• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #202 - Wakkerdam vs. Vampieren

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Ik had gedacht dat er misschien wel een Graaf Tel in zat, maar nu de dode moedervampier is ben ik bang dat deze legend niet in dit potje zit :(

Daarnaast, de opvallende berichten:
Ik vind ten eerste dat Sander heel opvallend reageert, commentaar leveren op het feit dat er een slechtje in zit:

Dit doen wolven wel eens vaker, een soort indekkende reactie op de dood van een slechtje
Klopt, slechtjes zeggen wel vaker dat iets een goede/slechte dag was. Net zoals elke andere speler over het algemeen.


Yeah right, je hebt het niet goed gelezen. Het is gewoon een hele slechte act of je bent oprecht. Deze post viel gewoon op, verder geen verdenkingen. Ik ga je hier miss wel weer goed vinden te lijken.


Maar dan kom je hier WEER met oh ik wist niet dat Graecus lynch was geen lunch beetje indekkend lullen.

Twee opties:
-Je bent echt tering lui geweest
-Je zit een act op te voeren

Ik twijfel nog, maar dat je lui bent geweest ga ik miss wel eerder op af, omdat jij gewoon lui bent. Toch blijven er lichte verdenkingen in de lucht hangen.
Thx dat je zegt dat ik lui ben mate! Hoewel het wel klopt, bij WvW lees ik minder snel de verhaaltjes en kijk ik gewoon direct naar de lynch/lunch en wie wat was. In dit geval heb ik dat dus verkeerd gezien.


Nee man Luks lijkt hier echt niet slecht. Als slechtje zou bijna niemand ooit op dag 1 indekken en zou men eerder redenaties zoeken om mensen beredeneerd te lunchen. Zo weinig mogelijk contact vormen met de rest van de wolven doen slechtjes vaak. Ik vind het raar dat je de eerste naam die dasios zegt gelijk bij het spel betrekt, het zou eerder een teken van goedheid moeten zijn
Het kan zijn dat hij zich hier indekte (vooral door die andere quotes van Gekko), maar het is ook altijd mogelijk dat iemand last heeft van tunnelvisie waardoor we nu maar naar 1 plek kijken. Er is nog maar 1 dag geweest, dus het is goed mogelijk dat er verder geen informatie uit Dasios zijn posts te halen valt.

"Graecus: Genius0615, Neusje., Latdekat"
Tussen deze 3 zit de graaf lijkt me. Genius is al dood (ja echt waar luks), Neusje lijkt me goed en kan een goede graaf zijn en latdekat zou een slechte of goede graaf kunnen zijn. Hier ga ik denk ik later nog verder op in want ik denk dat de graaf ws slecht is: Dat zijn vampieren toch vaak?

Waarom dacht Graecus dat er een graaf tussen een van die personen zat?
 

DeletedUser

Gast
Graecus dacht dat niet, dat waren de stemmen op de eerste dag tegen hem. Aangezien er gelijke stemmen waren zal 1 v.d. 3 waarschijnlijk de graaf zijn.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Graecus dacht dat niet, dat waren de stemmen op de eerste dag tegen hem. Aangezien er gelijke stemmen waren zal 1 v.d. 3 waarschijnlijk de graaf zijn.
Hmm, dan is dat idd wel logischer, maar ze zijn helaas niet echt actief dus veel andere informatie hebben we niet over ze.
 

DeletedUser22926

Gast
Ik blijf dan maar op Latdekat, gezien mijn vermoeden van een slechte graaf. Graven zijn altijd vampieren, en ik denk dus hier slecht. Neus lijkt goed door de stem van Dasios op hem in een stadium waarin neus nog rustig lynch kan zijn. Daarnaast heb ik nog steeds het nummer 5 lat als vampier in mijn achterhoofd.
 

