• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ontstaan van het Universum.

DeletedUser21018

Gast
volgens mij staat dit niet in de Bijbel. De sterrenkundigen van uit die tijd waren dan ook vooral bezig met de sterren en sterrenbeelden. Als je weet waar het staat hoor ik het graag! Maar even voor de duidelijkheid, ik geloof de theorie van de wetenschappers hoor!!! :)
 

DeletedUser21018

Gast
@ stegro:

Zou je mij even precies willen uitleggen hoe het kan dat God het universum heeft geschapen? En geloof je dat God voor de Big Bang heeft gezorgd en dat het daarna aan de evolutie was, of geloof je dat God er nog steeds is en alles nog steeds stuurt?
 

DeletedUser

Gast
Jezus is een figuur die echt bestaan heeft

Dat is een feit en moet je niet aan twijfelen ;)

Dat heeft niets met evolutie te maken. Volgens mij heeft het vooral te maken met gezonder leven enzo.
Jawel, die mensen leefden echt niet gezonder. Die waren zo arm als wat en leefden niet meer dan 45 jaar.

Bullshit, wijs de Bijbeltekst maar eens aan waarin staat dat de aarde plat is of dat de aarde het middelpunt is van het universum.
84sa.png

Het staat idd niet in de bijbel, maar werd voor vele geestelijken zo geïnterpreteerd.

Wat ik zeg of wat de bijbel zegt?;)

Allebei.

Dat staat letterlijk in de bijbel, anders zou ik hem maar eens lezen.

Zoals ik al zei, het staat niet in de bijbel.
 

DeletedUser

Gast
volgens mij staat dit niet in de Bijbel. De sterrenkundigen van uit die tijd waren dan ook vooral bezig met de sterren en sterrenbeelden. Als je weet waar het staat hoor ik het graag! Maar even voor de duidelijkheid, ik geloof de theorie van de wetenschappers hoor!!! :)

Dat is een feit en moet je niet aan twijfelen ;)


Jawel, die mensen leefden echt niet gezonder. Die waren zo arm als wat en leefden niet meer dan 45 jaar.



Het staat idd niet in de bijbel, maar werd voor vele geestelijken zo geïnterpreteerd.



Allebei.



Zoals ik al zei, het staat niet in de bijbel.

Ik heb het ergens gelezen en zal het terug vinden.
 

DeletedUser

Gast
Jawel, die mensen leefden echt niet gezonder. Die waren zo arm als wat en leefden niet meer dan 45 jaar.

Ik bedoel juist dat wij een stuk gezonder leven dan die mensen. Omdat zij zo ongezond leefden bleven ze kort. (en leefden ze kort)
't Is geen evolutie. Zelfs evolutionisten zijn het daarmee eens.

Ik heb het ergens gelezen en zal het terug vinden.

Succes!
greposmileyduim.png
 

DeletedUser

Gast
Weet je wat er niet klopt met deze theorie. God heeft alles geschapen, de mens, het heelal, ... maar omdat wij een appel gegeten hebben van zijn boom ( waarom stond die boom daar trouwens bij de alwetende God ? ) mogen wij niet naar de hemel. Omdat 1 persoon 6000 jaar geleden, die wij zelfs niet kennen van die appel gegeten heeft. Waarom mogen wij precies niet naar de hemel ? Omdat wij dus met die appel de zonde op ons genomen hebben. Wat is de zonde precies? Dan laat hij Jezus op aarde komen en kunnen wij allen terug naar de hemel. Waarom heeft hij Jezus niet eerder laten komen ? Maar als wij geloven in God, mogen we plots wel naar de hemel en telt deze zonde niet meer. Waarom ? Waarom lukt het nu met de komst van Jezus wel en toen niet ? Is de almachtige God dan toch niet almachtig ? waarom moeten wij geloven in God voordat wij in de hemel kunnen ? Dacht dat God almachtig is en dat hij dus alles kan, bv ook alle mensen in de hemel toelaten? Of heeft zijn almachtige toch beperkingen ?

Om even door te gaan over de Schepping.
Ik heb het niet goed uitgelegd misschien.
God (de Almachtige) heeft zonder iets te gebruiken de wereld volmaakt (zonder fouten) geschapen.
Daarbij waren ook engelen.
Maar enkelen werden afvallig en wilden als God zijn.
Zij stonden olv de duivel of satan.
Door God werden zij uit de hemel gestuurd.

Op aarde leefden de eerste twee mensen: Adam en Eva.
Zij leefden in de Hof van Eden.
Daar mochten ze van alle bomen eten, behalve twee, waaronder de Boom der Kennis des goed en des kwaads.
Als ze van de vruchten van die boom (niet per se appels) zouden eten, zouden ze de dood als straf krijgen.
Dat had God hen van te voren duidelijk gezegd.
Die boom was een proef; een beproeving.

Adam en Eva werden door de satan verleid van de vrucht van de boom te eten.
Zo laadden zij de straf op zich.
God had hier verdriet om, want Hij zocht de mens gelijk weer op.
Hij had de mensen lief, en wilde niet dat zij verloren zouden gaan.
Hij beloofde hen in een belofte Zijn Zoon Jezus te sturen.
Hij zou de zonden, dus de straf, van de mensen dragen.
Met Zijn lijden aan het kruis, zou de straf van de mensen dus op Hem overgaan.
De mensen zouden zo zalig kunnen worden.

Dat kan echter alleen als zij Jezus aannemen en het dus niet meer van zichzelf verwachten.
Dat aannemen noemen wij de waarachtige bekering.
Jezelf bekeren gaat echter niet, want wij zijn zondig.
Je moet God bidden om bekering en allen die Hem daarom vragen,
zal Hij op Zijn tijd genade schenken.
Zo word je een kind van God.

Nu over de dominees en de dure villa's.
Mag ik u erop wijzen dat ik geen een dominee ken die in een villa woont en in een Mercedes rondrijdt?
Er zullen er zijn die inderdaad overvloedig van hun ambt gebruik maken.
Mag ik u er ook op wijzen dat de Bijbel duidelijk spreekt over rijken?
Er staat geschreven in Markus 10:25:
Het is lichter, dat een kemel ga door het oog van een naald, dan dat een rijke in het Koninkrijk Gods inga.
Het is wel degelijk een plicht voor Christenen voor hun naasten zorg te dragen.
Er zullen er zeker zijn die hun eigen geld en goed voorop stellen.
Het is dan de vraag of het echte christenen zijn...
Nog een vraag aan u: wat wilt u dat wij doen?
Alle kerken afbreken en de bouwkosten naar de Filipijnen sturen?

Ik vind het trouwens fijn dat u er serieus en respectvol op doorgaat.
Nog nooit heb ik hierover discussies gehad, dit is mijn eerste keer.
Ik weet dat ik veel niet zou kunnen bewijzen, en dat is geen laffe smoes achter het woord geloven.
Voor een misschien eerlijker gesprek zou u een echte predikant kunnen vragen.
Dit zeg ik, voor de duidelijkheid, niet omdat ik van u en uw argumenten af wil.
Voor echte duidelijke (en theologische en wetenschappelijke) bewijzen zult u het niet van mij moeten verwachten.

MVG SteGro

Nog over die Adam die wij niet kennen.
Met zijn vallen voor de zonde, kwam er ook erfzonde.
Ieder kind dat geboren wordt, ook al kan het nog niet praten; laat staan stelen enz., is toch zondig in de ogen des Heeren.
Maar nogmaals, hiervoor is Zijn Zoon Jezus Christus naar de aarde gekomen om zondaren zalig te maken.
WANT ALZO LIEF HEEFT GOD DE WERELD GEHAD, DAT HIJ ZIJN ENIGGEBOREN ZOON GEGEVEN HEEFT; OPDAT EEN IEDER DIE IN HEM GELOOFT, NIET VERDERVE (verloren gaat), MAAR HET EEUWIGE LEVEN HEBBE.
 

