• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #208 - Trump vs Mexi&co

DeletedUser25931

Gast
@ydeger natuurlijk springt dat tegenargument in mijn hoofd. Maar het feit dat dit de eerste dag is en dit ook de enige en ook zeker een hele waardevolle aanwijzing van vandaag is weegt dat bij mij op tegen het feit dat het anders maar een RNG stem word.

Als je kijkt naar andere potjes is de eerste lynch bijna nooit een wolf. Meestal heb je maar 2-4 stemmen nodig om de eerste dag iemand te lynchen. Dat zag je ook in het vorige potje. 2 wolven waren al genoeg om een goedje dood te krijgen. Dat kan er nu ook heel snel gebeuren. Als er nu 2 wolven een stem op iemand zouden plaatsen dan is diegene waarschijnlijk al de lynch. Zeker omdat je als goedjes helemaal niet weet wie je nou zou moeten verdenken. Dan is volgens mij de kans dat er een goedje uitgaat 99% (speciaal voor gekko niet PRECIES 99%).

Ik denk dat iedereen wel zou moeten inzien dat het feit dat er een zeer waarschijnlijke kans is dat het orakel echt is moet opwegen tegen het random mee-stemmen met wolven of het zetten van een RNG stem en al helemaal op dag 1.


@Sanhal ik weet niet waarom hij/zij het vandaag niet wilde posten, misschien dat ie bang is om meteen lunch te zijn verder zou ik het niet weten.
Hij/Zij wilde het eerst in de Klaagmuur zetten maar dat vond ik geen goed idee aangezien dit een belangrijke aanwijzing is op dag 1. Daarom heb ik besloten het te posten.
Als we vandaag al een slechtje zouden kunnen lynchen zou dat meteen een groot voordeel zijn, zeker omdat ik geloof dat de rol van @heartlion "Donald Trump" is en dus ook de hoofdpersoon. Dat betekent dat hij nog wel een speciale taak zou kunnen hebben, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat is gewoon mijn vage theorie.
Wacht even, waarom zou deze persoon t niet willen posten? Dat je een orakelzienering krijgt zegt niets over je rol, dus jouw contactpersoon kan ook gewoon liegen omdat hij een neutraaltje/olf is. Dat het voor jou betrouwbaar is ( wat t soieso niet is, want t enige wat echt te vertrouwen is, komt van de spelleiding. Stel heart is nu een goedje, dan is de kans waarschijnlijk dat jij dood gaat, en wss hebben wolven dan 2 dagen vrijspel, lekker is dat.

Kortom:
ik vind dat deze aanwijzing, gegeven door een persoon die voor mij erg betrouwbaar is, zeker gebruikt kan worden op dag 1.
Mocht jij een betere theorie hebben en daar bewijs voor hebben zal ik er open voor staan, maar onthoud hoe meer je hem, Heartlion, verdedigt hoe verdachter je jezelf maakt als hij Donald blijkt.

Ik denk dat we deze orakel, zeker op dag 1, gewoon een kans moeten geven.
Eens dat we het orakel op dag 1 een kans moeten geven, omdat er anders toch een random stemfestijn komt, MITS jij het orakel as. Er is juist ook een redelijke kans dat heart geen trump is. De enige keren wanneer dit betrouwbaar genoeg zou zijn voor een lynch, is als
- Jij de naam van je contactpersoon geeft, want die hoort niet te hoeven schuilen achter jou als hij een orakelzienering krijgt. Sterker nog, stel jij word vanavond geluncht, wiedefuck weet dan wie heeft gelogen? Op dit moment niemand, dus vertel op.
- Alsje contactpersoon de naam van het orakel weet ( wat onwaarschijnlijk is), en jou ook heeft laten weten wie dat is. In dit geval zou ik t ook raar vinden dat jij dat weet, maar dan is t ook wel de gok waard.

Op dit moment is het imo een te groot risico om heart eruit te stemmen, tenzij jij een van deze 2 dingen vertelt.
 

latdekat

Harpij
Zoals ik al zei ik weet niet precies waarom hij/zij het zelf niet wilde delen(hij heeft het mij ook niet gevraagd), ik vond dat het gedeeld moest worden dus ik deel het.
Maar over de rest waarom zou ik op dag 1 zo'n groot verhaal gaan verzinnen om een goedje te willen lynchen?
Op dag een is het zo makkelijk om een goedje te lynchen daar heb je dat niet voor nodig, kijk maar naar de vorige potjes.

De kans dat, mocht jij nu random gaan stemmen, een wolf lyncht is 1/5 of 1/4 (ik weet de precieze getallen niet)
dat betekent een 75-80% kans dat je een goedje lyncht.

