• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #208 - Trump vs Mexi&co

latdekat

Harpij
Idd, plots?
Zoals ik al had verwacht zou ik het net niet reden, maar ik vind dit een grote wolven complot... Als jullie me willen lunchen of lynchen doe dat maar.... (Ik ben zo als altijd lekker suïcidaal)

Nee, maar je sprong er wel meteen op in. Alsof jij de enige kandidaat was die overbleef voor mensen die niet Sander als BM wouden. Waar zie jij trouwens een wolvencomplot?
 

DeletedUser27931

Gast
Nee, maar je sprong er wel meteen op in. Alsof jij de enige kandidaat was die overbleef voor mensen die niet Sander als BM wouden. Waar zie jij trouwens een wolvencomplot?


Ik zal als ik thuis ben, dat word vanavond wel even reageren
 

DeletedUser22926

Gast
Skrt waddup gangsters. Ivm schooldingen ben ik vanavond nog even niet actief, maar morgen jongens ga ik er weer tegen aan. #geenlozebelofte
Ik zet nog wel een stem ergens deze middag.
 

DeletedUser26715

Gast
Lief Amerikaans volk! Een voor mij zeer betrouwbare speler heeft vannacht een visioen van een orakel ontvangen. In dat visioen stond dat Heartlion de rol 'Trump' heeft. Nu weet ik dat deze info nooit 100% betrouwbaar kan zijn. Echter zou het nalatig zijn om deze info niet te delen. We hebben op dag 1 altijd een twijfel-lynch. Waarom zouden we dan niet dit risico nemen en neigen naar Heartlion?
 

DeletedUser21575

Gast
Waarom zou je het risico niet nemen? Je hebt het nu wel genomen, maar er flitste vast ook een tegenargument door je hoofd toen je die post opstelde.
Het risico is dat de zienering niet correct is lijkt me? Dus willen jullie de dag-1-RNG-fest-niemand-heeft-een-idee-wat-te-lynchen-dans doen, of gaan we op een eventuele zienering af?
 

DeletedUser21356

Gast
Voorlopig lijkt een stem op Heartlion me het beste, aangezien we hier - in tegenstelling tot een random Lynch - informatie uit kunnen halen en de kans een Slechtje eruit te hebben groter is dan bij een random Lynch.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Afscheidsbrief Artifex:

Sanders en zijn stemmers zijn een grote farce, trap hier niet in! Check deze mensen en vertrouw niemand!

Ik ga naar Duitsland!.

Artifex out!

Mooie afscheidsbrief. Ik snap dat hij wil dat ik gezien word, dus doe dat ook, is alleen maar goed.

Lief Amerikaans volk! Een voor mij zeer betrouwbare speler heeft vannacht een visioen van een orakel ontvangen. In dat visioen stond dat Heartlion de rol 'Trump' heeft. Nu weet ik dat deze info nooit 100% betrouwbaar kan zijn. Echter zou het nalatig zijn om deze info niet te delen. We hebben op dag 1 altijd een twijfel-lynch. Waarom zouden we dan niet dit risico nemen en neigen naar Heartlion?

Ik snap dit niet helemaal. Een orakelactie is iets dat je van iemand anders krijgt. Als jij het binnen had gekregen, had je dus net zo goed dat kunnen zeggen. Wanneer iemand anders dat binnen krijgt, heeft die geen risico wanneer hij/zij zegt dat het binnen is gekomen. Dit omdat zijn rol dus geen ziener is, dit weten de wolven ook wel. Om dan op dag 1 contact op te nemen met iemand die niet bewezen goed is hiervoor is onlogisch. Ik wil dan ook graag extra uitleg hiervoor.
 

DeletedUser20542

Gast
Het risico is dat de zienering niet correct is lijkt me? Dus willen jullie de dag-1-RNG-fest-niemand-heeft-een-idee-wat-te-lynchen-dans doen, of gaan we op een eventuele zienering af?
Waarom spring je gelijk op zijn boot? Ik wil graag antwoord van Kalgar zelf. Het lijkt wel alsof je je om de een of andere reden verplicht voelt om hem te verdedigen.
 

