• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het groot politiek topic

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ja, maar daar heeft iedere partij last van.

Maar hoe denken jullie over de huidige politieke & vooral economische situatie in Europa. Hoe zou iets dan volgens ons moeten kunnen worden opgelost?

Ik las bijv vanmorgen een tweet van Wilders die alweer referendum aan het roepen was, maar dat hoeft van mij dan ook weer niet.

Een referendum is niet slim. Een groot deel van de Nederlanders begrijpen toch geen snars van wat er precies misloopt. Typisch populistenpraat van Wilders.
Roept hij wel vaker op tot een referendum?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Jup, sowieso ben ik tegen een referendum. Hoogstens bij belangrijke dingen en dan volledig adviserend, maar meer moet het ook niet zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Jup, sowieso ben ik tegen een referendum. Hoogstens bij belangrijke dingen en dan volledig adviserend, maar meer moet het ook niet zijn.

Referendum? Was dat niet zoiets als de toestemming van het volk vragen ofzo.

In ieder geval ben ik volledig tegen mensen als Wilders en De winter. Die mensen vragen gewoon om een kogel door hun lijf te krijgen. Ze beledigen en discrimineren mensen op een paar van de ergste vlakken.
Maar ook op minder vlakken.

Neem nu De Winter. Die is tegen de bouw van grote moskeeën in Antwerpen. Ik geeft toe het is een kwelling voor het oog om een dergelijke bouwstijl te zien tussen al die andere bouwstijlen die er al staan maar om nu te gaan rondlopen met verbodsborden met een moskee op is toch wel er om vragen hé.:rolleyes:

En denkt die nu nooit eens aan hoe het er ergens anders aan toe gaat. Alsof hij het leuk zou vinden als de Turken bv zo gaan rondlopen omdat hij een kerk wil bouwen in Turkije.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Referendum? Was dat niet zoiets als de toestemming van het volk vragen ofzo.

Een referendum houdt inderdaad in dat je het volk gaat raadplegen (vandaar: volksraadpleging). Meestal zijn deze niet-bindend en worden ze gebruikt om de mening van het volk te krijgen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Jup, maar je hebt ook een bindend referendum, althans das het idee van D66 waarin het volk wel zeggenschap krijgt, maar dat is nogal wel dom.

Waar van mij wel een bindend referendum over mag komen is m.b.t ministers & motie van wantrouwen dat mocht het volk een motie van wantrouwen willen tegen houden, dat die daar ook de mogelijkheid toe heeft. Ongeacht een kamer meerderheid van 76/150.

En sowieso, zijn wel meer dingen waar men over klaagt. Vanmorgen las ik dus een tweet van wilders dat hij een streng islamitische imam die het goed vind dat je met 9 jarige kinderen seks hebt wilt weigeren uit nederland + mocht dat niet lukken dan maar alle moskee's dicht waar die gast in komt.

Op zich, dat zijn wel goede dingen, want zulke mensen verdienen geen podium.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Dat zijn geen goede dingen Tirion. De gelovige brave islamiet die naar de moskee wil gaan kan dat dus niet meer omdat zijn imam zo'n dingen zegt?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Dat zijn geen goede dingen Tirion. De gelovige brave islamiet die naar de moskee wil gaan kan dat dus niet meer omdat zijn imam zo'n dingen zegt?

Als je zo'n imam die erg omstreden is in Marokko een podium aanbied zonder vragen te stellen, dan is er ook iets goed mis met die moskee en zou zo'n moskee ook niet mogen open blijven in mijn visie, die hebben het net zo goed gedaan en erg radicale stromingen moeten wij al zeker geen podium geven hier, krijg je straks van die radicaal islamitische jeugd die denkt dat jihad ook in nederland kan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

je kunt niet als half-extremischitsche moslim hier komen, ik vind aanpassen.
denk aan het nederlands, dat is maar een klein taaltje, als wij naar frankrijk gaan, moeten wij frans praten, gaan we naar duitsland,praten we duits.

maar als zo'n moslim jeugd dan hier komt voor werk enzo. moeten die zich ook maar aanpassen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

(hoort hier eigenlijk niet thuis)

Maar hadden we 't vandaag ook over @ maatschappijleer. Maar de meeste nederlanders die emigreren passen zich ook weinig aan, leren de taal miss. Maar houden zich wel vast aan de normen & waarde van hun land, doen in principe moslim's hier ook. Daar maak ik dan op zich ook geen probleem van, zolang je maar gewoon werk hebt (of naar school gaat) en andere jouw wil niet gaat opdringen of onrust gaat stoken. Dat kan ik dan weer niet hebben.

En om dan maar weer naar politiek terug te gaan :

Dat die mensen dan door links flink in de watten moeten worden gelegd met plasma televisies en villa's ja, dat snap ik niet
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

je kunt niet als half-extremischitsche moslim hier komen, ik vind aanpassen.
denk aan het nederlands, dat is maar een klein taaltje, als wij naar frankrijk gaan, moeten wij frans praten, gaan we naar duitsland,praten we duits.

maar als zo'n moslim jeugd dan hier komt voor werk enzo. moeten die zich ook maar aanpassen.

En als zij naar België komen spreken ze Frans, Duits, ... Wij zijn een nogal taalvaardig volk hé. :p Ik begrijp wel dat Nederlands een moeilijke taal is om te leren.

(hoort hier eigenlijk niet thuis)

Maar hadden we 't vandaag ook over @ maatschappijleer. Maar de meeste nederlanders die emigreren passen zich ook weinig aan, leren de taal miss. Maar houden zich wel vast aan de normen & waarde van hun land, doen in principe moslim's hier ook. Daar maak ik dan op zich ook geen probleem van, zolang je maar gewoon werk hebt (of naar school gaat) en andere jouw wil niet gaat opdringen of onrust gaat stoken. Dat kan ik dan weer niet hebben.

En om dan maar weer naar politiek terug te gaan :

Dat die mensen dan door links flink in de watten moeten worden gelegd met plasma televisies en villa's ja, dat snap ik niet

Weet je wat ik niet begrijp? Dat extremistische partijen zoals Vlaams Belang beweren dat ze tegen de massa-immigratie zijn maar dan niets zeggen over (bruut gezegd) al die Hollanders die heel de tijd hier in Antwerpen zitten.:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Omdat bij allochtonen vaak wordt gekeken naar mensen met een kleurtje omdat die opvallen. Terwijl een nederlander in belgië net zo goed een allochtoon is, dat zegt men alleen niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Omdat bij allochtonen vaak wordt gekeken naar mensen met een kleurtje omdat die opvallen. Terwijl een nederlander in belgië net zo goed een allochtoon is, dat zegt men alleen niet.

Dat is wat ik bedoel. Ze beweren dat het geen discriminerende of racistische opmerkingen zijn als ze het hebben over immigranten enzo maar ze spreken wel alleen over mensen met een andere huidskleur en vooral een ander geloof.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Weet je wat ik niet begrijp? Dat extremistische partijen zoals Vlaams Belang beweren dat ze tegen de massa-immigratie zijn maar dan niets zeggen over (bruut gezegd) al die Hollanders die heel de tijd hier in Antwerpen zitten.:rolleyes:
Misschien een domme opmerking, maar tot 1830 was België een onderdeel van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.
Het feit dat Nederlands zich in elk geval verstaanbaar kunnen maken in Vlaanderen zal er ook iets mee te maken hebben.
Ik zou mij meer zorgen maken om de frans sprekende Belgen in Wallonië dan een paar Nederlanders in Vlaanderen.
Eigenwijze exemplaren zijn dat, al dat Frans praten tegen zowel Vlamingen als Nederlanders... Het zou verboden moeten worden. :p

Maar Vlaanderen mag van mij bij Nederland gevoegd worden mocht het ooit serieus niet gaan lukken om een regering te vormen. ;)
Nu heeft het bijna anderhalf jaar geduurd, hoe lang zal het de volgende keer duren. :O
 

DeletedUser6667

Gast
AW: Het groot politiek topic

Misschien een domme opmerking, maar tot 1830 was België een onderdeel van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.
Het feit dat Nederlands zich in elk geval verstaanbaar kunnen maken in Vlaanderen zal er ook iets mee te maken hebben.
Ik zou mij meer zorgen maken om de frans sprekende Belgen in Wallonië dan een paar Nederlanders in Vlaanderen.
Eigenwijze exemplaren zijn dat, al dat Frans praten tegen zowel Vlamingen als Nederlanders... Het zou verboden moeten worden. :p

Maar Vlaanderen mag van mij bij Nederland gevoegd worden mocht het ooit serieus niet gaan lukken om een regering te vormen. ;)
Nu heeft het bijna anderhalf jaar geduurd, hoe lang zal het de volgende keer duren. :O

Ik weet niet of jullie het weten, maar Vlaams komt oorspronkelijk van het duits. :D

Inderdaad, het is mij ook al opgevallen dat fransen, frans praten waar ze maar willen, zelfs in duitsland.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Misschien een domme opmerking, maar tot 1830 was België een onderdeel van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.
Het feit dat Nederlands zich in elk geval verstaanbaar kunnen maken in Vlaanderen zal er ook iets mee te maken hebben.
Ik zou mij meer zorgen maken om de frans sprekende Belgen in Wallonië dan een paar Nederlanders in Vlaanderen.
Eigenwijze exemplaren zijn dat, al dat Frans praten tegen zowel Vlamingen als Nederlanders... Het zou verboden moeten worden. :p

Maar Vlaanderen mag van mij bij Nederland gevoegd worden mocht het ooit serieus niet gaan lukken om een regering te vormen. ;)
Nu heeft het bijna anderhalf jaar geduurd, hoe lang zal het de volgende keer duren. :O

Ik wil gewoon aantonen dat uitspraken van dergelijke partijen weldegelijk racisme en discriminatie zijn.

En ik ben tegen een samenvoegen met Nederland, zelfs tegen een splitsing van België. Dan zou al de moed van die Belgen verloren gaan. En waarom willen jullie ons dan? Voor de haven van Antwerpen? Ik ben die discussie over het uitbaggeren van de Schelde nog niet vergeten. Nee dank je.Wist je dat Nederland toen België zich afscheurde de schelde jaren heeft dichtgehouden? Tot we hulp kregen van de Britten die de vrijmaking kochten.

Daarbij zijn België en Nederland op alle vlak heel verschillend.
Wij spreken Vlaams en jullie Nederlands. En dat geeft al een heel verschil. De schrijfwijze is misschien hetzelfde maar bij het spreken hoor je het al snel aan de woordkeuze enzo. Volgens mij waren het de Suriname die ooit van Nederland waren? Wel dat Nederlands zal zeker verschillen van dat in Nederland zelf.

Van die regering is het puur gezever. Zowel Di Rupo als De wever hebben hier schuld aangehad. Die werkte elkaar heel de tijd tegen. Daarbij vindt ik het schandalig dat Groen! en ecolo niet in de regering zitten.

Ik weet niet of jullie het weten, maar Vlaams komt oorspronkelijk van het duits. :D

Inderdaad, het is mij ook al opgevallen dat fransen, frans praten waar ze maar willen, zelfs in duitsland.

Fransen zijn nu eenmaal zo. Geen film die niet oversproken is in het Frans. Wij daarintegen. Gaan we naar Duitsland praten we Duits, Frankrijk Frans, Engeland Engels, China Chinees :p

Maar eerlijk gezegd had ik geen idee dat Vlaams van Duits afkomstig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Jullie schijnen hier ook te vergeten dat de afscheidingsbeweging die België onafhankelijk heeft gemaakt voornamelijk kwam van franstalige intellectuelen. Frans was oorspronkelijk dé taal in België.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Jullie schijnen hier ook te vergeten dat de afscheidingsbeweging die België onafhankelijk heeft gemaakt voornamelijk kwam van franstalige intellectuelen. Frans was oorspronkelijk dé taal in België.

Ja maar het zijn diezelfde Fransen die altijd de Nederlandstalige als minderwaardig aanzagen. Want bij een oorlog stonden de Vlamingen in de frontlinie terwijl de Waalse Generaals vanachter stonden toe te kijken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ja maar het zijn diezelfde Fransen die altijd de Nederlandstalige als minderwaardig aanzagen. Want bij een oorlog stonden de Vlamingen in de frontlinie terwijl de Waalse Generaals vanachter stonden toe te kijken.

Klopt.
Ik wil alleen maar aantonen dat we komen van een overwegend franstalig land.
 

DeletedUser6667

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ja maar het zijn diezelfde Fransen die altijd de Nederlandstalige als minderwaardig aanzagen. Want bij een oorlog stonden de Vlamingen in de frontlinie terwijl de Waalse Generaals vanachter stonden toe te kijken.

INderdaad! En nu klagen de waalse soldaten dat de top in het leger te vlaams is of met di rupo's woorden Oh no, c'est trop de Flamant.

Hetzelfde gold voor de nummerplaten. Er was een voorstel om in de plaats van het lelijke rood wit, het zwart geel te maken. Maar weer: Oh no, c'est trop de Flamant. :mad:
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

INderdaad! En nu klagen de waalse soldaten dat de top in het leger te vlaams is of met di rupo's woorden Oh no, c'est trop de Flamant.

Hetzelfde gold voor de nummerplaten. Er was een voorstel om in de plaats van het lelijke rood wit, het zwart geel te maken. Maar weer: Oh no, c'est trop de Flamant. :mad:

Waarom zou je de nummerplaten willen veranderen?
 
Bovenaan