• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

God bestaat...!!

DeletedUser

Gast
Ok, dit is een inkopper. De mens is ban nature niet slecht maar heeft de neiging om slechte zaken te doen...Ja, de mens is dus door een alwetend en oppermachtig wezen gemaakt maar bezit wel fouten.

Wij zijn dus een maandagochtendproductje?

mwa, ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt, volgens het christelijk geloof was de mens van nature perfect alleen is de mens door de "zondeval" min of meer "slecht" geworden misschien is dit een nuttig stukje voor je (wel lang)

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Genesis+2,4-3,24&id18=1&l=nl&set=10
 

DeletedUser

Gast
Geloof, iets wat onverklaarbaar is, maar het heeft zijn goede en slechte kanten.

Het geeft mensen energie, waardoor mensen draagkracht krijgen, en kost levens omdat elke vorm van Religie praat over "goed en slecht", denkend aan de Hemel en Hel =).

Ik ben boeddhist, omdat ik vind dat ik al genoeg aan mijn hoofd heb door op mezelf te letten. En wie zegt dat ik het goed doe ? zolang je hier geen feitelijk antwoord op hebt vind ik dat je niet kunt wijzen :).

Dit doen echter religies wel.

En 1 ding wat ik niet snap van de mens: waarom wil je weten hoe het leven ontstaan is? als hieruit voortkomt dat een theorie klopt, wat schiet je er dan mee op ? het verrijkt je leven niet of zo, of het nu door een god of een bacterie geschapen is.

kortom: leef hier en nu en werk aan je toekomst. Wat de oorzaak van jouw bestaan is? wat maakt het uit, je bent er toch ? maak er dan het beste van ^^.


Groet,

YellowMinute

Ps. slechts een opvatting van een simpele jongeman ^^
 

DeletedUser20586

Gast
kortom: leef hier en nu en werk aan je toekomst. Wat de oorzaak van jouw bestaan is? wat maakt het uit, je bent er toch ? maak er dan het beste van ^^.
Mee eens, maar religies geven geen feitelijke antwoorden op vragen, maar geven de mensen kracht, omdat ze denken dat het een oplossing is voor hun vragen.
 

DeletedUser

Gast
Ik weet niet of het langs is gekomen al, maar het vraagstuk over hoe de oerknal is ontstaan heeft een mogelijke verklaring: Voor dit universum bestond was er een vorige, hier zijn ze achtergekomen doordat ze erachter zijn gekomen dat het universum steeds langzamer uitzet, dus ook ooit is zal moeten inkrimpen en imploderen, waardoor ze tot de conclusie kwamen dat er ooit een grote knal geweest moest zijn, hoe de knal is ontstaan gaat als volgt: doordat alle atomen bij elkaar zaten was de kans dat ze botsten zeer groot dat ze botsten, als er atomen botsen ontstaat er energie en hoe meer er botsen hoe meer energie en uiteindelijk zal dat een explosie veroorzaken. Dit is hoe ik denk hoe de oerknal heeft plaats gevonden, alleen heb je de vraag hoe bestaan er atomen, hoe bestaat er überhaupt iets?
Dit is een vraag die niet te beantwoorden valt, net als bestaat god? Je weet het alleen als je het zelf ziet, sommigen denken hem te zien maar dit kunnen ook waanbeelden zijn omdat ze hem willen zien, dus dit vraagstuk kan je alleen maar gissen, ook al zijn er veel dingen waar god voor "zorgde" onderuit gehaald door de wetenschap.
Ikzelf denk dat god niet bestaat maar dit is mijn mening. Maar ik ben wel van mening dat religie mensen kracht geeft en positief is, alleen jammer dat mensen daarom onderling vechten en oorlog voeren, om te bepalen wat nou dè waarheid is.
 

