• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #202 - Wakkerdam vs. Vampieren

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 1 - Lynch & Lunch


De zon deed nog een laatste poging de sombere setting en triestige sfeer in Wakkerdam op te beuren, maar weldra zou hij het ook opgeven en ondergaan, krachten opdoen om de volgende dag dezelfde onmogelijke taak proberen te volbrengen. Maar hoe hard er door de Graaf, zon of enthousiastelingen werd geprobeerd, Wakkerdam bleef een dorp waar niemand met heel veel plezier in verbleef. De overgebleven inwoners konden niet weg. Eenieder die het geld voor had gehad, was jaren geleden al vertrokken. Na de weerwolvenplaag van '66 was het dorp in verval geraakt. De verhalen deden het dorp de das om, niemand verbleef graag in een dorp waar eens weerwolven hadden rondgezworven. Zelfs de graaf had het geprobeerd. Maar ook zijn poging was gefaald, zijn rijkdom stelde weinig voor, hij had geen dochters om uit te huwelijken en zijn kasteel was een bouwval. Hij zat vast in zijn kasteel, ongeveer het enige dat hij had.

En zo ging het dagelijks leventje van Wakkerdam verder, zonder enige uitweg, zonder enige hoop op een betere toekomst. Maar verslechteren, dat kon het wellicht nog wel. Het begon als een ruzie zoals zovele andere. Je zou denken dat mensen in miserie en wanhoop dichter bij elkaar komen, elkaar steunen doorheen de moeilijke tijden en samen de problemen te baas komen. Maar zo verloopt het enkel in de films. De werkelijkheid is gruwelijker, het haalt het slechtste in de mensen naar boven. Achterdocht, paranoïde, ruzie, agressie en gevechten waren dagelijkse kost voor menig Wakkerdammer. Mocht je ooit een soap maken van Wakkerdam, zou er aan drama genoeg zijn. Maar deze ruzie liep echter niet hetzelfde af als anders. De ene klap leidde tot de ander, de ene stomp resulteerde in de andere trap.

Maar het werd plots een stuk grimmiger toen Graecus niet meer recht stond. De meeste slikten eens, maar draaiden zich toen om en gingen naar huis. Genoeg ruzie voor vandaag. Niemand voelde enige behoefte om het lijk op te ruimen of weg te halen, het zou nog wel even liggen te stinken vlak voor het café van Wakkerdam. Gelukkig zat er momenteel niemand in de bak. Graecus deed zijn werk namelijk niet zo goed. En als iedereen de ene criminaliteit na de andere begaat, is het vrij moeilijk te bepalen waar de grens ligt. Deze dood bood Wakkerdam helaas ook niet veel vooruitzicht. Dit was een duidelijk signaal dat alles kon en mocht.

Toen de volgende nacht enkele mensen dood werden aangetroffen in hun bed was dit dan ook niet tot de verwondering van velen. De meesten beschouwden hen als gelukkig, zij moesten niet meer de dagelijkse sleur meemaken. Zij waren verlost van de armoede en miserie. Het ging over 2 mensen, elk aan een compleet andere kant van de stad. Het was onbekend wie of waaraan ze gestorven waren. Bij de ene was het gezicht lijkbleek, de handen waren koud als steen en het lichaam lag in een vredevolle manier, op dezelfde manier als hij was gaan slapen. Genius had niet geleden. Hij was rustig in zijn slaap gestorven en heengegaan. Er werd menig woord over gespeculeerd hoe hij het leven zou kunnen hebben gelaten, maar men werd het er maar niet over eens. De Blinde, oude man was enigszins geliefd onder zijn dorpsgenoten. Als er iemand was die ze niet meteen dood wensten, was hij het. Helaas.

Het ander sterftegeval was iets minder aangenaam vermoord. Dasios' darmen waren uit zijn lichaam gerukt, het bloed lag over heel de kamer als een dikke laag stroop. Nuja, bloed. Het was een vaag soort bloed, geen gewoon mensenbloed. Toen men de scherpe hoektanden zag, die ontbloot waren werd het voor velen duidelijk. Weerwolven waren het niet, maar iets had hen die nacht van een minstens evengroot leed gespaard. Vampieren. De roddels gingen al vrij snel rond. Vampieren werden tot fabels en mythen gevat. Maar het dorp dat ooit de weerwolvenplaag had gekend, was opnieuw vervloekt. Ditmaal waren het echter bloedzuigers.

