• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #202 - Wakkerdam vs. Vampieren

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Niet specifiek.

Er is de eerste dag door Dasios (moedervampier) op neusje gestemd en vervolgens ging de lynch op Graecus -> neusje = graaf en goed, denk ik.

Verder stemde Heart beide dagen op Lat en bleek zelf exorsist (goed) te zijn. Jammer dat hij niet zijn actie heeft kunnen gebruiken.

Verder stemde Sanhal en Jaspenia en jij (nissassa) op Genius (dag 1), Luksss deed dit op dag 2.
Hij bleek goed te zijn (blind verzwakt orakel) -> eventuele slechtjes

Er is 1 vampier uit op de eerste dag, dus ik denk dat er nog 1 of 2 vampiers inzitten. De moeder vampier was opzoek naar baby vampier, geen idee of deze automatisch 'gevonden' wordt nadat de moeder dood is (in het geval dat er slechts 2 zijn, want bij een derde komt er gewoon een nieuwe moeder vampier).

In het geval dat het wel zo is denk ik alleen deze vampier nog, is dat niet het geval denk ik nog 2 aangezien vampiers dagelijks kunnen infecteren (afgaande op de rol beschrijving van Dasios) en een normaal ratio van 3/15 al vrij snel de overhand krijgt dan.

Daarbij ben ik nog altijd nieuwsgierig naar de derde dode op dag 1; lynch, lunch en...?

Tristiano stemde 2x maar heeft verder niets gedaan in het topic -> geen aandacht trekken, wel lunch opsturen?

Verder kan het nog altijd zo zijn dat Rabbid daadwerkelijk een grote fout maakte en Lat slecht is...

Dit zijn helaas allemaal geen hele sterke en onderbouwde punten, maar veel meer is er niet...

Het lijkt mij niet dat Rabbid het potje door zou laten gaan als hij zo'n grote fout maakte.

Tristan is op het moment voor mij het meest verdacht. Hij reageert alleen om te stemmen met zeer slechte redenen en hij heeft verder niets meer gezegd over de vraag of hij een reden daarvoor kan geven.
Ik denk niet dat er nog 2 vampieren zin. Op dag 1 is er geluncht dus toen hebben ze niet geïnfecteerd. Dan blijft dag 2 (gisteren) over om te infecteren en toen was Heartlion lunch. Dus waarschijnlijk is het alleen nog maar de vampier/vampieren waarmee het potje ook is begonnen.
 

DeletedUser

Gast
Dus gisteren lynchte je Heart en nu ga je zeggen dat het mss toch kan doordat hij goed blijkt? Of was je stem van gisteren gewoon omdat je er zomaar vanaf wou en de lynch toch niet meer uitmaakte?

Het maakte sowieso niet veel meer uit, dus dat klopt. Ik heb nooit gezegd dat het niet mogelijk is wat Heart aanhaalde, wel dat hij er erg veel op tunnelde zonder aan iets anders te denken en dat 2 dagen volhield.
Daarbij gaf ik aan dat het mij ook een kleine mogelijkheid leek (de fout van Rabbid), maar nog altijd geen onmogelijke fout, dus het wel of niet mogelijk zijn heeft niets te maken met het feit dat Heart goed bleek te zijn. Die optie is voor mij altijd aanwezig geweest, alleen vond ik dat heart teveel hier naar keek zonder naar iets anders te kijken (zoals ik gisteren ook aanhaalde bij mijn stem).

Zijn dat de beste argumenten? Vast niet, maar het is niet zo dat er dit veel potje veel is om aan te halen als argumenten. Tevens maakte mijn stem ook niet meer uit, had in principe zonder reden op Luksss kunnen stemmen ja.

Het lijkt mij niet dat Rabbid het potje door zou laten gaan als hij zo'n grote fout maakte.

