• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wereldoorlog 3

DeletedUser

Gast
Hallo,


Zelf vind ik dat een land zoals Nederland niet neutraal moet zijn maar een partij moet kiezen, want hoe vaak Nederland neutraal wordt, hoe vaak de burgers moeten lijden. Zelf vind ik(Mijn mening) dat Nederland (De burgers) een eigen zegje mag doen. Daarom vind ik zelf ook dat Nederland meer waard is dan een neutraal land.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Dus je bent van mening dat Nederland hoe dan ook niet neutraal moet zijn, ongeacht het conflict/probleem?

Je bent dus van mening dat het altijd een kant moet kiezen, ook al is de kans redelijk groot dat het niet de meest 'gunstige' kant kiest? Je bent bereid het risico te nemen om de 'foute' kant te kiezen, gewoon omdat je niet neutraal wilt zijn?

Je wilt met andere woorden dus een oorlog, een conflict, zodat Nederland een partij kan kiezen en niet meer neutraal is?
Wat zit jij hier voor zever uit te kramen?

Kun je daarnaast eens uitleggen waaruit je de conclusie trekt dat Nederland altijd lijdt, als het neutraal blijft?
 

DeletedUser

Gast
Dus je bent van mening dat Nederland hoe dan ook niet neutraal moet zijn, ongeacht het conflict/probleem?

Je bent dus van mening dat het altijd een kant moet kiezen, ook al is de kans redelijk groot dat het niet de meest 'gunstige' kant kiest? Je bent bereid het risico te nemen om de 'foute' kant te kiezen, gewoon omdat je niet neutraal wilt zijn?

Je wilt met andere woorden dus een oorlog, een conflict, zodat Nederland een partij kan kiezen en niet meer neutraal is?
Wat zit jij hier voor zever uit te kramen?

Kun je daarnaast eens uitleggen waaruit je de conclusie trekt dat Nederland altijd lijdt, als het neutraal blijft?

Zever uit te kramen?

Eerste wereldoorlog, Nederland was neutraal:

Werd overgenomen.

tweede wereldoorlog, Nederland was neutraal:

Werd overgenomen.

Nederland leed er veel aan. En dan kom je nu mij zeggen dat dat niet zo is. Als Nederland zo goed is met niet bemoeien(Is niet waar) Wat doet Nederlandse leger in Afghanistan?
Waarom bemoeit Nederland met religie? zoals de Islam? Nederland bemoeit teveel met alles maar als er oorlog komt dan is als eerste de koning gevlucht en de burgers lijden gewoon eronder met neutraal zijn. Mijn mening is gewoon dat Nederland of niet met alles moet bemoeien of dat die een partij kies zodat de burgers er niet onder moet gaan lijden.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Nederland leed er veel aan. En dan kom je nu mij zeggen dat dat niet zo is. Als Nederland zo goed is met niet bemoeien(Is niet waar) Wat doet Nederlandse leger in Afghanistan?
Waarom bemoeit Nederland met religie? zoals de Islam? Nederland bemoeit teveel met alles maar als er oorlog komt dan is als eerste de koning gevlucht en de burgers lijden gewoon eronder met neutraal zijn. Mijn mening is gewoon dat Nederland of niet met alles moet bemoeien of dat die een partij kies zodat de burgers er niet onder moet gaan lijden.

Ik zeg in de eerste plaats niet dat Nederland zich nergens mee bemoeit. Jij zegt dat het zich meer moet mee bemoeien. En nu zeg je dat het zich al veel bemoeit. Sorry, ik heb geen idee of Nederland zich al dan niet veel met andere problematiek bemoeit, maar nu spreek je jezelf vrij hard tegen.

Dus je zegt dat als Nederland in de eerste Wereldoorlog een partij had gekozen, de bevolking minder had geleden?
Als ze partij kozen tegen Duitsland, waren ze nog harder aangepakt, dat besef je denk ik zelf ook wel.

