• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Islamitische staat in Syrië

DeletedUser

Gast
Dit is een aardig blog. Het nieuws van gisteren van de NOS even onder de loep.
http://blikopnosjournaal.blogspot.nl/2014/12/putin-maakt-hard-gebruik-van-gas-als.html
Op dit blog staan ook daadwerkelijke verhalen/filmpjes over en van mensen in de Donbas, hoe zij de oorlog beleven en ook wat ze er van vinden.
Precies wat je nu zegt. Nieuws maak je over mensen. Mensen maken nieuws niet zelf, dan is het altijd subjectief. Als je Noord-Koreanen zelf nieuws laat maken, wordt er waarschijnlijk niet gezeken op de machthebbers. Als je Russen uit een boerendorp in Siberië nieuws laat maken, vertellen ze niks anders dan wat de staats-tv hen voorschotelt, want hoe zouden ze anders immers aan informatie kunnen komen?

Voor de rest staat er op die pagina die jij linkte juist helemaal GEEN materiaal dat in Oekraïne is gemaakt. Ik heb op een andere blogpagina geklikt, daar kwam ik filmpjes van de Russische staats-tv tegen en wat fotos van Rusvesna.su. De .su uitgang doet al vermoeden dat die anti-westers zijn (ze staan overigens niet op wikipedia) en na even googlen las ik inderdaad dat ze pro-seperatistisch zijn. Op stormfront.org nog wel, google zelf maar, ik denk niet dat ik dat hier mag linken. :p

Maar voor de rest is de NOS wel hartstikke subjectief en waar jij naar kijkt niet, daar niet van.
Twijfel jij nooit aan de geschiedenis die je geleerd is en wat jouw "betrouwbare bronnen" je vertellen, Animal?

Heb je jezelf nooit de vraag gesteld waarom we op 4 mei nooit 2 minuten stil zijn voor onze geallieerde bevrijders uit Rusland (Sovjet-Unie) ?
Die twee minuten zijn we stil voor ongeveer 45 duizend Canadezen die voor ons vielen, ongeveer 250 duizend Amerikanen die voor ons vielen. Tegenwoordig nemen we ook de Polen mee in de 2 minuten stilte mee en er zijn zelfs discussies dat we de Duitse slachtoffers van WO2 moeten herdenken. Maar geen seconde hebben we er voor over om de 20 miljoen Russen die voor ons vielen te herdenken. Dat levert geen vraagtekens bij jou op?
Of je nou twijfelt aan wat de betrouwbare bronnen vertellen of niet, op Flowervalley kan je gelukkig altijd bouwen! :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking
" In eerste instantie ging het hierbij uitsluitend om de Nederlandse slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog, maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat."

Verder is het aantal Russische militaire slachtoffers vooral te wijten aan de slechte bewapening en leiding, dan aan hun inzet. Uiteraard mag je ze herdenken, maar ik denk liever aan gesneuvelde soldaten die niet hoefden te wachten tot degene voor hen dood was, voordat ze een geweer kregen.
 

DeletedUser

Gast
Twijfel jij nooit aan de geschiedenis die je geleerd is en wat jouw "betrouwbare bronnen" je vertellen, Animal?
Het is grotendeels onzin, de overwinnaar schrijft geschiedenis. Dit betekent nog niet dat elke non-overheid bron in een keer wel waar is, en dat elke overheid bron fout is.
Heb je jezelf nooit de vraag gesteld waarom we op 4 mei nooit 2 minuten stil zijn voor onze geallieerde bevrijders uit Rusland (Sovjet-Unie) ?
Omdat liberalisten en communisten niet goed samen gaan, en dat omdat na de 2de wereld oorlog zij onze grote angst waren.
Die twee minuten zijn we stil voor ongeveer 45 duizend Canadezen die voor ons vielen, ongeveer 250 duizend Amerikanen die voor ons vielen. Tegenwoordig nemen we ook de Polen mee in de 2 minuten stilte mee en er zijn zelfs discussies dat we de Duitse slachtoffers van WO2 moeten herdenken. Maar geen seconde hebben we er voor over om de 20 miljoen Russen die voor ons vielen te herdenken. Dat levert geen vraagtekens bij jou op?
Het is onzin om alleen bevrijders te herdenken. Je zou iedere slachtoffer moeten herdenken.

Dikgedrukt enzo.
 

DeletedUser

Gast
Precies wat je nu zegt. Nieuws maak je over mensen. Mensen maken nieuws niet zelf, dan is het altijd subjectief. Als je Noord-Koreanen zelf nieuws laat maken, wordt er waarschijnlijk niet gezeken op de machthebbers. Als je Russen uit een boerendorp in Siberië nieuws laat maken, vertellen ze niks anders dan wat de staats-tv hen voorschotelt, want hoe zouden ze anders immers aan informatie kunnen komen?

Dus als je huis in puin wordt geschoten met je kinderen erin en je buurman legt dat vast op camera dan is dat geen nieuws? Wat is het dan? Fictie? Niet gebeurd?


Voor de rest staat er op die pagina die jij linkte juist helemaal GEEN materiaal dat in Oekraïne is gemaakt. Ik heb op een andere blogpagina geklikt, daar kwam ik filmpjes van de Russische staats-tv tegen en wat fotos van Rusvesna.su. De .su uitgang doet al vermoeden dat die anti-westers zijn (ze staan overigens niet op wikipedia) en na even googlen las ik inderdaad dat ze pro-seperatistisch zijn. Op stormfront.org nog wel, google zelf maar, ik denk niet dat ik dat hier mag linken. :p
Die knapen van dat blog zijn in Rusland geweest en in de buurt van de grens bij Oost-Oekraïne. Live-verslag over hoe het nu met MacDonalds in Moskou gaat, of over een protestdemonstratie in Moskou (dat land waar je niet mag protesteren volgens velen). Een uitgebreid verslag van een vrouw die samen met haar kinderen naar Rusland was gevlucht, en die nu terugkeren naar Donetsk tijdens de wapenstilstand. Hoe zij de hele oorlog beleeft. Gewoon eerlijke verslaggeving van die gasten over normale mensen. Je krijgt een beeld hoe mensen deze oorlog beleven in Oost-Oekraïne.
Verder inderdaad veel plaatselijk media-materiaal zodat je kunt zien dat de doden die in Oost-Oekraïne ook daadwerkelijk een naam en een leven hadden.
Waar je die Stromfront vandaan haalt? Heeft er weinig mee te maken, lijkt me.

Maar voor de rest is de NOS wel hartstikke subjectief en waar jij naar kijkt niet, daar niet van.

Of je nou twijfelt aan wat de betrouwbare bronnen vertellen of niet, op Flowervalley kan je gelukkig altijd bouwen! :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking
" In eerste instantie ging het hierbij uitsluitend om de Nederlandse slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog, maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat."
Tja, mooie Wikipedia-waarheid. Realiteit is dat de inzet van de Sovjet-Unie totaal onderbelicht wordt in onze westerse wereld. Behoorlijk stuitend als je beseft dat De Sovjet-Unie de oorzaak was van de val van Hitler.

Verder is het aantal Russische militaire slachtoffers vooral te wijten aan de slechte bewapening en leiding, dan aan hun inzet. Uiteraard mag je ze herdenken, maar ik denk liever aan gesneuvelde soldaten die niet hoefden te wachten tot degene voor hen dood was, voordat ze een geweer kregen.
Dit zegt vooral iets over jezelf.

Het is grotendeels onzin, de overwinnaar schrijft geschiedenis. Dit betekent nog niet dat elke non-overheid bron in een keer wel waar is, en dat elke overheid bron fout is.

