Ik weet niet of het langs is gekomen al, maar het vraagstuk over hoe de oerknal is ontstaan heeft een mogelijke verklaring: Voor dit universum bestond was er een vorige, hier zijn ze achtergekomen doordat ze erachter zijn gekomen dat het universum steeds langzamer uitzet, dus ook ooit is zal moeten inkrimpen en imploderen, waardoor ze tot de conclusie kwamen dat er ooit een grote knal geweest moest zijn, hoe de knal is ontstaan gaat als volgt: doordat alle atomen bij elkaar zaten was de kans dat ze botsten zeer groot dat ze botsten, als er atomen botsen ontstaat er energie en hoe meer er botsen hoe meer energie en uiteindelijk zal dat een explosie veroorzaken. Dit is hoe ik denk hoe de oerknal heeft plaats gevonden, alleen heb je de vraag hoe bestaan er atomen, hoe bestaat er überhaupt iets?
Dit is een vraag die niet te beantwoorden valt, net als bestaat god? Je weet het alleen als je het zelf ziet, sommigen denken hem te zien maar dit kunnen ook waanbeelden zijn omdat ze hem willen zien, dus dit vraagstuk kan je alleen maar gissen, ook al zijn er veel dingen waar god voor "zorgde" onderuit gehaald door de wetenschap.
Ikzelf denk dat god niet bestaat maar dit is mijn mening. Maar ik ben wel van mening dat religie mensen kracht geeft en positief is, alleen jammer dat mensen daarom onderling vechten en oorlog voeren, om te bepalen wat nou dè waarheid is.