• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel De Strijd Tegen de Superkwaardaardige Mod-monsters! (RPG)

AriChibi

Hydra
@AriChibi Met een grijns van oor tot oor loopt Nissassa naar buiten. Hier had hij al op gewacht sinds ze @Imrahil letterlijk een kopje kleiner hadden gemaakt. Hij zet de helm op, niet slecht denkt hij. Hij had de lederwerker goed aan het werk gezet. Een nieuw wolvenjack, broek, bracers en natuurlijk de helm. De schoenen hoefde hij niet te laten maken. Hij zag een mooi paar in Baris staan. Die gaven toch echt de voorkeur.

Hij loopt Actium binnen en laat zijn ogen meteen op de kruisboog vallen, "Die zou ik erg graag willen hebben. Ik heb ook een mooie grote boog voor jou, interesse?" Een kruisboog rijker loopt hij weer naar buiten. Op naar de volgende zaak! Er stonden er nog twee op zijn lijstje. Olympia & Edessa.. Bij Edessa gaat hij eens kijken wat voor mogelijkheden er zijn voor een nieuwe dolk. Maar bij Olympia werd het wat ingewikkelder. Toen hij binnenliep draaide de man achter de toonbank gelijk om. Alsof hij de edelstenen in Nissassa's zak al van een afstandje voelde. Nissassa spotte zijn blik al meteen. "Ik zou graag wat meer informatie over deze edelstenen. Ik heb gehoord dat hier in Olympia de beste juweliers en enchanters werken. "
Nissassa verkrijgt:
  • Wolvenjack (+5 dex, +5 def)
  • Wolvenbroek (+5 dex, +5 def)
  • Wolvenbracers (+2 dex, +2 def)
  • Witte wolvenhelm (+4 lck, +3 dex, +2 def)
  • Sluipschoenen (+3 dex, +2 lck)
  • Kruisboog [2h] (+5 dex, +5 hit chance, schiet 2 pijlen per keer af)
In Actium biedt de verkoper je 230G aan voor je boog.

--

In Edessa word je begroet door de smid Persistant. Hij leidt je graag rond in zijn winkel:
  • Zilveren zweihänder [2h] (+12 str, +2 def) -> 600G
  • Zilveren strijdbijl [2h] (+10 str, kans op -20 def voor vijand voor 3t als [RNG]>=80) -> 630G
  • Dao [1h] (+5 dex, kans op -10 def voor vijand voor 3t als [RNG]>=80) -> 320G
  • Zilveren dolk [1h] (+6 dex, +10 quick shot trigger) -> 280G
  • Zilveren falcata [1h] (+6 str, +10 dodge chance) -> 280
  • Zilveren bijl [1h] (+5 str, kans op -10 def voor vijand voor 3t als [RNG]>=80) -> 320
--

In Olympia bekijkt RulerOfOlympia je edelstenen. Hij vertelt je dat de gele edelstenen voor luck zijn. De rode zijn voor strength, de blauwe voor defense en de groene voor dexterity. Als je ze gebruikt op wapens, zal rood voor een enchantment met vuur zorgen, blauw voor ijs, geel voor bliksem en groen voor gif. De kosten voor het enchanten van bepaalde onderdelen zijn:
  • Ketting: 300G (+3 stat)
  • Ring: 200G (+2 stat)
  • Wapen [1h]: 300G
  • Wapen [2h]: 500G
  • Borststuk/beenstuk: 500G (+5 stat OF gewenst effect dat met de steen te maken heeft)
  • Helm/cape: 400G (+4 stat OF gewenst effect dat met de steen te maken heeft)
  • Schoenen/schouders: 300G (+3 stat OF gewenst effect dat met de steen te maken heeft)
  • Armstukken: 200G (+2 stat OF gewenst effect dat met de steen te maken heeft)
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Voordat Nissassa die avond naar bed ging bracht nog één laatste bezoekje. Dit maal aan de heraut. Deze beste man ging elke ochtend en middag door de stad met aankondigingen van Koning Pier en was de brenger van nieuws.

Nissassa liet hem morgen deze boodschap verspreiden: "De witte wolf is in het wereldforum gearriveerd. De beroemde huurling is hier voor u te helpen met al uw questes, boodschappen, bloedvetes, jachtpartijen en andere (op fluistertoon: louche) zaken. U treft hem en enkele van zijn kompanen in de herberg tot de namiddag. Vergeet niet uw buidel mee te nemen, goed werk komt met een prijs".
 
Laatst bewerkt door een moderator:

AriChibi

Hydra
@AriChibi Voordat Nissassa die avond naar bed ging bracht nog één laatste bezoekje. Dit maal aan de heraut. Deze beste man ging elke ochtend en middag door de stad met aankondigingen van Koning Pier en was de brenger van nieuws.

