• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #170 - Spel of niet?

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Mag ik trouwens even aanhalen dat de kans dat er een premiejager in het spel zit vrij groot is. Hier moeten we na vandaag zeker ook eens naar kijken. Lat steekt die rol niet zomaar in het spel. Als we vanavond de infectiewolf lynchen, lijkt de premiejager me een grotere dreiging dan die laatste wolf (3 slechtjes met een infectie zou absurd OP zijn). Niet dat we de laatste wolf niet moeten doden als we hem vinden, maar ik wil alvast even aanhalen dat de mogelijke premiejager me momenteel wel echt vrij gevaarlijk lijkt.

Vooral omdat deze meestal een mix krijgt tussen goedjes en slechtjes. En ik gok dat Kyra op zo'n lijst zou staan :p
 

latdekat

Harpij
Lynch en lunch dag 2

Opnieuw heerste er onrust. Ze hadden gisteren maar liefst drie mensen verloren die tegen de jongeren waren, wat rouw en spanning meebracht. Want iedereen wist dat de jongeren weer zouden toeslaan, en wouden al zeker niet het slachtoffer zijn. Zo kwam de burgemeester aandraven dat ze opnieuw een lynch nodig hadden. En dit keer een jongere. Ze moesten wel. Meteen begon iemand te zeggen dat hij Kyra had gezien, bezig met het vermoorden van Gekko. Iedereen geloofde hem meteen, en begonnen dan ook in de richting van Kyra te wijzen. Kyra probeerde zich zelfs niet eens meer te verdedigen, maar riep: 'Jullie volwassenen snappen echt niet de fun om iemand zoiets toe te doen. Dat snap je pas wanneer je de blik in iemands ogen ziet vlak voor die gaat sterven. Angst voor wat komen zal, in een mogelijk verder leven. Angst. Dat is waarom ik het doe.' Toch werd Kyra op staande voet vermoord, en ze zagen onder haar vermomming de kleren van een jongere. De infectiewolf (onruststoker) was vermoord.

De jongeren, nog steeds boos om wat die volwassenen hen hadden aangedaan, wouden bloed zien. Vers bloed. Bloed van een pas vermoorde. Dus ze hebben in een donker steegje Ilja, die nog net iemand had gered door die te waarschuwen dat die de donkere steegjes links moest laten, vermoord. Deze keer snel. Niet met zoveel spelen als de vorige keer. Wanneer Ilja daar dood, morsdood, lag merkten ze dat het de vlamengel (bezorgde moeder) was geweest. De moeder van een aantal jongeren. Maar dat scheelde hen niets. Dat was het verleden. Nu is er enkel doden.

Inactiviteit:

Iedereen heeft gestemd! Geen inactiviteitspunten!

Volgende deadline:

22:00, morgen, 16/04, lynch + lunch
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser21575

Gast
Mag ik trouwens even aanhalen dat de kans dat er een premiejager in het spel zit vrij groot is. Hier moeten we na vandaag zeker ook eens naar kijken. Lat steekt die rol niet zomaar in het spel. Als we vanavond de infectiewolf lynchen, lijkt de premiejager me een grotere dreiging dan die laatste wolf (3 slechtjes met een infectie zou absurd OP zijn). Niet dat we de laatste wolf niet moeten doden als we hem vinden, maar ik wil alvast even aanhalen dat de mogelijke premiejager me momenteel wel echt vrij gevaarlijk lijkt.

Vooral omdat deze meestal een mix krijgt tussen goedjes en slechtjes. En ik gok dat Kyra op zo'n lijst zou staan :p

Goede opmerking. Zeker nadat Latdekat er in het discussietopic het er nog duidelijk over heeft.. Ik zou er bijna mn hand voor in het vuur steken dat we nog met een premiejager te maken hebben.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Op basis van stemmen op dag 1, denk ik dat de grootste kan op premie ligt bij;
Alice - Niet bij Alice. Ze stemde Don, omwille van inactiviteit. Als ze echt Don dood wilde hebben had ze wel andere redenen aangehaald. Er zijn er namelijk genoeg :x
Nissassa - Weet vrij direct op wie hij moet stemmen. Skipt de oranje stemmen ook, omdat er nog 'maar' een uur te gaan is tot dl.
Heartlion stemt ook vrij abrubt Jas, maar verandert dan naar Don. Ik denk niet dat ie premie is. Zowel dan heeft ie zowel Jas en Don als doelwit. Maar dat lijkt me eig. niet. Minder logisch dan de rest.
Kyra en Imra volgen last-minute op Heart. Imra volgt als laatste. Ik gok dat ze ook overlegt hebben. Beiden zouden nog mog. premie kunnen zijn.

Ik ga voor nu op Nissassa. Ben niet zeker of ik later vandaag nog online kan komen, vandaar mijn vroege stem. (Owja, en hij zou zijn hand ervoor in het vuur steken, ik denk dat hij zijn hand dierbaar is en dus meer weet. Hij kan op geen enkele reden weten met zekerheid dat er een premie inzit, tenzij hij de premiejager is of ermee koppel is.)
 

DeletedUser

Gast
Op basis van stemmen op dag 1, denk ik dat de grootste kan op premie ligt bij;
Alice - Niet bij Alice. Ze stemde Don, omwille van inactiviteit. Als ze echt Don dood wilde hebben had ze wel andere redenen aangehaald. Er zijn er namelijk genoeg :x
Nissassa - Weet vrij direct op wie hij moet stemmen. Skipt de oranje stemmen ook, omdat er nog 'maar' een uur te gaan is tot dl.
Heartlion stemt ook vrij abrubt Jas, maar verandert dan naar Don. Ik denk niet dat ie premie is. Zowel dan heeft ie zowel Jas en Don als doelwit. Maar dat lijkt me eig. niet. Minder logisch dan de rest.
Kyra en Imra volgen last-minute op Heart. Imra volgt als laatste. Ik gok dat ze ook overlegt hebben. Beiden zouden nog mog. premie kunnen zijn.

RabbidRobin - Haalt als eerste de mogelijkheid aan dat er een premie in het spel zit -> zeer waarschijnlijk zelf niet de/geen premiejager, omdat het in dat geval niet nuttig is om mensen alert te maken... tenzij hij dit als cover gebruikt natuurlijk. Wolf valt nog steeds niet uit te sluiten.

E: Btw, het is me ook opgevallen dat Heir niet gewelpt is vannacht. Ik neem aan geen welp in het potje (zou ook vreemd zijn gezien de infectiewolf gisteren lynch was, en de lunch nog steeds doorging).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21575

Gast
Ik wilde de eerste post van vandaag afwachten om geen dubbelpost te maken.. dus nu lijkt mijn post een beetje op een counter. Maar jammer dan? Ik was gisteravond nog met iemand die ik vertrouw na aan het praten over de gebeurtenissen in het topic. En ons viel een ding erg op. RabbidRobin die de totaal verwachtte Premiejager hype voor wilde zijn. En juist daarmee naar voren komt om zo de verdenkingen bij zichzelf weg te nemen. Ook ik geloof dat er een premiejager in zit. En ik twijfelde tussen 2 personen. Rabbid nam die twijfel weg door er zelf over te beginnen. Dit is namelijk typisch de manier waarop Rabbid speelt. Gooi de rol zo ver mogelijk in de schijnwerpers om er dan 'hide in plain sight' te spelen.

Gelukkig zagen wij dat gedrag al aankomen. Rabbid die er over begon, latdekat die de premie nadrukkelijk aanhaalde in het discussietopic, Rabbid die in het discussietopic vraagt om dit topic pas na het topic te bespreken om lat niet over de premie te laten praten.. Ik ben er 100% zeker van dat Rabbid de premiejager is.
 

DeletedUser23442

Gast
Rabbid is op basis van de info/gesprekken die ik heb (gedaan) één van de weinige potentiele premiejagers. Waarom ik dan eerst op hem gok is deels door claims van mensen + dat hij vaker de 'truc' gebruikt om zelf te beginnen over een neutrale rol die hij zelf is (zeker als deze al ter sprake komt)
 

DeletedUser

Gast
Even snel stemmen, daarna ben ik weer weg. Excuses, ik heb weinig tijd dit weekend. Morgen ben ik er ook pas laat op de dag weer. Sorry dus lat, maar 2 posts gaat vandaag niet lukken D:

Maargoed. Ik stem vandaag op Rabbid. Momenteel lijkt het mij het meest waarschijnlijk dat hij de premiejager is. De wolven komen dan morgen wel weer, op het moment heeft de premiejager imo voorrang aangezien één wolfje alleen niet zo veel kan :p
 

DeletedUser21575

Gast
Je snapt toch wel dat je al gewelpt was als er een welp in zat hè?
 

DeletedUser21575

Gast
Ik denk dat 1 wolf + 1 infectiewolf al OP zat is in een potje van 12 man.. dus mocht dat het geval zijn zou deze pot ontzettend unbalanced zijn.
 

DeletedUser

Gast
Niet als het een andere versie van welp is. Bovendien, lat zei dat welp er minstens een maal moet in zitten, misschien lees ik het verkeerd.

De hoofdreden dat er waarschijnlijk geen welp in zit is dat de lunch gisteren doorging, terwijl Kyra al lynch was -> Aka de lunch gaat enkel door als er nog een andere normale wolf in leven is.
En zoals Relax al zegt is 1 wolf + 1 infectie al OP genoeg, laat staan dat er dan nog een welp in zit :p
Rabbid btw, sorry, was de tijd uit het oog verloren. 20u is echt te vroeg -.-
 

latdekat

Harpij
Rabbid lynch, hij was wijze burger.
Heir lunch, hij was oneven zieneres.

Geen tijd voor verhaaltjes. Die voeg ik morgen wel toe.
 

DeletedUser21575

Gast
Zonde van Rabbid. Maar hij gedroeg zich naar mijn mening ontzettend verdacht / raar in zijn rol. De manier waarop hij het oppakte liet ons netwerk juist denken dat hij de premiejager was. Terwijl een andere speler hem daarvoor juist als wolf aan zag.

De verdenking ligt nu op ydeger en hernamewasalice wij zijn dan ook ontzettend benieuwd naar jullie claims. Een van de twee is wolf en de ander premiejager. Of wolf en burger zonder premiejager. Maar ik ben ontzettend benieuwd naar wat jullie te vertellen hebben.
 
Bovenaan