DeletedUser26715

Gast
@ydeger natuurlijk springt dat tegenargument in mijn hoofd. Maar het feit dat dit de eerste dag is en dit ook de enige en ook zeker een hele waardevolle aanwijzing van vandaag is weegt dat bij mij op tegen het feit dat het anders maar een RNG stem word.

Als je kijkt naar andere potjes is de eerste lynch bijna nooit een wolf. Meestal heb je maar 2-4 stemmen nodig om de eerste dag iemand te lynchen. Dat zag je ook in het vorige potje. 2 wolven waren al genoeg om een goedje dood te krijgen. Dat kan er nu ook heel snel gebeuren. Als er nu 2 wolven een stem op iemand zouden plaatsen dan is diegene waarschijnlijk al de lynch. Zeker omdat je als goedjes helemaal niet weet wie je nou zou moeten verdenken. Dan is volgens mij de kans dat er een goedje uitgaat 99% (speciaal voor gekko niet PRECIES 99%).

Ik denk dat iedereen wel zou moeten inzien dat het feit dat er een zeer waarschijnlijke kans is dat het orakel echt is moet opwegen tegen het random mee-stemmen met wolven of het zetten van een RNG stem en al helemaal op dag 1.


@Sanhal ik weet niet waarom hij/zij het vandaag niet wilde posten, misschien dat ie bang is om meteen lunch te zijn verder zou ik het niet weten.
Hij/Zij wilde het eerst in de Klaagmuur zetten maar dat vond ik geen goed idee aangezien dit een belangrijke aanwijzing is op dag 1. Daarom heb ik besloten het te posten.
Als we vandaag al een slechtje zouden kunnen lynchen zou dat meteen een groot voordeel zijn, zeker omdat ik geloof dat de rol van @heartlion "Donald Trump" is en dus ook de hoofdpersoon. Dat betekent dat hij nog wel een speciale taak zou kunnen hebben, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat is gewoon mijn vage theorie.

Kortom:
ik vind dat deze aanwijzing, gegeven door een persoon die voor mij erg betrouwbaar is, zeker gebruikt kan worden op dag 1.
Mocht jij een betere theorie hebben en daar bewijs voor hebben zal ik er open voor staan, maar onthoud hoe meer je hem, Heartlion, verdedigt hoe verdachter je jezelf maakt als hij Donald blijkt.

Ik denk dat we deze orakel, zeker op dag 1, gewoon een kans moeten geven.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@Sanhal ik weet niet waarom hij/zij het vandaag niet wilde posten, misschien dat ie bang is om meteen lunch te zijn verder zou ik het niet weten.
Hij/Zij wilde het eerst in de Klaagmuur zetten maar dat vond ik geen goed idee aangezien dit een belangrijke aanwijzing is op dag 1. Daarom heb ik besloten het te posten.
Als we vandaag al een slechtje zouden kunnen lynchen zou dat meteen een groot voordeel zijn, zeker omdat ik geloof dat de rol van @heartlion "Donald Trump" is en dus ook de hoofdpersoon. Dat betekent dat hij nog wel een speciale taak zou kunnen hebben, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat is gewoon mijn vage theorie.

Kortom:
ik vind dat deze aanwijzing, gegeven door een persoon die voor mij erg betrouwbaar is, zeker gebruikt kan worden op dag 1.
Mocht jij een betere theorie hebben en daar bewijs voor hebben zal ik er open voor staan, maar onthoud hoe meer je hem, Heartlion, verdedigt hoe verdachter je jezelf maakt als hij Donald blijkt.

En dat is niet vreemd? Iemand die op dag 0 een zienering krijgt van iemand anders (niets met rol te maken) en wil dan dat jij dat in het topic zet? Wat is het nut daarvan? Dat je een zienering binnen hebt gekregen van een orakel zegt niets over je rol. Het is dus dom om naar jou toe te stappen om te zeggen dat je een zienering binnen hebt gekregen van iemand die je niet kent. Zoals ik al zei, een orakel actie is iets dat je in het topic neerzet, het maakt verder niets uit welke rol je daarbij hebt en de lunches van de wolven staan daar vaak los van. Ik vertrouw de orakel actie nu juist minder. Het lijkt meer als een idiote actie om jou iemand te laten lynchen in de hoop dat er daarmee twee goedjes doodgaan (ik zie jou atm als goedje ja) en dat is nog exclusief de lunches.
 