DeletedUser

Gast
Het staat idd niet in de bijbel, maar werd voor vele geestelijken zo geïnterpreteerd.

Toevallig gelooft geen een Christen die ik ken in een platte aarde of dat deze het middelpunt in het heelal zou zijn.
Zij die dit wel geloven hebben het naar onze mening ook verkeerd.
Christenen zijn niet van gisteren!
 

DeletedUser

Gast
Toevallig gelooft geen een Christen die ik ken in een platte aarde of dat deze het middelpunt in het heelal zou zijn. Dat is dan ook hetgene wat in ik heb gezegd eh..., lees mijn zin opnieuw
Zij die dit wel geloven hebben het naar onze mening ook verkeerd.
Christenen zijn niet van gisteren!

Het staat idd niet in de bijbel, maar werd voor vele geestelijken zo geïnterpreteerd.
 

DeletedUser21018

Gast
Toevallig gelooft geen een Christen die ik ken in een platte aarde of dat deze het middelpunt in het heelal zou zijn.
Zij die dit wel geloven hebben het naar onze mening ook verkeerd.
Christenen zijn niet van gisteren!

Indd, maar hoelang heeft het geduurd tot de kerk het erkende? tot 1991. Dat is ook een van de dingen die mij in de richting van het ateïsme heeft geduwd: de Kerk loopt zooooooooooolang achter op de actualiteit!!!

Goed, maar nu terug ontopic:

SteGro, hoe denk je nu over de schepping precies?
 

DeletedUser

Gast
Toevallig gelooft geen een Christen die ik ken in een platte aarde of dat deze het middelpunt in het heelal zou zijn.
Zij die dit wel geloven hebben het naar onze mening ook verkeerd.
Christenen zijn niet van gisteren!

Maar volgens de bijbel is de aarde plat over dat middelpunt valt over te te twisten tot ik het terug vindt, maar dat de aarde plat is staat er ongeveer in, maar in ieder geval is dat wel wat alle christelijke dachten in de middeleeuwen,nieuwe-nieuwste tijd.
 

DeletedUser

Gast
Maar volgens de bijbel is de aarde plat over dat middelpunt valt over te te twisten tot ik het terug vindt, maar dat de aarde plat is staat er ongeveer in, maar in ieder geval is dat wel wat alle christelijke dachten in de middeleeuwen,nieuwe-nieuwste tijd.

Volgens mij heeft Azerder op de vorige pagina wel duidelijk gemaakt dat de Bijbel gewoon zegt dat de aarde rond is.
3m7a.png


 
Laatst bewerkt door een moderator:

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Maar volgens de bijbel is de aarde plat over dat middelpunt valt over te te twisten tot ik het terug vindt, maar dat de aarde plat is staat er ongeveer in, maar in ieder geval is dat wel wat alle christelijke dachten in de middeleeuwen,nieuwe-nieuwste tijd.

Zo oppervlakkig .. Haal de verzen aan en bewijs je stelling want er klopt maar kleine gedeelten van wat je zegt (of denkt?)
Mij werd altijd gezegd dat het een fabel is dat men vroeger dacht dat de wereld plat was. Men zal het ooit wel gedacht hebben, maar zelfs de Grieken wisten al beter dus dat de katholieken het zouden hebben gedacht lijkt me sterk.
Kunnen we hierover verder discussiëren in het geloofstopic aub?

Ik geloof in de oerknal. Een knal die de start heeft gemaakt van een nieuwe ruimte waar planeten, sterren en alle stelsels ervan plaats kregen om zich steeds verder en verder uit te zetten tot alles uiteindelijk zo ver van elkaar komt te liggen dat het een koud en dood heelal wordt.
 

