• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Pesten op het forum/skype

ik vind de mensen die pesten eerlijk gezegd erg dom, nieuw bloed wegjagen das niet echt slim!
Van mij hebben deze figuren het iq van een pak melk en het charisma van een baal hooi, bij deze ga ik nu extra letten op deze "helden" die spelers wegpesten!Die jij ook mee zet dit dan in je sig of ava!
H.O.T.W.B-(hunters on those who bully)
 

DeletedUser21204

Gast
RIP figo
Another one bites the dust

Die is helemaal niet weggepest toch? :p
Volgens mij was die er gewoon kort en verviel ze toen in inactiviteit, zoals dat wel vaker gebeurt met spelers die even 1 potje WvW meespelen.
Wat dit in het pest-topic doet, snap ik dan ook niet helemaal.
 

DeletedUser

Gast
Die is helemaal niet weggepest toch? :p
Volgens mij was die er gewoon kort en verviel ze toen in inactiviteit, zoals dat wel vaker gebeurt met spelers die even 1 potje WvW meespelen.
Wat dit in het pest-topic doet, snap ik dan ook niet helemaal.

HoC wilde snel even de credits opeisen, maar die tellen we dus mooi niet mee
 
Dat vind ik nou ook!Het is niet stoer en in mijn ogen ben je dan nog minder dan een pratende papegaai!!
Dus stop hiermee want eens komt de dag dat jij degene bent die hulp nodig heeft en geweigerd wordt!
 

DeletedUser

Gast
ik vind de mensen die pesten eerlijk gezegd erg dom, nieuw bloed wegjagen das niet echt slim!
Van mij hebben deze figuren het iq van een pak melk en het charisma van een baal hooi, bij deze ga ik nu extra letten op deze "helden" die spelers wegpesten!Die jij ook mee zet dit dan in je sig of ava!
H.O.T.W.B-(hunters on those who bully)

Mwa, om op een forum efficiënt te pesten moet je goed zijn met woorden. Om daaraan te voldoen moet je zowel charisma hebben als een normaal tot hoog IQ hebben. Ik ben het dus niet eens met die stelling.

Die is helemaal niet weggepest toch? :p
Volgens mij was die er gewoon kort en verviel ze toen in inactiviteit, zoals dat wel vaker gebeurt met spelers die even 1 potje WvW meespelen.
Wat dit in het pest-topic doet, snap ik dan ook niet helemaal.

Niet weggepest idd :p

HoC wilde snel even de credits opeisen, maar die tellen we dus mooi niet mee

We hebben hem daar ook geen punt voor gegeven op ons bully-klassement.

Schandalig dat hier zo triomfantelijk gepraat wordt over pestgedrag!

Jij bent schandalig
!

Dat vind ik nou ook! Het is niet stoer en in mijn ogen ben je dan nog minder dan een pratende papegaai!!
Dus stop hiermee want eens komt de dag dat jij degene bent die hulp nodig heeft en geweigerd wordt!

Oh, die dag is er al lang geweest. En je leert er mee leven. En je wordt er sterker door. Ik ben van mening dat het goed is om jonge of onintilligente nieuwers weg te pesten. Op die manier leren ze tenminste dat mensen wolven zijn voor elkaar.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Mwa, om op een forum efficiënt te pesten moet je goed zijn met woorden. Om daaraan te voldoen moet je zowel charisma hebben als een normaal tot hoog IQ hebben. Ik ben het dus niet eens met die stelling.



Niet weggepest idd :p



We hebben hem daar ook geen punt voor gegeven op ons bully-klassement.



Jij bent schandalig
!



Oh, die dag is er al lang geweest. En je leert er mee leven. En je wordt er sterker door. Ik ben van mening dat het goed is om jonge of onintilligente nieuwers weg te pesten. Op die manier leren ze tenminste dat mensen wolven zijn voor elkaar.

Wat triest dat jij van mening bent dat dat zo is, ze zijn alleen zo als de situatie ze zo maakt. Jij pest ze weg (ik gebruik nu het woord jij om het makkelijker te maken voor mij) en als ze niet weggaan dan gaan ze hetzelfde doen bij de volgende persoon die komt.
Ik snap niet dat je zo trots kan praten over dat er mensen weggepest worden. En ik vind dan ook dat we deze cirkel een keer moeten doorbreken, niet nieuwe mensen wegpesten dus maar ze gewoon hetzelfde behandelen als de rest wordt behandeld en zoals jij zelf ook behandeld wil worden.
 

