• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

God bestaat...!!

DeletedUser

Gast
Dat vind ik dan ook wel is mooi om van een christelijk opgevoed persoon te horen. :)
Dit is ook de reden waarom ik momenteel zo tegen de islam ben, Deze mensen zijn gehersenspoeld door de idealen die worden vast gesteld door de koran. Aanslagen etc... Als het Jodendom of het boedisme dit zou doen zou ik er ook een hekel aan hebben...
Ik hoop dat mensen nu een beetje begrijpen waarom ik zo fel tegen de Islam ben.
 

DeletedUser9104

Gast
Dit is ook de reden waarom ik momenteel zo tegen de islam ben, Deze mensen zijn gehersenspoeld door de idealen die worden vast gesteld door de koran. Aanslagen etc... Als het Jodendom of het boedisme dit zou doen zou ik er ook een hekel aan hebben...
Ik hoop dat mensen nu een beetje begrijpen waarom ik zo fel tegen de Islam ben.

Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu me meer ga verdiepen in het geloof... Ik kan er nu rationeler naar kijken. Ik ben nieuwsgierig naar wat de beweegredenen van mensen die er voor kiezen om een bepaald geloof te volgen. Aangezien het niet in mijn opvoeding zat, weet ik er weinig van, maar ik wil wel aan die mensen kunnen laten zien dat ik ze respecteer en kan inzien waarom hun keuzes maken zoals ze ze maken
 

DeletedUser

Gast
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu me meer ga verdiepen in het geloof... Ik kan er nu rationeler naar kijken. Ik ben nieuwsgierig naar wat de beweegredenen van mensen die er voor kiezen om een bepaald geloof te volgen. Aangezien het niet in mijn opvoeding zat, weet ik er weinig van, maar ik wil wel aan die mensen kunnen laten zien dat ik ze respecteer en kan inzien waarom hun keuzes maken zoals ze ze maken
ik ben blij dat er positief word gereageerd op mijn 2 posts, Ik heb het hier niet vaak over omdat ik me nogal schaam dat ik mijn geloof heb laten vallen. Ik geloof wel dat er iets is wat mensen niet kunnen beredeneren.
Als ik kijk naar de radio bijvoorbeeld, Pop pop pop pop pop rock etc. Inspirerende muziek zoals raps waar een echt verhaal achter zit en mensen een uitleg geeft over bepaalde zaken komen nooit op de radio. Ik heb het gevoel dat de "overheid" ons dom probeert te houden.
Daarom ook, de bijbel, de koran, de thora zijn allemaal door mensen geschreven en willen mensen een reden geven waarom bepaalde zaken zijn zoals ze zijn.
 

DeletedUser12440

Gast
Dit is ook de reden waarom ik momenteel zo tegen de islam ben, Deze mensen zijn gehersenspoeld door de idealen die worden vast gesteld door de koran. Aanslagen etc... Als het Jodendom of het boedisme dit zou doen zou ik er ook een hekel aan hebben...
Ik hoop dat mensen nu een beetje begrijpen waarom ik zo fel tegen de Islam ben.

Heb je nog nooit van israel gehoort heeft de zelfde idealen als IS alleen voeren ze het anders uit.
In burma en afrikaanse landen worden hele moslim families en dorpen uitgemoord door christelijken omdat ze misschien een bedreiging vormen.
Islam roept niet om tot geweld dat zijn debielen die hun eigen geloof niet snappen en worden gedreven door geld en geweld
 

Araluen

Manticore
Islam roept niet om tot geweld dat zijn debielen die hun eigen geloof niet snappen en worden gedreven door geld en geweld

Inderdaad. Heel eerlijk, ik vind het principe van de Islam eigenlijk heel goed. Wat ze eigenlijk zeggen is dat je geen slechte dingen mag doen en als je dat toch doet dat je dan niet bij god, maar bij jezelf vergeving moet zoeken. Als je je daar goed aan houdt, dan vind ik het Islam eigenlijk misschien wel het beste geloof van allemaal. Helaas lazen anderen dat principe als 'je mag slechte dingen doen, zolang het je spijt' en weer anderen lazen dát principe als 'je mag slechte dingen doen, zolang je er vrede mee hebt.'
Dat was niet de oorspronkelijke bedoeling van dat geloof.
 