Nissassa liet hem morgen deze boodschap verspreiden: "De witte wolf is in het wereldforum gearriveerd. De beroemde huurling is hier voor u te helpen met al uw questes, boodschappen, bloedvetes, jachtpartijen en andere (op fluistertoon: louche) zaken. U treft hem en enkele van zijn kompanen in de herberg tot de namiddag. Vergeet niet uw buidel mee te nemen, goed werk komt met een prijs.
Terwijl je vrolijk richting de herberg stapt, word je plotseling een steegje in getrokken. Je bent nog net in staat om een behendige dolksteek te ontwijken en springt ver genoeg naar achteren om eventuele vervolgaanvallen te ontwijken. Tegenover je staat een man met een trollenmasker, zijn outfit lijkt op die van een sluipmoordenaar. Hij mompelt iets over je reflexen, maar laat het daarbij. Voordat hij verdwijnt, heeft hij je nog iets te vertellen, "Kijk uit met wiens zaken je je bemoeit, 'Witte Weerwolf', hier lost de Orde van de Trolls alle vuile klusjes op."
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Ik onderzoek het steegje om te zien of ik enkele sporen kan vinden die zouden kunnen leiden naar mijn aanvaller.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik onderzoek het steegje om te zien of ik enkele sporen kan vinden die zouden kunnen leiden naar mijn aanvaller.
Het steegje is leeg, alsof de aanvaller er nooit heeft gestaan. Er hangt echter een vreemde lucht van magie, alsof hij zichzelf met een spreuk had verhuld om te ontsnappen.
Wellicht weten de overige bewoners wel iets over de Orde, ze zouden toch van iemand opdrachten moeten krijgen.
 

DeletedUser

Gast
@AriChibi nadat ik een lange tijd heb rondgedwaald besluit ik om met mijn hertengewei langs Actium (houten wapens) te gaan en met mijn dikke pels langs Baris (uitrustingen). Ik vraag in beide winkels wat ze met het aangeboden materiaal kunnen maken en hoeveel dit eventueel zou kosten. Daarnaast vraag ik ook hoeveel ik er voor zou krijgen als ik het gewoon verkoop.

In Edessa (metalen wapens) en Baris vraag ik wat ze voor mij te koop hebben.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi nadat ik een lange tijd heb rondgedwaald besluit ik om met mijn hertengewei langs Actium (houten wapens) te gaan en met mijn dikke pels langs Baris (uitrustingen). Ik vraag in beide winkels wat ze met het aangeboden materiaal kunnen maken en hoeveel dit eventueel zou kosten. Daarnaast vraag ik ook hoeveel ik er voor zou krijgen als ik het gewoon verkoop.

In Edessa (metalen wapens) en Baris vraag ik wat ze voor mij te koop hebben.
In Actium bieden ze je 100G voor het gewei. Anderzijds kunnen ze er een lichte boog van maken (+10 dex, +15 hit chance, +10 quick shot trigger) voor 450G.

In Baris bieden ze je 200G voor de pels aan. Anderzijds kunnen ze er een luxe mantel van maken (+6 cha, +4 def) voor 500G, welke in je 'back' slot komt.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Je zei dat ze jou weg willen hebben? Zie jij ze vaker dan?
"Ze zijn niet al te moeilijk op te merken als je wat kennis over magie hebt. Ze gebruiken zwakke illusiemagie om zich te verbergen, met een beetje ervaring in de toverkunsten kun je dat voelen. Als je ze eenmaal gespot hebt, zijn ze dan ook snel weg. Ze zijn enkel bekend om hun speciale death attack, daarmee kunnen ze soms hun targets instakillen. De laatste tijd kiezen ze echter wel voor minder orthodoxe methoden, zoals het gebruiken van 'onbekende handen', dus ik zou niet alles wat je verteld wordt meteen geloven."
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Ik ga verder naar de herberg, half hopend dat ik daar enkele personen tegenkom die hier wat meer vanaf weten. Maar ook om te zien of er nog inwoners op mijn oproep afkwamen.
 

DeletedUser

Gast
@AriChibi ik besluit het gewei te verkopen (+100G) en ik koop de luxe mantel (-500G) + de zilveren schouderplaten (-380G) en bedank de winkeleigenaren (-780G totaal).
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik ga verder naar de herberg, half hopend dat ik daar enkele personen tegenkom die hier wat meer vanaf weten. Maar ook om te zien of er nog inwoners op mijn oproep afkwamen.
In de herberg zitten de twee jongens van gisteren weer. Jaspenia zit zoals gewoonlijk aan de bar. Achterin de herberg zit een paniekerige vrouw. Zodra zij je wolvenkop ziet, haast ze zich naar je toe, "Ben jij die witte wolf van het ochtendbericht? Help! Mijn man zit in de gevangenis opgesloten en hoeveel supports ik ook stuur, de mods willen hem niet loslaten! De gevangenis is niet ver buiten de stadsmuren, ik heb alleen maar 300G om je te belonen, maar kun je me alsjeblieft helpen?"
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa port Maxwell, Rattenval en Bram. Boys, nu jullie toch hier zitten te niksen, zin in een Prison Break? ;)

[ik neem rattenval / Bram automatisch mee vanwege de lagere activiteit, mochten ze daar bezwaar tegen hebben dan zal ik daar mee stoppen. ]
 
Bovenaan