Ik hoop dat dit genoeg is om jullie te overtuigen om het orakel een kans te geven,
mocht je dat niet doen dan is het voor de wolven makkelijk zat om een goedje te lynchen (kijk maar naar de vorige potjes).

en btw @ydeger


Je zegt zelf dat nissa mij verdedigt, maar wat zijn jij en @Sanhal nu aan het doen? @heartlion verdedigen of niet soms? proberen jullie nu de mensen te overtuigen om een gigantisch belangrijke aanwijzing, zeker op dag 1, zomaar links te laten liggen?

en waarom zou nissa mij verdedigen,
wij waren allebei het vorige potje wolf. De kans dat er 2 mensen, 2 keer achter elkaar wolf worden is 1 op de 625.

E:
hoe wil jij 2 goedjes dood laten gaan in een lynch?

Allereerst, de kans is echt geen 1 op 625. Vraag maar eens aan Kyra hoeveel keer zij achter elkaar slecht was. x)

Maar verder: een persoon krijgt een orakeling binnen en wil dat niet zelf vertellen. En jij vindt de persoon dan plots heel betrouwbaar. Het zou me heel sterk verbazen mocht er orakel + ziener ofzo inzitten, jij geeft namelijk aan die persoon te vertrouwen op dag 1. Daarvoor moet je bijna sws een zienering voor hebben gehad. Dat alleen al zegt me dat het orakel vals moet zijn.
 

DeletedUser27931

Gast
Ik was het zo goed????
Ik kreeg het orakel. Er komt zo meer uitleg (over 15 min ben film aan het kijken...)
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Ik was het zo goed????
Ik kreeg het orakel. Er komt zo meer uitleg (over 15 min ben film aan het kijken...)

Leuk dat je dit zegt, ook fijn dat je een film kijkt, maar vaak is het zo dat 15 minuten uitloopt en over 22 minuten is de deadline. Als je de tijd hebt om dit te typen zal ik het waarderen als je ook direct kan reageren.
Dus voor jou de vraag: Waarom wilde je dit niet zeggen?
 

DeletedUser25931

Gast
Ik was het zo goed????
Ik kreeg het orakel. Er komt zo meer uitleg (over 15 min ben film aan het kijken...)
Oke, wel lekker laat om dat nu nog te vertellen hoor. Waarom niet in de eerste plaats, en als tweede vraag, waarom geef je kalgar deze informatie? Wat is er zo speciaal wat je weet over de rol van kalgar dat hij te vertrouwen is? Kan je dat uberhaupt wel weten, of nam je het risico dat t een wolf kon zijn? Zoja, waarom?
Ik zie niet veel reden om je te vertrouwen als je eerst gaat hiden, en als er een beetje druk op komt ga je toch uit je holletje. Je hebt geen hol te verbergen als orakelontvanger.
 

DeletedUser18003

Gast
Come on guys, het was toch vrij duidelijk dat voetbal m gekregen had :p Enige die er uit enthousiasme gelijk mee naar Kalgar zou rennen.

Vraag is nu dus; was het orakel vals of niet?
Argumenten voor vals:
- Het is erg toevallig als Donald Trump gelijk georakeld wordt op dag 0
- Ik vind het bijzonder dat t orakel bij Voetbal terecht is gekomen; als ik orakel was, zou ik ze meer binnen een potentieel netwerk gooien.

Then again, @heartlion, wat ben je wel? Het is op dit moment een betere optie dan een random lynch. Twee scenario's:
- Heart is écht Trump > hue Trump is dood
- Heart is niet Trump > we weten dat (alle) orakels bullshit zijn?
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Come on guys, het was toch vrij duidelijk dat voetbal m gekregen had :p Enige die er uit enthousiasme gelijk mee naar Kalgar zou rennen.

Vraag is nu dus; was het orakel vals of niet?
Argumenten voor vals:
- Het is erg toevallig als Donald Trump gelijk georakeld wordt op dag 0
- Ik vind het bijzonder dat t orakel bij Voetbal terecht is gekomen; als ik orakel was, zou ik ze meer binnen een potentieel netwerk gooien.

Then again, @heartlion, wat ben je wel? Het is op dit moment een betere optie dan een random lynch. Twee scenario's:
- Heart is écht Trump > hue Trump is dood
- Heart is niet Trump > we weten dat (alle) orakels bullshit zijn?

Voetbal zou niet mijn eerste keuze zijn voor een orakel actie en ik ging er dus niet vanuit dat hij hem had gekregen. Voor de zekerheid wilde ik dus graag weten wie het had gekregen.
De 2 scenario's kloppen, maar ik neem liever niet zo'n gok. Om Heart te doden voor een mogelijke orakel die misschien verkeerd was is niet het beste idee. Orakel acties in een potje zoals dit zou ik hoe dan ook niet vertrouwen. Je weet gewoon nooit of het een vals of echt orakel was.
 

DeletedUser21575

Gast
Come on guys, het was toch vrij duidelijk dat voetbal m gekregen had :p Enige die er uit enthousiasme gelijk mee naar Kalgar zou rennen.

Vraag is nu dus; was het orakel vals of niet?
Argumenten voor vals:
- Het is erg toevallig als Donald Trump gelijk georakeld wordt op dag 0
- Ik vind het bijzonder dat t orakel bij Voetbal terecht is gekomen; als ik orakel was, zou ik ze meer binnen een potentieel netwerk gooien.

Then again, @heartlion, wat ben je wel? Het is op dit moment een betere optie dan een random lynch. Twee scenario's:
- Heart is écht Trump > hue Trump is dood
- Heart is niet Trump > we weten dat (alle) orakels bullshit zijn?
Ja ik ben het hier dus mee eens. De kans is groter dat hij geen Trump is dan wel, maar daarnaast gaf Heart ook aan om nog langs te komen om aan te geven op wie die zou stemmen en iets nuttigs bijdragen.
Het is enigszins wolfisch om steeds maar tijd te trekken en je te onttrekken aan het topic.

Voor mijn gevoel is het 75-25 richting geen Trump; maar daartegenover staat wel dat je eventueel de waarschijnlijke opperwolf killt? En wat is het alternatief? Wie is dan een lynchtarget wat meer dan 25% kans op wolfzijn oplevert?

Mijn 75% tegen het orakel is idd, waarom zou een orakel voetbal iets sturen? Tenzij het Kalgar is want ze zijn RL buddies. Maargoed. nogmaals. Hebben jullie alternatieven? Nee? Laat Heart iets weten? Nee? Dan is mijn stem redelijk makkelijk vandaag =/ > Hoewel er gerede twijfel is, is het best simpel. Met een normale zienering doen we ook checken en anders nooit meer die ziener geloven. Dus ik ga hier niet random achter iemand aan maar gewoon op heartlion.



Edit (ninja):
Voetbal zou niet mijn eerste keuze zijn voor een orakel actie en ik ging er dus niet vanuit dat hij hem had gekregen. Voor de zekerheid wilde ik dus graag weten wie het had gekregen.
De 2 scenario's kloppen, maar ik neem liever niet zo'n gok. Om Heart te doden voor een mogelijke orakel die misschien verkeerd was is niet het beste idee. Orakel acties in een potje zoals dit zou ik hoe dan ook niet vertrouwen. Je weet gewoon nooit of het een vals of echt orakel was.
Sanhal, welke lynch vandaag vind je dan betrouwbaarder? Als het een vals orakel is mogen we aannemen dat voetbal goed is, dus dont kill the messenger. Wie vind je dan superwolfish?
 

DeletedUser27931

Gast
Oke we zijn allemaal tegen mij:
dus daarom heartlion

Waarom ik het niet wilde vertellen, heel simpel. Ik weet (bijna) zeker wie de wolven zijn. En als jullie mij lunchen dan kan ik die informatie niet geven. Dat orakel is echt. We komen er achter wanneer heart dood is... Kalgar wilde zich wel opofferen, want we wisten dat de wolven dit niet leuk zouden vinden....

Maar je weet nooit of een orakel waar is, maar het is beter dan een RNG stem. Dus wat zitten jullie te zuren WOLVEN???? Gewoon je mattie redden?

Post het ff zodat jullie het nog kunnen lezen :)
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Ja ik ben het hier dus mee eens. De kans is groter dat hij geen Trump is dan wel, maar daarnaast gaf Heart ook aan om nog langs te komen om aan te geven op wie die zou stemmen en iets nuttigs bijdragen.
Het is enigszins wolfisch om steeds maar tijd te trekken en je te onttrekken aan het topic.

Voor mijn gevoel is het 75-25 richting geen Trump; maar daartegenover staat wel dat je eventueel de waarschijnlijke opperwolf killt? En wat is het alternatief? Wie is dan een lynchtarget wat meer dan 25% kans op wolfzijn oplevert?

Mijn 75% tegen het orakel is idd, waarom zou een orakel voetbal iets sturen? Tenzij het Kalgar is want ze zijn RL buddies. Maargoed. nogmaals. Hebben jullie alternatieven? Nee? Laat Heart iets weten? Nee? Dan is mijn stem redelijk makkelijk vandaag =/ > Hoewel er gerede twijfel is, is het best simpel. Met een normale zienering doen we ook checken en anders nooit meer die ziener geloven. Dus ik ga hier niet random achter iemand aan maar gewoon op heartlion.