Tristan is op het moment voor mij het meest verdacht. Hij reageert alleen om te stemmen met zeer slechte redenen en hij heeft verder niets meer gezegd over de vraag of hij een reden daarvoor kan geven.
Ik denk niet dat er nog 2 vampieren zin. Op dag 1 is er geluncht dus toen hebben ze niet geïnfecteerd. Dan blijft dag 2 (gisteren) over om te infecteren en toen was Heartlion lunch. Dus waarschijnlijk is het alleen nog maar de vampier/vampieren waarmee het potje ook is begonnen.


Mij lijkt dat ook niet het geval, maar gezien het feit hoeveel gespreksstof het oplevert zonder dat het 't potje, naar mijn mening, drastisch 'verpest' is zou ik het niet raar vinden om het gewoon te negeren als spelleiding en doen alsof er niets aan de hand is. Dat zou ik wss doen.

Voor mij persoonlijk is Tristan ook het meest verdachte, maar simpelweg vanwege de snelle stemmen en verder 0 activiteit -> niet echt een heel sterk argument.

edit: Tristiano ik heb momenteel niets beters, mss komt er nog verandering in...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

latdekat

Harpij
Het maakte sowieso niet veel meer uit, dus dat klopt. Ik heb nooit gezegd dat het niet mogelijk is wat Heart aanhaalde, wel dat hij er erg veel op tunnelde zonder aan iets anders te denken en dat 2 dagen volhield.
Daarbij gaf ik aan dat het mij ook een kleine mogelijkheid leek (de fout van Rabbid), maar nog altijd geen onmogelijke fout, dus het wel of niet mogelijk zijn heeft niets te maken met het feit dat Heart goed bleek te zijn. Die optie is voor mij altijd aanwezig geweest, alleen vond ik dat heart teveel hier naar keek zonder naar iets anders te kijken (zoals ik gisteren ook aanhaalde bij mijn stem).

Zijn dat de beste argumenten? Vast niet, maar het is niet zo dat er dit veel potje veel is om aan te halen als argumenten. Tevens maakte mijn stem ook niet meer uit, had in principe zonder reden op Luksss kunnen stemmen ja.

Je zegt dat het niet de beste argumenten waren. Volgens mij waren die van heart ongeveer even goed dus snap ik je stem niet helemaal.

Afgezien van dat denk ik niet dat Heart werkelijk tunnelde maar dat hij gewoon geen lynch wist te bedenken en daarom stemde op diegene die voor hem iets meer bewezen was door de leiding.

Verder: heeft er iemand nog iets interessants te melden? :)
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Tristan, actief genoeg om niet dood te vallen en te stemmen, maar wil verder niet reageren op berichten. Zo kan een vampier makkelijk uit het zicht blijven.
 

DeletedUser23442

Gast
Tsja, die inactiviteit is niet helemaal gelukt omdat de problemen er vandaag nogsteeds waren x)

Maar gelukkig heb ik weinig gemist.... :/

Aeneas krijg ik een slecht gevoel bij als ik zn posts en argumentatie lees.
Zal kijken of ik dat in woorden kan uitleggen nog
 

DeletedUser21575

Gast
Voor mijn gevoel ligt Aeneas een beetje erg makkelijk op Tristan te happen, inactiviteit is meteen super verdacht?
Aeneas zei:
Voor mij persoonlijk is Tristan ook het meest verdachte, maar simpelweg vanwege de snelle stemmen en verder 0 activiteit
Maar zoals hij zelf al aangaf (of zich indekte), is het niet echt een sterk argument.

Voor mij valt dat toch apart, dus mijn stem staat op Aeneas.

E: Ohh Ninja van Jaspenia x)
 

DeletedUser23442

Gast
Voor mijn gevoel ligt Aeneas een beetje erg makkelijk op Tristan te happen, inactiviteit is meteen super verdacht?

Maar zoals hij zelf al aangaf (of zich indekte), is het niet echt een sterk argument.

Voor mij valt dat toch apart, dus mijn stem staat op Aeneas.

E: Ohh Ninja van Jaspenia x)
Hmm, mooi.

Dan is mn gevoel toch niet zo random als het misschien voelde :p
 

DeletedUser

Gast
Je zegt dat het niet de beste argumenten waren. Volgens mij waren die van heart ongeveer even goed dus snap ik je stem niet helemaal.

Afgezien van dat denk ik niet dat Heart werkelijk tunnelde maar dat hij gewoon geen lynch wist te bedenken en daarom stemde op diegene die voor hem iets meer bewezen was door de leiding.

Verder: heeft er iemand nog iets interessants te melden? :)

Dat is zeker een optie. Twee dagen achter elkaar op dezelfde persoon stemmen met dezelfde reden is naar mijn mening of niet willen opvallen, of tunnelen. Ik snap best dat hij niets weet te bedenken, maar we zitten allemaal met dat probleem..

Hoezo snap je mijn stem niet? Mijn redenen staan er, wellicht zijn ze niet de sterkste, maar ze zijn er. Ik had ook wel op Lukss kunnen stemmen, maar de redenen op hem waren voor zover ik kan zien net zo minimaal als die van mij.

Tsja, die inactiviteit is niet helemaal gelukt omdat de problemen er vandaag nogsteeds waren x)

Maar gelukkig heb ik weinig gemist.... :/

Aeneas krijg ik een slecht gevoel bij als ik zn posts en argumentatie lees.
Zal kijken of ik dat in woorden kan uitleggen nog

Ik ben benieuwd naar de woorden, dan kan ik er ook nog iets over zeggen.

Voor mijn gevoel ligt Aeneas een beetje erg makkelijk op Tristan te happen, inactiviteit is meteen super verdacht?

Maar zoals hij zelf al aangaf (of zich indekte), is het niet echt een sterk argument.

Voor mij valt dat toch apart, dus mijn stem staat op Aeneas.

E: Ohh Ninja van Jaspenia x)

In welk opzicht is mijn 'hap gedrag' op inactiviteit meer een stem waard dan die van Sander?

en ik geef inderdaad toe dat het geen sterk argument is, dat hoef ik niet te verbergen toch? Maar laten we eerlijk zijn, zijn er sterkere argumenten te vinden met deze activiteit?
Overigens verdenk ik Tristan niet specifiek van inactiviteit, maar zei ik dat hij alleen stemde en verder niets. Naast bijvoorbeeld iemand die wel volledig inactief is (niet stemt) neemt Tristan wel de moeite om te stemmen. Wie zegt mij dat hij ook niet de moeite neemt om de lunch in te sturen, het is slechts een theorie en aangezien ik niets beters heb en niemand anders iets hoor inbrengen ging daar mijn stem naar ja.
 

latdekat

Harpij
Ik vind je stemgedrag ook best opvallend. Eerst stem je op mij. Dan dag twee stem je op Heart omdat ie op mij stemt. Wel pas wanneer het al helemaal niets meer uitmaakt. Nu stem je best gemakkelijk op Tristan vlak nadat iemand had gezegd dat ie hem wel verdacht vindt. Met de theorie dat hij net voldoende online was om te lynchen en te lunchen. Nja, ik ga er even vanuit dat je gewoon een heel gemakkelijke stem wou zetten want anders sloeg het nergens op.
 

DeletedUser

Gast
Dus eigenlijk moet ik de volgende keer niet stemmen, wachten op de rest en dan meelopen? Zoals Gekko nu dus doet

Enige redenen gekko, of meeloopstem?

Overigens ik stemde niet op Lat, omdat hij op jou stemt (althans... het had niets met jou te maken), maar omdat hij twee keer op dezelfde persoon stemt met dezelfde reden.
 

DeletedUser

Gast
Ik zeg niet dat het verboden is, maar ik vind het raar gedrag, en wellicht was mijn judgement verkeerd, maar dat maakt het niet meteen lynchwaardig?
Ik had tenminste een ietwat onderbouwde stem.

Maar ik krijg maar geen antwoorden op mijn vragen;

Waarom is de stem van mij op Tristan lynchwaardiger dan die van Sander?
Gekko, meeloopstem - makkelijke manier van spelen of daadwerkelijk een onderbouwing?

