• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #187 - Got Killed!

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Hoezo is zijn gedrag verdacht?
Het is storend, uitermate vervelend en afschuwelijk om te zien. Maar in welk opzicht maakt het hem wolf of verdacht, als ik vragen mag?
 

DeletedUser21204

Gast
Jivilum, mag ik even een post maken puur als hulp en niet als aanval? Zou je hem zo op willen vatten alsjeblieft?

WvW gaat niet om een bepaalde status hebben en dan kunnen zeggen en doen wat je wilt. Eenieder moet zich verantwoorden voor zijn/haar woorden en daden, of ze daar nu zin in hebben of niet. Niet om diegene lastig te vallen, maar gewoon omdat het voor iedereen handig is. Als jij bijvoorbeeld Shoving verdenkt, dan heb je daar misschien wel supergoede redenen voor die iedereen over het hoofd zag. Dat kan serieus nog best wel. Maar als jij niets zegt, dan kunnen wij er helemaal niets mee, dat moet je toch snappen? WvW kán je niet solo-en, als jij goed bent dan is jouw doel contact leggen met andere goede mensen (via skype maar zeer zeker ook via het forum, daar begint het allemaal!), en samen wolven eruit werken. Een houding zoals die jij nu aanneemt schiet gewoon helemaal niemand wat mee op.
En om nog even terug te komen op het BM-gebeuren in het begin; dat is nu precies zo'n voorbeeld van je moeten bewijzen en actief samenwerken. Op het moment dat jij je gedachten deelt en actief mét anderen op zoek gaat naar wolven, dan stijg je automatisch in status, want dan ben je gewoon goed bezig. En dan word je sowieso ook een keer burgemeester.

Dus, kan je wellicht je houding wat aanpassen, en hier nog een leuk en gezellig potje van maken? Niet iedereen heeft het op je gemunt, we hebben allemaal elkaar nodig en als sommigen gewoon doelbewust niet meewerken, wordt daar niet positief op gereageerd, dat moet je toch snappen.
 

DeletedUser21204

Gast
Ik wil de huidige Jivilum-stemmers vragen bij zichzelf na te gaan of ze op hem stemmen vanwege een echte verdenking of omdat ze vinden dat hij vervelend bezig is.
(Ik ben nogal geninja'd :p)
 

latdekat

Harpij
Jivilium, WvW gaat erom dat je de wolven uitschakelt. Wolven uitschakelen doe je door verdachte mensen te lynchen. Voor de lynch heb je meerdere personen nodig. Dus het is best dat je eerst met argumenten komt, denk je niet?
 

DeletedUser

Gast
Dankje Kyra, ik lees het als hulp niet als aanval en je hebt zeker gelijk, het is niet makkelijk om als nieuwe er tussen te komen tussen ervaren spelers. Maar momenteel denk ik dat ik mezelf niet meer kan redden voor deze kom en dat was ik ook niet meer van plan. Dus stem me er aub uit
 

DeletedUser22926

Gast
Jongens zie in dat Jivilium als slechtje dit echt wel beter zou proberen te verdedigen, en ik denk dat velen van ons wel eens in deze situatie kwamen dat we als goedje gewoon zo onder druk lagen dat we het maar opgaven omdat er tegen in gaan toch geen zin leek te hebben. Ik zie dat Shoving hier uitstekend tegenin speelt en dat is een makkelijke stem voor een wolf, profiteren van de fouten van goedjes, hierbij dan ook Shoving omdat ik denk dat hij denkt dat hij en een goedje zo eruit speelt en zichzelf niet verdachter ermee maakt. Ik denk ook dat hij zich juist niet verdacht wilt maken door het initiatief te nemen op jivilium. Nissassa jij zou hier beter over moeten nadenken, ookal vind ik jou nu minder verdacht dan shoving, door je goed lijkende berichten.
 

