• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

homoseksualiteit / biseksualiteit

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

De kern van mijn berichten gaan over gedrag wat storend of provocerend wordt ervaren. Inderdaad, dat is voor iedereen anders. Dat kan dus ook geloof zijn. Ik merk dat hier vooral wordt gekeken vanuit 'het slachtoffer' maar dat gaat het probleem echt niet oplossen. Dan blijf je conflicten houden. Wanneer je rekening met de gevoelens/ideeën van andere mensen en daar samen een oplossing voorgaan zoeken dan is er toch niks aan de hand? Of hebben jullie (de homoseksuelen hier) dan het gevoel dat je toegeeft aan de andere partij?

Ik vind het heel knap dat jij 'ons' als slachtoffer ziet, ik zie mezelf niet als slachtoffer en ben dat hier in het topic ook niet tegen gekomen.
Heel mooi die zin: 'Wanneer je rekening met de gevoelens/ideeën van andere mensen en daar samen een oplossing voorgaan zoeken dan is er toch niks aan de hand?'. Maar de conclusie die je daar uit trekt wijst er op dat jij en ik een heel ander beeld hiervan hebben. Dus 'wij' moeten wel rekening houden met jou ideeën en gevoelens maar jij niet met die van ons?
 

DeletedUser5621

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Als je tegen Homo's bent, is dat jou keuze, jou mening. Daar is niets mis mee. Maar als je vervolgens wil dat anderen ophouden met 'homo zijn' of dat laten zien, dan ben je verkeerd bezig. Je moet jou mening niet aan anderen opdringen. Dat is hetzelfde als ik zou zeggen dat jullie geen rode kleren mogen dragen, alleen omdat ik niet van de kleur rood hou.

Als je tegen homo's bent, is dat inderdaad jouw keuze, maar dan zegt dat meer over jou dat je kortzichtig bent. Je bericht is om eerlijk te zijn erg tegenstrijdig, als ik ergens tegen ben, wil ik immers dat het stopt. Btw, Kokos, hou je niet van rood? En ik had nog wel zo'n hoge dunk van je:p
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Als je tegen homo's bent, is dat inderdaad jouw keuze, maar dan zegt dat meer over jou dat je kortzichtig bent. Je bericht is om eerlijk te zijn erg tegenstrijdig, als ik ergens tegen ben, wil ik immers dat het stopt. Btw, Kokos, hou je niet van rood? En ik had nog wel zo'n hoge dunk van je:p

Ik hou wel van rood, het was een voorbeeld ^^
Alleen ergens tegen zijn en willen dat het stopt, hoeft niet hetzelfde te zijn. Er zijn ook mensen die het zielig vinden dat al die dieren worden 'mishandeld' maar zelf net zo hard vlees blijven eten.
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

HENOS
dus je bent een meisje dat op een ander meisje valt.
hoe vind je dat zelfs ik bedoel ben je nooit op de andere geslacht gevallen?
Ja, ben een meisje dat op meisjes valt. En ik heb vorig jaar een relatie met een jongen stopgezet. we waren een maand samen, toen ik besefte dat ik eigenlijk nooit iets voor hem gevoeld heb. Als ik mijn 'gevoelens' voor hem vergelijk met mijn gevoelens voor mijn beste vriendin (die hetero is), was het eerder vriendschap dan liefde. nu weet ik echt hoe liefde voelt en dat gevoel had ik niet bij die jongen.

Rusty18
Ben er niet voor maar ook niet tegen. Zolang als ze mij maar met rust laten is het goed. Sorry, maar ben gewoon zo opgevoed : /
Ik vind dit eerlijk gezegt een zwak excuus -> je bent er dus min of meer tegen omdat je ouders dat ook zijn? waar is je eigen mening dan gebleven?

Lodefabregas
De angst voor homo's vind ik zo erg. Mensen durfen niet om te gaan met een homo, je gaat toch ook om met iemand van het andere geslacht die eventueel ook verliefd op je kan zijn? Een homo bespringt je heus niet, hoor...
Wel dat vind ik eigenlijk ook. Het is niet omdat de persoon een homo/lesbienne is, dat-ie zowiezo op jou valt eh ...
 

DeletedUser8487

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Ik vind dit eerlijk gezegt een zwak excuus -> je bent er dus min of meer tegen omdat je ouders dat ook zijn? waar is je eigen mening dan gebleven?

dit is wel een onaardige opmerking hoor ,. zijn ouders vinden niet goed dat hij een eigen mening heeft ...lol:D
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Ik vind dit eerlijk gezegt een zwak excuus -> je bent er dus min of meer tegen omdat je ouders dat ook zijn? waar is je eigen mening dan gebleven?

