• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

hha daar heb je gelijk in ! en nee het werken is juist goed.. school daar in tegen was verschrikelijk vervelend ;p !!

Dat je niet doorgeleerd hebt verklaard meteen een hoop van jouw posts.
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Dat je niet doorgeleerd hebt verklaard meteen een hoop van jouw posts.

hha, ik ga daar gwn niet op in gaan want ge zou ng lelijk verschieten x) !!
als ge de slimste wilt zen gen probleem mr met zo'n houding van a weet ik al gng en zegt al veel over wa vr iemand gy bent.. wel ik ben zo ni , algoe =) !! ik weet wel da ik een pak beter door het leve ga, doorgestudeerd ofni =')
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Alleen je spelling mag je nog een beetje aan werken :)
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Alleen je spelling mag je nog een beetje aan werken :)

das waar maar daar let ik nu niet echt op ^^
tis ni dat dit administratieve brieven zijn ;p !!
maar de jaren typen is sms taal is het er zeker niet op gebeterd !
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Dat blijkt. En het nadeel daarvan is dat je nu niet serieus genomen wordt en dat is zonde als je het wel kunt.
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Dat blijkt. En het nadeel daarvan is dat je nu niet serieus genomen wordt en dat is zonde als je het wel kunt.

moet er idd aan werken want soms begin ik zelf te twijfelen of het wel juist geschreven is gwn weg om ik het niet meer gewoon ben van op een goede manier te schrijven..
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Eerlijk gezegd heb ik veel respect voor diegeen die verder studeren !
School heeft me nooit echt geintreseerd.. ging alleen maar om het moest ;p !!
Ben nu 18, heb men middelbaar uitgedaan en ben ermee gestopt en gaan werken ! Zou het echt niet kunnen om verder te studeren niet dat ik het niet aankon, gewoon om ik het niet wil ! ge leeft niet meer, das all1 maar leren.. ge leeft maar 1 keer en daar moet ge van genieten, u jeugd beleefd ge maar 1 keer en is 1 van de beste momente van het leven dus profiteer ervan ! want later ga je werken en kan je wachten tot je pensioen niet echt een leuk vooruitzicht dus vind ik.. heb het er echt niet voor over, ook al weet ik dat ik dan meer zou verdienen, ik werk me zo ook wel op^^ ! Het werken ligt me vele beter dan men broek te verslijten agter de schoolbanken ;D !!

Zelf studeer ik wel verder, maar mensen die niet verder studeren heb je natuurlijk ook nodig, zo zit de maatschappij uiteindelijk in elkaar. Moest iedereen verder studeren zouden de bouwvakkers allemaal buitenlanders zijn (niets tegen buitenlanders hoor :p ).

Over het feit dat verder studeren alleen maar leren is... Leren is natuurlijk een dagelijkse bezigheid voor iedereen die zijn studies een beetje serieus neemt, maar ik zie het eigenlijk als werken. Als je regelmatig tot 20u ofzo voor school werkt kun je 's avonds nog perfect van het studentenleven genieten die lang zo slecht nog niet is.

En over dat opwerken, ik heb veel respect voor mensen die een "vak" uitoefenen, iemand met 2 rechterhanden kan het in het leven inderdaad zeer ver schoppen. Maar als je de cijfers bekijkt kun je met het behalen van een academisch masterdiploma een hoger startloon krijgen dan het loon dat bepaalde mensen hebben als ze op hun pensioen gaan. (Als je een beetje een deftige richting uitgaat tenminste, ik heb ook problemen met personen die een richting uitgaan en 5 jaar studeren om daarna 5 jaar werk te moeten zoeken, daar zie ik het nut niet van in ;) )
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Zelf studeer ik wel verder, maar mensen die niet verder studeren heb je natuurlijk ook nodig, zo zit de maatschappij uiteindelijk in elkaar. Moest iedereen verder studeren zouden de bouwvakkers allemaal buitenlanders zijn (niets tegen buitenlanders hoor :p ).

Over het feit dat verder studeren alleen maar leren is... Leren is natuurlijk een dagelijkse bezigheid voor iedereen die zijn studies een beetje serieus neemt, maar ik zie het eigenlijk als werken. Als je regelmatig tot 20u ofzo voor school werkt kun je 's avonds nog perfect van het studentenleven genieten die lang zo slecht nog niet is.

En over dat opwerken, ik heb veel respect voor mensen die een "vak" uitoefenen, iemand met 2 rechterhanden kan het in het leven inderdaad zeer ver schoppen. Maar als je de cijfers bekijkt kun je met het behalen van een academisch masterdiploma een hoger startloon krijgen dan het loon dat bepaalde mensen hebben als ze op hun pensioen gaan. (Als je een beetje een deftige richting uitgaat tenminste, ik heb ook problemen met personen die een richting uitgaan en 5 jaar studeren om daarna 5 jaar werk te moeten zoeken, daar zie ik het nut niet van in ;) )

Hier geef ik je volledig gelijk in syvar!
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Leren is natuurlijk een dagelijkse bezigheid voor iedereen die zijn studies een beetje serieus neemt

Leren zou een dagelijkse bezigheid voor iedereen moeten zijn. Wie niet leert verandert in no-time in een fossiel.
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Leren zou een dagelijkse bezigheid voor iedereen moeten zijn. Wie niet leert verandert in no-time in een fossiel.

Zo zwart/wit mag je het ook niet stellen. Ik weet niet welke leeftijd je hebt maar ik kan je verzekeren dat je later nog veel moeite zal moeten doen om bekwame vakmensen te vinden.

Op mijn 18e ben ik gestopt met voetballen omdat het niet meer combineerbaar is met mijn studies. Een groot deel van die ploeg waar ik speelde is nu al 2 jaar aan het werk omdat ze een vak gestudeerd hebben, daartussen zitten 2 schrijnwerkers en die gasten kunnen hun werk niet meer bijhouden, dus die kunnen het in mijn ogen ook nog steeds ver schoppen.

Zomaar zeggen dat iedereen zonder universitair (of hogeschool) diploma een fossiel is, is een uitspraak waar ik niet mee akkoord kan gaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

Je moet niet schoolbank leren en het algemene leren door elkaar halen. Het zijn twee verschillende dingen... mensen die niet van de schoolse methode houd kan ik best snappen (ben ik ook niet van) maar mensen die beweren een probleem te hebben met het concept leren (als in nieuwe ervaringen opdoen, nieuwe hobbies oppakken, of jezelf beteren in een bestaande hobby) daar gaat toch ergens iets niet goed mee.
 

DeletedUser

Gast
AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

op die manier leer ik graag bij ! heb eerst moderne wetenschappen gedaan maar dat was niks voor mij, heb nu men a2 elektro-mechanica om ik graag met men hande werkte, de praktijk viel me echt goed inplaats van altijd maar achter die boeken te zitten ! heb nu avondschool lassen gevolgd om me dat interesseerde en ben er heel goed in zelfs.. Kijk elke dag naar discovery channel om ik er toch wel veel van op steek, vind het toch wel interessant^^
Maar ben dan ook alleen bezeg met de dingen dat me liggen of me interesseren, bijv in bioligie was ik altijd heel goed om ik dat interessant vond maar frans kon ik geen woord om ik het zelf niet wou kunnen met grote spijt als ik het nu bekijk ;p ! Heb nu juist testen laten afleggen voor de job als procesoperator in de chemie en was met elke test geslaagd dus ben blij, lijkt me toch een toffe job..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
mij lukt het anders toch wel hoor....
ik heb dagelijks genoeg te doen voor school... en mijn sport en vriendne nemen ene hoop tijd in de slag, samen met mijn hobby's en weekendwerk 3 weekenden per week.... is gwn ene kwestie van goed plannen ;)
 

DeletedUser13102

Gast
Als je gewend bent om huiswerk te maken, ookal is het maar elke dag een uurtje dan red je het wel. Voor die mensen kan je niks meer dan respect hebben, want niet iedereen kan het, ookal kan het overgrote deel het wel.

Het probleem begint op de middelbare school, waar nauwelijks wat hoeft te doen om redelijke resultaten te krijgen.
Natuurlijk zijn er mensen die dit tegen spreken, maar kijk achteraf maar eens terug. Want met één 5 en de rest allemaal 5,5 krijg je ook een diploma en daarna kijken mensen er nauwelijks meer naar.

En om dan opeens hard te moeten werken op het mbo of hbo of wat dan ook, word dan heel moeilijk, aangezien je het niet gewend bent. Daardoor kan je je moeilijker motiveren of soms helemaal niet motiveren om dingen te gaan maken.
En dan kom je in de problemen omdat je achter begint te lopen, het hangt dan van je wilskracht of je die achterstand wegwerkt of niet.
Mensen met de wilskracht doen de opleiding in normale tijd, maar veel van die gevallen doen dan de opleiding langer of, en dit gebeurt vaker, stoppen met die opleiding.

Je kan dit lulkoek vinden, maar het is gewoon de harde waarheid.
Uit onderzoek is er gebleken dat in elke klas gemiddeld 1.7 personen hier last van hebben, bijna dus 2 per klas, wat toch redelijk veel is.
 

DeletedUser

Gast
Ik moet van mama nu ff hard werken wat ik kwam 1,9 punten te kort voor VWO en aangezien ik VWO wil gaan doen moet ik ook hard werken nu maar dat lukt niet echt met grepolis ik doe per dag 4 uur aan mn leerwerk/huiswerk maar 3 uur ervan zit ik grepolis te spelen geen idee wat ik dan doe :)
 

DeletedUser

Gast
Als je op de basisschool al hard moet werken, dan ga je VWO echt niet halen hoor...
 

DeletedUser

Gast
Ik heb het over de middelbare school XD, ik had 1 punt te weinig met CITO voor Vwo+, ik had 546 :) en op de middelbare moet je 97 punten hebben voor VWO en ik had 95,1 ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik heb het over de middelbare school XD, ik had 1 punt te weinig met CITO voor Vwo+, ik had 546 :) en op de middelbare moet je 97 punten hebben voor VWO en ik had 95,1 ;)
Ohw, je sprak over mama en over naar een bepaald niveau gaan, dus ik dacht dat je in groep 8 zat.
Dan zit je in de brugklas neem ik aan? Dan geldt alsnog wel dat, als je nu al een uur bezig bent met je huiswerk dan wil ik niet weten hoe lang je in VWO 5 wel niet bezig bent... :|
 

DeletedUser

Gast
Haha, huiswerk hebben wij gelukkig bijna nooit :D, vergeleken met m'n vriend die op V+ zit heb ik bijna geen huiswerk (als ik het heb meestal in de les af) kheb wel ******* leerwerk sws elke week 4 SO's en 1 PW en als ik het rustig heb, heb ik 2 SO's :D
 
Bovenaan