DeletedUser12440

Gast
Je hebt ook nog de smoes 'hun geloven iets anders dus het mag' terwijl duidelijk in koran staat dat je respect voor iedereen en elk geloof hoort te hebben.
Het is een zwakte om iemand af te rekenen op zijn geloof draait uiteindelijk allemaal gewoon om geld.
Want in het begin van de syrie burgeroorlog was ISIS nog de goede partij en werden ze volop gefinacieert door amerika stond john mccain nog vrolijk handjes met de leiders te schudden en nu is het de grooste vijand.
 

DeletedUser

Gast
Heb je nog nooit van israel gehoort heeft de zelfde idealen als IS alleen voeren ze het anders uit.
In burma en afrikaanse landen worden hele moslim families en dorpen uitgemoord door christelijken omdat ze misschien een bedreiging vormen.
Islam roept niet om tot geweld dat zijn debielen die hun eigen geloof niet snappen en worden gedreven door geld en geweld

Vergeet de Boeddhisten niet. Die slachten er in Myanmar ook lustig op los.

-------

We kunnen met z'n allen de Islam wel de schuld geven, maar misschien kunnen we beter kijken wat ze zelf gecreëerd hebben in het Midden Oosten. Bombardementen, slachtingen, verkrachtingen, gifgas, van alles hebben wij over de islamitische landen uitgestort. Buiten dat hebben we leiders als Khadaffi vermoord en met Assad waren we hetzelfde van plan. Dat waren mensen die tegen diezelfde extremisten vochten waar we nu zo'n last van hebben. In Libië werden al die extremisten na de dood van Khadaffi vrijgelaten uit de gevangenis omdat wij zogenaamd dachten dat het politieke gevangenen waren. Een week later verlustigden die "politieke gevangenen" zich al aan organen van slachtoffers.

Zoveel geweld over bevolkingen uitstorten leidt uiteraard tot extreme gedachten, wraakgevoelens en meer houvast aan geloof. Je moet toch wat als je hele familie is weggebombardeerd en je geen huis meer hebt om in te leven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Umh, de Islam is echt niet het enige geloof dat slechte dingen doet.
De Christenen hebben eeuwenlang mensen vermoord om hun geloof, en hun gelovigen opgelicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Heb je nog nooit van israel gehoort heeft de zelfde idealen als IS alleen voeren ze het anders uit.
In burma en afrikaanse landen worden hele moslim families en dorpen uitgemoord door christelijken omdat ze misschien een bedreiging vormen.
Islam roept niet om tot geweld dat zijn debielen die hun eigen geloof niet snappen en worden gedreven door geld en geweld
Zoals elke moslim knuffelaar, gelijk een andere religie er bij houden. Dus omdat de christenen het ook doen, betekent dat dat de islam het ook mag doen??? NEE. Eerst kijken naar jezelf voordat je onzin uitspraken voort gaat zeggen.

---​

Inderdaad. Heel eerlijk, ik vind het principe van de Islam eigenlijk heel goed. Wat ze eigenlijk zeggen is dat je geen slechte dingen mag doen en als je dat toch doet dat je dan niet bij god, maar bij jezelf vergeving moet zoeken. Als je je daar goed aan houdt, dan vind ik het Islam eigenlijk misschien wel het beste geloof van allemaal. Helaas lazen anderen dat principe als 'je mag slechte dingen doen, zolang het je spijt' en weer anderen lazen dát principe als 'je mag slechte dingen doen, zolang je er vrede mee hebt.'
Dat was niet de oorspronkelijke bedoeling van dat geloof.
Ohja tuurlijk ik dacht even dat het aan mij lag, het is is natuurlijk 100% rechtvaardig om iemand te vermoorden. Jij hebt het over het principe.... Maar doen ze dat? NEE. Ze blazen zichzelf op en nemen daarmee honderden andere met zich mee. Dus omdat ze boos zijn nemen ze het leven van honderden of duizenden onschuldige.
Als jij dat een goed principe kan je beter zelf ook een aanslag gaan plegen pannenkoek
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12440

Gast
Zoals elke moslim knuffelaar, gelijk een andere religie er bij houden. Dus omdat de christenen het ook doen, betekent dat dat de islam het ook mag doen??? NEE. Eerst kijken naar jezelf voordat je onzin uitspraken voort gaat zeggen.

Nee elke wilders aanhanger klaagt alleen over de islam en is voor de rest stil aangezien hun leider diep in de bil gaat van israel.

Daarbij ben ik van mening dat IS-Boko haram-al qaida - taliban en de rest gewoon moet worden plat gebombardeerd
 

DeletedUser

Gast
Voor deze man is de Islam toch wel degelijk iets deugdelijks! ;)

[video=youtube;z_4EyCrnGG8]http://www.youtube.com/watch?v=z_4EyCrnGG8[/video]
 

DeletedUser

Gast
Hahaha, denk dat volgzaam of angstig een betere omschrijving zou zijn! :p

Gaat me meer om het feit, dat de doctrine ook een positieve uitwerking kan hebben
en niet enkel dood en verderf voorschrijft!
 

DeletedUser

Gast
Nee elke wilders aanhanger klaagt alleen over de islam en is voor de rest stil aangezien hun leider diep in de bil gaat van israel.

Daarbij ben ik van mening dat IS-Boko haram-al qaida - taliban en de rest gewoon moet worden plat gebombardeerd

Een ja en een nee, Boko Haram en IS mogen wel gebombardeerd worden. Al Qaida wordt al jarenlang gebombadeerd maar die mensen vechten eigenlijk tegen het kwaad. het klinkt raar maar je zou eigenlijk ff een wikipedia pagina van zo een Binladen moeten lezen is wel interessant! Overigens ben ik van mening dat het hele midden-oosten weggebombardeerd mag worden.
 

DeletedUser

Gast
Een ja en een nee, Boko Haram en IS mogen wel gebombardeerd worden. Al Qaida wordt al jarenlang gebombadeerd maar die mensen vechten eigenlijk tegen het kwaad. het klinkt raar maar je zou eigenlijk ff een wikipedia pagina van zo een Binladen moeten lezen is wel interessant! Overigens ben ik van mening dat het hele midden-oosten weggebombardeerd mag worden.
Eindelijk komen er mensen uit voor hun mening.
 

Araluen

Manticore
Zoals elke moslim knuffelaar, gelijk een andere religie er bij houden. Dus omdat de christenen het ook doen, betekent dat dat de islam het ook mag doen??? NEE. Eerst kijken naar jezelf voordat je onzin uitspraken voort gaat zeggen.

---​

Ohja tuurlijk ik dacht even dat het aan mij lag, het is is natuurlijk 100% rechtvaardig om iemand te vermoorden. Jij hebt het over het principe.... Maar doen ze dat? NEE. Ze blazen zichzelf op en nemen daarmee honderden andere met zich mee. Dus omdat ze boos zijn nemen ze het leven van honderden of duizenden onschuldige.
Als jij dat een goed principe kan je beter zelf ook een aanslag gaan plegen pannenkoek

Is generaliseren niet ook een drogredenering? Je antwoord voldoet niet en het is raar om miljoenen mensen te verwijten van wat tien mensen doen.
 

DeletedUser13380

Gast
Een ja en een nee, Boko Haram en IS mogen wel gebombardeerd worden. Al Qaida wordt al jarenlang gebombadeerd maar die mensen vechten eigenlijk tegen het kwaad. het klinkt raar maar je zou eigenlijk ff een wikipedia pagina van zo een Binladen moeten lezen is wel interessant! Overigens ben ik van mening dat het hele midden-oosten weggebombardeerd mag worden.

Wikipedia is een onbetrouwbare bron. En ik vind beide organisaties niet oké, eigenlijk.
Om dan te zeggen dat het Midden-Oosten weg gebombardeerd mag worden... Doet me denken aan de film 'The Box', zolang het iemand anders is die je niet kent, doe je maar. Maar als zij dat zouden zeggen over ons (wij willen Europa plat), dan krijg je andere reacties. 99% van de bevolking in het Midden-Oosten heeft hier niets mee te maken.

Is generaliseren niet ook een drogredenering? Je antwoord voldoet niet en het is raar om miljoenen mensen te verwijten van wat tien mensen doen.

Dat bedoel ik dus. Ben het er mee eens.
 

DeletedUser

Gast
Is generaliseren niet ook een drogredenering? Je antwoord voldoet niet en het is raar om miljoenen mensen te verwijten van wat tien mensen doen.

Als jij denkt dat 10 mensen dit doen ben je of: 1. Heel dom. of 2. Geen idee hoe de wereld in elkaar zit
 
Bovenaan