Edit (ninja):

Sanhal, welke lynch vandaag vind je dan betrouwbaarder? Als het een vals orakel is mogen we aannemen dat voetbal goed is, dus dont kill the messenger. Wie vind je dan superwolfish?

Dat klopt zeker, maar Voetbal heeft ook aangegeven dat hij nog met uitleg zou komen. Jij zegt nu dat heartlion tijd rekt, maar dat doet Voetbal ook. Het kan zijn dat hij inderdaad "the messenger" is, maar hij heeft niet direct dit in het topic gezet, wilde dat Kalgar dit deed (om hem de schuld te geven?) en natuurlijk kan het ook zijn dat er geen orakels inzitten en hij dit allemaal verzint. Hij kan wolf of neutraal zijn en probeert op deze manier te winnen (vreemde manier, maar kan nog steeds).
 

DeletedUser18003

Gast
Sluit me aan bij Didier, ook uit gebrek van een beter alternatief. Heartlion
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Oke we zijn allemaal tegen mij:
dus daarom heartlion

Waarom ik het niet wilde vertellen, heel simpel. Ik weet (bijna) zeker wie de wolven zijn. En als jullie mij lunchen dan kan ik die informatie niet geven. Dat orakel is echt. We komen er achter wanneer heart dood is... Kalgar wilde zich wel opofferen, want we wisten dat de wolven dit niet leuk zouden vinden....

Maar je weet nooit of een orakel waar is, maar het is beter dan een RNG stem. Dus wat zitten jullie te zuren WOLVEN???? Gewoon je mattie redden?

Post het ff zodat jullie het nog kunnen lezen :)

Dus jij weet na 1 deadline (bijna) zeker wie de wolven zijn?
Verder heb je nog geen enkele informatie gegeven over hoe je dat weet en waarom je de orakel actie niet in het topic zou zetten.
 

DeletedUser20542

Gast
Ja ik ben het hier dus mee eens. De kans is groter dat hij geen Trump is dan wel, maar daarnaast gaf Heart ook aan om nog langs te komen om aan te geven op wie die zou stemmen en iets nuttigs bijdragen.
Het is enigszins wolfisch om steeds maar tijd te trekken en je te onttrekken aan het topic.

Voor mijn gevoel is het 75-25 richting geen Trump; maar daartegenover staat wel dat je eventueel de waarschijnlijke opperwolf killt? En wat is het alternatief? Wie is dan een lynchtarget wat meer dan 25% kans op wolfzijn oplevert?

Mijn 75% tegen het orakel is idd, waarom zou een orakel voetbal iets sturen? Tenzij het Kalgar is want ze zijn RL buddies. Maargoed. nogmaals. Hebben jullie alternatieven? Nee? Laat Heart iets weten? Nee? Dan is mijn stem redelijk makkelijk vandaag =/ > Hoewel er gerede twijfel is, is het best simpel. Met een normale zienering doen we ook checken en anders nooit meer die ziener geloven. Dus ik ga hier niet random achter iemand aan maar gewoon op heartlion.



Edit (ninja):

Sanhal, welke lynch vandaag vind je dan betrouwbaarder? Als het een vals orakel is mogen we aannemen dat voetbal goed is, dus dont kill the messenger. Wie vind je dan superwolfish?
Nissassa

Voor de tweede keer vandaag loop je zomaar achter een onplausibele 'zienering' aan. Ik ben van jou als goedje niet gewend dat je zo gemakkelijk meegaat.
 

DeletedUser

Gast
Voetbal

Ik edit zo wel, maar anders gaat dit via mobiel nooit op tijd zijn
 

DeletedUser25931

Gast
Opzich hebben jullie wel gelijk ja, dat er geen goed alternatief is. Ikvind t echt te apart dat het orakel voetbal een ziening zou geven, en ik wil nog steeds wel antwoord van voetbal. Ik ga dan toch op voetbalp , al is het omdat ik antwoorden van hem wel,ookal word heart lynch.
 

latdekat

Harpij
Heart

Alhoewel het een feit blijft dat het orakel vals kan zijn is de kans op zich groter dat ie slecht is dan bij random mensen.
 

DeletedUser27931

Gast
wat jij wil...

Je hebt een orakel doorgekregen, dit orakel luidt: "Heartlion is Donald Trump (President)"
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
VoetbalP10. Ik vertrouw je voor geen meter na deze dag. Mijn redeneringen staan in de bovenstaande posts.

E: Het kan best zijn dat Heartlion Trump is, maar het hele gedoe daaromheen is voor mij gewoon te verdacht op dit moment.
 
Bovenaan