DeletedUser26715

Gast
Zoals ik al zei ik weet niet precies waarom hij/zij het zelf niet wilde delen(hij heeft het mij ook niet gevraagd), ik vond dat het gedeeld moest worden dus ik deel het.
Maar over de rest waarom zou ik op dag 1 zo'n groot verhaal gaan verzinnen om een goedje te willen lynchen?
Op dag een is het zo makkelijk om een goedje te lynchen daar heb je dat niet voor nodig, kijk maar naar de vorige potjes.

De kans dat, mocht jij nu random gaan stemmen, een wolf lyncht is 1/5 of 1/4 (ik weet de precieze getallen niet)
dat betekent een 75-80% kans dat je een goedje lyncht.

Ik hoop dat dit genoeg is om jullie te overtuigen om het orakel een kans te geven,
mocht je dat niet doen dan is het voor de wolven makkelijk zat om een goedje te lynchen (kijk maar naar de vorige potjes).

en btw @ydeger
Waarom spring je gelijk op zijn boot? Ik wil graag antwoord van Kalgar zelf. Het lijkt wel alsof je je om de een of andere reden verplicht voelt om hem te verdedigen.

Je zegt zelf dat nissa mij verdedigt, maar wat zijn jij en @Sanhal nu aan het doen? @heartlion verdedigen of niet soms? proberen jullie nu de mensen te overtuigen om een gigantisch belangrijke aanwijzing, zeker op dag 1, zomaar links te laten liggen?

en waarom zou nissa mij verdedigen,
wij waren allebei het vorige potje wolf. De kans dat er 2 mensen, 2 keer achter elkaar wolf worden is 1 op de 625.

E:
Het lijkt meer als een idiote actie om jou iemand te laten lynchen in de hoop dat er daarmee twee goedjes doodgaan. (...) en dat is nog exclusief lunches.

hoe wil jij 2 goedjes dood laten gaan in een lynch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
@ydeger natuurlijk springt dat tegenargument in mijn hoofd. Maar het feit dat dit de eerste dag is en dit ook de enige en ook zeker een hele waardevolle aanwijzing van vandaag is weegt dat bij mij op tegen het feit dat het anders maar een RNG stem word.

Als je kijkt naar andere potjes is de eerste lynch bijna nooit een wolf. Meestal heb je maar 2-4 stemmen nodig om de eerste dag iemand te lynchen. Dat zag je ook in het vorige potje. 2 wolven waren al genoeg om een goedje dood te krijgen. Dat kan er nu ook heel snel gebeuren. Als er nu 2 wolven een stem op iemand zouden plaatsen dan is diegene waarschijnlijk al de lynch. Zeker omdat je als goedjes helemaal niet weet wie je nou zou moeten verdenken. Dan is volgens mij de kans dat er een goedje uitgaat 99% (speciaal voor gekko niet PRECIES 99%).

Ik denk dat iedereen wel zou moeten inzien dat het feit dat er een zeer waarschijnlijke kans is dat het orakel echt is moet opwegen tegen het random mee-stemmen met wolven of het zetten van een RNG stem en al helemaal op dag 1.


@Sanhal ik weet niet waarom hij/zij het vandaag niet wilde posten, misschien dat ie bang is om meteen lunch te zijn verder zou ik het niet weten.
Hij/Zij wilde het eerst in de Klaagmuur zetten maar dat vond ik geen goed idee aangezien dit een belangrijke aanwijzing is op dag 1. Daarom heb ik besloten het te posten.
Als we vandaag al een slechtje zouden kunnen lynchen zou dat meteen een groot voordeel zijn, zeker omdat ik geloof dat de rol van @heartlion "Donald Trump" is en dus ook de hoofdpersoon. Dat betekent dat hij nog wel een speciale taak zou kunnen hebben, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat is gewoon mijn vage theorie.