DeletedUser

Gast
Waarom zou je mensen wegpesten het is toch veel gezelliger als er meer mensen zijn?????
 
Oh, die dag is er al lang geweest. En je leert er mee leven. En je wordt er sterker door. Ik ben van mening dat het goed is om jonge of onintilligente nieuwers weg te pesten. Op die manier leren ze tenminste dat mensen wolven zijn voor elkaar.

ik snap jou echt niet, wolven voor elkaar, wolven leven in groepen dus doe je huiswerk.
 

DeletedUser

Gast
Het moment dat je niet weet hoe je onintelligent moet spellen en dan andere mensen onintelligent gaat noemen.
 

DeletedUser16774

Gast
Oh, die dag is er al lang geweest. En je leert er mee leven. En je wordt er sterker door. Ik ben van mening dat het goed is om jonge of onintilligente nieuwers weg te pesten. Op die manier leren ze tenminste dat mensen wolven zijn voor elkaar.
Kom dan naar mij, ik steun graag mensen :D

Ik volg de discussie hier niet helemaal, maar waarom kan niet iedereen aardig zijn voor iedereen? Waarom moeten er mensen gepest worden? Waarom worden mensen zomaar uitgescholden? Het beste is dat we gewoon allemaal stoppen met onszelf meer te voelen dan anderen, maar ik snap niet waarom dit voor sommigen zo moeilijk is.
 

DeletedUser

Gast
Ik volg de discussie hier niet helemaal, maar waarom kan niet iedereen aardig zijn voor iedereen? Waarom moeten er mensen gepest worden? Waarom worden mensen zomaar uitgescholden? Het beste is dat we gewoon allemaal stoppen met onszelf meer te voelen dan anderen, maar ik snap niet waarom dit voor sommigen zo moeilijk is.

Casper... er zal nooit, nooit maar dan ook nooit een even rooskleurige wereld zijn die aan jouw fantasieën evenaren.
Om op je andere vragen te antwoorden, pesten kan een gevolg zijn door 'anders' te zijn (biseksueel bijvoorbeeld), 'weerloos' te zijn (klein en smal bijvoorbeeld) of gewoonweg een gevolg van eerdere pesterijen. Sommigen pesten ook om een bepaalde macht te krijgen, met name "Ik ben beter dan jou, en ik laat het tonen aan de wereld".

Nog als toevoeging... weliswaar is pesten iets wat je opzettelijk doet, iedereen heeft het ooit wel eens (al dan niet expres) gedaan. Je weet niet de (pijn)grenzen van een ander individu. Bijkomend dat je aan bepaalde gezichtsuitdrukking in RL wel kunt zien wat de anderen denken, maar op forums zoals deze kan je nooit zien hoe de ander persoon zich voelt.

Simpel voorbeeld van verschillende pijngrenzen: Een grote jongen ervaart "groot" zijn als iets leuks, terwijl de andere persoon al jaren wenst om kleiner te zijn. Als iemand de grote jongen groot vindt, zal hij dat als een compliment zien, terwijl de andere persoon zich eerder schaamt en je hem wellicht (onopzettelijk) kwetst.
 

DeletedUser

Gast
Even inspringen. Huidskleur en geaardheid is hier geen reden om iemand te pesten. Eerder dat de nieuwerds te snel gekwetst zijn, dat we hun grenzen niet kennen. Of dat ze gewoon irritant zijn. Maar inderdaad, ini zijn Utopia zal er nooit komen.
 

DeletedUser22575

Gast
Even inspringen. Huidskleur en geaardheid is hier geen reden om iemand te pesten. Eerder dat de nieuwerds te snel gekwetst zijn, dat we hun grenzen niet kennen. Of dat ze gewoon irritant zijn. Maar inderdaad, ini zijn Utopia zal er nooit komen.

Je doet het zelf ook ?
 

