• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het groot politiek topic

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ja, maar dat is ook meer omdat Europa ook niet altijd het beste kan beslissen voor jou land. Stel je voor straks worden wij allemaal door 1 parlement bestuurd in bijv duitsland, dan is het duits belang voorop he. Niks europa, duits belang, dat moeten we ook niet hebben ofc. ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ja, maar dat is ook meer omdat Europa ook niet altijd het beste kan beslissen voor jou land. Stel je voor straks worden wij allemaal door 1 parlement bestuurd in bijv duitsland, dan is het duits belang voorop he. Niks europa, duits belang, dat moeten we ook niet hebben ofc. ;)

Onzin.
Op dit moment is er ook een Europees parlement. De plaats waar dat is heeft niets te maken met de zetelverdeling.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Niet helemaal eens met je post Neptunus. België is een monarchie en de koning heeft zo goed als geen macht hier, enkel nog enkele bevoegdheden.

Ik weet alleen dat de koning kan weigeren een wet goed te keuren. Zoals destijds met de abortuswet gebeurde. Voor de rest heb ik geen idee wat de koning noch kan. In ieder geval is de koninklijke familie voor mij overbodig. Ze kosten enkel geld en het is nu niet om te zeggen dat ze echt een nodige functie uitoefenen. Daarbij is België zo goed als een democratie. We hebben regeringen op stedelijk, provinciaal, gewestelijk, en nationaal niveau en nog meer. En dan kan de koning 1 ding. Niet echt een monarchie.:rolleyes:

Ja, maar dat is ook meer omdat Europa ook niet altijd het beste kan beslissen voor jou land. Stel je voor straks worden wij allemaal door 1 parlement bestuurd in bijv duitsland, dan is het duits belang voorop he. Niks europa, duits belang, dat moeten we ook niet hebben ofc. ;)


Natuurlijk niet. Dat is ook het grote probleem van mensen. Egoïsme en hebzucht. En dat men een illusie heeft van separatie. Duitsland, Frankrijk, België, Mexico, Marokko, Georgië,... We gedragen ons als aparte "soorten" maar zijn allemaal hetzelfde. Mensen.8-)
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Als er een koningshuis is is het sowieso een monarchie. Monarchie en democratie zijn overigens geen tegengestelden. Hier gaan ze gewoon samen :)

Verder ben ik niet tegen het koningshuis, maar wel tegen de dotaties voor de koninklijke familie. Die mogen wat mij betreft drastisch naar beneden gehaald worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Als er een koningshuis is is het sowieso een monarchie. Monarchie en democratie zijn overigens geen tegengestelden. Hier gaan ze gewoon samen :)

Verder ben ik niet tegen het koningshuis, maar wel tegen de dotaties voor de koninklijke familie. Die mogen wat mij betreft drastisch naar beneden gehaald worden.

Toch vindt ik België geen van beide. Het is een echte combinatie waarbij de democratie de overhand heeft. Wat die dotatie betreft ben ik al heel blij dat binnenkort enkel de koning/koningin en de kroonprins/prinses nog geld krijgen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Toch vindt ik België geen van beide. Het is een echte combinatie waarbij de democratie de overhand heeft. Wat die dotatie betreft ben ik al heel blij dat binnenkort enkel de koning/koningin en de kroonprins/prinses nog geld krijgen.

België is weldegelijk een democratie en een monarchie hoor. Alleen is het geen absolute monarchie en ook geen directe (pure) massademocratie.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

België is weldegelijk een democratie en een monarchie hoor. Alleen is het geen absolute monarchie en ook geen directe (pure) massademocratie.

Dus is het een combinatie. ff een vraagje. Waar kom je zo een toestand nog tegen? Ik bedoel zowel democratie als monastrie.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

1. Politiek staat gelijk aan Mafia... Legale Mafia...
2. Bepaalde personen kunnen nog zo'n vlotte en leuke babbel hebben, maar als ze dan uiteindelijk op de regerings stoel zitten zijn ze al hun standpunten vergeten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

1. Politiek staat gelijk aan Mafia... Legale Mafia...
2. Bepaalde personen kunnen nog zo'n vlotte en leuke babbel hebben, maar als ze dan uiteindelijk op de regerings stoel zitten zijn ze al hun standpunten vergeten.

Dat laatste klopt wel en dat eerste in het geval van Italië.

Maar even serieus, sommige mensen vergeten nog wel eens dat er geen politiek zonder compromissen sluiten bestaat, dus dat is niet altijd standpunt vergeten, dat heet compromissen sluiten, want anders komt geen enkel van jouw standpunt ooit klaar.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Dat laatste klopt wel en dat eerste in het geval van Italië.

Maar even serieus, sommige mensen vergeten nog wel eens dat er geen politiek zonder compromissen sluiten bestaat, dus dat is niet altijd standpunt vergeten, dat heet compromissen sluiten, want anders komt geen enkel van jouw standpunt ooit klaar.

Toch zitten er ook heel wat mensen daar (als ze al komen opdagen) waarvan je denkt: "Hoe zijn die ooit verkozen kunnen worden?!"
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Toch zitten er ook heel wat mensen daar (als ze al komen opdagen) waarvan je denkt: "Hoe zijn die ooit verkozen kunnen worden?!"

Omdat een land een democratie is kan iedereen verkozen worden, zou wat zijn als alleen maar slimme mensen mochten worden gekozen. Dan ben je geen democratie meer.

Maar dat is een van de vraagpunten van de democratie dus.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Omdat een land een democratie is kan iedereen verkozen worden, zou wat zijn als alleen maar slimme mensen mochten worden gekozen. Dan ben je geen democratie meer.

Maar dat is een van de vraagpunten van de democratie dus.

Ik vindt dat iedereen ook mag verkozen worden maar er moet eens werk worden gemaakt van een verkozenenplicht. Een plicht die inhoud hoe je de job van politieker ook daadwerkelijk moet uitoefenen.

1. Beloftes maken is 1 ding. Maar er is een verschil tussen ze niet kunnen nakomen en ze gewoonweg niet nakomen.

2. Je standpunten moeten ten voordelen zijn van de bevolking en niet ten voordelen van jou.

3. Wie politieker wil zijn in een drietalig land moet de taal correct beheersen. Geen half frans, half Nederlands, half Italiaans,...

4. Ongewetigd afwezig. Aangezien een groot deel zich gedraagt als kleine kinderen doen we het net als op school. 5 keer niet komen opdagen bij een vergadering die te maken heeft met jou bevoegdheid en je krijgt een waarschuwing. Nog 1 keer en je mag je bevoegdheid afgeven.

En tot slot gaan we nog eens goed snoeien in de lonen.8-)
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Net als die monti zeker? Is wel echt een held overigens.

Heeft gewoon besloten te gaan werken zonder een salaris, omdat hij zijn steentje wilt bijdragen aan de bezuinigingen. Zulke mensen moeten worden gehuldigd.

Sowieso schets jij de werkelijkheid mooier af dan dat ie is Neptunus, want plannen komen er altijd omdat jij er iets van vind. Als jij ergens niks van vind, dan doe je er gewoon niks aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Net als die monti zeker? Is wel echt een held overigens.

Heeft gewoon besloten te gaan werken zonder een salaris, omdat hij zijn steentje wilt bijdragen aan de bezuinigingen. Zulke mensen moeten worden gehuldigd.

Sowieso schets jij de werkelijkheid mooier af dan dat ie is Neptunus, want plannen komen er altijd omdat jij er iets van vind. Als jij ergens niks van vind, dan doe je er gewoon niks aan.

Ik geef je helemaal gelijk. Dergelijke mensen zijn het die herdacht moeten worden. Mensen die iets doen voor andere zonder er eigen belang bij te hebben. Van mij mogen ze gerust wat besparen op de heilig verklaringen van al die katholieke. (met Pater Damiaan ben ik het wel eens) Want wat hebben de pausen de laatste jaren gedaan? Er is niet veel positiefs te horen geweest.

Dat ik de werkelijkheid mooier voorstel dan ze is is zeker waar. Maar hoe kan je er nu iets mooiers van maken als je geen idee hebt van wat allemaal mooier zou kunnen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Maja, met die lonen ben ik het wel niet eens. Miss zijn ze nu nog wat te hoog MP krijgt 181.00 dat klopt wel. Maar ze moeten ook niet drastisch omlaag. Voor een plafond van 120k euro / jaar ben ik wel voor, voor ambtenaren. Omdat het vooral veel werk is en erg lange dagen, daarnaast moet er ook wel een motivatie zijn en offeren zulke mensen wel vaak hun hele leven op aan politiek, want het is niet gewoon 4 jaar kamer, sommige zijn gewoon al 60 jaar bezig ermee.

Bijv lubbers is iemand die al erg lang bezig is met politiek en dat ook wel zou blijven denk ik. Ja, dat zulke mensen dan wat meer verdienen, boeit mij niet zo, een gemotiveerde politicus is ook goed voor ons. En als ze minder willen verdienen, leveren ze toch in wat ze minder willen verdienen? Maar dring dat de rest niet op.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Maja, met die lonen ben ik het wel niet eens. Miss zijn ze nu nog wat te hoog MP krijgt 181.00 dat klopt wel. Maar ze moeten ook niet drastisch omlaag. Voor een plafond van 120k euro / jaar ben ik wel voor, voor ambtenaren. Omdat het vooral veel werk is en erg lange dagen, daarnaast moet er ook wel een motivatie zijn en offeren zulke mensen wel vaak hun hele leven op aan politiek, want het is niet gewoon 4 jaar kamer, sommige zijn gewoon al 60 jaar bezig ermee.

Bijv lubbers is iemand die al erg lang bezig is met politiek en dat ook wel zou blijven denk ik. Ja, dat zulke mensen dan wat meer verdienen, boeit mij niet zo, een gemotiveerde politicus is ook goed voor ons. En als ze minder willen verdienen, leveren ze toch in wat ze minder willen verdienen? Maar dring dat de rest niet op.

Drastisch moeten ze nu ook weer niet zaken maar zoals jij zegt lijkt me wel goed. In mijn ogen moeten ze verdienen naargelang hun prestaties. Doen ze veel moeite en werken ze hard dan mogen ze al eens wat meer verdienen. Maar iemand die er zijn voeten aan veegt moet kordaat aangepakt worden. Een leidende functie moet serieus genomen worden en niet enkel meer aanzien als een winstgevende job. Het is vooral een verantwoordelijke job en als je niet in staat bent die verantwoordelijkheid te dragen dan moet je er niet aan beginnen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ach er is ook een partij, dat heet de splinterpartij die willen in de kamer zitten om gewoon niks te doen.

Tsja, dat hoort erbij, dat is ook een vorm van je punt duidelijk maken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ach er is ook een partij, dat heet de splinterpartij die willen in de kamer zitten om gewoon niks te doen.

Tsja, dat hoort erbij, dat is ook een vorm van je punt duidelijk maken.

En wat is je punt dan als je zoiets doet?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Dus is het een combinatie. ff een vraagje. Waar kom je zo een toestand nog tegen? Ik bedoel zowel democratie als monastrie.
Monarchie*
Nederland, Italië,... Is helemaal niet zo zeldzaam hoor. Dat is een overblijfsel van de geschiedenis in veel landen zeg maar.

Maar even serieus, sommige mensen vergeten nog wel eens dat er geen politiek zonder compromissen sluiten bestaat, dus dat is niet altijd standpunt vergeten, dat heet compromissen sluiten, want anders komt geen enkel van jouw standpunt ooit klaar.
Helemaal mee eens. Dat probleem hebben radicale partijen sowieso, en dat is dus net het probleem van de N-VA in België.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ja, maar daar heeft iedere partij last van.

Maar hoe denken jullie over de huidige politieke & vooral economische situatie in Europa. Hoe zou iets dan volgens ons moeten kunnen worden opgelost?

Ik las bijv vanmorgen een tweet van Wilders die alweer referendum aan het roepen was, maar dat hoeft van mij dan ook weer niet.
 
Bovenaan