• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Pesten op het forum/skype

DeletedUser

Gast
Batbeetje, hij reageerde op een discussie tussen neusje. en Animal, waarvan de berichten inmiddels door Imrahil verwijderd zijn. ;)
 

DeletedUser13380

Gast
Pesten is nooit goed... ;) Cyberpesten evenmin.

Wegpesten is dan ook gewoon laag, en niet van een degelijk niveau...
 

DeletedUser

Gast
Nee, natuurlijk bedoel ik dat niet. De ultieme kwaliteit van een pesterij is dat je slachtoffer het zelf niet doorheeft. Dat vind ik nou humor.
 

DeletedUser

Gast
Mensen die pesten weten gewoon niet wat ze een ander aandoen, ze schoppen de gepesten soms gewoon de afgrond in zoals vorig jaar met die jongen die zelfmoord heeft gepleegd. Pesten is geen grapje, terwijl de pesters er wel zo over doen. De mensen die worden gepest hebben geen sprankje zelfvertrouwen meer, ze vinden zichzelf super slecht.
 

DeletedUser20586

Gast
Mensen die pesten weten gewoon niet wat ze een ander aandoen, ze schoppen de gepesten soms gewoon de afgrond in zoals vorig jaar met die jongen die zelfmoord heeft gepleegd. Pesten is geen grapje, terwijl de pesters er wel zo over doen. De mensen die worden gepest hebben geen sprankje zelfvertrouwen meer, ze vinden zichzelf super slecht.
Bumpje.

Pesten is idd geen grap, Bat praat er luchthartig over en heeft hier niets te zoeken. Ik heb het te doen met WWG en alle andere gepesten. Het is zachtgezegd jammer dat pesten niet de kop in kan worden gedrukt.
Van pesten word je zeker niet sterker, je word in de grond geboord en je krijgt het idee dat je niets bent..
 

DeletedUser13380

Gast
In de meeste gevallen zit diegene die pest zelfs zelf ook niet lekker in hun vel, en reageren ze dat af. Toch opvallend.
 

DeletedUser20586

Gast
Je ziet ook soms dat de pester onzeker is, en niet weten hoe ze moeten reageren in situaties. Ook een beetje vreemd..
 

DeletedUser16774

Gast
Bumpje.

Pesten is idd geen grap, Bat praat er luchthartig over en heeft hier niets te zoeken. Ik heb het te doen met WWG en alle andere gepesten. Het is zachtgezegd jammer dat pesten niet de kop in kan worden gedrukt.
Van pesten word je zeker niet sterker, je word in de grond geboord en je krijgt het idee dat je niets bent..
Tja, het is jammer dat het niet gewoon kan stoppen. Er zijn mensen (waarvan ik de namen niet ga noemen) die oftewel zo fel gepest zijn in RL dat ze proberen indruk te maken oftewel gewoon stoer willen doen door anderen de grond in te boren. Ik vind dat regel nummer één is waar we allemaal op moeten letten: wees aardig voor elkaar en ga met respect met elkaar om.
 

DeletedUser20542

Gast
Tja, het is jammer dat het niet gewoon kan stoppen. Er zijn mensen (waarvan ik de namen niet ga noemen) die oftewel zo fel gepest zijn in RL dat ze proberen indruk te maken oftewel gewoon stoer willen doen door anderen de grond in te boren. Ik vind dat regel nummer één is waar we allemaal op moeten letten: wees aardig voor elkaar en ga met respect met elkaar om.
Dat is niet altijd waar. IRL heb ik het niet altijd even simpel, maar hier laat ik daar toch niets van merken?
 

DeletedUser20586

Gast
Hij zegt dat er mensen zijn, maar niet iedereen dus ;) Verder ben ik niet altijd even aardig, maar respect heb ik altijd.
 

DeletedUser20586

Gast
Niet mee eens. Je moet aardig/beleefd blijven, in mijn ogen, maar respect hebben? Nahh
Ik heb het precies andersom.. Respect bij mij is: grenzen die je niet moet overtreden. Helaas heeft iedereen andere grenzen en daarom kom ik niet altijd even aardig over.
 

DeletedUser

Gast
Tsja pesten doen de pesters vaak om de volgende oorzaken:
Ze zijn gefrusteerd door wat iemand doet
Ze zijn jaloers
Ze zijn zelf ooit gepest

Pesten om de eerste reden kan ik totaal niet begrijpen. Neem even als voorbeeld.
Wanneer je je paard slecht behandelt, wordt hij daar beter of slechter van? Slechter.
Slechter als hond of slechter als paard? Als paard uiteraard.
En wanneer je je hond slecht behandelt, wordt hij slechter als hond, niet als paard.
Dit is hetzelfde zo met mensen, wanneer je een mens slecht behandelt wordt hij slechter als mens.

Hierom kan ik de derde oorzaak wel heel goed begrijpen van het pesten. Het is hun zo aangeleerd, ze zijn zo extreem gepest dat ze vaak niet anders weten dan dat ze gepest worden.

De oorzaak van het jaloezie is me een raadsel, misschien dat iemand van jullie hier een antwoord op weet?
 

DeletedUser20956

Gast
Ja ach, pesten is laf maar uiteindelijk stopt het nooit.
 
Bovenaan