DeletedUser21575

Gast
Ik blijf dan maar op Latdekat, gezien mijn vermoeden van een slechte graaf. Graven zijn altijd vampieren, en ik denk dus hier slecht. Neus lijkt goed door de stem van Dasios op hem in een stadium waarin neus nog rustig lynch kan zijn. Daarnaast heb ik nog steeds het nummer 5 lat als vampier in mijn achterhoofd.
Graven zijn altijd vampieren ? Dat vind ik een aparte statement. Ik ken een hoop graven uit de geschiedenis die zover ik weet toch echt geen vampier waren :p

Verder kan ik me wel vinden in de theorie van Gekko, de vamp Dasios haalde meerdere malen Luksss aan om hem goed te praten. Op een moment dat hij zelf nog niet dacht snel dood te gaan. Dus, dat meegenomen, plus de activiteit in deze vissenkom, leidt mij tot Luksss als meest relevante lynch.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Voor nu lijkt Luksss mij eerder een vampier dan Lat. De theorie van Gekko over Dasios en daarbij dus Luksss is voor nu de meest logische. Neus/lat kan ook een slechtje zijn, maar dat is in mijn ogen een minder sterke theorie.
 

latdekat

Harpij
Hmm. Ik weet het nog niet zo goed met de theorie tegen Lukas.

Als ik het goed begrijp is het omdat Dasios Lukas een soort van beschermde dat hij gelyncht wordt.

Nja, het zijn de beste argumenten die je op dit moment kan halen denk ik. Maar toch denk ik dat Dasios altijd wel heel erg neutraal speelt. En dat hij een soort van extra bescherming aan een nieuweling gegeven heeft.

Losstaand van dat, is het zeker dat Dasios effectief mede-vampieren had? Ik denk eerder dat er twee slechte partijen zijn die elkaar bevechten. En dat Dasios alleen begonnen was. Maar goed. Ik kan er naast zitten.

Ik blijf dan maar op Latdekat, gezien mijn vermoeden van een slechte graaf. Graven zijn altijd vampieren, en ik denk dus hier slecht. Neus lijkt goed door de stem van Dasios op hem in een stadium waarin neus nog rustig lynch kan zijn. Daarnaast heb ik nog steeds het nummer 5 lat als vampier in mijn achterhoofd.

Allereerst, Rabbid gaat denk ik niet zo'n tips geven dat ie zomaar vampieren aanduidt. Dus dat valt wel zo weg denk ik.

Over de graaf, kan ik best zijn door een tip van Rabbid, maar ik ben alvast geen graaf in mijn rol. Verder zou het een beetje obvious zijn om dan op een persoon te stemmen die normaal gezien niet sowieso lynch werd en je zo meteen kenbaar te maken. Verder kan het best zijn dat graven niet dubbel stemrecht hebben maar gewoon mensen uitkiezen.
 

DeletedUser

Gast
Lat lijkt me vreemd om op te stemmen alleen vanwege de spelerslijst. Lijkt me slechts een makkelijke lynch target zoeken.
Overigens zie ik ook niet in waarom graaf = slecht (waar je erg op blijf doorgaan, weet je meer dan ons?)

Heart
 

latdekat

Harpij
Aangezien ik toch moet stemmen: Lukas

Op zich ben ik er niet helemaal van overtuigd, maar aangezien dat hiertegen de argumenten zijn die mij van allemaal het meest overtuigen stem ik er toch op. Mede doordat er hierbuiten bijna geen argumenten zijn.
 

latdekat

Harpij
Lat lijkt me vreemd om op te stemmen alleen vanwege de spelerslijst. Lijkt me slechts een makkelijke lynch target zoeken.
Overigens zie ik ook niet in waarom graaf = slecht (waar je erg op blijf doorgaan, weet je meer dan ons?)

Heart

Waarom vind je het gemakkelijker om op iemand te stemmen vanwege de spelerslijst waarin Rabbid eventueel een fout had kunnen gemaakt hebben dan dat je gewoon even makkelijk op die speler kan stemmen? Ik keur z'n stem niet goed, maar met zo weinig argumenten snap ik het ergens wel dat hij dan afgaat op enkele (slechte) argumenten.

Verder even over dat verband. Zelf dacht ik ook eerst dat het verbonden was aan een slechte rol aangezien sommige graven zogezegd vampiers zijn volgens verhalen.
 