Kortom:
ik vind dat deze aanwijzing, gegeven door een persoon die voor mij erg betrouwbaar is, zeker gebruikt kan worden op dag 1.
Mocht jij een betere theorie hebben en daar bewijs voor hebben zal ik er open voor staan, maar onthoud hoe meer je hem, Heartlion, verdedigt hoe verdachter je jezelf maakt als hij Donald blijkt.

Ik denk dat we deze orakel, zeker op dag 1, gewoon een kans moeten geven.
Dus als ik vandaag niet op Heartlion stem met gegronde redenen (want ja, die heb ik) ben ik heel verdacht?

Probeer er eens op een andere manier naar de kijken. Hoe waarschijnlijk acht je het dat jij op dag 1 door iemand wordt benaderd die een orakel binnen heeft gekregen van Donald Trump? Er zijn verschillende redenen waarom dat niet logisch is.
- Het lot moet ons dit spel wel heel gunstig gezind zijn als het Orakel onmiddellijk al Donald Trump weet door te geven. Geef toe, het is veel waarschijnlijker dat een Vals Orakel een willekeurige naam heeft opgegeven om die vandaag lynch te laten worden, precies wat nu aan het gebeuren is.
- Waarom kan degene die de zienering heeft ontvangen dat niet gewoon zelf openbaren? Orakels krijgen zegt niks over je rol. Het is vgm compleet ongevaarlijk om hier zelf mee naar buiten te komen.
- Wat doet die persoon bij jou? Hij kan je niet gezien hebben, want hij heeft Heartlion gezien. Met alle respect, maar er zijn denk ik niet veel mensen die zomaar jou in vertrouwen zouden nemen.

Het is dus allemaal heel leuk dat we 'een wolf gezien hebben', maar de kans dat Heartlion met deze gang van zaken daadwerkelijk Donald Trump is, lijkt me nogal klein.

E: Als je hier een beetje tussen de lijntjes door leest, krijg je ook antwoord op de vraag die je me twee posts hierboven stelt.
 

DeletedUser26715

Gast
Een orakel word opgevraagd door speler A en daarbij word de rol van speler B door de spelleiding bekendgemaakt aan speler C.
ik snap dat het orakel willekeurig op heartlion gekomen is, maar dat neemt de uitslag nog niet weg.

ik word hier echt moe van het zeggen, maar die speler wilde het gewoon niet bekend maken.
als je daarom mij nu 100x de vraag gaat stellen waarom dat weet ik gewoonweg niet, het enige wat ik je kan zeggen is dat ik nu probeer om op dag 1 al een slechtje te gaan lynchen.

en er zijn genoeg mensen die mij op dit moment redelijk vertrouwen (ofc niet voor de volle 100%, het blijft WvW) maar zeker wel genoeg om zoiets te vertellen blijkbaar.

E:
mocht je een RNG stem willen plaatsen, ga voor lekker je gang, zeker als je daarmee onze @heartlion probeerd te beschermen.
mocht je op dag 1, waar de kans echt hoog is dat je een goedje lyncht, toch een grote kans hebben dat je op een slechtje stemt stem dan gewoon op heartlion want ik weet dat het orakel misschien wel niet heel betrouwbaar overkomt, maar het enige wat ik hier probeer is te voorkomen dat we weer een goedje lynchen op dag 1 en dit is de enigste echte aanwijzing die wij op dit moment hebben.
 

DeletedUser20542

Gast
Een orakel word opgevraagd door speler A en daarbij word de rol van speler B door de spelleiding bekendgemaakt aan speler C.
ik snap dat het orakel willekeurig op heartlion gekomen is, maar dat neemt de uitslag nog niet weg.

ik word hier echt moe van het zeggen, maar die speler wilde het gewoon niet bekend maken.
als je daarom mij nu 100x de vraag gaat stellen waarom dat weet ik gewoonweg niet, het enige wat ik je kan zeggen is dat ik nu probeer om op dag 1 al een slechtje te gaan lynchen.

en er zijn genoeg mensen die mij op dit moment redelijk vertrouwen (ofc niet voor de volle 100%, het blijft WvW) maar zeker wel genoeg om zoiets te vertellen blijkbaar.
Ik kan je vertellen dat ik niet op Heartlion ga stemmen. Er valt hier volgens mij genoeg te zien om een ander te kiezen. Ik vertrouw deze hele boel niet.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Zoals ik al zei ik weet niet precies waarom hij/zij het zelf niet wilde delen(hij heeft het mij ook niet gevraagd), ik vond dat het gedeeld moest worden dus ik deel het.
Maar over de rest waarom zou ik op dag 1 zo'n groot verhaal gaan verzinnen om een goedje te willen lynchen?
Op dag een is het zo makkelijk om een goedje te lynchen daar heb je dat niet voor nodig, kijk maar naar de vorige potjes.

Ik weet niet waarom je op dag 1 zo'n verhaal gaat verzinnen, maar voor mij is dit ook verdacht. Ik hoop dat je dat begrijpt.

De kans dat, mocht jij nu random gaan stemmen, een wolf lyncht is 1/5 of 1/4 (ik weet de precieze getallen niet)
dat betekent een 75-80% kans dat je een goedje lyncht.

Ik zal sowieso niet random gaan lynchen hoor. Ik heb namelijk al veel informatie gekregen in deze dag.

Ik hoop dat dit genoeg is om jullie te overtuigen om het orakel een kans te geven,
mocht je dat niet doen dan is het voor de wolven makkelijk zat om een goedje te lynchen (kijk maar naar de vorige potjes).

Ik geloof best dat er een orakel is en die wil ik ook een kans geven, maar ik begrijp zoals ik al zei niet dat het via jou verloopt.

en btw ydeger


Je zegt zelf dat nissa mij verdedigt, maar wat zijn jij en Sanha nu aan het doen? @heartlion verdedigen of niet soms? proberen jullie nu de mensen te overtuigen om een gigantisch belangrijke aanwijzing, zeker op dag 1, zomaar links te laten liggen?

Ik probeer Heartlion helemaal niet te verdedigen, ik wil dan ook graag een reactie van hem hierover. Maar ik vind jouw bericht ook verdacht. Ik wil graag alle informatie weten voordat ik een beslissing maak.

en waarom zou nissa mij verdedigen,
wij waren allebei het vorige potje wolf. De kans dat er 2 mensen, 2 keer achter elkaar wolf worden is 1 op de 625.

E:
hoe wil jij 2 goedjes dood laten gaan in een lynch?

Ik zei nergens dat het in 1 lynch was. Je zou dan nu een goedje lynchen, dan word jij of degene die het orakel actie heeft gekregen (ligt aan of je dit zegt) gelyncht morgen en heb je 2 dode goedjes. Dan heb je ook 2 lunches en waarschijnlijk nog geen extra info. De wolven hebben dan al 4 mensen doodgekregen en ze zullen de dagen daarna verder kunnen gaan omdat wij hebben zitten tunnelen op deze zienering die wel of niet bestaat.

Een orakel word opgevraagd door speler A en daarbij word de rol van speler B door de spelleiding bekendgemaakt aan speler C.
ik snap dat het orakel willekeurig op heartlion gekomen is, maar dat neemt de uitslag nog niet weg.

ik word hier echt moe van het zeggen, maar die speler wilde het gewoon niet bekend maken.
als je daarom mij nu 100x de vraag gaat stellen waarom dat weet ik gewoonweg niet, het enige wat ik je kan zeggen is dat ik nu probeer om op dag 1 al een slechtje te gaan lynchen.

Waarom zou die speler niet bekend willen maken dat iemand Donald Trump is, wat heeft die te verbergen?

en er zijn genoeg mensen die mij op dit moment redelijk vertrouwen (ofc niet voor de volle 100%, het blijft WvW) maar zeker wel genoeg om zoiets te vertellen blijkbaar.

Zie dikgedrukt.



E:
Persoonlijk zou ik graag de informatie willen hebben over wie deze orakel actie heeft gekregen van Donald Trump en dit niet in het topic wil zeggen. Omdat dit waarschijnlijk de infectiewolf is, zal dit een zeer goed lynch doelwit zijn op dag 1, waarom zou je zoiets niet zeggen? Een orakel heeft niets met je eigen rol te maken.
 
Bovenaan