Je kunt tenminste de moeite nemen om je enigszins sceptisch op te stellen. Het gelijk van de overwinnaar heeft regelmatig niets met waarheid te maken. Dat is al te vaak duidelijk geworden.
[video=youtube;g6LtL9lCTRA]https://www.youtube.com/watch?v=g6LtL9lCTRA[/video]

Omdat liberalisten en communisten niet goed samen gaan, en dat omdat na de 2de wereld oorlog zij onze grote angst waren.
En waarom dan die angst? Ze hebben ons toch bevrijd van de Nazi's? Wie creeërt die angst?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dus als je huis in puin wordt geschoten met je kinderen erin en je buurman legt dat vast op camera dan is dat geen nieuws? Wat is het dan? Fictie? Niet gebeurd?
Je moet wel ingaan op wat ik zeg. Ik zeg dat als je het zelf filmt, het subjectief is. Weet je hoe ik dat dan noem?
Spannend hé?
Subjectief nieuws.
Tja, mooie Wikipedia-waarheid. Realiteit is dat de inzet van de Sovjet-Unie totaal onderbelicht wordt in onze westerse wereld. Behoorlijk stuitend als je beseft dat De Sovjet-Unie de oorzaak was van de val van Hitler.
Waar het om ging, was dat jij ijskoud beweerde dat het officieel niet eens de bedoeling was, terwijl dat wel zo is. En dat is al helemaal schrijnend als je het in de regel ervoor over "betrouwbare bronnen" hebt. Dat het in de realiteit nauwelijks gebeurt, is wat heel anders en heeft niks te maken met dat jij een foute bewering doet.

Overigens wordt er op school voldoende aandacht aan geschonken, dus dat is ook onzin.

Die knapen van dat blog zijn in Rusland geweest en in de buurt van de grens bij Oost-Oekraïne. Live-verslag over hoe het nu met MacDonalds in Moskou gaat, of over een protestdemonstratie in Moskou (dat land waar je niet mag protesteren volgens velen). Een uitgebreid verslag van een vrouw die samen met haar kinderen naar Rusland was gevlucht, en die nu terugkeren naar Donetsk tijdens de wapenstilstand. Hoe zij de hele oorlog beleeft. Gewoon eerlijke verslaggeving van die gasten over normale mensen. Je krijgt een beeld hoe mensen deze oorlog beleven in Oost-Oekraïne.
Verder inderdaad veel plaatselijk media-materiaal zodat je kunt zien dat de doden die in Oost-Oekraïne ook daadwerkelijk een naam en een leven hadden.
Waar je die Stromfront vandaan haalt? Heeft er weinig mee te maken, lijkt me.

Dat jij beweert dat ze in Rusland en Oekraïne zijn geweest is allemaal leuk en aardig, maar we hebben net gezien dat jouw beweringen net zo goed broodje-aap verhalen kunnen zijn. Dus geef eerst maar een linkje.

En dan is het al helemaal vreemd dat je zegt: "Verder inderdaad veel plaatselijk media-materiaal", want dat heb ik namelijk niet gezegd. Ik zeg juist het tegenovergestelde. Er is geen materiaal wat uit Oekraïne komt en wél materiaal van pro-separatistische omroepen en Russische staats-tv. Ik had dat dus al gezegd, maar voor de goede orde herhaal ik het nog maar eens, want je schijnt Oost-Indisch blind te zijn.

Wat dat stormfront.org betreft, daar las ik dat een van die omroepen pro-separatistisch was. Wel vreemd dat ze het op pro-nazi sites eens zijn met de separatisten trouwens, dat geeft te denken.
 

DeletedUser

Gast
Het enige verschil tussen een dictatuur en democratie is dat de mensen in een dictatuur weten dat ze geen vrijheid en zeggenschap hebben en de mensen in een democratie enkel denken dat ze dat hebben!
 

DeletedUser

Gast
Saddam Hoessein en Stalin zijn als arme sloebers in een betrekkelijk stevige dictatuur geboren en Barack Obama, uit het land van de vrijheid, was ook een arme sloeber. Ik durf te beweren dat in beide staatsvormen wel enige vorm van vrijheid is!!!!!11!
 

DeletedUser

Gast
Obama is opgegroeid in Honolulu Hawaï en Jakarta Indonesië! ;)

Het land van de vrijheid is gesticht als vrij land, maar is haar vrijheid verloren na het heengaan van haar founding fathers en is momenteel een keiharde politiestaat waarin vrijheid niet meer bestaat en het rechtssysteem harder en onrechtvaardiger is dan in menig dictatuur!