DeletedUser21204

Gast
Ik weet het niet hoor, Heartlion. Juist doordat hij zich zo écht niet wil verdedigen (door zijn laatste post basically) kan het ergens ook nog wel zo zijn dat hij wolf is en het gewoon op heeft gegeven. Ik probeerde hem een way out te geven, maar die wou hij niet. Ik heb werkelijk geen idee of hij nu goed is of niet. Maar ik denk dat we dat bij de deadline wel zien, en hij gewoon lynch is, of ik het daar nu wel of niet mee eens ben.
 

latdekat

Harpij
Is dat raar? Ja. Iedereen komt wel ter sprake dus dan is iedereen ook gelijk verdacht? Nee, je zit nu gewoon uit je nek te lullen en de menigte te volgen.

Ik vind i.i.g. dat je een redenatie moet geven achter je verdenkingen. Feit dat je dat niet wilt doen, omdat je niet je stem erop zet vind ik verdacht. Eerst ff peilen kort voor DL: mensen die meegaan? Nee, oke. En dan vervolgens geen uitleg geven op je verdenking / poging om meer neuzen gericht te krijgen, met als reden dat het geen stem is x)



Hetzelfde geval hier, ontwijkend gedrag.

Of Jivilium wolf is weet ik niet, maar verdacht is hij i.i.g.

Het is het tweede potje van Jivilium. Ik vind ook dat stemmen zonder uitleg vervelend zijn, maar of dat ook meteen waardig is voor de lynch?
 

DeletedUser21575

Gast
Ik begrijp kyra's post, maar mijn training begint nu (jiu jitsu op di en do avond van 20.00 - 22.00) en ik heb oprecht geen ander target. Ik blijf bij mn uitspraak. Ongegrond aandacht leggen op andere spelers zonder reden vind ik verdacht genoeg voor een stem.
 

DeletedUser9104

Gast
Tussen de post van imrahil en mij zaten ongeveer 10 seconde. Waarin ik niet eens zag wat er in de post stond voor me (die van imrahil dus) omdat er alleen stond dat er nieuwe berichten zijn geplaatst sinds de pagina is geladen.

285b91a2448141b0991463c8d0559f47.png


Nouja, 10 seconde kan het dus niet zijn geweest. Gewoon even de facts.

Anyway. Ik vind het lastig om een keuze te maken op wie ik moet stemmen. Gezien Jivilum wel verdacht is, maar daarnaast ook nog behoorlijk noob. Bij Dasios lijkt er ook iets niet te kloppen, maar dat is misschien ook wel omdat hij niet lijkt op de gemiddelde nieuwerd. Shoving is waarschijnlijk niet zuiver op het moment dat Dasios dat ook niet is.

En dit maakt het eigenlijk alleen maar moeilijker. Ik denk dat ik maar op gevoel ga: Dasios
 

DeletedUser21204

Gast
Om maar even aan te geven dat zelfs een ouwerd er echt niet mee weg komt als hij al het hele potje lang letterlijk niets toevoegt; RabbidRobin.
 

latdekat

Harpij
Dankje Kyra, ik lees het als hulp niet als aanval en je hebt zeker gelijk, het is niet makkelijk om als nieuwe er tussen te komen tussen ervaren spelers. Maar momenteel denk ik dat ik mezelf niet meer kan redden voor deze kom en dat was ik ook niet meer van plan. Dus stem me er aub uit

Door deze post ben ik er iets meer van overtuigd dat hij eigenlijk goed is. Maar ik heb nog altijd vraagtekens bij hem.
 

DeletedUser

Gast
Hm nu er opeens op je gestemd wordt ben je opeens actief, wat grappig. Probeer je met mij en 2 anderen in de picture zetten de aandacht van jou af te leiden? Van onderwerp te veranderen? Waar zijn die oranje stemmen eigenlijk voor? Want het feit dat ik een opmerking maak maakt mij verdacht? Het klopt niet echt Jivilium.



Dus eerst wil je niet meelopen met de massa tijdens een bm stem, maar nu zet je 3 namen in het oranje omdat ze besproken zijn? Als kyra besproken wordt over een bm stem zet je toch ook haar naam niet in het lichtgroen, want meelopen doe je toch niet? Je komt hier zonder argumentatie 3 mensen aanvallen omdat ze besproken zijn, maar waarom...