Opzich heb je gelijk, maar niet helemaal.
Als mijn ouders constant zouden zeggen: 'Geert Wilders is fantastisch' Zou ik dat in de meeste gevallen ook vinden, en dan zou het ook mijn mening zijn. Andersom ook. Wie jij bent wordt voor een groot deel door je omgeving bepaald, je ouders, familie, school, maar dan hoeft dat nog niet te betekenen dat het niet is wat jij vind.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Normen en Waarden, en daarmee ook mens ethiek, is afkomstig uit de omgeving waar hij opgroeit en zich ontwikkeld.
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

ja oke het is goed dit en dat, maar ik vind het echt niet kunnen het is echt raar. ik vind het raar. sorry als ik je beledigt heb ofzo, maar laatste tijd lijkt wel dat iedereen homo's oke vind.

en ik wet niet wie dat zij maar iemand lachte mijn mening uit van of homo zijn een ziekte is, jij denkt direct aan pillen of prik, maar ik bedoel het geestelijk. en ik blijf bij deze standpunt, want als homo zijn volgens mij geen geestelijke ziekte is dan vind ik het naar mijn mening erger dan alleen ''raar''
 

DeletedUser5621

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

ja oke het is goed dit en dat, maar ik vind het echt niet kunnen het is echt raar. ik vind het raar. sorry als ik je beledigt heb ofzo, maar laatste tijd lijkt wel dat iedereen homo's oke vind.

en ik wet niet wie dat zij maar iemand lachte mijn mening uit van of homo zijn een ziekte is, jij denkt direct aan pillen of prik, maar ik bedoel het geestelijk. en ik blijf bij deze standpunt, want als homo zijn volgens mij geen geestelijke ziekte is dan vind ik het naar mijn mening erger dan alleen ''raar''

Iedereen homo's oke vind?
Wat is er niet oke aan dan?

Het is al niet raar, en erg?
Wat is er in godsnaam mis mee.
:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Wat is er zo raar aan? :p De meeste argumenten zijn al langs gekomen in deze thread, en ook al ontkracht volgensmij.

"Ja dat vind ik" is overigens geen argument natuurlijk ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Ja, ben een meisje dat op meisjes valt. En ik heb vorig jaar een relatie met een jongen stopgezet. we waren een maand samen, toen ik besefte dat ik eigenlijk nooit iets voor hem gevoeld heb. Als ik mijn 'gevoelens' voor hem vergelijk met mijn gevoelens voor mijn beste vriendin (die hetero is), was het eerder vriendschap dan liefde. nu weet ik echt hoe liefde voelt en dat gevoel had ik niet bij die jongen.


Ik vind dit eerlijk gezegt een zwak excuus -> je bent er dus min of meer tegen omdat je ouders dat ook zijn? waar is je eigen mening dan gebleven?


Wel dat vind ik eigenlijk ook. Het is niet omdat de persoon een homo/lesbienne is, dat-ie zowiezo op jou valt eh ...
Ik bedoelde niet dat het zo moest van mijn ouders ofzo heh.

Ik ben een gelovig persoon dus dat is al 1 argument. Twee is dat ik het gewoon fout vindt..
Tis niet zo dat ik die mensen dan zal beginnen uit te schelden of te kwetsen ofzo, helemaal niet. Ik weet zelf gewoon dat ik er nooit bevriend mee zou kunnen zijn of willen zijn. Is fout ik weet het, maar ik kan er gewoon niet over :confused:
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Dingen zijn niet "gewoon" fout, ze zijn fout omdat "reden" of ze zijn fout omdat "bewust onwetend" of "niet bereid over eigen fouten na te denken".
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Ik weet zelf gewoon dat ik er nooit bevriend mee zou kunnen zijn of willen zijn.

Als ik het goed begrijp: Je beste vriend blijkt homosexueel, en dan keer jij hem de rug toe? (in figuurlijke zin uiteraard)
Als dat zo is, dan is dat wel het toppunt van hypocriet zijn.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Ik bedoelde niet dat het zo moest van mijn ouders ofzo heh.