De enige vorm van vrijheid die we krijgen is net genoeg om ons in de comfortzone te houden en dit alles uiteraard conform de collectieve doctrine!
 

DeletedUser

Gast
Zelfs in Indonesië opgegroeid, en dan nog zo hoog opgeklommen in de hiërarchie. Behalve Stalin zijn mensen niet zo geslaagd geweest in het leven!
 

DeletedUser

Gast
Waar het om ging, was dat jij ijskoud beweerde dat het officieel niet eens de bedoeling was, terwijl dat wel zo is.

Daar gaat het helemaal niet om, dat maak jij er weer van. Waar het om gaat is dat wij structureel onze bevrijders uit het oosten niet de juiste waardering geven voor hun heldendaden. Elk jaar rond 4 mei zie je weer overal de Canadezen en Amerikanen opduiken om hun relaas te doen. Altijd films op tv over Market Garden, Normandië, Ardennenoffensief. Je moet goed zoeken wil je een programma tegenkomen waar de Russen aan bod komen. Slag om Koersk, wie kent het?

Over de site die ik aangaf, zoek zelf maar iets beter. Ik ga je niet alles voorkauwen.

Over Syrië:
http://www.zerohedge.com/news/2014-12-20/average-joe-average-jihadi-how-texas-plumbers-truck-turned-syria
 

DeletedUser19689

Gast
Het is niet zo vreemd dat al die films over Amerikanen gaan aangezien ze in Hollywoord geproduceerd zijn. Elk land publiceert graag zichzelf, dat is niet meer dan normaal. Dat is het natuurlijke ego in de mens.
 

DeletedUser

Gast
Het is niet zo vreemd dat al die films over Amerikanen gaan aangezien ze in Hollywoord geproduceerd zijn. Elk land publiceert graag zichzelf, dat is niet meer dan normaal. Dat is het natuurlijke ego in de mens.

Je weet niet, Hollywood is meer dan dat... Die hele Atlantic wall is verzonnen. De nazi werden door amerikaanse bankiers gesteund, dat is algemeen bekend. Dat de bankiers veel macht hadden/hebben is ook algemeen bekend. Dan een meegenomen feit dat de amerikanen pas aanvielen land probeerde te redden toen de sovjets over de nazis heen walste. 1+1=2.
 

DeletedUser

Gast
aluhoedjes.jpg
 

DeletedUser

Gast
Het is niet zo vreemd dat al die films over Amerikanen gaan aangezien ze in Hollywoord geproduceerd zijn. Elk land publiceert graag zichzelf, dat is niet meer dan normaal. Dat is het natuurlijke ego in de mens.

Da's waar. Maar Hollywood ligt niet in Nederland of België. Helaas is er van onze eigen identiteit weinig meer over en laten we ons gewillig overspoelen door allerlei troep uit de VS, waaronder die pulp uit Hollywood.

Bizar is natuurlijk die laatste hoax van Sony over die Koreaanse film. Een klein kind kan zien dat al die ophef nep is. Toch wordt het in no-time de best verkochte online film van 2014. Wat is er toch mis met de hersencellen van de meeste mensen?
 

DeletedUser24449

Gast
Zelf ben ik vel tegen schending van mensenrechten en zal ik hun staat niet accepteren.
Dit zouden ze willen veroveren in de komende 10 jaar als ik het me niet vergis.
Geen idee hoe
Serieus, India? Ze moeten eens weten hoeveel westerlingen daar dagelijks passeren...
Turkije lijkt me ook geen favoriete plek voor ze, hebben sowieso een beter leger dan IS.
 

DeletedUser

Gast
Daar gaat het helemaal niet om, dat maak jij er weer van. Waar het om gaat is dat wij structureel onze bevrijders uit het oosten niet de juiste waardering geven voor hun heldendaden. Elk jaar rond 4 mei zie je weer overal de Canadezen en Amerikanen opduiken om hun relaas te doen. Altijd films op tv over Market Garden, Normandië, Ardennenoffensief. Je moet goed zoeken wil je een programma tegenkomen waar de Russen aan bod komen. Slag om Koersk, wie kent het?

