• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

4 wetenschappen:

Nederlands: 4 uur
Frans: 4uur
Wiskunde: 5 uur
Engels: 3 uur
Biologie: 2 uur
Fysica: 2 uur
Chemie: 2 uur
Geschiedenis: 2 uur
Informatica: 1 uur
Muzikale Opvoeding (M.O.): 1 uur
Aardrijkskunde: 1 uur
Duits: 1 uur
God: 2 uur
Lichamelijke Opvoeding (L.O.): 2 uur
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Dat s ook weer waar.:p Zoals wij nu voor 1 jaar 1 uurtje per week Duits krijgen. Eeerst wouden ze het laten vallen maar dan hebben ze het toch maar niet gedaan.:mad:

Misschien is het verstandig om dat uurtje Duits te laten vallen en een uurtje extra Nederlands in te lassen.
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Misschien is het verstandig om dat uurtje Duits te laten vallen en een uurtje extra Nederlands in te lassen.

Sorry heb dyslexie.;) Durf nogal veel fouten schrijven. En ik denk al bij al dat we dan beter een extra uurtje van iets anders kunnen krijgen. Onze leerkracht Nederlands is om het zacht te zeggen saai.
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Sorry heb dyslexie.;) Durf nogal veel fouten schrijven. En ik denk al bij al dat we dan beter een extra uurtje van iets anders kunnen krijgen. Onze leerkracht Nederlands is om het zacht te zeggen saai.

Wilden of wouden heeft niets met dyslexie te maken, maar meer met slecht Nederlands. Dat een leraar saai is wil niet zeggen dat ie per definitie slecht is.
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Wilden of wouden heeft niets met dyslexie te maken, maar meer met slecht Nederlands. Dat een leraar saai is wil niet zeggen dat ie per definitie slecht is.

Oh jawel. Het feit dat ik ook nog eens thuis enkel dialect hoort maakt het nog erger. A.N is voor mij redelijk moeilijk. En daarbij zei ik niet dat de leerkracht slecht was ik zei dat ie saai was. Al geeft ze wel slecht les.
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Oh jawel. Het feit dat ik ook nog eens thuis enkel dialect hoort maakt het nog erger. A.N is voor mij redelijk moeilijk. En daarbij zei ik niet dat de leerkracht slecht was ik zei dat ie saai was. Al geeft ze wel slecht les.

AN leer je snel genoeg :p Sinds ik aan de unif zit en je constant samen zit met mensen uit heel vlaanderen moet je wel algemeen nederlands spreken. Als je dat niet doet kunnen er misverstanden van komen, of begrijp je elkaar maar half
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

AN leer je snel genoeg :p Sinds ik aan de unif zit en je constant samen zit met mensen uit heel vlaanderen moet je wel algemeen nederlands spreken. Als je dat niet doet kunnen er misverstanden van komen, of begrijp je elkaar maar half

Weet het maar t'zit er serieus in. Als ik er op let lukt het wel. Raar genoeg lukt het me wel om bv Frans mooi uit te spreken. Duits dan weer niet.
 

DeletedUser8922

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Dammm, zoveel huiswerk? Dan moet ik sanken dat 2blaadjes per week veel is....
Ik zou maar meer gaan genieten van groep 8!
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Dammm, zoveel huiswerk? Dan moet ik sanken dat 2blaadjes per week veel is....
Ik zou maar meer gaan genieten van groep 8!

Je ziet ook waar het je brengt.
'vavoriete'
redface.gif
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Om eens niets te zeggen over huiswerk en lessen. Hoe ervaren jullie de examens?

Voor betekenen ze veel leren, stress, en minder slapen. (weet dat slapen nodig is)
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Om eens niets te zeggen over huiswerk en lessen. Hoe ervaren jullie de examens?

Voor betekenen ze veel leren, stress, en minder slapen. (weet dat slapen nodig is)

bij mij veel leren, niet veel sport meer en voor de rest hetzelfde ^^ bij jou?
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Om eens niets te zeggen over huiswerk en lessen. Hoe ervaren jullie de examens?

Voor betekenen ze veel leren, stress, en minder slapen. (weet dat slapen nodig is)

Bij mij betekenen ze alleen maar toetsen in een week, en aangezien ik bijna alleen maar betavakken heb en je daar eigenlijk alleen dingen moet begrijpen, en ik dat voor de toetsweek al doe, heb ik vaak veel vrij tijd :D
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Hallo,


Soms word school me ook wel echt te veel maar als je ouder bent begrijp je zelf dat je blij bent dat je veel hebt gedaan om te leren en door dat te doen kom je ver in het leven. Stel je voor is het laatste jaar moet je bijna perfect engels kunnen spreken moest je daarbij niet je best hebben gedaan en je gaat later naar een ander lang waar ze egels spreken komt dat zeker van pas maar moest je echt niet je best hebben gedaan, dan zeg je bijna niks en verveel je je heel de reis als iemand je iets vraagt. Als je dat voor hebt is dat nog veel erger als dat je het hebt moeten leren. Je moet het ook eens langs die kant bekijken namelijk de positieve en niet langs de negatieve kant.
Ik ben ook niet echt een scholenvriend maar ook geen scholenhater ik begrijp zeker dat de leerkrachten je dat laten leren en die toetsen geven om te zien of je het echt wel kunt moest je dan bedriegen zou je heel je leven er spijt van hebben en dan is dat veel erger als je dat allemaal moest leren! En ten tweede vind ik het wel onnozel om zo'n topic te zetten bij serieuze zaken dit is helemaal niet serieus de school is er om je ver te bregen in je leven niet om je leven te verpesten!
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Kom op, ff serieus mensen...

Vinden jullie school echt zo vervelend? Geef is eerlijk toe: Als jullie zitten te leren, leren jullie dan ook ECHT?! En doen jullie dat nou echt zo lang per dag... Ikzelf doe 4VWO, met Grieks, profiel is NT, dus volgens veel mensen het zwaarste. Nu ben ik intelligenter dan de gemiddelde Nederlander (of Belg ;)), maar zo veel moeite is het echt niet voor mij, en ik denk voor jullie ook niet.

Maar het kan natuurlijk zo zijn dat ik er naast zit, alleen als ik nou naar andere 4VWO'ers kijk doen die ook niks...
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Kom op, ff serieus mensen...

Vinden jullie school echt zo vervelend? Geef is eerlijk toe: Als jullie zitten te leren, leren jullie dan ook ECHT?! En doen jullie dat nou echt zo lang per dag... Ikzelf doe 4VWO, met Grieks, profiel is NT, dus volgens veel mensen het zwaarste. Nu ben ik intelligenter dan de gemiddelde Nederlander (of Belg ;)), maar zo veel moeite is het echt niet voor mij, en ik denk voor jullie ook niet.

Maar het kan natuurlijk zo zijn dat ik er naast zit, alleen als ik nou naar andere 4VWO'ers kijk doen die ook niks...

Ik snap wat je bedoelt, doe dezelfde richting als jij maar dan twee klassen hoger. Ik heb inmiddels maar de conclusie getrokken dat het 1. in Belgie allemaal een tikje erger is en 2. mensen hier erg goed zijn in overdrijven :p
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Een woord voor school ***

Als je beter op zou letten bij Nederlands zou je geweten hebben dat je het een en ander aan leestekens bent vergeten.
Misschien als je die had toegevoegd, hadden mensen je serieus genomen. Gezien je boodschap, betwijfel ik het.

Maar goed, mensen die achter de vuilniswagen lopen hebben we ook nodig, dus ik ben blij dat je er bent Kirkan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Als je beter op zou letten bij Nederlands zou je geweten hebben dat je het een en ander aan leestekens bent vergeten.
Misschien als je die had toegevoegd, hadden mensen je serieus genomen. Gezien je boodschap, betwijfel ik het.

Maar goed, mensen die achter de vuilniswagen lopen hebben we ook nodig, dus ik ben blij dat je er bent Kirkan!

Kijk, dat zijn mooie reacties!
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

voor zo'n reacties zou er een like knop moeten zijn :p
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Als je beter op zou letten bij Nederlands zou je geweten hebben dat je het een en ander aan leestekens bent vergeten.
Misschien als je die had toegevoegd, hadden mensen je serieus genomen. Gezien je boodschap, betwijfel ik het.

Maar goed, mensen die achter de vuilniswagen lopen hebben we ook nodig, dus ik ben blij dat je er bent Kirkan!

Baas.
greposmileyduim.png


OT:
Is dit nou een serieus topic of meer het topic waar je kan komen klagen als je net een slecht cijfer hebt gehad ofzo?
 
Bovenaan