Ik ben een gelovig persoon dus dat is al 1 argument. Twee is dat ik het gewoon fout vindt..
Tis niet zo dat ik die mensen dan zal beginnen uit te schelden of te kwetsen ofzo, helemaal niet. Ik weet zelf gewoon dat ik er nooit bevriend mee zou kunnen zijn of willen zijn. Is fout ik weet het, maar ik kan er gewoon niet over :confused:

Licht het even toe, wil je?
En ga je aub niet verschuilen achter je geloof, alsof elke gelovige anti-homo is...
Nooit bevriend mee zou kunnen zijn?
Waarom in godsnaam niet?
Waar kies jij je vrienden op? Toch op hoe aardig ze tegen je zijn, en hoe interessant.
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Ik bedoelde niet dat het zo moest van mijn ouders ofzo heh.

Ik ben een gelovig persoon dus dat is al 1 argument. Twee is dat ik het gewoon fout vindt..
Tis niet zo dat ik die mensen dan zal beginnen uit te schelden of te kwetsen ofzo, helemaal niet. Ik weet zelf gewoon dat ik er nooit bevriend mee zou kunnen zijn of willen zijn. Is fout ik weet het, maar ik kan er gewoon niet over :confused:

ik snap je helemaal en ik ben het ook met je eens.
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Nahja zolang je toe kunt geven dat de fout bij jou ligt ("ik kan er niet mee omgaan") in plaats van bij de ander, ben je al een heel eind op weg.
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

jah de titel zegt al genoeg ...
wat vinden jullie van homoseksualiteit / biseksualiteit en de campagnes tegen holebi's.

wat vinden jullie?
even een paar vraagjes omtrend:
- heb je iets tegen holebi's?
- vinden jullie dat homoseksualiteit een keuze is?
- is homoseksualiteit fout? waarom wel/niet?
- is het juist dat iedereen wel eens homoseksuele gevoelens heeft?
- kan homoseksualiteit een fase in de pubertijd zijn? zo ja, waarom denk je dat?
- heb je ooit al eens homoseksuele gevoelens gehad?

je hoeft niet al deze vragen te beantwoorden, maar een eigen mening is wel welkom :p


mijn mening:
ik heb niets tegen holebi's, want zelf ben ik lesbisch.
homoseksualiteit is geen keuze, ik weet precies hoe het voelt en ik heb er zelf niet voor gekozen. je kan niet kiezen of jenu op jongens of meisjes verliefd wordt. dat zit gewoon in je hormonen, het is uitzoeken voor wie je valt ed.
de vraag kan homoseksualiteit ee fase in de pubertijd zijn? heb ik gesteld omdat men ouders wel eens zeggen dat ik het nog niet moet vertellen aan men vrienden (terwijl men beste vriendin het wel al weet, zelfs al voor zij het wisten) omdat het ook wel eens een fase zou kunnen zijn. ik wist niet dat dit kon, maar sommigen zeggen het wel meegemaakt te hebben.

zelf heb ik al homoseksuele gevoelens gehad (ah ja, ben lesbisch :p)
ben verliefd op men beste vriendin en heb al gevoelens gehad voor enkele meisjes. heb zelfs al een relatie gehad voor een meisje.

laat je niet afschrikken om negatieve oordelen tov holebi's, gwn om het feit dat ik lesbisch ben eh ...
ik wil namelijk gwn weten wat de maatschappij denkt tov holebi's, dus eerlijke antwoorden zijn wel vereist (niet dat ik dat kan checke ...)

mvg imeagle1994



Hallo, ik ben blubber28, dit is mijn eerste keer op het forum.
Ik vind niet dat het eng is of zo, want ikzelf ben biseksueel.
Ik word op meisjes én jongens. Ik reageer hierop omdat ik
het vervelend vind wat ze erover zeggen. hier kan ik het kwijt.
Ikzelf heb wel eens gevoelens voor een jongen gehad, maar
geen relatie. mvg blubber28.
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Als ik het goed begrijp: Je beste vriend blijkt homosexueel, en dan keer jij hem de rug toe? (in figuurlijke zin uiteraard)
Als dat zo is, dan is dat wel het toppunt van hypocriet zijn.

daar ben ik het mee eens!:mad:
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Als ik het goed begrijp: Je beste vriend blijkt homosexueel, en dan keer jij hem de rug toe? (in figuurlijke zin uiteraard)
Als dat zo is, dan is dat wel het toppunt van hypocriet zijn.

daar ben ik het mee eens. Het is niet zijn schuld dat hij dan homo is (als voorbeeld)!!!
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

oke..

ik vind ff serieus raar man ik wil niet meer over praten, dit is dan mijn punt hiero in deze topic.

Kan me gewoon niet voorstellen zo hey ....
 
Bovenaan