• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het groot politiek topic

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

INderdaad! En nu klagen de waalse soldaten dat de top in het leger te vlaams is of met di rupo's woorden Oh no, c'est trop de Flamant.

Hetzelfde gold voor de nummerplaten. Er was een voorstel om in de plaats van het lelijke rood wit, het zwart geel te maken. Maar weer: Oh no, c'est trop de Flamant. :mad:

Ten eerste, ik lag echt in een deuk om deze post goed gedaan.

@ ronny, ik denk omdat de kleur niet te lezen is, zal wel makkelijker zijn voor de politie en eventueel verkeersongelukken voorkomen ofzo.

Maar belgië is gewoon qua politiek systeem een ontzettend raar land. Snap sowieso niet dat men het geregeld houd zoals het nu is waarin er gewoon in een parlement 2 verschillende talen spreken. Kun je dan niet beter gaan voor 1 parlement per taal voor de belangrijkste besluiten en een soort van klein parlement met 10 man ofzo waarin de aller belangrijkste besluiten worden genomen waarin de andere parlementen adviserend zijn?

Wat vinden jullie er trouwens van dat we hier straks 130 km / uur over de snelweg mogen crossen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ten eerste, ik lag echt in een deuk om deze post goed gedaan.

@ ronny, ik denk omdat de kleur niet te lezen is, zal wel makkelijker zijn voor de politie en eventueel verkeersongelukken voorkomen ofzo.

Maar belgië is gewoon qua politiek systeem een ontzettend raar land. Snap sowieso niet dat men het geregeld houd zoals het nu is waarin er gewoon in een parlement 2 verschillende talen spreken. Kun je dan niet beter gaan voor 1 parlement per taal voor de belangrijkste besluiten en een soort van klein parlement met 10 man ofzo waarin de aller belangrijkste besluiten worden genomen waarin de andere parlementen adviserend zijn?

Wat vinden jullie er trouwens van dat we hier straks 130 km / uur over de snelweg mogen crossen?

Laat het uit! We verzuipen nu al in de regeringen enzo. Nee ik ben voor hervormingen maar dan wel 1 met logica achter waar over is nagedacht.

130 lijkt me trouwens redelijk veel. Maar dat de staat niets afweet van verkeer is mij allang duidelijk. Vandaag vertelde onze leerkracht chemie ook weer iets. Bij smog alarm moet men trager rijden. Wel in de zomer zou dit effect hebben maar door dit ook te doen bij wintersmog stoot je juist meer uit! Weer iets geniaals van de overheid.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Donkerrood op wit niet leesbaar? Onzin. Overigens zijn ze volgens de Europese richtlijnen (dacht ik?) ook reflecterend gemaakt in het donker.
Zwart op donkergeel lijkt mij minder leesbaar hoor, en ook nog eens lelijker.
Tirion zei:
Maar belgië is gewoon qua politiek systeem een ontzettend raar land. Snap sowieso niet dat men het geregeld houd zoals het nu is waarin er gewoon in een parlement 2 verschillende talen spreken. Kun je dan niet beter gaan voor 1 parlement per taal voor de belangrijkste besluiten en een soort van klein parlement met 10 man ofzo waarin de aller belangrijkste besluiten worden genomen waarin de andere parlementen adviserend zijn?

Je kan met tien man geen correct proportioneel geheel maken. Overigens is er niets mis met het federaal parlement. Ook heeft elk gemeenschap (nederlands/frans/duits) EN gewest (Waals gewest/vlaams gewest/brussels hoofdstekelijk gewest) zijn eigen parlement voor de bevoegdheden die op dat niveau geregeld worden. Lijkt me niets mis mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Donkerrood op wit niet leesbaar? Onzin. Overigens zijn ze volgens de Europese richtlijnen (dacht ik?) ook reflecterend gemaakt in het donker.
Zwart op donkergeel lijkt mij minder leesbaar hoor, en ook nog eens lelijker.


Je kan met tien man geen correct proportioneel geheel maken. Overigens is er niets mis met het federaal parlement. Ook heeft elk gemeenschap (nederlands/frans/duits) EN gewest (Waals gewest/vlaams gewest/brussels hoofdstekelijk gewest) zijn eigen parlement voor de bevoegdheden die op dat niveau geregeld worden. Lijkt me niets mis mee

Wat er mis mee is is dat sommige zich dood debatteren zoals destijds bij de Romeinen. Men wil zoveel mogelijk zijn idee doorbrengen, wat ik wel versta, maar men moet leren eens water bij de wijn te doen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Mensen zeggen dat democratie en kapitalisme goed is.

dat is niet goed maar wel beter dan de andere besturing systeem. want bij democratie krijgt degene die het meest is de macht en de rest niet... en met het kapitalisme erbij ontstaat er allemaal gierige mensen in het land :D

ik ben geen voorstander van communisme maar ik zeg eerlijk er waren dingen die goed zijn bv. gratis voedsel + zorg dat is gewoon iets dat er moet zijn iedereen moet voedsel krijgen.. maar er zijn best veel nadelen bij communisme en dat maakt het juist weer niet goed.

als je demo en commu samen al die fouten weg haalt en bij elkaar voegt werkt ook niet want beide systemen hebben normen die over elkaar raken en dat wilt men niet...

er zal zeker later wanneer de mens weer slimmer is natuurlijk weer nieuwe systemen komen als men alleen denkt dat democratie eeuwig blijft zit je fout :p

Grieken hebben iets mooi gevonden maar dat was best handig voor kleine groep maar wanneer er 10 miljard mensen op de aarde zijn en als men ook nog planeten proberen bewoonbaar te maken...

dan is de kans groot dat de systemen zullen veranderen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Wat er mis mee is is dat sommige zich dood debatteren zoals destijds bij de Romeinen. Men wil zoveel mogelijk zijn idee doorbrengen, wat ik wel versta, maar men moet leren eens water bij de wijn te doen.

En dat is net wat de N-VA niet doet: water bij de wijn. Meeste andere partijen wel. Verder is veel debatteren niet per definitie slecht. Veel discussies zorgen voor een klaardere kijk op bepaalde wetsvoorstellen en amendementen.
Maar soms gaat het inderdaad best ver.
 

DeletedUser6667

Gast
AW: Het groot politiek topic

En dat is net wat de N-VA niet doet: water bij de wijn. Meeste andere partijen wel. Verder is veel debatteren niet per definitie slecht. Veel discussies zorgen voor een klaardere kijk op bepaalde wetsvoorstellen en amendementen.
Maar soms gaat het inderdaad best ver.

Ik vind de regering slecht! Johan van de Lanotte voor economie, ja man.
Daarnaast sluiten ze 40% van de vlaamse bevolking gewoon uit! De winnaar van de verkiezingen zit nu niet eens in de regering, wat is dat voor een bullshit??
 

DeletedUser14965

Gast
AW: Het groot politiek topic

Mensen zeggen dat democratie en kapitalisme goed is.

dat is niet goed maar wel beter dan de andere besturing systeem. want bij democratie krijgt degene die het meest is de macht en de rest niet... en met het kapitalisme erbij ontstaat er allemaal gierige mensen in het land :D

ik ben geen voorstander van communisme maar ik zeg eerlijk er waren dingen die goed zijn bv. gratis voedsel + zorg dat is gewoon iets dat er moet zijn iedereen moet voedsel krijgen.. maar er zijn best veel nadelen bij communisme en dat maakt het juist weer niet goed.

als je demo en commu samen al die fouten weg haalt en bij elkaar voegt werkt ook niet want beide systemen hebben normen die over elkaar raken en dat wilt men niet...

er zal zeker later wanneer de mens weer slimmer is natuurlijk weer nieuwe systemen komen als men alleen denkt dat democratie eeuwig blijft zit je fout :p

Grieken hebben iets mooi gevonden maar dat was best handig voor kleine groep maar wanneer er 10 miljard mensen op de aarde zijn en als men ook nog planeten proberen bewoonbaar te maken...

dan is de kans groot dat de systemen zullen veranderen.

Ik vind de regering slecht! Johan van de Lanotte voor economie, ja man.
Daarnaast sluiten ze 40% van de vlaamse bevolking gewoon uit! De winnaar van de verkiezingen zit nu niet eens in de regering, wat is dat voor een bullshit??

Straks wordt België de eerste die de nieuwe vorm van regeren ontwikkeld :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ik vind de regering slecht! Johan van de Lanotte voor economie, ja man.
Daarnaast sluiten ze 40% van de vlaamse bevolking gewoon uit! De winnaar van de verkiezingen zit nu niet eens in de regering, wat is dat voor een bullshit??

40%? Niet overdrijven he, een kleine 30%. Die nieuwe peilingen zijn allesbehalve betrouwbaar. En wat was er gebeurd als N-VA mee bleef onderhandelen? Dan werd er 70% van de Vlamingen uitgesloten, want N-VA zou NIET van zijn programma afwijken. Als ze al tot een akkoord zouden komen (die kans is miniem) zou het een nationalistisch akkoord zijn en daar zou een deel van die 30% het zelfs niet mee eens zijn.
Verder: wat is er mis met van de Lanotte als minister voor economie?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

En dat is net wat de N-VA niet doet: water bij de wijn. Meeste andere partijen wel. Verder is veel debatteren niet per definitie slecht. Veel discussies zorgen voor een klaardere kijk op bepaalde wetsvoorstellen en amendementen.
Maar soms gaat het inderdaad best ver.

Debatteren is goed. Je overlegd en wisselt ideeën en info uit maar je dooddebatteren zoals de politici hier hebben gedaan het laatste half jaar is gewoon dom en kinderachtig.

Ik vind de regering slecht! Johan van de Lanotte voor economie, ja man.
Daarnaast sluiten ze 40% van de vlaamse bevolking gewoon uit! De winnaar van de verkiezingen zit nu niet eens in de regering, wat is dat voor een bullshit??

Tja zoals Ronny al zei. De N-VA had ook een paar toegevingen moeten doen. Ik ben wel niet te spreken dat Groen en ecolo genegeerd worden. En naar het schijnt zouden de vrouwen op een dag in het zwart komen omdat er zo weinig vrouwen in de regering zitten.:)
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Donkerrood op wit niet leesbaar? Onzin. Overigens zijn ze volgens de Europese richtlijnen (dacht ik?) ook reflecterend gemaakt in het donker.
Zwart op donkergeel lijkt mij minder leesbaar hoor, en ook nog eens lelijker.

overigens even beetje offtopic :p
zwart op geel is juist het beste te lezen, het zijn DE 2 kleuren met het grootste contrast verschil en daarmee dus het beste te lezen.

Maar goed, even ontopic maar wel achterlopend:
130 km per uur vind ik een beetje nutteloos en zelfs negatief. De tijdwinst is minimaal tegenover de vervuiling.

(overigens rijden de meeste mensen nu al 130 waar 120 mag, dadelijk zal dat gewoon 140 op 130 wegen zijn ;) )
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

overigens even beetje offtopic :p
zwart op geel is juist het beste te lezen, het zijn DE 2 kleuren met het grootste contrast verschil en daarmee dus het beste te lezen.
Echt? Donkerrood op wit lijkt me duidelijker. Zeker in het donker!
Naja :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

overigens even beetje offtopic :p
zwart op geel is juist het beste te lezen, het zijn DE 2 kleuren met het grootste contrast verschil en daarmee dus het beste te lezen.

Maar goed, even ontopic maar wel achterlopend:
130 km per uur vind ik een beetje nutteloos en zelfs negatief. De tijdwinst is minimaal tegenover de vervuiling.

(overigens rijden de meeste mensen nu al 130 waar 120 mag, dadelijk zal dat gewoon 140 op 130 wegen zijn ;) )

Ja, dat dacht ik ook en ja of het nou zoveel beter is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat mensen die te hard rijden gewoon eerder gestraft moeten worden, zijn gewoon hufters en hufters moeten worden onthuft.

Daarnaast @ belgië hoe kan het dan wel beter volgens jullie?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Ja, dat dacht ik ook en ja of het nou zoveel beter is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat mensen die te hard rijden gewoon eerder gestraft moeten worden, zijn gewoon hufters en hufters moeten worden onthuft.

Daarnaast @ belgië hoe kan het dan wel beter volgens jullie?

Volgens mij is bij ons het grootste probleem communicatie en het overlappen van bevoegdheden. Bv in wilrijk wil men een nieuwe gevangenis zetten. Probleem. Men is momenteel volop bezig met het renoveren van de gebouwen die worden afgebroken als er een gevangenis komt.:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

overigens even beetje offtopic :p
zwart op geel is juist het beste te lezen, het zijn DE 2 kleuren met het grootste contrast verschil en daarmee dus het beste te lezen.

Maar goed, even ontopic maar wel achterlopend:
130 km per uur vind ik een beetje nutteloos en zelfs negatief. De tijdwinst is minimaal tegenover de vervuiling.

(overigens rijden de meeste mensen nu al 130 waar 120 mag, dadelijk zal dat gewoon 140 op 130 wegen zijn ;) )

Hier moet ik gewoon even op reageren:

Waar haal je vandaan dat het slechter is voor het milieu? Alle testen wijzen namelijk anders uit. Waarom? Omdat de doorstroom sochtends en smiddags sneller op de knelpunten (bv) is, ontstaan er minder lange file's die beduidend MEER uitstoot hebben dan wat dan ook.

Daarnaast is er niet aangetoont dat het slechter is voor het milieu als wat er nu gebeurt.

Wat je doet is dus simpelweg een conclusie trekken omdat andere dat ook doen. Probeer wel na te gaan of het klopt wat je zegt ;)


Dus het moraal van mijn verhaal:
Het is niet wetenschappelijk (doormiddel van onderzoeken) aangetoont dat het slechter voor het milieu is (zie de test stukken waar je al 130 mag), daarintegen wijst het er juist meer op dat het beter is voor het milieu aan de hand van de theorië betreffende de file's.
Oftewel, 130 is waarschijnlijk zelfs beter voor het milieu :)


@Tirion, te hard rijders aanpakken heeft in principe niks te maken met het 130 verhaal, gezien ze dat altijd al horen te doen :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Het groot politiek topic

Tuurlijk is 130 slechter voor het milieu, dat is zelfs wetenschappelijk aangetoond in tegenstelling tot wat Girewi zegt. 80 is de snelheid die de minste vervuiling veroorzaakt. Maar dat is inderdaad alleen zo als de snelheid constant is.

Girewi, wat jij zegt over de files is natuurlijk lulkoek. Knappe jongen die 130 in een file rijd. :)
 

maior

Boogschutter
AW: Het groot politiek topic

Tuurlijk is 130 slechter voor het milieu, dat is zelfs wetenschappelijk aangetoond in tegenstelling tot wat Girewi zegt. 80 is de snelheid die de minste vervuiling veroorzaakt. Maar dat is inderdaad alleen zo als de snelheid constant is.

Girewi, wat jij zegt over de files is natuurlijk lulkoek. Knappe jongen die 130 in een file rijd. :)

constant 80 rijden levert minder vervuiling als constant 130 rijden, maar hoe sneller je op een weg mag rijden, hoe minder files.. en files leveren juist meer vervuiling op waardoor er gemiddeld op sommige wegen er minder vervuiling is op een weg waar je 130 mag rijden in plaats van 80 of 120.
 

DeletedUser6667

Gast
AW: Het groot politiek topic

constant 80 rijden levert minder vervuiling als constant 130 rijden, maar hoe sneller je op een weg mag rijden, hoe minder files.. en files leveren juist meer vervuiling op waardoor er gemiddeld op sommige wegen er minder vervuiling is op een weg waar je 130 mag rijden in plaats van 80 of 120.

In duitsland, mag je soms met onbeperkte snelheid rijden :D
 
Bovenaan