Je had dus liever gehad dat men partij voor Duitsland koos. Is dat echt wat jij daar zegt lol?
 

DeletedUser

Gast
Zever uit te kramen?

Eerste wereldoorlog, Nederland was neutraal:

Werd overgenomen.

tweede wereldoorlog, Nederland was neutraal:

Werd overgenomen.

Nederland leed er veel aan. En dan kom je nu mij zeggen dat dat niet zo is. Als Nederland zo goed is met niet bemoeien(Is niet waar) Wat doet Nederlandse leger in Afghanistan?
Waarom bemoeit Nederland met religie? zoals de Islam? Nederland bemoeit teveel met alles maar als er oorlog komt dan is als eerste de koning gevlucht en de burgers lijden gewoon eronder met neutraal zijn. Mijn mening is gewoon dat Nederland of niet met alles moet bemoeien of dat die een partij kies zodat de burgers er niet onder moet gaan lijden.

Nederland was tijdens de eerste wereldoorlog bewust neutraal en dit heeft juist veel leed voorkomen!
Hoe kom je erbij, dat Nederland tijdens WWI werd overgenomen of bezet?????

Tijdens WWII wilde Nederland dus ook weer Neutraal blijven! Gezien Duitsland hier anders over dacht en onze kust nodig had voor hun plannen, besloten zij om ons aan te vallen en te bezetten. Ons leger was geen match voor de enorme Duitse oorlogsmachine en de strijd was dan ook zeer snel gestreden. Ik zie niet in wat het had uitgemaakt als wij Duitsland de oorlog hadden verklaard... de uitkomst was hetzelfde geweest. Als wij partij voor Duitsland hadden gekozen was de vernietiging en "het Lijden" nog veel groter geweest!

Dus je punt is????

On Topic: Nederland neutraal in WWIII !!!!!!!!
 

DeletedUser

Gast
Nederland was tijdens de eerste wereldoorlog bewust neutraal en dit heeft juist veel leed voorkomen!
Hoe kom je erbij, dat Nederland tijdens WWI werd overgenomen of bezet?????

De Duitsers probeerden de mogelijkheid om van België naar Nederland te vluchten onmogelijk te maken. Langs de hele grens kwam een muur van prikkeldraad onder dodelijke stroom te staan (2.000 volt). Bijna 200 km lang en 2 meter hoog.
De draad liep door dorpen en bossen, over weilanden, landerijen en beken; zelfs laag over de brede Maas was de draad gespannen.
Wie de draad aanraakte was dood. Dat overkwam onvoorzichtige Nederlandse soldaten en burgers. Soms bleven er smokkelaars aan hangen. Maar het merendeel van de slachtoffers waren Belgen, jonge mannen die via het neutrale Nederland het geallieerde leger trachtten te bereiken.
en In maart 1918 legden de Engelsen beslag op de Nederlandse koopvaardijschepen. Men beschuldigde Nederland van het helpen van de Duitsers. Nederland kon hier weinig tegen doen.

Tijdens WWII wilde Nederland dus ook weer Neutraal blijven! Gezien Duitsland hier anders over dacht en onze kust nodig had voor hun plannen, besloten zij om ons aan te vallen en te bezetten. Ons leger was geen match voor de enorme Duitse oorlogsmachine en de strijd was dan ook zeer snel gestreden. Ik zie niet in wat het had uitgemaakt als wij Duitsland de oorlog hadden verklaard... de uitkomst was hetzelfde geweest. Als wij partij voor Duitsland hadden gekozen was de vernietiging en "het Lijden" nog veel groter geweest!

Nou een land waar burgers erin wonen hebben een eer. Of heb ik dat mis?

Dus je punt is????

On Topic: Nederland neutraal in WWIII !!!!!!!!

Dan zou ik zeggen, dat Nederland uit Afghanistan moet,minder moet bemoeien met religie en buitenlandse zaken. Anders kan het nooit neutraal zijn. ;)




Ik zeg in de eerste plaats niet dat Nederland zich nergens mee bemoeit. Jij zegt dat het zich meer moet mee bemoeien. En nu zeg je dat het zich al veel bemoeit. Sorry, ik heb geen idee of Nederland zich al dan niet veel met andere problematiek bemoeit, maar nu spreek je jezelf vrij hard tegen.

Dus je zegt dat als Nederland in de eerste Wereldoorlog een partij had gekozen, de bevolking minder had geleden?
Als ze partij kozen tegen Duitsland, waren ze nog harder aangepakt, dat besef je denk ik zelf ook wel.

Je had dus liever gehad dat men partij voor Duitsland koos. Is dat echt wat jij daar zegt lol?

Nou in WW1 kon Nederland best buurland België helpen tegen Duitsers en Franzen. Nou ik bedoel eigenlijk juist dat Nederland minder mee moet bemoeien met buitenlandse zaken want als er oorlog komt dan is Nederland toch weer neutraal.
Wereldoorlog 2 Wat heeft het voor zin om nog een kant te kiezen als de koningin toch in een andere land ligt in een warme bed terwijl de burgers aan het lijden was tegen de nazi's.
 

DeletedUser

Gast
Hallo,


Zelf vind ik dat een land zoals Nederland niet neutraal moet zijn maar een partij moet kiezen, want hoe vaak Nederland neutraal wordt, hoe vaak de burgers moeten lijden. Zelf vind ik(Mijn mening) dat Nederland (De burgers) een eigen zegje mag doen. Daarom vind ik zelf ook dat Nederland meer waard is dan een neutraal land.

Hi Vriend. Zonder lullig over te komen, doe onderzoek. Bekijk geschiedenis boeken. Verder stop je aan te stellen zodra iemand iets slechts zegt over de islamitische extremisten in het Oosten. Danku.

E: En spreek fatsoenlijk een taal. Hoeft van mij niet per se nederlands te zijn. Engels mag ook. Alleen niet zo gebrekkig. Danku again.
 

DeletedUser

Gast
Hi Vriend. Zonder lullig over te komen, doe onderzoek. Bekijk geschiedenis boeken. Verder stop je aan te stellen zodra iemand iets slechts zegt over de islamitische extremisten in het Oosten. Danku.

Hoi, Ik stel me niet aan dat is 1. ;) ten 2e Ik had over het algemeen religie. Noem jij extremisten een religie?(Ik niet).

EDITH: Ik weet genoeg over geschiedenis, ik praat geen onzin. ;)
 

DeletedUser

Gast
Hoi, Ik stel me niet aan dat is 1. ;) ten 2e Ik had over het algemeen religie. Noem jij extremisten een religie?(Ik niet).

Ik noem de Islamitische extremisten volgers van de religie genaamd Islam (Politiek correct? Soort van?). Nee, niet alle Islamieten zijn gemenee mensjes die mensen proberen neer te schieten. Maar dat verandert niet het feit dat zij Islamieten zijn.
 

DeletedUser

Gast
Ik noem de Islamitische extremisten volgers van de religie genaamd Islam (Politiek correct? Soort van?). Nee, niet alle Islamieten zijn gemenee mensjes die mensen proberen neer te schieten. Maar dat verandert niet het feit dat zij Islamieten zijn.


Ehm, jij vind een persoon die in de naam van een jood onschuldige Palestijnen vermoord een religieus persoon?
 

DeletedUser

Gast
Ehm, jij vind een persoon die in de naam van een jood onschuldige Palestijnen vermoord een religieus persoon?

Als een Jood een Palestijns kind vast pakt en hem neerschiet in naam van God vind ik hem een Joodse extremist. Toch zie ik geen Joden mensen hun hoofd eraf hakken omdat ze een ander geloof hebben dan zij?

E: Where the fck ligt Palestina?
 

DeletedUser

Gast
Als een Jood een Palestijns kind vast pakt en hem neerschiet in naam van God vind ik hem een Joodse extremist. Toch zie ik geen Joden mensen hun hoofd eraf hakken omdat ze een ander geloof hebben dan zij?

E: Where the fck ligt Palestina?

Palestina is een land vol met joden die zogenaamde land heeft door amerika. Ik zie veel joden onschuldige kinderen vermoorden en *********** en onthoofdingen die jij niet wilt zien. Dat is ook de reden waarom westerse landen zwak zijn.
 

DeletedUser

Gast
Palestina is een land vol met joden die zogenaamde land heeft door amerika. Ik zie veel joden onschuldige kinderen vermoorden en *********** en onthoofdingen die jij niet wilt zien. Dat is ook de reden waarom westerse landen zwak zijn.

Video? Stuur buddy. Laat het me zien. Verder heet het Verendigde Staten van Amerika. Verder was het de Verenigde Naties. Verder was er eerst een Palestina maar doordat ze onmiddelijk de oorlog verklaarde aan Israël zijn ze er nu niet meer. Westerse landen zijn inderdaad zwak. Het feit dat er nog steeds Islamitische terroristen zijn zegt genoeg.

E: Terug on topic. Wereldoorlogen zijn stom. Beter krijgen we geen nieuwe. ZOu wel tof zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
@ Serhat

Wist je eigenlijk, dat Turkije ook neutraal was in WWII? Pas in 1945 hebben ze onder druk van de geallieerden een kant gekozen.
Dit kwam omdat ze in de eerste wereldoorlog wel partij hadden gekozen (voor Duitsland) en dit heeft ze zo veel leed en ellende gegeven, dat het de genadeslag was voor het ooit zo machtige Ottomaanse rijk. Het was het gedachtegoed van Ataturk en de nieuwe republiek die ervoor zorgde, dat Turkije koos voor neutraliteit!

Naar mijn mening heeft Nederland niets te zoeken in Afghanistan, maar gezien we onderdeel zijn van een Internationale gemeenschap hebben wij daar opgelegde verplichtingen... blijkbaar!?! :(

Nederland bemoeit zich niet met religie! In mijn stad kun je naar een kerk(in allerlei soorten) een moskee(met of zonder minaret) of naar een joodse synagoge. Mocht je hier niet je gading in vinden zijn er nog vele vormen van verlichting te bereiken in diverse richtingen...

Als jij het veroordelen en bestrijden van radicalisme een inbreuk van religie vindt, dan denk ik dat je zelf een beetje besmet bent met radicale religie?! :p
 

DeletedUser

Gast
Wereldoorlog I en wereldoorlog II zijn een verzinsel van de regering!! Ze indoctrineren ons met hun propaganda die ze via scholen verspreiden. Houd jullie kinderen daar weg voor het te laat is!!! Als je me niet gelooft kan serhat mijn verhaal bevestigen. Ik heb deze waarheid namelijk samen met hem ontdekt.
 

DeletedUser22926

Gast
Palestina is een land vol met joden die zogenaamde land heeft door amerika. Ik zie veel joden onschuldige kinderen vermoorden en *********** en onthoofdingen die jij niet wilt zien. Dat is ook de reden waarom westerse landen zwak zijn.

Tegelijkertijd kwijlt Turkije om in de EU te komen xD
 

DeletedUser23782

Gast
Tegelijkertijd kwijlt Turkije om in de EU te komen xD
Er is zelfs al een keer een stemming over de lidmaatschap van Turkije geweest. Griekenland was het enige land wat toen tegen stemde en dus werd het geen lid van de EU...

Nu is er nog weinig kans. Een EU-lid moet de soevereiniteit van alle andere EU-landen erkennen en Turkije erkent het hele grondgebied van Cyprus niet dus er is bijna geen kans voor Turkije...
 

DeletedUser

Gast
Deze gister gevonden:

[video=youtube;I2CXwbuPyQs]https://www.youtube.com/watch?v=I2CXwbuPyQs&list=PLb7znGNHUlIO2JLbY7HINLP26wfseTLVn&index=3[/video]
 
Bovenaan