Over de site die ik aangaf, zoek zelf maar iets beter. Ik ga je niet alles voorkauwen.

Over Syrië:
http://www.zerohedge.com/news/2014-12-20/average-joe-average-jihadi-how-texas-plumbers-truck-turned-syria
Jij zegt dus dat onze verlossing komt uit het oosten? We weten dat je tegen Amerika en zijn schoothondje Europa hebt, maar wat jij vergeet dat IS uiteindelijk even erg wordt als Amerika . Dat is nou eenmaal zo en omdat ik in deze maatschappij ben opgegroeid en door ben gebrainwasht ,zoals in elke maatschappij gebeurt, zal ik deze altijd 'denk ik' voor deze maatschappij blijven vechten. Ik praat Amerika's politiek niet goed , helemaal niet (met Europa erbij) , maar toch geloof ik niet in het beleid van IS al is het maar over dat je nu nog meer wordt opgelegd door de staat. Bv. Geloofsovertuiging .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19689

Gast
Da's waar. Maar Hollywood ligt niet in Nederland of België. Helaas is er van onze eigen identiteit weinig meer over en laten we ons gewillig overspoelen door allerlei troep uit de VS, waaronder die pulp uit Hollywood.

Die fascinatie voor de USA is gewoon historisch gegroeid:
-Ten eerste door de American Dream (Wat in die tijd echt nog wel waar was)
-De wereldoorlogen, waar de USA ons wel degelijk bevrijd heeft
-Koude Oorlog, waar de USA dus de leidende kracht was achter het Kapitalistische kamp
-Als laatste is Hollywood gewoon de grootste filmproducent. Vlaamse en Nederlandse films, zijn gewoon niets waard.

Bizar is natuurlijk die laatste hoax van Sony over die Koreaanse film. Een klein kind kan zien dat al die ophef nep is. Toch wordt het in no-time de best verkochte online film van 2014. Wat is er toch mis met de hersencellen van de meeste mensen?

Inderdaad wel interessante framing. Iedereen die even logisch nadenkt, weet dat een land dat amper een deftige internetverbinding heeft in staat is om een multinational (ondanks lachwekkende beveiliging blijkbaar) als Sony te hacken.
 

DeletedUser24449

Gast
Inderdaad wel interessante framing. Iedereen die even logisch nadenkt, weet dat een land dat amper een deftige internetverbinding heeft in staat is om een multinational (ondanks lachwekkende beveiliging blijkbaar) als Sony te hacken.
Wel technologie, maar geen goede internetverbinding... Loopt die niet via China? Zeker afgesloten dan :p
 

DeletedUser

Gast
Jij zegt dus dat onze verlossing komt uit het oosten? We weten dat je tegen Amerika en zijn schoothondje Europa hebt, maar wat jij vergeet dat IS uiteindelijk even erg wordt als Amerika . Dat is nou eenmaal zo en omdat ik in deze maatschappij ben opgegroeid en door ben gebrainwasht ,zoals in elke maatschappij gebeurt, zal ik deze altijd 'denk ik' voor deze maatschappij blijven vechten. Ik praat Amerika's politiek niet goed , helemaal niet (met Europa erbij) , maar toch geloof ik niet in het beleid van IS al is het maar over dat je nu nog meer wordt opgelegd door de staat. Bv. Geloofsovertuiging .
Isis is amerika... In het midden oosten is het simpel. Soeniet vs sjiit. Dat de koerden tegen is vechten klopt ook niet. Beide zijn soenieten... En poetin is niks voor niks de boeman aangezien hij het sjiitische lamp steunt.

Ohjaa eff off topic. Ik zag wat blogs van tila tegilia langs komen over hoe de vinger daadwerkelijk in de pap zit(Google maar) Zal denk ik niet lang meer duren eerders haar ook wat overkomt net als 2pac, Malcolm x, jfk, maroon, Paul Walter, princes Diana en vul de rest maar aan;)
 
Bovenaan