E: Ik stem nog niet op je omdat je nog nieuw bent maar ik vind je verhaal verdacht en niet kloppend.

Je hebt duidelijk een groot probleem met zijn argumentatie en alles en dat is terecht. Je vind zijn verhaal verdacht en niet kloppend. En toch wil je nog niet op hem stemmen. Je stelt je stem graag uit. Later ga je hem zelfs beschermen. In mijn ogen doe je er echt alles aan om geen bloed aan je handen te hebben. Vind ik zeer verdacht, nog vreemder dan het feit dat mensen zeggen dat jivilium dit als slechtje nooit zou doen. Als jullie zijn gedrag zo goed kennen, hoor ik graag uitleg, maar ik zie geen reden waarom hij opeens niet slecht kan zijn.

Voor nu gaat mijn stem naar heartlion, vanwege wat ik zie als een poging om zo min mogelijk bloed aan zijn handen te hebben.
 

DeletedUser

Gast
Nouja, 10 seconde kan het dus niet zijn geweest. Gewoon even de facts.

Met mijn hand op het hart durf ik 100% te zeggen dat het bericht er niet stond toen ik bezig was met mijn post met oranje namen. Durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
 

DeletedUser21204

Gast
Daar had ik niet eens aan gedacht. Dat is inderdaad wel echt heel vreemd.
Om dan maar een iets toevoegendere stem te geven; Heartlion.
(Neemt niet weg dat ik nog altijd vind dat Rabbid geen zak doet en dit wel eens moet gaan doen.)
 

DeletedUser22926

Gast
Je hebt duidelijk een groot probleem met zijn argumentatie en alles en dat is terecht. Je vind zijn verhaal verdacht en niet kloppend. En toch wil je nog niet op hem stemmen. Je stelt je stem graag uit. Later ga je hem zelfs beschermen. In mijn ogen doe je er echt alles aan om geen bloed aan je handen te hebben. Vind ik zeer verdacht, nog vreemder dan het feit dat mensen zeggen dat jivilium dit als slechtje nooit zou doen. Als jullie zijn gedrag zo goed kennen, hoor ik graag uitleg, maar ik zie geen reden waarom hij opeens niet slecht kan zijn.

Voor nu gaat mijn stem naar heartlion, vanwege wat ik zie als een poging om zo min mogelijk bloed aan zijn handen te hebben.
Zoals ik al zei vond ik hem of een noob die de druk op hem niet aankan of een gebroken slechtje, ik zag niemand hem echt verdedigen of in die trant en daarom lijkt hij me dus ook goed, zeker in de eerste dagen zullen wolven proberen elkaar nog wat te beschermen door het grote aantal targets. Ik herken mezelf van een jaar geleden gewoon in jivilium en in dit soort situaties voel je jezelf gewoon kansloos.
 

latdekat

Harpij
Ik zat me ook te bedenken dat zeggen dat stemmen op Jivilium bizar is als je hem zelf twee seconden ervoor hem aanvalt. Ook de stem op Shoving enkel om hem te verdedigen vind verdacht. Allereerst zegt hij dat Jivilium erg verdacht is. Hiermee wil hij dus eigenlijk stemmers uitlokken. De eerste stemmer gaat hij dan lynchen?

Heart
 

DeletedUser23442

Gast
Oeps, nu al bijna dl

Heartlion
liever dan Jivilum.
Ik heb geen tijd om nog precies te tellen maar mss redt dit Jivilum nog net
Dan hoop ik wel dat als als 'dank' voor de 2e kans stopt met het concept wvw te boycotten en gewoon normaal mee wil gaan spelen

Redenen: Jivilum doet niet echt iets verdachts, maar maakt gewoon irritante/onnodige 'statements' ipv dat hij het spel speelt zoals het werkt.
Heartlion doet wel (een beetje) verdachte dingen
 
Bovenaan