van de Ander verwachten.
Wij geloven dat door onze eigen schuld de zonde (de verkeerde dingen tegen de wil van God; door de zonde kwamen pijn en ellende enz.) in de wereld is gekomen. God heeft de aarde volmaakt geschapen, maar WIJ hebben het bedorven.
Daardoor moest God ons straffen, maar om Zijn genade heeft Hij Zijn Zoon (Jezus Christus) naar de aarde gestuurd om ons van die straf te redden.
Alleen zij die in Hem geloven dat Hij voor hen op aarde geleden heeft, worden zalig.
De anderen gaan verloren. Dat is verschrikkelijk.

De Kerk zien wij als een 'vergadering' van Gods kinderen.
Gods kinderen (zij die werkelijk in Jezus geloven) hebben als taak mensen te vertellen over hun verloren staat (er rust straf over de zonde op ons), over de redding (God zond Zijn Zoon) en over de beloning (het eeuwige leven).
Zij moeten hen echter ook waarschuwen voor het oordeel (God komt terug uit de hemel om te oordelen over de mensen), want de ongelovigen gaan verloren.

Ik hoop dat ik begrip mag ontvangen, dat als wij dat (dat wij geloven in hemel en hel, in redding en ondergang) geloven er alles aan willen doen om mensen tot God te krijgen. Tot God komen kunnen wij echter niet zelf: dat moet God in ons werken. Wij zijn niet uit op geld en wij doen niet aan manipulatie. De predikanten doen dit alles met het behoud van mensen op het oog!

Met het niets verwachten van jezelf en alles van de Ander bedoel ik:
je ziet dat je verloren ligt in de zonde en je jezelf niet kunt redden
je gaat vragen naar God om vergeving en of Jezus in je hart mag wonen
God zal ieder die op oprechte wijze naar Hem vragen zeker aannemen tot Zijn kinderen.
Dat is ook een boodschap die Christenen door mogen geven.
Er is altijd licht in de tunnel.

Ik heb geprobeerd kort uit te leggen wat Christenen drijft om anderen te vertellen over Hem.
Ook weet ik zeker dat ik niet duidelijk ben geweest. Dit omdat ik hier (geloof verdedigen) geen ervaring mee heb.
Reacties zijn altijd welkom, mits ze serieus en respectvol zijn.

MVG SteGro
 

DeletedUser6887

Gast
Beste ...,
Wij Christenen geloven dat God de hemel en de aarde geschapen heeft: de schepping.
Hebt u als u al het mooie op aarde ziet nooit zoiets van: wow, dit kan toch niet toevallig zijn ontstaan?

Het is ook niet toevallig ontstaan, alles heeft een wetenschappelijk theorie en vele zaken zijn al bewezen. Zoals ik al zei, enkel mensen die de wetenschappelijke taal kunnen begrijpen weten hoe de vork aan steel zit. Anderen hebben een idee maar snappen niks of weinig en luisteren dan maar naar wat hun meester ( persoon waar zij naar opkijken en waar zij alles van geloven en leren ) zegt.

Nog even over 'de kerk die aast op zwakke mensen'.
Dat klopt in zekere mate. Zwakke mensen zijn mensen die niks meer van zichzelf, maar van de Ander verwachten.
Wij geloven dat door onze eigen schuld de zonde (de verkeerde dingen tegen de wil van God; door de zonde kwamen pijn en ellende enz.) in de wereld is gekomen. God heeft de aarde volmaakt geschapen, maar WIJ hebben het bedorven.
Daardoor moest God ons straffen, maar om Zijn genade heeft Hij Zijn Zoon (Jezus Christus) naar de aarde gestuurd om ons van die straf te redden.
Alleen zij die in Hem geloven dat Hij voor hen op aarde geleden heeft, worden zalig.
De anderen gaan verloren. Dat is verschrikkelijk.

