• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Godsdiensten.

DeletedUser

Gast
lol... sommigen zeggen "er is geen bewijs"
daarom heet het ook "geloof" ?
 

DeletedUser

Gast
Hoe komt het toch dat mensen zich zo snel beledigd voelen door gelovigen..
 

DeletedUser

Gast
De reden dat ik me beledigd voel door gelovigen die mij willen converteren is dat ze me blijkbaar aanzien voor iemand die gelooft in fabeltjes ;)

Ik ben dol op fantasy verhalen, maar ik besef wel dat het verhalen zijn en meer niet.
 

DeletedUser

Gast
Hoe komt het toch dat mensen zich zo snel beledigd voelen door gelovigen..
De reden dat ik me beledigd voel door gelovigen die mij willen converteren is dat ze me blijkbaar aanzien voor iemand die gelooft in fabeltjes ;)

Ik ben dol op fantasy verhalen, maar ik besef wel dat het verhalen zijn en meer niet.

Ik heb sterk het gevoel dat hier zaken ietwat door elkaar gehaald of omgedraaid worden - ik raak in de war. Zou iemand dit kunnen toelichten?
 

DeletedUser

Gast
Hoe komt het toch dat mensen zich zo snel beledigd voelen door gelovigen..

Ik denk dat het vaker andersom is... Komt omdat gelovigen maar in één concept geloven. Wetenschap is bereid alles aan te nemen wat bewezen is. ;)

Tenminste, zo hoort het.
 

DeletedUser

Gast
De vraag van zivota was waarom mensen zich zo snel beledigd voelden door gelovigen :p

Maar waarschijnlijk bedoelde hij inderdaad wat anders.
 

DeletedUser

Gast
De vraag van zivota was waarom mensen zich zo snel beledigd voelden door gelovigen :p

Maar waarschijnlijk bedoelde hij inderdaad wat anders.

IK heb mij nog nooit beledigd door gelovigen gevoeld, doch meen wel dat menig gesprekspartner - een gelovige - dat wèl deed... :confused:
 

DeletedUser

Gast
Ach ja :O

Ken jij enig boek, welke uitgaat van een godsdienst en géén geweld bevat? :p

BTW) Betreffende hoofddoekjes, boerka's en meer een leuk feitje: in de Koran staat hier helemaal niets over. Nee, het is zelfs zo dat in de Bijbel staat geschreven dat de vrouw het hoofd dient te bedekken :D
De Islamieten hadden al een cultuur van bedekte hoofden en gezichten, waar dit gebod dus niet erg nieuw was. Cultuur en vermeende religieuze regels vloeiden samen. In Europa echter zag de vrouw steeds meer af van het bedekken van het hoofd - vast ook om redenen.​

in de Bijbel en de koran staan veel dezelfde dingen.
en trouwen de Bijbel begint in Irak.
en in het vroegere Israel, was het ook al de gewoonte om een hoofddoek te dragen
 

DeletedUser

Gast
als ik mijn informatie goed heb was de reden van het dragen van hoofdoekjes volgens de koran, door mohammed voorgesteld om hun vrouwen te kunnen onderscheiden van andere vrouwen toen ze gedwongen werden naar een ander gebied te trekken,

echter dit was nooit een verplichting voor vrouwen
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat het vaker andersom is... Komt omdat gelovigen maar in één concept geloven. Wetenschap is bereid alles aan te nemen wat bewezen is. ;)

Tenminste, zo hoort het.
hehe, wetenschap gaat juist ook over het onbewezen "fabeltjes" en probeert daar juist bewijzen voor te vinden.

ik had een leraar natuurkunde en die had jarenlang een stelling en deze ook onderbouwd met "bewijzen" totdat een keer een leerling met een bewijs kwam dat zijn stelling volledig onderuit haalde, nu zou je zeggen denken dat die leraar heel boos was omdat hij jarenlang iets had nagejaagd dat volledig nuttloos was,

echter hij was juist heel blij omdat er nu definitief bewijs was en omdat dit de kennis van de wetenschap vergrootte.


ik denk dat gelovige mischien wel een beetje bang zijn voor bewijzen of hun god wel of niet bestaat, want als hun god niet bestaat is hun geloof weg en dat is toch wel een groot deel van hun bestaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Godsdiensten.

Wij zijn in de Islam 100% zeker. Er word ons aangeleerd dat wij apen waren, wij negeren het dus. Als je vind dat je een aap was dan moet je maar met ze samenleven, het zijn toch je voorouders, dus een visite kan geen kwaad he?

In de Koran stond er over het feit van Gibraltar sinds 621 pngeveer N.Chr.
Er stond ook over de baarmoeder sinds deze tijd, maar de wetenschap heeft het pas in de jaren 60' gevonden.
Zo zijn er nog veel meer dingen zoals, dat er stond dat hetgeen diep in het water de bergen zou bereike, namelijk elektriciteit.

Ik kan nog veel halen als je wilt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Godsdiensten.

Zo zijn er nog veel meer dingen zoals, dat er stond dat hetgeen diep in het water de bergen zou bereike, namelijk elektriciteit.

Deze snap ik niet. Wat bedoel je hiermee?


Verder heb ik laatst voor het eerst gelezen in "The Gospel of the Flying Spaghetti Monster" en hoe meer ik er van lees, hoe meer ik er voor voel om me te converteren. Ik ga iig binnenkort het boek voor mezelf aanschaffen :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Godsdiensten.

Wij zijn in de Islam 100% zeker. Er word ons aangeleerd dat wij apen waren, wij negeren het dus. Als je vind dat je een aap was dan moet je maar met ze samenleven, het zijn toch je voorouders, dus een visite kan geen kwaad he?

De hele wereld (behalve de Islam) is het met de evolutietheorie eens. Zelfs de paus geeft toe dat er grote delen waarheid kunnen zijn. Het is toch wel een beetje naïef om te denken dat jullie met een kleine groep denken dat jullie gelijk hebben, terwijl het tegendeel zo goed als bewezen is. Het boek is al eeuwenoud, maar toegeven met de wetenschap van nu dat er foutjes in staan, ho maar. Dat vind ik dus een beetje raar.
 

DeletedUser

Gast
AW: Godsdiensten.

De islamieten zijn er met zo een 3 miljard ongeveer dus een kleine groep is het niet echt,

met dat elektriciteit bedoel ik, dat elektriciteit d.m.v water word aangemaakt en nu is er zelfs elektriciteit bij de mensen op de bergen.

Fouten staan er nooit in,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan