• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wat is het doel/nut van het leven?

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

idd! ze hebben het allemaal zelf bedacht.

Mag je eigenlijk niet zeggen.. Maar ik denk dat wel. Maar eigenlijk geloof ik er wel lichtjes in.. Klinkt misschien absurd. Het heeft toch een grote impact op mens hoor.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Ja maar toch... Als god bestaat en hij wil dat wij geloven, waarom laat hij zich dan niet zien?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Om te zien wie het waardig is, zijn Tekenen zijn genoeg.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Knal, Aarde is een stuk rots dat afkoelt, komen bacterien op, worden groter door miljoenen jaren, biljard jaar later staan we hier te discussieren tegen elkaar op internet.. Zo moeilijk is het niet? :O

Eigenlijk wijken we nogal af van het onderwerp.;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Om te zien wie het waardig is, zijn Tekenen zijn genoeg.

Ja, zoals het teken van allah in een pannenkoek. Of een rots/boom (waar er miljarden van zijn) die in de richting van mekka gebogen/biddend staat.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Eigenlijk niet. Wat is het nut van het leven? Daaronder kun je toch stellen hoe het leven in elkaar zit toch? :)

Maar we hebben het nu meer over het ontstaan van alles, en niet echt wat het nut daarvan is.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Om te zien wie het waardig is, zijn Tekenen zijn genoeg.


Wanneer ik tegen een nieuwe werknemer zeg :
Wanneer ik als God tegen de mensen zeg :


Hier heb je uw boek, kijk naar de tekenen, volg alles wat hier instaat, ...
Hier heb je de koran, kijk naar mijn tekenen, volg alles wat hier instaat ...

Indien je tegen die periode uw werk niet kan doen, word je ontslagen.
Indien je tegen het einde van je leven niet geloofd in mij, ga je naar de hel.

Ving je het fair mocht ik iemand die opgeleid moet worden zo zou behandelen? Zelfde met God.

Als je het goed meent met iemand, help je hem. Ook al ben je een God.
Als God merkt dat mensen niet geloven in hem moet hij zichzelf maar tonen om die mensen te helpen geloven. Als hij dit niet doet is hij niet zo barmhartig dat men zich voordoet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Als je het goed meent met iemand, help je hem. Ook al ben je een God.
Als God merkt dat mensen niet geloven in hem moet hij zichzelf maar tonen om die mensen te helpen geloven. Als hij dit niet doet is hij niet zo barmhartig dat men zich voordoet.

Vind ik ook, je kan toch niet iemand naar ''de hel'' sturen als hij niet in iets gelooft dat hij nog nooit gezien heeft?
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Dingen hebben nut, het leven heeft zin, dus eigenlijk is dit topic bij de eerste post al scheefgegaan. Nut heeft iets als het je van pas komt of je het ergens bij kunt gebruiken, zin is hetgeen jij als invulling geeft op je leven om er inhoud aan te geven, door het die inhoud te geven krijgt je leven "zin".
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Wanneer ik tegen een nieuwe werknemer zeg :
Wanneer ik als God tegen de mensen zeg :


Hier heb je uw boek, kijk naar de tekenen, volg alles wat hier instaat, ...
Hier heb je de koran, kijk naar mijn tekenen, volg alles wat hier instaat ...

Indien je tegen die periode uw werk niet kan doen, word je ontslagen.
Indien je tegen het einde van je leven niet geloofd in mij, ga je naar de hel.

Ving je het fair mocht ik iemand die opgeleid moet worden zo zou behandelen? Zelfde met God.

Als je het goed meent met iemand, help je hem. Ook al ben je een God.
Als God merkt dat mensen niet geloven in hem moet hij zichzelf maar tonen om die mensen te helpen geloven. Als hij dit niet doet is hij niet zo barmhartig dat men zich voordoet.

Hij heeft de Profeten naar ons gestuurd, niet genoeg soms en de Koran ook natuurlijk.
 

DeletedUser9538

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Hij heeft de Profeten naar ons gestuurd, niet genoeg soms en de Koran ook natuurlijk.

Neen, niet genoeg.
In het voorbeeld van Dety.
Dety geeft als eigenaar van het bedrijd niet zelf het boek en de instructies aan zijn nieuwe werknemer met de boodschap" volg dit boek en de handleiding anders ontsla ik je", hij stuurt de afdelingschef en die doet hetzelfde.

Ik durf stelliger te zijn.
Als god in jou voorbeeld zou bestaan dan is deze niet barmhartig, het is een grote sadist.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Neen, niet genoeg.
In het voorbeeld van Dety.
Dety geeft als eigenaar van het bedrijd niet zelf het boek en de instructies aan zijn nieuwe werknemer met de boodschap" volg dit boek en de handleiding anders ontsla ik je", hij stuurt de afdelingschef en die doet hetzelfde.

Ik durf stelliger te zijn.
Als god in jou voorbeeld zou bestaan dan is deze niet barmhartig, het is een grote sadist.

Neen want, Hij heeft me geschapen en dan spreekt het ook voor zich dat ik in Hem moet geloven, en als ik dat niet doe, spreekt het voor zich dat hij, als eigenaar, zeg maar, mag straffen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Wat is het doel/nut van het leven?

Neen want, Hij heeft me geschapen en dan spreekt het ook voor zich dat ik in Hem moet geloven, en als ik dat niet doe, spreekt het voor zich dat hij, als eigenaar, zeg maar, mag straffen.

Dat gelooft de mensheid.. Maar is het zo?
Is het niet gewoon het klimaat en de natuur die ons creeerde?
 
Bovenaan