Voor alsnog zie ik alleen 'gevoel' stemmen beetje jammer...
 

DeletedUser23442

Gast
Ik zeg niet dat het verboden is, maar ik vind het raar gedrag, en wellicht was mijn judgement verkeerd, maar dat maakt het niet meteen lynchwaardig?
Ik had tenminste een ietwat onderbouwde stem.

Maar ik krijg maar geen antwoorden op mijn vragen;

Waarom is de stem van mij op Tristan lynchwaardiger dan die van Sander?
Gekko, meeloopstem - makkelijke manier van spelen of daadwerkelijk een onderbouwing?

Voor alsnog zie ik alleen 'gevoel' stemmen beetje jammer...
Weet jij iets anders dan gevoel om ons op dit moment op te baseren dan?
 

DeletedUser23442

Gast
Tristan, actief genoeg om niet dood te vallen en te stemmen, maar wil verder niet reageren op berichten. Zo kan een vampier makkelijk uit het zicht blijven.
Denk je echt dat Tristan als goedje wél actief zou zijn?
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 3 - Lynch & Lunch


De doden stapelden zich op. 5 waren het er al. Op 2 dagen tijd. De levensverwachting was niet bijster hoog in Wakkerdam maar desondanks was dit toch een vrij verontrustende ontwikkelingen. Normaal stierven mensen wel, dus dat was op zich geen probleem. Maar mentaal knaagde het toch wel aan de meesten dat er massaal mensen stierven. Wie de volgende was was onmogelijk te achterhalen. En zoals wel vaker begint men dan overal slechteriken te zien. Tristan en Aeneas werden in het bijzonder geviseerd door de Wakkerdammers.

Ze konden er niet veel aan doen, ze hadden ook niet veel fout gedaan. Ze waren er gewoon, en mensen hadden nu eenmaal de neiging om een zondebok uit te zoeken. Vandaag werd het uiteindelijk ..... . Hij werd op de brandstapel gegooid. Op deze manier waren de dorpelingen er het meest gerust op dat de vampier niet zo kunnen ontsnappen en echt voor eens en voor goed uitgeroeid zou worden. En dat zou hij ook.

Maar hij was niet de enige dode die die dag viel. Net zoals de dagen voorheen zou er nog iemand sterven. En das was niet minder dan neusje. De vampieren kregen een zware slag toegediend vandaag. De dorpelingen waren er redelijk gerust in. Wakkerdam zou zegevieren!

Lynch-Kandidaten: Stemmers

Tristiano: Aeneas, Sanhal, Neusje.
Aeneas: Jaspenia, Nissassa, Gekko, Latdekat

Niet gestemd: Tristiano[

Aeneas = Lynch


Aeneas
Naam rol: Oppervampier
Partij: Slecht
Uitleg:
Jij bent het opperhoofd van de vampieren. Je moeder is dood, jij zult het verder alleen moeten verder doen.

Elke nacht kan je kiezen om te lunchen of te infecteren.
Oftewel infecteer je iemand, je weet wel. Deze persoon wordt een basisvampier, een gewone wolf die niets kan (zelfs geen lunch opsturen). Maar die wel met slecht/vampieren meewint.
Oftewel lunch je normaal iemand.

Mocht jij sterven, mag jij een van jouw medevampiers de nieuwe moedervampier maken.

Neusje.
Naam rol: De Graaf -> Vampier
Partij: Goed -> Slecht
Uitleg:
Jij bepaalt bij gelijkspel wie er sterft. Mocht jij sterven, zal ik de nieuwe BM aanduiden. Voor de rest heb je een groot kasteel maar geen speciale krachten. Behalve dan dat je stem voor 3 telt en je elke nacht een random zienering krijgt (mocht ik dat laatste vergeten, pm me dan tijdig).
Een nieuwe graaf heeft zich meester van het kasteel gemaakt.
Tristiano wordt vervangen door Dutchgirl
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan