• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Extremisme

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Jij zegt wat je wilt Dracule, ik heb reeds al iedereen gewaarschuwd en dat is mijn plicht om te doen.

Maar als jij het in dezelfde zicht wilt bekijken, dan doe je het maar.

Ik wist gewoon niet wanneer de romeinen echt zijn ontstond dermee, dus veel moet je niet zeggen over mij.

De Islam is niet verzonnen om mensen dingen te doen, en daarna te zeggen Godswil. De Islam is een gezonde geloof, die man en vrouw gelijk laat staan, en vrouwen hebben zelfs een taak die minder moeilijk is dan dat van een man in een paar opzichten en zo is het weer anders voor dat van een man.

Of door de moslims is het tegenwoordige technologie ontstaan, want jullie westerlingen, waren minder geïntresseerd in wetenschap enzo, maar kijk eens wat wij destijds hadden bereikt, zeker dankzij de God, de Koran, en onze profeet Mohammed.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

De Islam is niet verzonnen om mensen dingen te doen, en daarna te zeggen Godswil. De Islam is een gezonde geloof, die man en vrouw gelijk laat staan, en vrouwen hebben zelfs een taak die minder moeilijk is dan dat van een man in een paar opzichten en zo is het weer anders voor dat van een man.

De man en vrouw staan gelijk volgens de islam? Dit is in geen één islamitisch land terug te vinden. Dus met andere woorden, het zijn allemaal slechte moslims omdat ze vrouwen niet gelijk behandelen. Dit is toch wel duidelijk een vorm van extremisme.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

De man en vrouw staan gelijk volgens de islam? Dit is in geen één islamitisch land terug te vinden. Dus met andere woorden, het zijn allemaal slechte moslims omdat ze vrouwen niet gelijk behandelen. Dit is toch wel duidelijk een vorm van extremisme.
Als je de discussie goed volgt, heb ik al uitgelegd dat er geen land bestaat met 100% islamitische shari'ah.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Ik dacht van wel in Iran, daar mag een vrouw auto rijden, maar in Arabië niet bijvoorbeeld.

Iran is tevens de enigste land die alcohol verbied, maar er is altijd wel smokkelwaar van de maffia ofzo.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Ik dacht van wel in Iran, daar mag een vrouw auto rijden, maar in Arabië niet bijvoorbeeld.

Iran is tevens de enigste land die alcohol verbied, maar er is altijd wel smokkelwaar van de maffia ofzo.

Iran ook niet. In Iran heerst een Shi'itsche leider. Het Shi'isme is een aftakking van het sunnisme. Zij schelden de metgezellen van de profeet uit, en aanbidden Ali ibn abi Tallib. (niet allemaal, maar dit is het algemene shi'isme). Dit is lijnrecht met wat in de Qor'aan staat, daar iemand aanbidden de grootste zonde is, en dus niet vergeven wordt. Dit kan nooit in overeenstemming zijn met shari'ah ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

66% zal wel worden gehaald denk ik hoor, binnen 10 jaar.

Mwaha, lolbroek.

Ik deel je stelling niet. Ik ga er ook niet op in, omdat ik aardig weet waar jij staat en wat jouw bewegingsruimte is. En andersom net zo. De reden waarom ik je toch citeer, is om Ilovewout te laten zien hoe het ook kan. Je kan het ergens fundamenteel mee oneens zijn, maar dat betekent niet dat de ander dan automatisch maar de mond gesnoerd mag worden. Als hij binnen de wet en dus zonder geweld opereert, dan is hij dus volgens deze rechtstaat, niet verkeerd bezig.

Mijn stelling dat ze er geen aandacht aan moeten besteden bedoel je? Je mag het daar best mee oneens zijn, maar ik denk niet dat iemand er op zit te wachten als je elke dag 15 mensen in het nieuws komen met belachelijke, onrealistische en totaal onhaalbare ideeën. Daar kun je een krant opzich mee vullen, met de meningen van dat soort mensen.

Dat deze dan toevallig hetzelfde wil als jij, is verder niet echt relevant, ik weet ook genoeg dingen waarvan ik denk dat ze beter en anders kunnen, maar daar ga ik ook niemand mee lastig vallen in de krant.

Bovendien, de enige reden dat ze deze persoon op het nieuws laten komen is (naar mijn mening) om mensen te laten zien hoe verschrikkelijk de Islam wel niet is en dat iedereen met enig gezond verstand (aka, de gemiddelde ongeïnformeerde niet-islamtische bewoner) bang moet zijn voor de Islam.

Ze zenden het alleen uit om mensen een grotere hekel te bezorgen aan de Islam. En dat is nergens voor nodig.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Mwaha, lolbroek.



Mijn stelling dat ze er geen aandacht aan moeten besteden bedoel je? Je mag het daar best mee oneens zijn, maar ik denk niet dat iemand er op zit te wachten als je elke dag 15 mensen in het nieuws komen met belachelijke, onrealistische en totaal onhaalbare ideeën. Daar kun je een krant opzich mee vullen, met de meningen van dat soort mensen.

Dat deze dan toevallig hetzelfde wil als jij, is verder niet echt relevant, ik weet ook genoeg dingen waarvan ik denk dat ze beter en anders kunnen, maar daar ga ik ook niemand mee lastig vallen in de krant.

Bovendien, de enige reden dat ze deze persoon op het nieuws laten komen is (naar mijn mening) om mensen te laten zien hoe verschrikkelijk de Islam wel niet is en dat iedereen met enig gezond verstand (aka, de gemiddelde ongeïnformeerde niet-islamtische bewoner) bang moet zijn voor de Islam.

Ze zenden het alleen uit om mensen een grotere hekel te bezorgen aan de Islam. En dat is nergens voor nodig.
Met vooral de laatste zin ben ik het met je eens. Ze doen dit niet om een witvoetje te halen bij de moslims, in ieder geval.

Maar goed, punt blijft dat iedereen wel een idee heeft over hoe het zou moeten. Iedereen heeft de ruimte en de mogelijkheid om deze te uiten, mits binnen de kaders. En iedereen heeft de mogelijkheid om te zeggen, noujah, daar ben ik het niet mee eens. ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Ik vind het geen punt dat mensen het zeggen, het is alleen zo zonde om er zoveel media tijd in te steken. Hetzelfde geldt voor al die andere onhaalbare en onreële ideeën die mensen opperen en die wel gewoon genegeerd worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Ik vind het geen punt dat mensen het zeggen, het is alleen zo zonde om er zoveel media tijd in te steken. Hetzelfde geldt voor al die andere onhaalbare en onreële ideeën die mensen opperen en die wel gewoon genegeerd worden.

Aan de andere kant, iedereen heeft het recht om zijn idee te openbaren. Op wat voor een wijze dan ook (dan wel binnen de grenzen van de wet) ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Aan de andere kant, iedereen heeft het recht om zijn idee te openbaren. Op wat voor een wijze dan ook (dan wel binnen de grenzen van de wet) ;)



een wet die ge daarna wilt afschaffen, nee ik geef eerlijk toe dat jullie houding mij drastisch afschrikt. Ik hoop zelfs dat belgie voor 35% uit homos bestaat binnen 10 jaar, dan kan de mooie wet tot islamitische staat er al zeker niet door komen. Want ge moet niet verwachten dat ik ga toekijken hoe jullie alle homos in belgie stenigen, want dan pak ik een shotgun en schiet vrolijk terug hoor.

Jullie verkondigen gewoon openbaar moord en denken dat dit te verantwoorden valt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

een wet die ge daarna wilt afschaffen, nee ik geef eerlijk toe dat jullie houding mij drastisch afschrikt. Ik hoop zelfs dat belgie voor 35% uit homos bestaat binnen 10 jaar, dan kan de mooie wet tot islamitische staat er al zeker niet door komen. Want ge moet niet verwachten dat ik ga toekijken hoe jullie alle homos in belgie stenigen, want dan pak ik een shotgun en schiet vrolijk terug hoor.

Jullie verkondigen gewoon openbaar moord en denken dat dit te verantwoorden valt.

+1, als ik dat kon invoeren. Maar hierbij zeg ik, Ik volg de reactie van deze mede-belg
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

een wet die ge daarna wilt afschaffen, nee ik geef eerlijk toe dat jullie houding mij drastisch afschrikt. Ik hoop zelfs dat belgie voor 35% uit homos bestaat binnen 10 jaar, dan kan de mooie wet tot islamitische staat er al zeker niet door komen. Want ge moet niet verwachten dat ik ga toekijken hoe jullie alle homos in belgie stenigen, want dan pak ik een shotgun en schiet vrolijk terug hoor.

Jullie verkondigen gewoon openbaar moord en denken dat dit te verantwoorden valt.

Nogmaals aan jou de vraag waaruit blijkt dat de Islaam tegen vrijheid van meningsuiting is. Geef nou eens een bewijs, en draai er niet om heen!
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Nogmaals aan jou de vraag waaruit blijkt dat de Islaam tegen vrijheid van meningsuiting is. Geef nou eens een bewijs, en draai er niet om heen!

De godsdienst op zichzelf of de mensen die zich islamiet noemen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

De godsdienst op zichzelf of de mensen die zich islamiet noemen?

De godsdienst. Ik geloof niet in de moslims, maar in de Islaam ;)

Als toevoeging. Shari'ah kun je beschouwen als Islaam. Shari'ah refereert aan de islamitische wetgeving en is de voorgeschreven goddelijk gedragspatroon. Dus wanneer iemand de shari'ah wil invoeren, dan bedoelt hij niet de wetten die mensen gemaakt hebben, maar de wetten van Islaam.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Aan de andere kant, iedereen heeft het recht om zijn idee te openbaren. Op wat voor een wijze dan ook (dan wel binnen de grenzen van de wet) ;)

Ja dat zeg ik ook. Iedereen heeft het recht om zijn idee te openbaren, maar dat wil nog niet zeggen dat je het recht hebt om op tv te komen, en dat was in dit geval ook nergens voor nodig geweest.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Ja dat zeg ik ook. Iedereen heeft het recht om zijn idee te openbaren, maar dat wil nog niet zeggen dat je het recht hebt om op tv te komen, en dat was in dit geval ook nergens voor nodig geweest.
Je recht is iets anders, maar als je de mogelijkheid hebt, zou iedereen hem aangrijpen. Of je nou een idee hebt vanuit Islaam, socialime, Jodendom of wat dan ook. Het is logisch dat iemand het doet. Het is ook logisch dat iedereen wel een keer een podium krijgt, om wat voor een redenen dan ook. Er zijn gelukkig ook nog journalisten, die oprecht geinteresseerd zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Trouwens dit is geen bewijs.

Ah ja jij weer..
leg jij eens uit waarom deze vraag als bewijs dient.

De godsdienst. Ik geloof niet in de moslims, maar in de Islaam ;)

Als toevoeging. Shari'ah kun je beschouwen als Islaam. Shari'ah refereert aan de islamitische wetgeving en is de voorgeschreven goddelijk gedragspatroon. Dus wanneer iemand de shari'ah wil invoeren, dan bedoelt hij niet de wetten die mensen gemaakt hebben, maar de wetten van Islaam.

Dwangmatig gedrag of gebruiken over te laten nemen met extreme methoden(geweld, etc), waarbij de huidige ideeën of het gedrag totaal anders zijn, valt bij mij onder extremisme. Mensen kunnen zijn extremistisch en dan maakt het niet uit wat geloof je aandraagt of in welk land je woont.

Bij een willekeurige geloofsovertuiging heb ik mijn twijfels. Vooral om het bovenstaande bericht, betreft de islam, dat er wordt gesproken over een voorgeschreven gedragspatroon. Volgens mij heeft elke godsdienst voorgeschreven wetten. Wat als ik hiervan afwijk? Homoseksuelen, gewone afbeeldingen maken van een profeet, trouwen met een niet moslim zijn toch afwijkend hiervan? Maar is het schadelijk, beledigend of mens onterend? Toch worden mensen hiervoor bestraft. Het is sowieso discriminerend. Of het de meningsuiting beperkt, ligt hoe je er tegen aan kijkt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Ah ja jij weer..
leg jij eens uit waarom deze vraag als bewijs dient.



Dwangmatig gedrag of gebruiken over te laten nemen met extreme methoden(geweld, etc), waarbij de huidige ideeën of het gedrag totaal anders zijn, valt bij mij onder extremisme. Mensen kunnen zijn extremistisch en dan maakt het niet uit wat geloof je aandraagt of in welk land je woont.

Bij een willekeurige geloofsovertuiging heb ik mijn twijfels. Vooral om het bovenstaande bericht, betreft de islam, dat er wordt gesproken over een voorgeschreven gedragspatroon. Volgens mij heeft elke godsdienst voorgeschreven wetten. Wat als ik hiervan afwijk? Homoseksuelen, gewone afbeeldingen maken van een profeet, trouwen met een niet moslim zijn toch afwijkend hiervan? Maar is het schadelijk, beledigend of mens onterend? Toch worden mensen hiervoor bestraft. Het is sowieso discriminerend. Of het de meningsuiting beperkt, ligt hoe je er tegen aan kijkt.
In een islamitisch staat is het heel simpel. Je wordt moslim en je draagt bij aan de samenleving. Wil je dat niet, dan betaal je wel gewoon belasting. Wil je ook geen belasting betalen, dan wordt je aangepakt.

Er zijn uiteraard algemene regels. Net als dat je hier de holocaust niet mag ontkennen, mag je geen afbeeldingen maken van de profeet. Trouwen met een niet moslim is gewoon mogelijk. Wat betreft homofilie, nee dit is niet toegestaan. Vergelijk het met het recht van hier. In nederland mag je niet met naaste familie trouwen. De regels omtrent dit onderwerp is in de Islaam een stuk anders. Daardoor krijg je situatie dat een huwelijk in de Islaam wel mag, en hier niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Ah ja jij weer..
leg jij eens uit waarom deze vraag als bewijs dient.

Ijssie, jij bent ongelovig, dus je zult het natuurlijk ontkennen.

Er is een verschil tussen wat een moslim doet en wat er in de Shariah staat, want als een moslim steelt betekent het niet dat het in de Koran staat dat je het mag doen.
 
Bovenaan