• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #170 - Spel of niet?

DeletedUser21575

Gast
En meisjes hebben minder kans om wolf te zijn dan jongens?
Statistisch gezien doen er minder vrouwen / meisjes mee. Dus ja. De kans is groter dat een of meerdere jongens wolven zijn.

Waarom is die deadline zo verdomd vroeg D:
Maargoed. Even snel stemmen dus. Gekko, want nummer 7 :O
Heb je daar nog een bepaalde redenatie achter?

Deadline verplaatst naar 20:30!
Nice!

Volgens mij kan er op dag 1 enkel een discussie komen als men ten eerste moeite doet/moet doen om BM-stemmen te halen. Met deze favoritisme-troep kom je qua activiteit per definitie helemaal nergens. Dat is dus het probleem...
Favoritisme troep ja? Ik stem alleen op iemand als BM wanneer ik weet dat het actieverd is en hij of zij goed kan spelen / redeneren. In dit potje zijn dat er een paar en dit keer kwam Jasper voor mij uit de bus. Wat had je dan gehoopt. Dat mensen uitgebreid campagne gingen lopen op dag 0?

Wow, wat makkelijk schaapjesgedrag van iedereen...
Iemand die zo hard loopt te trollen is over het algemeen geen slechtje. Maar oké, jullie keuze I guess.
* bijna iedereen. Ik ben een lijder, geen volger.
leider met een korte ei is te mainstream.
 

DeletedUser23442

Gast
Statistisch gezien doen er minder vrouwen / meisjes mee. Dus ja. De kans is groter dat een of meerdere jongens wolven zijn.

Stel dat 1/4 van de spelers wolf is

De kans dat Kyra wolf is is dan 1/4

De kans dat jij wolf bent is ook 1/4

Dus nee, die theorie klopt niet :p

De kans dat er in "de groep met meisjes" wolven zitten is wel kleiner dan dat er in "de groep met jongens" wolven zitten, maar tenzij je tactiek is om eerst alle jongens uit te moorden omdat je met veel geluk dan mss alle wolven te pakken hebt is dat niet relevant :p
 

DeletedUser9104

Gast
Voor de mensen die vragen hebben over mijn stem op Gekko, sommige kunnen zich misschien wel de potjes een hele tijd terug herinneren dat ik op dag 0 of 1 als random getal 7 gebruikte voor de lynch. Aangezien ik vlak voor 20:00 online kwam had ik niet heel veel tijd om bij te lezen. Vandaar dat ik mijn random nummer 7 uit m'n trukendoos haalde.
 

DeletedUser21575

Gast
Stel dat 1/4 van de spelers wolf is

De kans dat Kyra wolf is is dan 1/4

De kans dat jij wolf bent is ook 1/4

Dus nee, die theorie klopt niet :p

De kans dat er in "de groep met meisjes" wolven zitten is wel kleiner dan dat er in "de groep met jongens" wolven zitten, maar tenzij je tactiek is om eerst alle jongens uit te moorden omdat je met veel geluk dan mss alle wolven te pakken hebt is dat niet relevant :p

Sure, de kans dat ik wolf ben is even groot als de kans dat Kyra wolf is. Omdat je dan uitgaat van 1 criteria. De naam. Die zijn overal uniek dus de kans is even groot. Maar wanneer je naar het criterium man / vrouw gaat kijken veranderd de zaak. Van de 12 spelers is 25% vrouw (3 stuks). Dus de kans dat een wolvenrol in het groepje meiden valt is kleiner dan dat die in de groep jongens valt. 75% vs. 25%. Dus ja, de theorie klopt wel :p Ik stel echter niet dat we eerst alle jongens af moeten maken. Want ik wil blijven leven :(

Wat ik wel voorstel is dat we verdachte figuren afmaken. En dat doen we al!

P.S. Met het aantal doden is de ratio nu wel veranderd.. 3 vrouwen vs 6 mannen.. The plot thickens!

Edit: Ninja:
Voor de mensen die vragen hebben over mijn stem op Gekko, sommige kunnen zich misschien wel de potjes een hele tijd terug herinneren dat ik op dag 0 of 1 als random getal 7 gebruikte voor de lynch. Aangezien ik vlak voor 20:00 online kwam had ik niet heel veel tijd om bij te lezen. Vandaar dat ik mijn random nummer 7 uit m'n trukendoos haalde.

Nee, nooit gezien.
 

DeletedUser23442

Gast
Sure, de kans dat ik wolf ben is even groot als de kans dat Kyra wolf is. Omdat je dan uitgaat van 1 criteria. De naam. Die zijn overal uniek dus de kans is even groot. Maar wanneer je naar het criterium man / vrouw gaat kijken veranderd de zaak. Van de 12 spelers is 25% vrouw (3 stuks). Dus de kans dat een wolvenrol in het groepje meiden valt is kleiner dan dat die in de groep jongens valt. 75% vs. 25%. Dus ja, de theorie klopt wel :p Ik stel echter niet dat we eerst alle jongens af moeten maken. Want ik wil blijven leven :(

Dat is de kans dat 1 van de wolven een vrouw is. Niet de kans dat een vrouw een wolf is :p

Maargoed, laten we ophouden over kansen en dit maar gaan doen, dat lijkt me idd een betere:

Wat ik wel voorstel is dat we verdachte figuren afmaken.
 

DeletedUser

Gast
Dat is de kans dat 1 van de wolven een vrouw is. Niet de kans dat een vrouw een wolf is :p

Klopt, statistisch gezien hebben wij een even grote kans om als wolf uitgekozen te worden als jullie, maar de kans dat 1 van ons wolf is, is kleiner. Mooie paradox tho.

Voor de mensen die vragen hebben over mijn stem op Gekko, sommige kunnen zich misschien wel de potjes een hele tijd terug herinneren dat ik op dag 0 of 1 als random getal 7 gebruikte voor de lynch. Aangezien ik vlak voor 20:00 online kwam had ik niet heel veel tijd om bij te lezen. Vandaar dat ik mijn random nummer 7 uit m'n trukendoos haalde.

Mwa, heb de indruk dat iedereen wel random ging. Heart gedroeg zich als een troll maar bij gebrek aan beter stemden mensen op hem, ook al was het best wel duidelijk dat hij geen wolvengedrag vertoonde. Wel interessant om eens te bekijken wie zo makkelijk op dit "gedrag" sprong.

En houd ook in gedachten dat de wolven een relatief eerlijke lunch hebben gekozen. De sportiviteit wordt in dank genomen, maar dit zorgt er wel voor dat we een aantal onsportieve lunchers kunnen uitsluiten, of in elk geval meer vertrouwen kunnen geven. Ja, ik kijk naar jou Relax.

Ook verlaagt de lunch op Gekko de waarschijnlijkheid dat Yde wolf is. Kan dat hij geen zeggenschap had in de lunch, maar ik denk niet dat Gekko zijn eerste target zou zijn.

Ten laatste zou deze lunch ook Ilja minder verdacht maken, ware het niet dat ze random stemde en blijkbaar niet rond de deadline online was.


Ugh, ik overanalyseer echt... Te veel Secret Hitler uren...
 

DeletedUser21575

Gast
Klopt, statistisch gezien hebben wij een even grote kans om als wolf uitgekozen te worden als jullie, maar de kans dat 1 van ons wolf is, is kleiner. Mooie paradox tho.
Echt hè?

De sportiviteit wordt in dank genomen, maar dit zorgt er wel voor dat we een aantal onsportieve lunchers kunnen uitsluiten, of in elk geval meer vertrouwen kunnen geven. Ja, ik kijk naar jou Relax.
onsportief lunchen bestaat niet. Als je aan een spel meedoet met de intentie om te winnen moet je de tools gebruiken die je hebt om er voor te zorgen dat jouw winst vast staat. Jij noemt het onsportief lunchen, ik noem het een winnaarsmentaliteit :D

Ten laatste zou deze lunch ook Ilja minder verdacht maken, ware het niet dat ze random stemde en blijkbaar niet rond de deadline online was.
Nog steeds een hekel aan full random for the sake of full random :p

Ugh, ik overanalyseer echt... Te veel Secret Hitler uren...
Ja.. moet ik nog steeds eens doen!
 

DeletedUser21204

Gast
Psst, Alice, ik acht de kans dat Ydeger er was bij de deadline vrij klein eigenlijk.
 

DeletedUser

Gast
Psst, Alice, ik acht de kans dat Ydeger er was bij de deadline vrij klein eigenlijk.

Dit inderdaad. Als Ydeger wolf is had hij sowieso geen invloed op de lunch, aangezien hij er niet voor 20u was. Ik ga er dan vanuit dat zijn medewolf op tijd had ingestuurd, maar het zou wel extreem hard falen als Ydeger het zelf nog had moeten doen om kwart over 8 :p
 

DeletedUser

Gast
Dit inderdaad. Als Ydeger wolf is had hij sowieso geen invloed op de lunch, aangezien hij er niet voor 20u was. Ik ga er dan vanuit dat zijn medewolf op tijd had ingestuurd, maar het zou wel extreem hard falen als Ydeger het zelf nog had moeten doen om kwart over 8 :p

"Zijn medewolf"
Hoe weet je dat er maar 2 wolven zijn?
 

DeletedUser

Gast
"Zijn medewolf"
Hoe weet je dat er maar 2 wolven zijn?

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat er maar 2 wolven zijn. Maar als je kijkt naar het spelersaantal lijkt 2 wolven mij op zich wel een redelijk aantal. Dus in mijn hoofd is dit gewoon een gevecht tegen 2 wolven momenteel. Misschien had ik dat er beter direct bij gezet :p
 

DeletedUser

Gast
Onsportief lunchen bestaat niet. Als je aan een spel meedoet met de intentie om te winnen moet je de tools gebruiken die je hebt om er voor te zorgen dat jouw winst vast staat. Jij noemt het onsportief lunchen, ik noem het een winnaarsmentaliteit :D

Nog steeds een hekel aan full random for the sake of full random :p

Same, maar das mijn punt niet hier.

En over dat onsportief lunchen: het is maar een preferentie in speelstijl, iets wat ik wel kan apprecieren als er veel actieve mensen zijn, maar anders is het gewoon irritant. Iig, door de sportieve lunch acht ik de kans kleiner dat jij wolf bent. Kon ik me maar herinneren wie de andere sportieve/onsportieve lunchers waren hier...

Psst, Alice, ik acht de kans dat Ydeger er was bij de deadline vrij klein eigenlijk.

Over die mogelijkheid ben ik ook gegaan, ja.

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat er maar 2 wolven zijn. Maar als je kijkt naar het spelersaantal lijkt 2 wolven mij op zich wel een redelijk aantal. Dus in mijn hoofd is dit gewoon een gevecht tegen 2 wolven momenteel. Misschien had ik dat er beter direct bij gezet :p

True :p
 

DeletedUser21575

Gast
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat er maar 2 wolven zijn. Maar als je kijkt naar het spelersaantal lijkt 2 wolven mij op zich wel een redelijk aantal. Dus in mijn hoofd is dit gewoon een gevecht tegen 2 wolven momenteel. Misschien had ik dat er beter direct bij gezet :p

Aangenomen dat latdekat niet de infectie neerzet om ons te pesten neem ik aan dat er op de 12 spelers 1 infectie en 1 gewone wolf in zit. En dat dit getal dus kan snowballen.

Edit: Ninja:
En over dat onsportief lunchen: het is maar een preferentie in speelstijl, iets wat ik wel kan apprecieren als er veel actieve mensen zijn, maar anders is het gewoon irritant. Iig, door de sportieve lunch acht ik de kans kleiner dat jij wolf bent. Kon ik me maar herinneren wie de andere sportieve/onsportieve lunchers waren hier...

Moet je eens met Kyra / Rabbid praten. In mijn hoofd zie ik hun als spelers die een privé excel-lijst bijhouden waarin ze kunnen zien of spelers sportief of onsportief lunchen x)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21204

Gast
He, zo erg ben ik ook weer niet.
Als ik zin heb houd ik een docje bij met stemmen bij, maar that's it :p
Maar volgens mij luncht iedereen sportief behalve de nieuwe spelers en Relax x)
 

DeletedUser21575

Gast
He, zo erg ben ik ook weer niet.
Als ik zin heb houd ik een docje bij met stemmen bij, maar that's it :p
Maar volgens mij luncht iedereen sportief behalve de nieuwe spelers en Relax x)

Jullie lacken gewoon de winnaarsmentaliteit. Ik zie dat eerder als een faal dan sportiviteit tbh.
 

DeletedUser21575

Gast
Ik snap sowieso niet waarom mensen zich inschrijven in een potje en dan niet meer reageren. Die liggen er vervolgens toch na 2 dagen uit. Waarom zou ik als wolf steeds de minst nuttige spelers eruit halen. Ik wil toch winnen ? Dus schakel ik over het algemeen mijn grootste obstakels als eerste uit :p
 

DeletedUser

Gast
En toen zei een vogeltje in mijn oor dat kyra gezien werd als infectie wolf
Kyra
 
Bovenaan