Lynch-Kandidaten: Stemmers

Neusje: Graecus, Tristiano, Dasios
Genius: Sanhal, Jaspenia, Nissassa
Graecus: Genius0615, Neusje., Latdekat
Latdekat: Heartlion, Aeneas

Niet gestemd: Gekko, Luksss

Graecus = Lynch

Graecus
Naam rol: Gevangenisbewaker
Partij: Goed
Uitleg:
Jij bent de bewaker van de gevangenis. Jij bent de baas en hebt het gezag om mensen daar in op te sluiten.
Elke nacht kan je iemand, niet jezelf, opsluiten in de gevangenis. Alle nachtacties op die persoon zullen mislukken. Maar ook de nachtacties van die persoon zullen mislukken. Na de nacht wordt de persoon terug vrijgelaten.

Genius
Naam rol: Blind Verzwakt Orakel
Partij: Goed
Uitleg:
Ooit was je een krachtig en machtig orakel. Wakkerdam is echter niet meer wat het geweest is, helaas.

Jij kan elke nacht nog steeds een orakeling volbrengen. Echter is het een blind orakel, er wordt enkel een partij gezien (goed/slecht/neutraal). Daarnaast zal je elke speler maar eenmalig in je orakelingen kunnen benoemen. Elke speler kan dus oftewel eenmalig zien, oftewel eenmalig worden gezien door jouw orakelkunsten.

Dasios
Naam rol: Moedervampier
Partij: Slecht
Uitleg:
Jij bent het opperhoofd van de vampieren. Alleen ben je je zoon wel kwijtgespeeld en dus ook de opvolging in de lijn van vampieren. Helaas, maar de hoop is nog niet verloren. Je kan de vampierensoort nog van uitsterven redden.

Elke nacht kan je kiezen om te lunchen en je zoon terug te zoeken of te infecteren.
Oftewel infecteer je iemand, je weet wel. Deze persoon wordt een basisvampier, een gewone wolf die niets kan (zelfs geen lunch opsturen). Maar die wel met slecht/vampieren meewint.
Oftewel lunch je normaal iemand + zoek je naar jouw vampierenzoon. Dus je stuurt in 'speler X = lunch en ik zoek naar speler Y'. Mocht Speler Y babyvampier zijn, groeit deze op tot vampier. Lunch is gewoon.

Mocht jij sterven, mag jij een van jouw medevampiers de nieuwe moedervampier maken.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Niet de beste dag, maar ook niet de slechtste ooit. De moedervampier is dood dus dat is al een hele stap vooruit lijkt me!
 

DeletedUser21575

Gast
hoezo slechte dag? dag 1, 1 wolf minder. prima resultaat als je het mij vraagt..
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Voor jou als vampier is het inderdaad een slechte dag

Ik ben geen vampier.
We begonnen met 13 spelers, 1 op de 5 (?) vampier. Ga uit van 3 vampieren, dus nog 2 vampieren op 10 spelers waarvan een hoop mensen niet echt actief meespelen. Nu heb je elke nacht een lunch en is er een nieuwe vampier de hoofdvampier. Deze vampier kan ervoor kiezen om iemand te gaan lunchen of infecteren (grote kans voor infectie lijkt mij omdat je dan vrij snel een meerderheid kan krijgen als er inactieve personen zijn).

Hoewel we dus 1 vampier kwijt zijn, is dit niet gebeurd door de lynch maar door een random iets tijdens de nacht (ben benieuwd wat dat was, als iemand een actie heeft gedaan dat zeggen?). Ik ga ervan uit dat Graecus lunch was, maar als dit niet zo is, dan kan het ook zijn dat de vampieren vannacht dus iemand hebben geïnfecteerd.
 