DeletedUser

Gast
Omdat jullie graaf meteen als iets slechts interpreteren terwijl een graaf ook gewoon een adellijke titel is dat vroeger werd gebruikt om slechts een opzichter aan te duiden.

Aangezien graaf in dit potje gelijk is aan een BM, lijkt het mij juist heel erg sterk dat deze slecht is, gezien het feit dit de slechtjes meer macht zou geven. Terwijl het een goed iemand in eerste instantie niet meer macht geeft (slechts na goed netwerken e.d. maar dat is bij een normale BM stemming precies hetzelfde)

Verder snap ik de redenatie, maar daardoor tunnelt hij op slechts 3 personen (de drie personen die op Graecus stemde, omdat het een gelijkspel was). Tis opvallend naar mijn mening.

en als Rabbid daadwerkelijk zo'n grote fout maakte mag ik hopen dat hij het potje opnieuw had laten beginnen, want je blijft nu voor eeuwig verdacht, maar niemand wilt je alleen daardoor lynchen -> beïnvloedt de speelwijze.
Dus daarom ga ik er persoonlijk vanuit dat het niets te betekenen had en vind ik mensen die er wel op doorgaan wat verdachter, maar dat kan wellicht iets te ver gezocht zijn aangezien het best logisch is dat het vraagtekens oproept...
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 2 - Lynch & Lunch


Hij stond midden in het dorpsplein, de galg rond zijn nek had al enkele brandwonden veroorzaakt, hij vocht niet langer. Hij had geprobeerd zich los te wrikken, zijn hoofd eruit te trekken of eruit te glippen, maar niets dan brandende pijn had hem dat opgeleverd. Hij stond hier al enkele uren, de dorpelingen hadden hem achtergelaten. "Hij springt wel", hadden ze grim gedacht. "Dat zal hem leren, die vieze bloedzuiger." Maar hij was nog niet gesprongen. Ze hadden hem hier voor dood achtergelaten, nadat ze er zeker van waren geweest dat hij niet kon wegvliegen of ontsnappen. Hij stond hier op een krukje in de galg, waar hij zou omkomen van de ontberingen of zou kunnen springen. Ze hadden voor zijn ogen gegokt, weddenschappen afgesloten. De meerderheid gokte dat hij zou springen, en er waren wel meerdere die hem daartoe hadden proberen te overtuigen. Maar hij stond er nog. Dus hadden de toehoorders het opgegeven en waren ze naar huis gegaan. Hij hoorde iets achter zich bewegen. Hij kon zich niet omdraaien. 'Jij gaat me geld opbrengen, Luksss, veel geld.' Het krukje werd onder zijn voeten vandaan getrapt, het was een gokker geweest die had gehoopt dat hij voor zelfmoord zou kiezen. En nu hielp hij het lot maar een handje.

De laatste adem verdween, hij sloeg niet klampachtig om zich heen, hij hapte niet langer naar adem, zijn voeten hingen al stil voordat de laatste levensadem verdween. Hij vocht tegen de instincten, zijn belager zou niet triomferen en ook dit plezier gegund krijgen. Hij stierf, stil en geluidloos. Tegen dan was zijn belager al weg, alvast bedenkend wat hij met het geld zou doen.

Het laatste wat hij hoorde was een gil. Hij zou het niet meer meemaken. Er was nog een slachtoffer gemaakt in Wakkerdam. Ze hadden niet stilgezeten. Heartlion, de priester moest eraan geloven. Hij zou bij gebrek aan priester geen begrafenis of uitvaart krijgen. Zijn lijk werd bij de varken gegooid.

Lynch-Kandidaten: Stemmers

Genius: Luksss
Luksss: Gekko, Nissassa, Sanhal, Tristiano, Latdekat
Latdekat: Heartlion
Heartlion: Aeneas

Niet gestemd: Neusje. , Jaspenia


Luksss= Lynch

Luksss
Naam rol: De Volgeling
Partij: Neutraal -> Onbekend
Uitleg:
Jij stuurt op dag 1 een speler op naar de spelleider. Daarna zal jij deze speler 'volgen'. Jij speelt vanaf dan voor zijn partij. Daarnaast volg je hem overal. Alle acties die op hem worden uitgevoerd, worden ook op jou uitgevoerd. Elke stem op hem, telt ook voor een stem op jou. Mocht hij sterven, sterf jij ook.

Dit alles telt over zaken op hem, die naar jou worden overgezet. Dit telt niet andersom.

Heartlion
Naam rol: Exorcist
Partij: Goed
Uitleg:
Als enige echt exorcist kan je eenmalig de krachten uit iemand drijven. Deze persoon verliest op slag al zijn krachten/slechte invloeden en wordt een gewone burger. Neutraaltjes sterven als jij hun krachten uitdrijft. Om iemand uit te drijven zet je in het vet in het topic: ‘(naam), jij vieze ketter. Ik veroordeel jou tot zeven jaar in de hel. Bij deze verlies jij al je krachten. Ik hoop dat je een vlugge en pijnloze dood sterft.’. Vanaf het moment dat die post (met enkel die tekst in, niets anders) door meer dan 50% van de levende spelers wordt geliked (en ik dit zie, screenshots zijn handig), voer ik de actie uit.
Mocht je op deze manier een vampier uitdrijven, is het onbekend wat er gebeurt.
 

DeletedUser

Gast
Luksss was een meeloper :O
Anyways... zijn dood kan positief (meeloper met slecht iemand) of negatief (meeloper met goed iemand) zijn geweest, helaas gaan we daar nooit achter komen.

rip Heart
Wel leuk idee dat je likes moet krijgen voor daadwerkelijk een actie moet worden uitgevoerd.

Alleen dafuq waardoor is Heart doodgegaan?
De lynch doden zijn duidelijk, maar de rest... (ook naar gisteren gekeken) vandaag zal het dan alleen lunch zijn geweest?
Maar dan is er nog altijd de vraag: hoe is gisteren die derde persoon dood gegaan?
 

DeletedUser23442

Gast
Sorry voor mn inactiviteit.

Door inlogproblemen op dit nieuwe rotforum hele dag niet op het forum gekund...

Zal proberen om dat morgen te compenseren
 

DeletedUser

Gast
Niet specifiek.

Er is de eerste dag door Dasios (moedervampier) op neusje gestemd en vervolgens ging de lynch op Graecus -> neusje = graaf en goed, denk ik.

Verder stemde Heart beide dagen op Lat en bleek zelf exorsist (goed) te zijn. Jammer dat hij niet zijn actie heeft kunnen gebruiken.

Verder stemde Sanhal en Jaspenia en jij (nissassa) op Genius (dag 1), Luksss deed dit op dag 2.
Hij bleek goed te zijn (blind verzwakt orakel) -> eventuele slechtjes

Er is 1 vampier uit op de eerste dag, dus ik denk dat er nog 1 of 2 vampiers inzitten. De moeder vampier was opzoek naar baby vampier, geen idee of deze automatisch 'gevonden' wordt nadat de moeder dood is (in het geval dat er slechts 2 zijn, want bij een derde komt er gewoon een nieuwe moeder vampier).

In het geval dat het wel zo is denk ik alleen deze vampier nog, is dat niet het geval denk ik nog 2 aangezien vampiers dagelijks kunnen infecteren (afgaande op de rol beschrijving van Dasios) en een normaal ratio van 3/15 al vrij snel de overhand krijgt dan.

Daarbij ben ik nog altijd nieuwsgierig naar de derde dode op dag 1; lynch, lunch en...?

Tristiano stemde 2x maar heeft verder niets gedaan in het topic -> geen aandacht trekken, wel lunch opsturen?

Verder kan het nog altijd zo zijn dat Rabbid daadwerkelijk een grote fout maakte en Lat slecht is...

Dit zijn helaas allemaal geen hele sterke en onderbouwde punten, maar veel meer is er niet...
 

latdekat

Harpij
Dus gisteren lynchte je Heart en nu ga je zeggen dat het mss toch kan doordat hij goed blijkt? Of was je stem van gisteren gewoon omdat je er zomaar vanaf wou en de lynch toch niet meer uitmaakte?
 
Bovenaan