DeletedUser

Gast
Ik doe wat zelf :confused:? Als het slaat op 'pesten' mensen mogen me aanspreken als ik te ver ga, zelfs vind ik dat ik dit niet doe. San zei iets over cirkel doorbreken, wie is hier de laatste nieuwerd die nog in Skype actief zit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Wat triest dat jij van mening bent dat dat zo is, ze zijn alleen zo als de situatie ze zo maakt. Jij pest ze weg (ik gebruik nu het woord jij om het makkelijker te maken voor mij) en als ze niet weggaan dan gaan ze hetzelfde doen bij de volgende persoon die komt.
Ik snap niet dat je zo trots kan praten over dat er mensen weggepest worden. En ik vind dan ook dat we deze cirkel een keer moeten doorbreken, niet nieuwe mensen wegpesten dus maar ze gewoon hetzelfde behandelen als de rest wordt behandeld en zoals jij zelf ook behandeld wil worden.

Oh, de nieuwerds worden ook op een normale manier behandeld. Bij mij mijn weten toch.
Wat ik je gisteren nog wou uitleggen is dat ik niet vind dat nieuwerds hier weggepest worden. Wat er gebeurt is: Een paar ouwerds trollen de boel bij elkaar, wat genoeg voor komt, en een nieuwerd gaat zich hier in mengen. De nieuwerd heeft vaak niet door dat de ouwzrds aan het trollen zijn, en gaan er dus helemaal in mee waardoor ze zichzelf het mikpunt van de spot maken.

Ook het vijandige gedrag naar nieuwerds toe is een vorm van trollen, van test, en ik denk dat de meesten onder ons niet zo ver zouden komen dat iemand werkelijk wordt gepest.

Uiteraard ga je me nu meteen tegenspreken door het incident met blacklink naar voren te brengen. Dit ging inderdaad te ver, moet ik toegeven, en ik probeer het hiermee niet goed te praten. Maar ook dit incident moet je vanuit een ander perspectief leren bekijken. Blacklink werd getrolled, en ging hier zo erg op in dat er steeds maar verder en verder gegaan werd. Ik vind niet zozeer dat hij gepest werd, maar door zijn perceptie, zijn onbegrip, werd het dat wel.

Oh, die dag is er al lang geweest. En je leert er mee leven. En je wordt er sterker door. Ik ben van mening dat het goed is om jonge of onintelligente nieuwers weg te pesten. Op die manier leren ze tenminste dat mensen wolven zijn voor elkaar.

ik snap jou echt niet, wolven voor elkaar, wolven leven in groepen dus doe je huiswerk.

Ik citeerde Machiavelli, doe je huiswerk.

Het moment dat je niet weet hoe je onintelligent moet spellen en dan andere mensen onintelligent gaat noemen.

Shush, niemand zag het D:

Even inspringen. Huidskleur en geaardheid is hier geen reden om iemand te pesten. Eerder dat de nieuwerds te snel gekwetst zijn, dat we hun grenzen niet kennen. Of dat ze gewoon irritant zijn. Maar inderdaad, ini zijn Utopia zal er nooit komen.

Mee eens.

Je doet het zelf ook ?

Jij ook hoor.

Ik doe wat zelf :confused:? Als het slaat op 'pesten' mensen mogen me aanspreken als ik te ver ga, zelfs vind ik dat ik dit niet doe. San zei iets over cirkel doorbreken, wie is hier de laatste nieuwerd die nog in Skype actief zit

Ik denk dat ik soms wat verder ga dan Heir, maar bewust pesten doe ik ook niet. Ook stop ik wel als iemand me dit vraagt, tenzij ik kwaad of in een slechte bui ben.
En ik weet niet wie de laatste echte nieuwerd was die nu nog op skype zit. Ik denk Sammy of jij, maar jullie zijn geen echte nieuwerds. Ik denk dat de laatste nieuwerd die opgenomen is in de groep Roy is...
 

DeletedUser

Gast
Meh, blacklink was niet echt eenn persoon voor dit forum, geen charisma geen enkele poging gedaan om jullie te stoppen. Jullie gingen te ver, maar dat zal normaal niet meer gebeuren, ik meld me nu officieel als nieuwere begeleider! Kan ik voor dat we ze in de spamchats gooien ze even uitleggen wie grapjes maakt en wie fel kan zijn.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb het gevoel dat de term pesten aan een pittige inflatie onderhevig is.
 
Bovenaan