• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #205 - De nakomelingen van Han Ling

DeletedUser18003

Gast
Blijf je toch een liegebeest D:


Kijk iedereen heeft zijn eigen speelstijl, Neus en Shuckle dragen ook nooit concreet iets bij, Ari doet in het begin veel trollen en voegt naderhand nog enigszins wat toe. Waarom zou Graecus zijn 0 toevoeging zwaarder wegen dan die van Neus of Shuckle? Graecus zal ook nooit iets bij kunnen dragen als ie in 80% van de potten op dag 1 lynch is. Dan leert hij tevens nooit iets want hij doet geen spelervaring op. En persoonlijk, als ik 10 potten achter elkaar maar 1-2 potten meerdere dagen actief kan zijn zou ik ook me apart gaan gedragen in die eerste dag. Ik snap ergens wel dat hij juist hierdoor zich inderdaad apart gaat gedragen. Vorige ronde met die claims, het klonk 'gevaarlijk' hoe die overkwam. Misschien was dat zijn manier van langer dan 1 dag in leven te blijven (zijn aannames).
Ik verdedig de mensen die standaard op hem stemmen op dag 1 ook niet, ik vraag me alleen af waarom ie na al die potjes nog steeds zo speelt, aangezien het vrij duidelijk niet werkt :p

Maarre, als we dus geen Graecus dag 1 lynch willen, wat wordt dan het plan voor een beter onderbouwde dag 1 lynch?
 

DeletedUser21575

Gast
Ik verdedig de mensen die standaard op hem stemmen op dag 1 ook niet, ik vraag me alleen af waarom ie na al die potjes nog steeds zo speelt, aangezien het vrij duidelijk niet werkt :p

Maarre, als we dus geen Graecus dag 1 lynch willen, wat wordt dan het plan voor een beter onderbouwde dag 1 lynch?
We hebben nu eerst dag 0. We houden hier vandaag discussies. We motiveren iedereen om daaraan mee te doen. Doe je niet mee? verdacht. Reageer je raar of heb je rare theorieën? Zoals Rabbid die Graecus lynchen op dag 1 niet direct een slecht idee vindt. > Doorvragen. Komen er rare dingen uit? Of reageert de persoon in kwestie expres niet meer er op? verdacht.

Je weet wel, wolven zoeken 1.0.1. We gaan kijken naar verdacht / wolfisch gedrag. En niet naar, op wie kan ik stemmen om zelf niet verdacht te lijken. Althans, dat is mijn insteek voor deze pot.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik was hoe dan ook niet van plan op Graecus te stemmen hoor, maar fijn dat jullie het er dus over eens zijn dat ie geen geschikte kandidaat is om te lynchen.

Nissassa is wel scherp, maar ik denk dat ik qua BM toch eerder richting Dutchgirl neig.
 

DeletedUser21575

Gast
Ik hoef verder dan ook geen BM te zijn, Dutch maakt prima keuzes over het algemeen. Ik hoop gewoon dat we eens de wedstrijd beginnen zonder meteen 0-3 achter te staan.
 

DeletedUser27427

Gast
Ik ben het ook niet meer dan met je eens dat het niet oké is om zo te spelen; het is inderdaad heel makkelijk en heeft inderdaad in de afgelopen potjes niet veel opgeleverd. Ik moest afgelopen potje als BM bijvoorbeeld kiezen tussen Graecus en Ilja; dan is de keuze voor Graecus een voor de hand liggende, omdat ik me ook geen potje kan herinneren waarin hij wat bijdroeg (en in die specifieke pot kon ik met de keuze voor Graecus mezelf bewijzen, maar enfin).

Dat brengt mij echter wel bij de volgende vraag; waarom, @Graecus001 , speel je überhaupt zo, als je weet dat je eruit gelyncht gaat worden, of je nou goedje of slechtje bent? Ik heb er over het algemeen iets tegen als mensen "trollisch" spelen zoals Graecus en Ari (alhoewel beide wel op een andere manier); je weet nooit wanneer je ze wel of niet serieus moet nemen waardoor ze óf er snel uitgelyncht worden (Graecus) óf als wolf juist een grotere kans maken er doorheen te slippen (Ari de afgelopen twee potjes).

Ik weet dan ook niet hoe er in het algemeen het best omgegaan kan worden met dit soort 'speelstijlen', aangezien er meestal gewoon geen peil op te trekken is.
Graecus heeft in enkele vissenkommen wel degelijk zijn best gedaan wat bij te dragen aan zijn partij. Helaas is hij daarna steeds of al heel vroeg gestorven, of hij was bijna niet actief. Op dag nul kun je in de meeste situaties overigens van niemand een echt zinvolle bijdrage verwachten, dus ook van Graecus niet.

Verder ga ik nu voor Nissassa als bm.
 

DeletedUser

Gast
Omdat het in de recente potten ook plaats vond en dat al 3x een dood goedje heeft opgeleverd?
Hoezo stel je uberhaubt deze vraag? Ben jij voor het simpel meelopen op een standaard scapegoat zodat dag 1 niets oplevert?

Ik ben 100% voor het snel elimineren van graecus om frustratie te voorkomen. Ik ben overigens ook voor het snel elimineren van nissassa om diezelfde reden.

Momenteel herkennen we dit toch gewoon als de Graecus speelstijl? Het is niet direct dat dit gedrag wolfish is. Het is gewoon Graecish. Waar ik problemen mee heb is het simpele meelopen op Graecus op dag 1, om zo met je lynchstem weg te komen zonder na te denken. "want iedereen doet het". En dat hoop ik gewoon eens eruit te halen. Want eigenlijk stemmen we nu elke pot op dag 1 graecus er uit, en op dag 2 gaan we pas nadenken. Maar dan is op dag 0 en dag 1 wel al lunch geweest. Dus lopen we 3 goedjes achter voordat we uberhaubt begonnen zijn met achter de wolven aan te gaan.
goed verhaal, lekker kort, 3 reeten.

Speciaal omdat het valentijn is vandaag, en je dan cadeautjes moet uitdelen: AriChibi
 
Bovenaan