Weet je wat er niet klopt met deze theorie. God heeft alles geschapen, de mens, het heelal, ... maar omdat wij een appel gegeten hebben van zijn boom ( waarom stond die boom daar trouwens bij de alwetende God ? ) mogen wij niet naar de hemel. Omdat 1 persoon 6000 jaar geleden, die wij zelfs niet kennen van die appel gegeten heeft. Waarom mogen wij precies niet naar de hemel ? Omdat wij dus met die appel de zonde op ons genomen hebben. Wat is de zonde precies? Dan laat hij Jezus op aarde komen en kunnen wij allen terug naar de hemel. Waarom heeft hij Jezus niet eerder laten komen ? Maar als wij geloven in God, mogen we plots wel naar de hemel en telt deze zonde niet meer. Waarom ? Waarom lukt het nu met de komst van Jezus wel en toen niet ? Is de almachtige God dan toch niet almachtig ? waarom moeten wij geloven in God voordat wij in de hemel kunnen ? Dacht dat God almachtig is en dat hij dus alles kan, bv ook alle mensen in de hemel toelaten? Of heeft zijn almachtige toch beperkingen ?

Ik hoop dat ik begrip mag ontvangen, dat als wij dat (dat wij geloven in hemel en hel, in redding en ondergang) geloven er alles aan willen doen om mensen tot God te krijgen. Tot God komen kunnen wij echter niet zelf: dat moet God in ons werken. Wij zijn niet uit op geld en wij doen niet aan manipulatie. De predikanten doen dit alles met het behoud van mensen op het oog!

Deze klopt ook niet. Wist je dat er veel bedelaars staan aan het Vaticaanstad ? Mensen die geen eten kunnen kopen terwijl aan de ingang van het Vaticaanstad 1 van de grootste diamanten van de wereld hangt. Weet jij hoeveel mensen eten kunnen kopen met het geld dat men zou kunnen krijgen mochten er nooit geen kerken gebouwd zijn en men het geld dat men aan de kerken besteed + grond aan de armen geeft? Armoede zou direct opgelost zijn. Zelfde met christelijke kerken. +/- 90% van het geld dat men krijgt van de mensen besteed men aan lonen, gebouwen, kerkelijke reizen en materiaal. Minder dan 10% wordt besteed aan armoede en lijden op de wereld ( je kan deze cijfers allemaal opzoeken ). Veel predikanten gaan enkele keren per jaar op ( christelijke conferenties ) reis op de kosten van de leden van de kerk. Dan nog eens in een 4 of 5 sterrenhotel met alles erop en eraan. En zo kunnen er nog veel vb gegeven worden. Ik ken bv enkele stichters van kerken die dus continu bezig zijn op zakelijk vlak met het bouwen van kerken over de hele wereld en zijzelf laten zich betalen door leden van de kerk ( arme mensen ). Zijzelf wonen wel in een villa of groot huis, rijden met een Mercedes en gaan steeds op zakelijke reizen in peperdure hotels. Zij zijn niet arm maar vragen wel geld aan arme mensen. Mensen geven dit dan omdat de predikant aangeeft dat dit in de Bijbel staat. Terwijl volgens de Bijbel Jezus nog met eigen woorden gezegd heeft dat er niks van offers moeten gedaan worden aangezien hij de zonde op zich genomen heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Beste ...,
Wij Christenen geloven dat God de hemel en de aarde geschapen heeft: de schepping.
Hebt u als u al het mooie op aarde ziet nooit zoiets van: wow, dit kan toch niet toevallig zijn ontstaan?

Nog even over 'de kerk die aast op zwakke mensen'.
Dat klopt in zekere mate. Zwakke mensen zijn mensen die niks meer van zichzelf, maar van de Ander verwachten.
Wij geloven dat door onze eigen schuld de zonde (de verkeerde dingen tegen de wil van God; door de zonde kwamen pijn en ellende enz.) in de wereld is gekomen. God heeft de aarde volmaakt geschapen, maar WIJ hebben het bedorven.
Daardoor moest God ons straffen, maar om Zijn genade heeft Hij Zijn Zoon (Jezus Christus) naar de aarde gestuurd om ons van die straf te redden.
Alleen zij die in Hem geloven dat Hij voor hen op aarde geleden heeft, worden zalig.
De anderen gaan verloren. Dat is verschrikkelijk.

De Kerk zien wij als een 'vergadering' van Gods kinderen.
Gods kinderen (zij die werkelijk in Jezus geloven) hebben als taak mensen te vertellen over hun verloren staat (er rust straf over de zonde op ons), over de redding (God zond Zijn Zoon) en over de beloning (het eeuwige leven).
Zij moeten hen echter ook waarschuwen voor het oordeel (God komt terug uit de hemel om te oordelen over de mensen), want de ongelovigen gaan verloren.

Ik hoop dat ik begrip mag ontvangen, dat als wij dat (dat wij geloven in hemel en hel, in redding en ondergang) geloven er alles aan willen doen om mensen tot God te krijgen. Tot God komen kunnen wij echter niet zelf: dat moet God in ons werken. Wij zijn niet uit op geld en wij doen niet aan manipulatie. De predikanten doen dit alles met het behoud van mensen op het oog!

Met het niets verwachten van jezelf en alles van de Ander bedoel ik:
je ziet dat je verloren ligt in de zonde en je jezelf niet kunt redden
je gaat vragen naar God om vergeving en of Jezus in je hart mag wonen
God zal ieder die op oprechte wijze naar Hem vragen zeker aannemen tot Zijn kinderen.
Dat is ook een boodschap die Christenen door mogen geven.
Er is altijd licht in de tunnel.

Ik heb geprobeerd kort uit te leggen wat Christenen drijft om anderen te vertellen over Hem.
Ook weet ik zeker dat ik niet duidelijk ben geweest. Dit omdat ik hier (geloof verdedigen) geen ervaring mee heb.
Reacties zijn altijd welkom, mits ze serieus en respectvol zijn.

MVG SteGro

Hahaha ik heb al in een jaar zo'n idiote uitleg gehoord.
Hoe zou zo'n wezen dat kunnen doen, (je kan de proef zelf doen, probeer bv. Van niks een appel te maken, idd daad dit gaat niet en er is niemand die dit kan en als dat al ergens in dit uitgestrekt universum dat nog uitbreidt, maar totdat het niet is bewezen geloof ik het niet)
En als god al bestaat (dit heb ik al gezegd in het grote gelooftopic geschreven) is dit wezen door en door slecht. Hoeveel oorlogen zijn er geweest voor god? De kerk is zoals iemand al heeft gezegd 1 van de grootste oplichters ooit,want ze troggelen gewoon mensen hun geld af.
Ook zijn er zoveel mensen in nood (honger,ziektes,...) en zie ik god een vinger uitsteken , nee. Als het al bestaat moeten we het niet niet aanbieden maar juist verafschuwen en er iets tegen doen. Ook is het grootste deel van de bijbel gewoon zever en dat kan de wetenschap bewijzen, volgens de bijbel zou de aarde plat zijn en het middelpunt zijn van het universum, maar dit kan de kerk niet meer ontkennen.
Ook heeft de kerk toegegeven dat ze de evolutie leer erkennen dus dat we gemaakt zijn door god de mens op zich is ook al niet waar en de rest ook niet,, maar heb geen goesting om hier nog meer over uit te breiden.

On topic, ik geloof dat er een oerkracht is, maar heeft geen hand in dit alles (het is eigenlijk zoals we soms zeggen moeder natuur)
Ik geloof ook in de bigbang theorie . Ook geloof ik dat er nog wel ergens iets bestaat dat wel aan onze vijf levenskenmerken voldoet, maar of het zoiets zal worden als een bacterie of zo uitgebreid als ons zal de toekomst uitwijzen en hoeveel is en zal altijd zen raadsel zijn.
 

DeletedUser

Gast
Ook is het grootste deel van de bijbel gewoon zever en dat kan de wetenschap bewijzen, volgens de bijbel zou de aarde plat zijn en het middelpunt zijn van het universum, maar dit kan de kerk niet meer ontkennen.

Bullshit, wijs de Bijbeltekst maar eens aan waarin staat dat de aarde plat is of dat de aarde het middelpunt is van het universum.
84sa.png
 

DeletedUser

Gast
Wat jij zegt.

Zou je btw de volgende keer wat minder fouten kunnen maken? 't Is erg lastig om je post lezen zo.
84sa.png
 
Bovenaan