DeletedUser

Gast
Zo oppervlakkig .. Haal de verzen aan en bewijs je stelling want er klopt maar kleine gedeelten van wat je zegt (of denkt?)
Mij werd altijd gezegd dat het een fabel is dat men vroeger dacht dat de wereld plat was. Men zal het ooit wel gedacht hebben, maar zelfs de Grieken wisten al beter dus dat de katholieken het zouden hebben gedacht lijkt me sterk.
Kunnen we hierover verder discussiëren in het geloofstopic aub?

Ik geloof in de oerknal. Een knal die de start heeft gemaakt van een nieuwe ruimte waar planeten, sterren en alle stelsels ervan plaats kregen om zich steeds verder en verder uit te zetten tot alles uiteindelijk zo ver van elkaar komt te liggen dat het een koud en dood heelal wordt.

Dan moet je me op deze ene vraag antwoorden .
Waarom heeft de kerk Galileo dan huisarrest gegeven toen hij te weten was gekomen dat de aarde rond de zo'n draaide en niet andersom.
Ze wilde niet dat het bekend werd.
 

DeletedUser20465

Gast
Dan moet je me op deze ene vraag antwoorden .
Waarom heeft de kerk Galileo dan huisarrest gegeven toen hij te weten was gekomen dat de aarde rond de zo'n draaide en niet andersom.
Ze wilde niet dat het bekend werd.


Of dat de kerk dat inderdaad gedaan heeft of niet, dat weet ik niet precies ( er word namelijk veel verkeerde informatie de wereld ingestuurd ) . Maar wat ik wel kan zeggen is dat je niet moet vastgeroest blijven op wat de Kerk allemaal heeft "verzwegen of heeft misdaan" de regering, wereldleiders verzwijgen nu ook eenmaal veel dingen en bewijzen die verhalen weerleggen. Moet je bewijs hebben om iets te geloven? Simpelweg; nee. Hierbij citeer ik: Zalig zijn zij die niet zien maar geloven.

Over die erfzonde waar ook zoveel over word gediscussieerd, lees de bijbel ( de echte, originele versie en geen vervormde nieuwe kinderbijbel aub ) dan weet je ook dat er duidelijk instaat dat die word afgelost door het Doopsel.

Laat ieder dus best in zijn eigen geloof geloven. Discutaties hierover zijn nu eenmaal nutteloos.

On topic:
De oerknal denk ik.
 

DeletedUser

Gast
Of dat de kerk dat inderdaad gedaan heeft of niet, dat weet ik niet precies ( er word namelijk veel verkeerde informatie de wereld ingestuurd ) . Maar wat ik wel kan zeggen is dat je niet moet vastgeroest blijven op wat de Kerk allemaal heeft "verzwegen of heeft misdaan" de regering, wereldleiders verzwijgen nu ook eenmaal veel dingen en bewijzen die verhalen weerleggen. Moet je bewijs hebben om iets te geloven? Simpelweg; nee. Hierbij citeer ik: Zalig zijn zij die niet zien maar geloven.

Over die erfzonde waar ook zoveel over word gediscussieerd, lees de bijbel ( de echte, originele versie en geen vervormde nieuwe kinderbijbel aub ) dan weet je ook dat er duidelijk instaat dat die word afgelost door het Doopsel.

Laat ieder dus best in zijn eigen geloof geloven. Discutaties hierover zijn nu eenmaal nutteloos.

On topic:
De oerknal denk ik.
Ik lees de originele versies alleen:p
 

DeletedUser

Gast
Opb.7:1 En na dezen zag ik vier engelen staan op de vier hoeken der aarde, houdende de vier winden der aarde, opdat geen wind zou waaien op de aarde, noch op de zee, noch tegen enigen boom.
---

Een rondje heeft geen hoeken :)
 

DeletedUser19363

Gast
Opb.7:1 En na dezen zag ik vier engelen staan op de vier hoeken der aarde, houdende de vier winden der aarde, opdat geen wind zou waaien op de aarde, noch op de zee, noch tegen enigen boom.
---

Een rondje heeft geen hoeken :)
toen dat geschreven werd dachten ze nog dat de wereld plat was :p
 
Bovenaan