DeletedUser

Gast
Ik weet niet of het langs is gekomen al, maar het vraagstuk over hoe de oerknal is ontstaan heeft een mogelijke verklaring: Voor dit universum bestond was er een vorige, hier zijn ze achtergekomen doordat ze erachter zijn gekomen dat het universum steeds langzamer uitzet, dus ook ooit is zal moeten inkrimpen en imploderen, waardoor ze tot de conclusie kwamen dat er ooit een grote knal geweest moest zijn, hoe de knal is ontstaan gaat als volgt: doordat alle atomen bij elkaar zaten was de kans dat ze botsten zeer groot dat ze botsten, als er atomen botsen ontstaat er energie en hoe meer er botsen hoe meer energie en uiteindelijk zal dat een explosie veroorzaken. Dit is hoe ik denk hoe de oerknal heeft plaats gevonden
Lol :p
 

Araluen

Manticore
Ik weet niet of het langs is gekomen al, maar het vraagstuk over hoe de oerknal is ontstaan heeft een mogelijke verklaring: Voor dit universum bestond was er een vorige, hier zijn ze achtergekomen doordat ze erachter zijn gekomen dat het universum steeds langzamer uitzet, dus ook ooit is zal moeten inkrimpen en imploderen, waardoor ze tot de conclusie kwamen dat er ooit een grote knal geweest moest zijn, hoe de knal is ontstaan gaat als volgt: doordat alle atomen bij elkaar zaten was de kans dat ze botsten zeer groot dat ze botsten, als er atomen botsen ontstaat er energie en hoe meer er botsen hoe meer energie en uiteindelijk zal dat een explosie veroorzaken. Dit is hoe ik denk hoe de oerknal heeft plaats gevonden, alleen heb je de vraag hoe bestaan er atomen, hoe bestaat er überhaupt iets?
Dit is een vraag die niet te beantwoorden valt, net als bestaat god? Je weet het alleen als je het zelf ziet, sommigen denken hem te zien maar dit kunnen ook waanbeelden zijn omdat ze hem willen zien, dus dit vraagstuk kan je alleen maar gissen, ook al zijn er veel dingen waar god voor "zorgde" onderuit gehaald door de wetenschap.
Ikzelf denk dat god niet bestaat maar dit is mijn mening. Maar ik ben wel van mening dat religie mensen kracht geeft en positief is, alleen jammer dat mensen daarom onderling vechten en oorlog voeren, om te bepalen wat nou dè waarheid is.

Een klein puntje: in die tijd hadden ze nog geen atomen. . .
 

DeletedUser

Gast
Er is geloof ik een film die meerdere bewijzen tegen het christendom schijnt te hebben. En erg kritisch overal naar kijkt, ook een boek van... Iemans die weet wat ik bedoel? K ben op zoek naar die film. Zou m graag eens kijken, iemand die de titel weet?
 

DeletedUser

Gast
Er is geloof ik een film die meerdere bewijzen tegen het christendom schijnt te hebben. En erg kritisch overal naar kijkt, ook een boek van... Iemans die weet wat ik bedoel? K ben op zoek naar die film. Zou m graag eens kijken, iemand die de titel weet?

Life of brian xD
 

DeletedUser

Gast
Thnx die bedoel k jah, n aanrader?

haha meen je dat? :p
lees de hele robert langdon-reeks maar meteen uit want zijn goeie boeken!

de schrijver is trouwens zelf een christen, maar hier en daar zie je wel commentaar op de paus. in inferno wordt bv gezegd dat je voor advies over voorbehoedsmiddelen vooral bij een groep 80jarige celibataire mannen moet zijn :p vond ik 'n goeie :D
 

DeletedUser

Gast
haha meen je dat? :p
lees de hele robert langdon-reeks maar meteen uit want zijn goeie boeken!

de schrijver is trouwens zelf een christen, maar hier en daar zie je wel commentaar op de paus. in inferno wordt bv gezegd dat je voor advies over voorbehoedsmiddelen vooral bij een groep 80jarige celibataire mannen moet zijn :p vond ik 'n goeie :D
haha jep k meen t ;) hoezo? Mn omschrijving was erg slecht hea? Gelukkig.iemand die wist wat k bedoelde :D
Houd niet zo van lezen dus kijk liever verfilmde versies over t algemeen. :p

sorry voor het afwijken van het onderwerp.

Wat ik me afvroeg, wat is nou over het algemeen jullie grootste ergenis over de kerk of over gelovigen? Wat zou er echt beter moeten? Ik heb binnenkort een kans dit eens flink aan te kaarten wss :) dus brand maar los :p
 
Bovenaan