DeletedUser21356

Gast
Sanhal, uit het verhaaltje lijk ik op te maken dat Graecus Lynch was. Verder lijkt het me ergens waarschijnlijk dat dit een pot is met 2 Slechte partijen, wat die derde dode zou verklaren, maar dat is meer een gevoel natuurlijk.
Ik weet dat het Luksss tweede vissenkom is, maar voor mijn gevoel benadrukt hij net iets te veel dat hij vampieren wil vangen. Als hij dan eindelijk iets denkt te vermoeden, Latdekat en Nissassa zijn goed, dan wijdt hij hier in het geheel niet over uit. Misschien de dekmantel van een vampier? Ik ben geneigd op hem te stemmen, maar ik geef hem voor nu het voordeel van de twijfel. Dit ook omdat ik vermoed dat hij nog veel zal bijdragen, mits hij goedje is.
Bij gebrek aan argumenten dan toch maar iemand die wat minder actief is: Neus
Door deze post ben ik geneigd Luks te verdenken. Dasios vindt hem (zogezegd?) verdacht, maar stemt toch op iemand anders. Dit lijkt mij een poging om zichzelf al in te dekken, moest Luks later Slecht blijken te zijn.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Sanhal, uit het verhaaltje lijk ik op te maken dat Graecus Lynch was. Verder lijkt het me ergens waarschijnlijk dat dit een pot is met 2 Slechte partijen, wat die derde dode zou verklaren, maar dat is meer een gevoel natuurlijk.
Ah klopt, heb je helemaal gelijk in, mijn fout!

Door deze post ben ik geneigd Luks te verdenken. Dasios vindt hem (zogezegd?) verdacht, maar stemt toch op iemand anders. Dit lijkt mij een poging om zichzelf al in te dekken, moest Luks later Slecht blijken te zijn.
Dit kan idd best kloppen, verder heb ik nog niets belangrijks gezien voor nu.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik heb het niet expliciet in de post van gisteren gezegd. Maar we spelen dus op een normaal tempo met een dagelijkse lynch dus de volgende deadline lynch + lunch is vandaag 22.00 uur.
 

DeletedUser21575

Gast
1 wolf op 13 spelers waarbij ook 2 goedjes zijn doodgegaan. Dat vind ik een slechte dag.
Een standaard eerste dag gaan altijd 2 goedjes dood. 1 aan de lynch 1 aan de lunch. Nu is het hetzelfde, PLUS een dood slechtje. Dus ik zie het positief in. Of startten de potjes naar jouw mening altijd met minimaal één slechtje?
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Een standaard eerste dag gaan altijd 2 goedjes dood. 1 aan de lynch 1 aan de lunch. Nu is het hetzelfde, PLUS een dood slechtje. Dus ik zie het positief in. Of startten de potjes naar jouw mening altijd met minimaal één slechtje?

Nee, de meeste potjes starten niet met een dood slechtje, maar meestal is er ook meer activiteit waardoor je er in het vervolg meer aan hebt. Nu is er zo weinig activiteit dat zelfs nu een slechtje dood is je verder niet veel kan qua informatie.
 

DeletedUser22926

Gast
Ik had gedacht dat er misschien wel een Graaf Tel in zat, maar nu de dode moedervampier is ben ik bang dat deze legend niet in dit potje zit :(

Daarnaast, de opvallende berichten:
Ik vind ten eerste dat Sander heel opvallend reageert, commentaar leveren op het feit dat er een slechtje in zit:
Niet de beste dag, maar ook niet de slechtste ooit. De moedervampier is dood dus dat is al een hele stap vooruit lijkt me!
Dit doen wolven wel eens vaker, een soort indekkende reactie op de dood van een slechtje

Oh crap, niet gelezen. Slechte dag dan idd.
Yeah right, je hebt het niet goed gelezen. Het is gewoon een hele slechte act of je bent oprecht. Deze post viel gewoon op, verder geen verdenkingen. Ik ga je hier miss wel weer goed vinden te lijken.

Ah klopt, heb je helemaal gelijk in, mijn fout!


Dit kan idd best kloppen, verder heb ik nog niets belangrijks gezien voor nu.
Maar dan kom je hier WEER met oh ik wist niet dat Graecus lynch was geen lunch beetje indekkend lullen.

Twee opties:
-Je bent echt tering lui geweest
-Je zit een act op te voeren

Ik twijfel nog, maar dat je lui bent geweest ga ik miss wel eerder op af, omdat jij gewoon lui bent. Toch blijven er lichte verdenkingen in de lucht hangen.


Sanhal, uit het verhaaltje lijk ik op te maken dat Graecus Lynch was. Verder lijkt het me ergens waarschijnlijk dat dit een pot is met 2 Slechte partijen, wat die derde dode zou verklaren, maar dat is meer een gevoel natuurlijk.

Door deze post ben ik geneigd Luks te verdenken. Dasios vindt hem (zogezegd?) verdacht, maar stemt toch op iemand anders. Dit lijkt mij een poging om zichzelf al in te dekken, moest Luks later Slecht blijken te zijn.
Nee man Luks lijkt hier echt niet slecht. Als slechtje zou bijna niemand ooit op dag 1 indekken en zou men eerder redenaties zoeken om mensen beredeneerd te lunchen. Zo weinig mogelijk contact vormen met de rest van de wolven doen slechtjes vaak. Ik vind het raar dat je de eerste naam die dasios zegt gelijk bij het spel betrekt, het zou eerder een teken van goedheid moeten zijn

"Graecus: Genius0615, Neusje., Latdekat"
Tussen deze 3 zit de graaf lijkt me. Genius is al dood (ja echt waar luks), Neusje lijkt me goed en kan een goede graaf zijn en latdekat zou een slechte of goede graaf kunnen zijn. Hier ga ik denk ik later nog verder op in want ik denk dat de graaf ws slecht is: Dat zijn vampieren toch vaak?
 

DeletedUser21356

Gast
Je kan ook.iemand verdacht vinden zonder te weten waarom. In dat geval kun je wel zoeken naar de dingen die die persoon verdacht maken en zou Luksss dus wel gelijk hebben. Alleen is het wel iets om heel erg mee uit te kijken ivm met tunnelen.
Dat klopt als hij oorzaken zoekt om een specifieke speler verdacht te maken. Volgens mij zoekt hij echter gewoon naar uitspraken die in zijn ogen verdacht zijn en op basis waarvan hij morgen een lynchstem kan uitbrengen.Dan had hij dat in ieder geval wat gelukkiger mogen verwoorden :p
Ik weet dat het Luksss tweede vissenkom is, maar voor mijn gevoel benadrukt hij net iets te veel dat hij vampieren wil vangen. Als hij dan eindelijk iets denkt te vermoeden, Latdekat en Nissassa zijn goed, dan wijdt hij hier in het geheel niet over uit. Misschien de dekmantel van een vampier? Ik ben geneigd op hem te stemmen, maar ik geef hem voor nu het voordeel van de twijfel. Dit ook omdat ik vermoed dat hij nog veel zal bijdragen, mits hij goedje is.
Bij gebrek aan argumenten dan toch maar iemand die wat minder actief is: Neus
Eigenlijk dekt Dasios Luks zelfs tot driemaal toe in. Persoonlijk is me dat net iets te veel om toeval te zijn.

(Eerste en tweede quote moeten omgewisseld worden, maar: mobiel.)
 

DeletedUser

Gast
Om ook maar even mijn mening te laten horen leek me dit een prima eerste dag. 1 slechtje eruit van (1/5 wellicht, dus 3) is meer dan je kan hopen op de eerste dag aangezien de lynch vaak een goedje is, want random... en dan nog de lunch. Verder ben ik wel zeer benieuwd hoe die derde persoon dood is gegaan... heks o.i.d ?

Ik weet het niet van Luksss; wel is het heel stom dat ie op genius stemt na de DL (en hij dood is). Alleen al om die reden zou ik hem willen lynchen, want geen respect voor Rabbids verhaaltjes (anders had hij ze wel gelezen, en geweten dat Genius dood was)

Verder geen idee of hij slecht is of niet. Probeert wel altijd anderen heel gemakkelijk te lynchen (zonder een gegronde reden te vinden) en naar mijn mening doe wolven (vampiers) dat juist wel.

Dasios verdedigt Luks hierin heel veel, obvious wolven (vampiers) gedrag, maar ik denk niet dat ze zo dom zijn (mochten ze beide wolf zijn) dus not sure.

Sanhal, uit het verhaaltje lijk ik op te maken dat Graecus Lynch was. Verder lijkt het me ergens waarschijnlijk dat dit een pot is met 2 Slechte partijen, wat die derde dode zou verklaren, maar dat is meer een gevoel natuurlijk.

Door deze post ben ik geneigd Luks te verdenken. Dasios vindt hem (zogezegd?) verdacht, maar stemt toch op iemand anders. Dit lijkt mij een poging om zichzelf al in te dekken, moest Luks later Slecht blijken te zijn.

Verder neem ik aan dat 2 slechte partijen - slecht en neutraal? (of daadwerkelijk 2 slecht slechte partijen, want wie wint er wanneer dan?)
 
Bovenaan